Marka: Dacia
Model: LOGAN pick-up+Duster 2
Silnik: oba 1.5 dCi
Rocznik: 2011 i 2018 Pomógł: 9 razy Dołączył: 28 Wrz 2010 Posty: 759 Skąd: warmia i mazury
Wysłany: 2014-01-29, 19:07
Jak to nic? To jak później dochodzić swoich praw jak okaże się że naprawa była nieskuteczna (wyłazi rdza) a w ASO powiedzą że element był malowany (bo był w ramach naprawy w ASO).
@Nikita_Bennet: Zostawiając auto powinieneś dostać kopię zlecenia naprawy z wpisem w rodzaju "gwarancja / korozja nadwozia". Po naprawie ASO nie wydaje żadnego dokumentu, ale odnotowuje wykonane operacje w historii samochodu. Można natomiast zażyczyć sobie wpisu do książki przeglądów - nigdy nie miałem z tym z problemu.
Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lip 2010 Posty: 1591 Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2014-02-02, 19:54
skaktus napisał/a:
Hejka.
Czy ktoś może mi powiedzieć czy duster 1 ma inne blachy w stosunku do 2 ? Chodzi mi o zabezpieczenia itd ?
Czy ktoś też ma jakiekolwiek potwierdzone informacje o ocynku / galwanizacji dustera 1 / 2 ?
Zdania są różne. Ja mam z początków produkcji - zero rdzy. Jak kupowałem pisano że nie warto bo po dwóch latach zardzewieje. Nie zardzewiał. Teraz piszą że po pięciu - poczekamy zobaczymy - ma razie nikt nie pisał o korazji w Dusterze ( wiem że zaraz mnie poprawią - że ktoś pisał o korozji felg stalowych czy ramion wycieraczek - ale ja piszę o korozji samochodu.)
Też sugerowano że pęknięcie lakieru na mastyce przy tylnych drzwiach będzie rdzewieć - mi pękło w zimie 2010/2011 i jak na razie nic nie rdzewieje.
Ostatnio zmieniony przez PiotrWie 2014-02-02, 19:55, w całości zmieniany 2 razy
Z korozją to jest tak że jak będziesz dbał o samochód to mało co będzie rdzewiało .
A jak kupisz samochód który od nowości nie był dbamy bo ktoś jeździł 5 lat i sprzedał to nie ma cudów .
Może napisz w jaki to sposób należy dbać żeby nie rdzewiało pod uszczelkami ,wygłuszeniem maski silnika czy w komorze silnika bo to tam najczęściej jest problem.
Marka: była Dacia jest Nissan
Model: była Duster jest Pathfinder
Silnik: było 1,6 16V 4x4+LPG jest 2.5 dci 4x4reduktor
Rocznik: było 2010 jest 2006
Wersja: Laureate Pomógł: 3 razy Dołączył: 16 Maj 2012 Posty: 515 Skąd: Śląsk Cieszyński
Wysłany: 2014-02-03, 06:50
Mój jest z 10.2010, ma 82 kkm i zero korozji na karoserii.
Kratylos [Usunięty]
Wysłany: 2014-02-03, 07:06
Ostatnio zmieniony przez Kratylos 2014-02-03, 07:06, w całości zmieniany 1 raz
Marka: była Dacia jest Nissan
Model: była Duster jest Pathfinder
Silnik: było 1,6 16V 4x4+LPG jest 2.5 dci 4x4reduktor
Rocznik: było 2010 jest 2006
Wersja: Laureate Pomógł: 3 razy Dołączył: 16 Maj 2012 Posty: 515 Skąd: Śląsk Cieszyński
Wysłany: 2014-02-03, 13:32
Prawdo to. Jako rzeczesz... choć Avensis mojego kolegi pordzewiał po 11 miesiącach od nowości.
Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lip 2010 Posty: 1591 Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2014-02-03, 15:56
Kratylos napisał/a:
Hakama 4x4 napisał/a:
Mój jest z 10.2010, ma 82 kkm i zero korozji na karoserii.
mysle ze warto sie pochwalić ja bedzie mial tak z 8 lat i zero korozji
dla 2-3 letnich aut to nie jest wyczyn
Znane mi egzemplarze - Logan 2006 bez śladu rdzy, MCV 2009 z rdzą wyłącznie w miejscu uderzenia. Innych nie znam. Pytanie było o Dustera więc z przyczyn oczywistych nie może być starszy niż 3,5 roku
Ostatnio zmieniony przez PiotrWie 2014-02-03, 15:57, w całości zmieniany 1 raz
Mój jest z 10.2010, ma 82 kkm i zero korozji na karoserii.
mysle ze warto sie pochwalić ja bedzie mial tak z 8 lat i zero korozji
dla 2-3 letnich aut to nie jest wyczyn
Znane mi egzemplarze - Logan 2006 bez śladu rdzy, MCV 2009 z rdzą wyłącznie w miejscu uderzenia. Innych nie znam. Pytanie było o Dustera więc z przyczyn oczywistych nie może być starszy niż 3,5 roku
Jak uporam się z problemem wrzucania fotek na forum to pokażę ci mojego logana z
2006 z rdzą i to w czterech miejscach.
Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lip 2010 Posty: 1591 Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2014-02-04, 10:00
orzeszek2 napisał/a:
PiotrWie napisał/a:
Kratylos napisał/a:
Hakama 4x4 napisał/a:
Mój jest z 10.2010, ma 82 kkm i zero korozji na karoserii.
mysle ze warto sie pochwalić ja bedzie mial tak z 8 lat i zero korozji
dla 2-3 letnich aut to nie jest wyczyn
Znane mi egzemplarze - Logan 2006 bez śladu rdzy, MCV 2009 z rdzą wyłącznie w miejscu uderzenia. Innych nie znam. Pytanie było o Dustera więc z przyczyn oczywistych nie może być starszy niż 3,5 roku
Jak uporam się z problemem wrzucania fotek na forum to pokażę ci mojego logana z
2006 z rdzą i to w czterech miejscach.
A masz go od nowego czy kupiłeś używany?
Kratylos [Usunięty]
Wysłany: 2014-02-04, 10:23
Ostatnio zmieniony przez Kratylos 2014-02-04, 10:23, w całości zmieniany 1 raz
Marka: była Dacia jest Nissan
Model: była Duster jest Pathfinder
Silnik: było 1,6 16V 4x4+LPG jest 2.5 dci 4x4reduktor
Rocznik: było 2010 jest 2006
Wersja: Laureate Pomógł: 3 razy Dołączył: 16 Maj 2012 Posty: 515 Skąd: Śląsk Cieszyński
Wysłany: 2014-02-04, 10:37
mendelmax napisał/a:
Pokazać wam fotkę suzuki z 2006 z przegnitą na wylot podłogą? NA WYLOT.
Proszę bardzo:
Podłoga za tylnymi siedzeniami. To jedyne miejsce gdzie rdza wyszła na wylot (na zdjęciu nie widać, bo pod podłogą jest kolejna rdzawa blacha, niemniej dziura była przez całą grubość podłogi, średnica ok 7mm). Niestety nie jedyne gdzie rdza się w ogóle pojawia. Każdej wiosny ruszam z drucianą szczotką i lakierem do boju.
Także nie narzekajcie, że po 6 latach pojawiają się jakieś mikro-odpryski.
Przy czym tutaj mały disclaimer z mojej strony- to i tak jest najbardziej niezawodne, bezproblemowe, tanie w eksploatacji i wszystkomogące auto z jakim miałem w życiu do czynienia. Żrąca go rdza jest de facto jedynym mankamentem. Na całe szczęście Suzuki Motor Poland wymieniło mi tą podłogę nieodpłatnie.
To i ja dorzucam swoje trzy grosze na temat rdzy w daćkach a dokładnie w moim Dusterze.
Dzisiaj zaprowadziłem autko do naprawy gwarancyjnej - ruda w postaci nalotu wylazła mi na spodniej części maski - tak jakby ktoś wziął wodę z błotem i pomalował maskę od spodu. Pierwszy raz "zgłosiłem" to w wakacje i miałem wpaść na oględziny ale że nie po drodze mi było to robię to teraz - 1,5 tygodnia od oględzin serwis zadzwonił i zaprosił na naprawę i poszedł.
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2127 Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-02-04, 17:36
Kratylos napisał/a:
nowe czy uzywane w tym nie ma zadnej sensacji bo dacie z lat 2004-2007 korodowaly mocno dopiero po tym okresie nie co spadla ustekowość korozyjna
Nie spadła.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lip 2010 Posty: 1591 Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2014-02-05, 11:42
Kratylos napisał/a:
laisar napisał/a:
Kratylos napisał/a:
dacie z lat 2004-2007 korodowaly mocno dopiero po tym okresie nie co spadla ustekowość korozyjna
jan ostrzyca napisał/a:
Nie spadła.
A macie jakiekolwiek dane statystyczne czy oba stwierdzenia to tylko twórczość własna?
a Pan posiada jakiekolwiek dane statystyczne aby negować nasze poglądy czy to tylko twórczość własna?
Przede wszystkim z analizy wpisów na forum - poza serią MCV z lat 2008 - 2010 ( co jest oczywiście ewidentnym błędem producenta ) forumowicze opisują głównie rzeczy typu nalot na bębnach hamulcowych czy ramionach wycieraczek - nie mające większego wpływu na całość samochodu oraz z obserwacji na ulicach - nie widać Dacii po zakonserwowaniu a przed malowaniem co było częstym widokiem przy modelach wybitnie rdzewiejących - typu Polonez Caro, Mercedes E "okularnik" czy pewne roczniki fordów - i to nie tylko w Polsce, ale też np we Francji gdzie Dacia jest o wiele popularniejsza niż w Polsce i gdzie dużo mniej zwraca się uwagi na wygląd samochodu - obite po stłuczkach czy właśnie po usunięciu rdzy bez końcowego polakierowania są na porządku dziennym - dlatego nie zgodzę się z twierdzeniem że Dacie ponadprzeciętnie korodują - choć oczywiście nie jest tak że nie rdzeiją w ogóle.
Ostatnio zmieniony przez PiotrWie 2014-02-05, 11:42, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum