Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2020-03-22, 12:11
korozja / zabezpieczenia antykorozyjne w Dacii
Autor Wiadomość
zorkadar 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 16V+LPG
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 7 os.
Dołączył: 10 Wrz 2013
Posty: 111
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-01-29, 18:59   

Nikita_Bennet napisał/a:
jakie kwity powinienem dostać po naprawie w lakierni?
Realizowane jako naprawa gwarancyjna.
Pytam bo jutro mam wstawić autko na serwis.

Mi nic nie dali.
 
Nikita_Bennet 


Marka: Dacia
Model: LOGAN pick-up+Duster 2
Silnik: oba 1.5 dCi
Rocznik: 2011 i 2018
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 28 Wrz 2010
Posty: 759
Skąd: warmia i mazury
Wysłany: 2014-01-29, 19:07   

Jak to nic? To jak później dochodzić swoich praw jak okaże się że naprawa była nieskuteczna (wyłazi rdza) a w ASO powiedzą że element był malowany (bo był w ramach naprawy w ASO).
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-01-29, 19:51   

@Nikita_Bennet: Zostawiając auto powinieneś dostać kopię zlecenia naprawy z wpisem w rodzaju "gwarancja / korozja nadwozia". Po naprawie ASO nie wydaje żadnego dokumentu, ale odnotowuje wykonane operacje w historii samochodu. Można natomiast zażyczyć sobie wpisu do książki przeglądów - nigdy nie miałem z tym z problemu.
 
Nikita_Bennet 


Marka: Dacia
Model: LOGAN pick-up+Duster 2
Silnik: oba 1.5 dCi
Rocznik: 2011 i 2018
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 28 Wrz 2010
Posty: 759
Skąd: warmia i mazury
Wysłany: 2014-01-29, 20:05   

dzięki laisar, na Tobie można polegać.
 
Kratylos
[Usunięty]

Wysłany: 2014-01-29, 20:32   

 
skaktus 


Marka: VW
Model: Golf
Silnik: 1,3
Dołączył: 09 Lis 2010
Posty: 120
Skąd: Nysa
Wysłany: 2014-02-02, 18:39   

Hejka.

Czy ktoś może mi powiedzieć czy duster 1 ma inne blachy w stosunku do 2 ? Chodzi mi o zabezpieczenia itd ?

Czy ktoś też ma jakiekolwiek potwierdzone informacje o ocynku / galwanizacji dustera 1 / 2 ?
 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2014-02-02, 19:54   

skaktus napisał/a:
Hejka.

Czy ktoś może mi powiedzieć czy duster 1 ma inne blachy w stosunku do 2 ? Chodzi mi o zabezpieczenia itd ?

Czy ktoś też ma jakiekolwiek potwierdzone informacje o ocynku / galwanizacji dustera 1 / 2 ?

Zdania są różne. Ja mam z początków produkcji - zero rdzy. Jak kupowałem pisano że nie warto bo po dwóch latach zardzewieje. Nie zardzewiał. Teraz piszą że po pięciu - poczekamy zobaczymy - ma razie nikt nie pisał o korazji w Dusterze ( wiem że zaraz mnie poprawią - że ktoś pisał o korozji felg stalowych czy ramion wycieraczek - ale ja piszę o korozji samochodu.)
Też sugerowano że pęknięcie lakieru na mastyce przy tylnych drzwiach będzie rdzewieć - mi pękło w zimie 2010/2011 i jak na razie nic nie rdzewieje.
Ostatnio zmieniony przez PiotrWie 2014-02-02, 19:55, w całości zmieniany 2 razy  
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-02-02, 23:51   

Z korozją to jest tak że jak będziesz dbał o samochód to mało co będzie rdzewiało .
A jak kupisz samochód który od nowości nie był dbamy bo ktoś jeździł 5 lat i sprzedał to nie ma cudów .
_________________
Moje auto
 
zorkadar 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 16V+LPG
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 7 os.
Dołączył: 10 Wrz 2013
Posty: 111
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-02-03, 05:15   

Może napisz w jaki to sposób należy dbać żeby nie rdzewiało pod uszczelkami ,wygłuszeniem maski silnika czy w komorze silnika bo to tam najczęściej jest problem.
 
Hakama 4x4 



Marka: była Dacia jest Nissan
Model: była Duster jest Pathfinder
Silnik: było 1,6 16V 4x4+LPG jest 2.5 dci 4x4reduktor
Rocznik: było 2010 jest 2006
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Maj 2012
Posty: 515
Skąd: Śląsk Cieszyński
Wysłany: 2014-02-03, 06:50   

Mój jest z 10.2010, ma 82 kkm i zero korozji na karoserii.
 
Kratylos
[Usunięty]

Wysłany: 2014-02-03, 07:06   

Ostatnio zmieniony przez Kratylos 2014-02-03, 07:06, w całości zmieniany 1 raz  
 
Hakama 4x4 



Marka: była Dacia jest Nissan
Model: była Duster jest Pathfinder
Silnik: było 1,6 16V 4x4+LPG jest 2.5 dci 4x4reduktor
Rocznik: było 2010 jest 2006
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Maj 2012
Posty: 515
Skąd: Śląsk Cieszyński
Wysłany: 2014-02-03, 13:32   

Prawdo to. Jako rzeczesz... choć Avensis mojego kolegi pordzewiał po 11 miesiącach od nowości. :shock:
 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2014-02-03, 15:56   

Kratylos napisał/a:
Hakama 4x4 napisał/a:
Mój jest z 10.2010, ma 82 kkm i zero korozji na karoserii.


mysle ze warto sie pochwalić ja bedzie mial tak z 8 lat i zero korozji
dla 2-3 letnich aut to nie jest wyczyn :mrgreen:

Znane mi egzemplarze - Logan 2006 bez śladu rdzy, MCV 2009 z rdzą wyłącznie w miejscu uderzenia. Innych nie znam. Pytanie było o Dustera więc z przyczyn oczywistych nie może być starszy niż 3,5 roku :-D
Ostatnio zmieniony przez PiotrWie 2014-02-03, 15:57, w całości zmieniany 1 raz  
 
orzeszek2 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4 MPI
Wersja: Access
Dołączył: 01 Lis 2012
Posty: 192
Skąd: wschód
Wysłany: 2014-02-03, 21:34   

PiotrWie napisał/a:
Kratylos napisał/a:
Hakama 4x4 napisał/a:
Mój jest z 10.2010, ma 82 kkm i zero korozji na karoserii.


mysle ze warto sie pochwalić ja bedzie mial tak z 8 lat i zero korozji
dla 2-3 letnich aut to nie jest wyczyn :mrgreen:

Znane mi egzemplarze - Logan 2006 bez śladu rdzy, MCV 2009 z rdzą wyłącznie w miejscu uderzenia. Innych nie znam. Pytanie było o Dustera więc z przyczyn oczywistych nie może być starszy niż 3,5 roku :-D


Jak uporam się z problemem wrzucania fotek na forum to pokażę ci mojego logana z
2006 z rdzą i to w czterech miejscach.
 
mendelmax 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Mar 2013
Posty: 174
Skąd: Katowice
Wysłany: 2014-02-03, 21:47   

orzeszek2 napisał/a:
pokażę ci mojego logana z
2006 z rdzą i to w czterech miejscach.

Pokazać wam fotkę suzuki z 2006 z przegnitą na wylot podłogą? :lol: NA WYLOT.

A zdjęcie zeszłoroczne :mrgreen:
Ostatnio zmieniony przez mendelmax 2014-02-03, 21:47, w całości zmieniany 1 raz  
 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2014-02-04, 10:00   

orzeszek2 napisał/a:
PiotrWie napisał/a:
Kratylos napisał/a:
Hakama 4x4 napisał/a:
Mój jest z 10.2010, ma 82 kkm i zero korozji na karoserii.


mysle ze warto sie pochwalić ja bedzie mial tak z 8 lat i zero korozji
dla 2-3 letnich aut to nie jest wyczyn :mrgreen:

Znane mi egzemplarze - Logan 2006 bez śladu rdzy, MCV 2009 z rdzą wyłącznie w miejscu uderzenia. Innych nie znam. Pytanie było o Dustera więc z przyczyn oczywistych nie może być starszy niż 3,5 roku :-D


Jak uporam się z problemem wrzucania fotek na forum to pokażę ci mojego logana z
2006 z rdzą i to w czterech miejscach.

A masz go od nowego czy kupiłeś używany?
 
Kratylos
[Usunięty]

Wysłany: 2014-02-04, 10:23   

Ostatnio zmieniony przez Kratylos 2014-02-04, 10:23, w całości zmieniany 1 raz  
 
Hakama 4x4 



Marka: była Dacia jest Nissan
Model: była Duster jest Pathfinder
Silnik: było 1,6 16V 4x4+LPG jest 2.5 dci 4x4reduktor
Rocznik: było 2010 jest 2006
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Maj 2012
Posty: 515
Skąd: Śląsk Cieszyński
Wysłany: 2014-02-04, 10:37   

mendelmax napisał/a:
Pokazać wam fotkę suzuki z 2006 z przegnitą na wylot podłogą? NA WYLOT.

A poproszę.
 
mendelmax 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Mar 2013
Posty: 174
Skąd: Katowice
Wysłany: 2014-02-04, 17:24   

Proszę bardzo:

Podłoga za tylnymi siedzeniami. To jedyne miejsce gdzie rdza wyszła na wylot (na zdjęciu nie widać, bo pod podłogą jest kolejna rdzawa blacha, niemniej dziura była przez całą grubość podłogi, średnica ok 7mm). Niestety nie jedyne gdzie rdza się w ogóle pojawia. Każdej wiosny ruszam z drucianą szczotką i lakierem do boju.

Także nie narzekajcie, że po 6 latach pojawiają się jakieś mikro-odpryski.

Przy czym tutaj mały disclaimer z mojej strony- to i tak jest najbardziej niezawodne, bezproblemowe, tanie w eksploatacji i wszystkomogące auto z jakim miałem w życiu do czynienia. Żrąca go rdza jest de facto jedynym mankamentem. Na całe szczęście Suzuki Motor Poland wymieniło mi tą podłogę nieodpłatnie.
 
malygabrys 



Marka: Dacia, Dacia
Model: Duster III, MCV
Silnik: 1,0ECO-G LPG, 1,6 MPI+LPG BRC
Rocznik: 2024 , 2010
Wersja: Extreme
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Sty 2011
Posty: 562
Skąd: Jastrowie
Wysłany: 2014-02-04, 17:33   

To i ja dorzucam swoje trzy grosze na temat rdzy w daćkach a dokładnie w moim Dusterze.
Dzisiaj zaprowadziłem autko do naprawy gwarancyjnej - ruda w postaci nalotu wylazła mi na spodniej części maski - tak jakby ktoś wziął wodę z błotem i pomalował maskę od spodu. Pierwszy raz "zgłosiłem" to w wakacje i miałem wpaść na oględziny ale że nie po drodze mi było to robię to teraz - 1,5 tygodnia od oględzin serwis zadzwonił i zaprosił na naprawę i poszedł.
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2127
Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-02-04, 17:36   

Kratylos napisał/a:

nowe czy uzywane w tym nie ma zadnej sensacji bo dacie z lat 2004-2007 korodowaly mocno dopiero po tym okresie nie co spadla ustekowość korozyjna


Nie spadła.
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-02-04, 18:07   

Kratylos napisał/a:
dacie z lat 2004-2007 korodowaly mocno dopiero po tym okresie nie co spadla ustekowość korozyjna

jan ostrzyca napisał/a:
Nie spadła.

A macie jakiekolwiek dane statystyczne czy oba stwierdzenia to tylko twórczość własna?
 
Kratylos
[Usunięty]

Wysłany: 2014-02-05, 10:43   

 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2014-02-05, 11:42   

Kratylos napisał/a:
laisar napisał/a:
Kratylos napisał/a:
dacie z lat 2004-2007 korodowaly mocno dopiero po tym okresie nie co spadla ustekowość korozyjna

jan ostrzyca napisał/a:
Nie spadła.

A macie jakiekolwiek dane statystyczne czy oba stwierdzenia to tylko twórczość własna?

a Pan posiada jakiekolwiek dane statystyczne aby negować nasze poglądy czy to tylko twórczość własna?

Przede wszystkim z analizy wpisów na forum - poza serią MCV z lat 2008 - 2010 ( co jest oczywiście ewidentnym błędem producenta ) forumowicze opisują głównie rzeczy typu nalot na bębnach hamulcowych czy ramionach wycieraczek - nie mające większego wpływu na całość samochodu oraz z obserwacji na ulicach - nie widać Dacii po zakonserwowaniu a przed malowaniem co było częstym widokiem przy modelach wybitnie rdzewiejących - typu Polonez Caro, Mercedes E "okularnik" czy pewne roczniki fordów - i to nie tylko w Polsce, ale też np we Francji gdzie Dacia jest o wiele popularniejsza niż w Polsce i gdzie dużo mniej zwraca się uwagi na wygląd samochodu - obite po stłuczkach czy właśnie po usunięciu rdzy bez końcowego polakierowania są na porządku dziennym - dlatego nie zgodzę się z twierdzeniem że Dacie ponadprzeciętnie korodują - choć oczywiście nie jest tak że nie rdzeiją w ogóle.
Ostatnio zmieniony przez PiotrWie 2014-02-05, 11:42, w całości zmieniany 1 raz  
 
adamos44 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,4
Rocznik: 2008
Dołączył: 05 Lut 2014
Posty: 3
Skąd: Opole
Wysłany: 2014-02-05, 13:32   

Mam Sandero z 2008 i na korozję na razie nie narzekam, z tym że trzymam ją w garażu praktycznie przez cały rok.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne