Kolega jeździ po Europie na iGo Primo i bardzo sobie chwali.
Prowadzi jak po sznurku,
Duża baza punktów POI, ze znalezieniem stacji benzynowej czy sklepu nie ma problemu,
Jeśli chcemy ominąć jakiś odcinek płatny, to szczegółowo prowadzi na odpowiedni zjazd np z autostrady.
Sporo kierowców tirów właśnie używa tej nawigacji.
Wczoraj dotarła ALGA. :)
... Z fajnych rzeczy - na dzień dobry w menu pozwala sobie wybrać program do nawigacji, po AutoMapie sugerując iGO Primo i dowolną inną. Chyba zacznę się pomału doktoryzować z iGO i może OziExplorera, bo w sumie czemu nie. :]
A jak jest z wywoływaniem programu nawigacyjnego : z karty SD? Czy są zainstalowane ikony programów nawigacyjnych, które można wywoływać z pamięci?
Ja używam starą Nokię 500 PD-14 z odblokowanym WinCE. Odblokowanie ma zainstalowane ikony różnych programów nawigacyjnych. Wkładam kartę, wybieram ikonę programu i jazda.
Masz już jakieś doświadczenie z OZIExplorerem? Ja zaczynam raczkować.
Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004 Pomógł: 26 razy Dołączył: 02 Sie 2010 Posty: 2388 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-03-31, 15:06
Andrzej Zajczuk napisał/a:
A jak jest z wywoływaniem programu nawigacyjnego : z karty SD? Czy są zainstalowane ikony programów nawigacyjnych, które można wywoływać z pamięci?
W menu nawigacji są trzy ikony - AutoMapa, iGO, Inna nawigacja. Konfiguracja to po prostu podanie ścieżki do programu dla danej ikony, przy czym może być to dowolny program i w dowolnym miejscu - czyli można sobie uruchamiać, co komu wola. Nie można zmienić wyglądu ikonek ani treści podpisu.
Andrzej Zajczuk napisał/a:
Masz już jakieś doświadczenie z OZIExplorerem? Ja zaczynam raczkować.
Żadnego. Ale mam doświadczenie z nawigacją (w sensie - nauki i sztuki, nie urządzenia), systemami odniesienia, kartografią, topografią, teorią i praktyką działania systemu GPS-NAVSTAR, a do tego jestem informatykiem (choć nie windowsianym), więc mam nadzieję, że sobie jakoś poradzę. :]
Na razie nie bardzo mam czas się bawić. Pierwszym problemem do rozgryzienia będzie - skąd wziąć mapy do iGO i OziExplorera (jestem zwolennikiem legalnego nabywania takich rzeczy).
Legalnego OZIExplorera sprzedaje m.n softx.pl , a mapy kalibrowane kupiłem: http://www.zelazniak.pl/mapy_sztabowe.html , dość stare ale ścieżki do off-roadu są aktualne.
W trialowym programie OZI można samemu kalibrować mapy z formatu jpg.
Do konwersji na Win CE jeszcze potrzebny program bezpłatny Img2ozf ze strony OZIE-go.
Na temat iGO nie mam bladego pojęcia bo AutoMapa mnie nie zawiodła mimo marnego GPS.
Pozdrawiam A.Z.
W menu nawigacji są trzy ikony - AutoMapa, iGO, Inna nawigacja. Konfiguracja to po prostu podanie ścieżki do programu dla danej ikony, przy czym może być to dowolny program i w dowolnym miejscu - czyli można sobie uruchamiać, co komu wola. Nie można zmienić wyglądu ikonek ani treści podpisu.
Czas w końcu zmienić wysłużoną Nokię 500 na Windows CE, która od 2008 roku prowadziła mnie dzielnie po wszystkich najgorszych nawet dziurach z AutoMapą na pokładzie.
Dziwny trend można zaobserwować w kwestii nawigacji, nie ma żadnego postępu technologicznego w tej branży, jak mniemam urządzenia te zostały wyparte przez rozbudowane smart-fony.
Szukam jakiegoś rozwiązania:
-duży ładny ekran ekran 7 cali
-procesor i pamięć pozwalający płynnie zarządzać AutoMapą
-GPS na pokładzie urządzenia
-możliwość załadowania karty Aero2 celem sprawdzenia sporadycznie czegoś w necie.
Szukając i drążąc temat znalazłem takie oto urządzenie:
colorowy
Zastanawia mnie tylko czy ktoś ma taki sprzęt i mógłby polecić zdecydowanie jako zamiennik standardowej nawigacji. Celowo szukam urządzenia dla Auto Mapy Europa, które nie pobierałoby danych z sieci przy śledzeniu trasy i lokalizowaniu auta, tak jak mają to w naturze wszystkie smartfony.
Polecicie coś?
Ostatnio zmieniony przez laisar 2014-05-07, 19:09, w całości zmieniany 1 raz
Jeśli chcesz coś z Aero2 to jeśli dobrze pamiętam odpowiedni modem, nie każdy telefon/tablet będzie pasował. hmm, Poszukaj może Samsunga Tab 7 nie wiem która wersja teraz wychodzi ale wszystkie prawie są prawie identyczne , i jak patrze po reklamach w miarę tanie
_________________ Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail
Marka: Daćka i "łopel"
Model: Duster 4X4
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate Pomógł: 6 razy Dołączył: 22 Lis 2010 Posty: 912 Skąd: z Powołania ;-P
Wysłany: 2014-05-07, 22:33
bebe napisał/a:
skąd wziąć mapy do iGO i OziExplorera (jestem zwolennikiem legalnego nabywania takich rzeczy)
To się namęczysz z IGO - z zasady jest w sprzedaży tylko preinstalowana na sprzęcie. Wtedy rejestrujesz swój sprzęt ( parametry, nr fabryczny itp ) na stronie naviextras. Wtedy tylko kupować mapy skolko ugodno
Alternatywą będzie po prostu szukanie w sieci. Program jest o tyle sympatyczny, że skladasz z modułów dodając tylko to co jest potrzebne, a działa i tak. Algorytmy ma dobre. Polecam wgranie głosu TTS "Agata" by Wiman oraz skórki DimKa by Wiman (mynavia. pl). Uważaj ze skorkami Guriona - będąc niemal doskonałe potrafią zamulić na amen pamięć, dostajesz błąd "out of memory" i zwis. Restart i ... zwykle natychmiast to samo. Jak się zacznie próbuj do skutku restartować, za którymś razem wejdziesz w opcje i zdążysz wyłączyć skórkę. Wtedy ruszy normalnie. DimKa tak nie ma, a jest w pełni funkcjonalna. Teraz rzeźba terenu: używam NASA ale bardzo dobry jest też cigar (lub gicar zawsze się mylę). Kolorystykę dopasujesz sam bez trudności, wersji do cholery i ciut ciut. To samo "autka" - ja i tak używam domyślnego trójkąta. Są nawet daćki! Pamiętaj o dobraniu właściwej rozdzielczości do ekranu i nie ładuj się w rozbudowany branding.zip. Najlepiej zaczynać na czystym a dopiero potem rozbudowywać. Jak skonfigurujesz podstawę to dokładasz co chcesz. Jeśli coś później nie spasuje, to IGO to coś zwykle zignoruje, ale nic nie namieszasz.
I jeszcze jeden knif - jeśli coś padnie w drodze niemal zawsze pomaga usuniecie pliku save i ponowne odpalenie. Zwykle mam na karcie działający , sprawdzony "awa-save", jeśli coś padnie to siegam do niezbędnika (total commander) wywalam save, wkopiowuję wersję awaryjna, uruchamiam i tylko wpisuję na nowo cel. Zwykla zdarza się tak raz w roku, gdy mam zamiar coś pokombinować. Poza tym - stabilne
No to się rozpisałem. pewnie dlatego, że jestem fanem IGO używając od niemal 10 lat.
Ozi - ściągasz wersję trial, rejestrujesz się u autora, stosowny datek i masz Oziego jak WOŚP - do końca świata i jeszcze jeden dzień. Jest tez oczywiście wersja pod WinCE - żródło to samo. Mapy z Oziego "dorosłego" konwertujesz na wersje pod WinCE - chyba trzeba dodać konwerter - już nie pamiętam (jak działa dobrze to nie grzebię) ale wszystko jest na stronie autora. I aby wygodnie nawigować w Ozim to trzeba doktoratu - nie nawiguje według czegoś (np dróg) lecz od punktu do punktu po prostej. Dobre (choć starawe) mapy ma mapstor - oczywiście jeśli nie przeszkadza Ci azbuka. Są już skalibrowane pod oziego, to oszczędzasz sobie kalibracji. Ceny na początku mogą przerazić, ale maja rabaty rosnące wprost proporcjonalnie do ilości kupowanych arkuszy. Jeśli w czymś będę mógł pomóc odezwij się na priv
Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004 Pomógł: 26 razy Dołączył: 02 Sie 2010 Posty: 2388 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-05-07, 22:34 Re: Nawigacja do Dustera2
moulder napisał/a:
Dziwny trend można zaobserwować w kwestii nawigacji, nie ma żadnego postępu technologicznego w tej branży, jak mniemam urządzenia te zostały wyparte przez rozbudowane smart-fony.
Przede wszystkim Windows Mobile ma już 100 lat i nikt niemalże nie bawi się w robienie sprzętu pod to. A jednak "klasyczne" nawigacje Windowsem stoją.
moulder napisał/a:
Szukając i drążąc temat znalazłem takie oto urządzenie:
colorowy
Poczytaj o AutoMapie na Androida. Generalnie - to nie jest ta sama AutoMapa, co na Windowsa. Ja, po poczytaniu, zdecydowałem się jednak zanabyć chiński wynalazek na Windowsie.
Poczytaj o AutoMapie na Androida. Generalnie - to nie jest ta sama AutoMapa, co na Windowsa. Ja, po poczytaniu, zdecydowałem się jednak zanabyć chiński wynalazek na Windowsie.
A można prosić o jakiś abstrakt? Bo, mówiąc szczerze, jako właściciel nawigacji na Wingrozie nie jestem w stanie sobie wyobrazić jakichkolwiek zalet korzystania z tego muła. Chyba, że po prostu aplikacja jest spartolona :)
Ostatnio zmieniony przez Marmach 2014-05-08, 23:21, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004 Pomógł: 26 razy Dołączył: 02 Sie 2010 Posty: 2388 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-05-09, 08:07
Marmach napisał/a:
A można prosić o jakiś abstrakt? Bo, mówiąc szczerze, jako właściciel nawigacji na Wingrozie nie jestem w stanie sobie wyobrazić jakichkolwiek zalet korzystania z tego muła. Chyba, że po prostu aplikacja jest spartolona :)
Aplikacja jest spartolona. Do tego jest jakiś wieczny problem z Ulubionymi. Do tego nie można korzystać z własnych POI, a to mi jest akurat do szczęścia potrzebne.
Witam. Polecam GARMIN , Mam 205 od 2008 roku i śmiga bez problemu. Nawigacje kupiłem z oryginalną mapą GP-Mapa i jej jednorazową darmową aktualizacją. Jest możliwość korzystania z darmowej mapy UMP-Pcpl i aktualizacją. Z darmowej mapy można korzystać tylko z urządzeń GARMIN. Więcej możecie poczytać na Garniak-Forum Maniaków Garmina.
Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004 Pomógł: 26 razy Dołączył: 02 Sie 2010 Posty: 2388 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-05-26, 23:25
Dla potomnych - moje doświadczenia z Alga Prima AN76BT, oraz AutoMapą, iGO Primo i czym tylko.
Używam od dwóch miesięcy, w tym czasie pojeździłem z nią trochę po Warszawie i zrobiłem jedną trasę na Słowację i z powrotem.
Nawigacja nie jest całkiem "waniliowa" - po wyguglaniu wszystkiego, co było do wyguglania, i doktoryzowaniu się z chińskich nawigacji :> - skonfigurowałem sobie od zera iGO Primo, OziExplorera, AutoMapę już miałem z poprzedniej navi, do tego zmieniłem całkowicie interfejs urządzenia na taki według własnego konceptu (pod spodem siedzi chiński wynalazek pt. TotalConfig - nie ma do niego żadnej dokumentacji, ale udało mi się wydedukać, jak działa).
Samo urządzenie jakie jest, każdy widzi. :] Wykonanie solidne, ale tradycyjnie już dla chińskiej produkcji zawiera elementy chromowane, które estetycznie są dyskusyjne, świecą się jak psu i nadają urządzeniu sznyt wiejskiego wesela albo passata B5 w tedeiku. :> Wyłącznik słabo wyróżnia się z obudowy, a przy tym jest z tyłu, więc namacać go ciężko. Ekran jest bardzo fajny, jeśli chodzi o rozmiar i czułość na dotyk - bez problemu można obsługiwać paluchem, rysik przydaje się tylko w ekstremalnych sytuacjach. Niestety jasność i kontrast ekranu to zupełna katastrofa - w słońcu nie widać praktycznie nic, w pochmurny dzień widać ledwo, ledwo. Miałem nadzieję, że ekran wykonaniem choć trochę będzie nawiązywał do ekranu 5" z urządzenia AN5050 (jeden z najjaśniejszych ekranów, like, ever), ale niestety stanowi zupełne jego przeciwieństwo. Poza używaniem w nocy praktycznie nie nadaje się do korzystania w samochodzie.
AutoMapa. Na tym urządzeniu wreszcie widać, jak działać powinna. Reaguje od razu, wyszukuje błyskawicznie, napisałbym jeszcze, że bardzo szybko wylicza trasę, ale widziałem, jak wylicza trasę iGO Primo, więc umówmy się, że bardzo szybko wylicza trasę, jak na AutoMapę. ;) Jeżeli chodzi o prędkość działania to nareszcie to jest to i innego zestawu procesor/pamięć nie chcę. Niestety urządzenie wciąż nie jest "certyfikowane" przez AutoMapę, co oznacza, że nie ma dedykowanego dodatku dla AN76BT w instalacji AutoMapy. Co daje taki dodatek? Na pewno z dodatkiem AutoMapa lepiej reaguje na próby wyłączenia przyciskiem. Wiem to stąd, że "waniliowa" AutoMapa niemal nie dawała się wyłączyć (trzeba było dusić przycisk przez 20 sekund i po dalszych 20, czasami, urządzenie się wyłączało), zaś po zainstalowaniu dodatku do innego urządzenia, ale też Algi (AN5050) wyłączyć się daje, choć z oporami. Na dłuższej trasie (Warszawa - Piwniczna Zdrój) objawiło się dość nieciekawe zjawisko - co jakiś czas mapa "staje" i przestaje aktualizować pozycję, i, co gorsza, podawać komunikaty o manewrach. Sama aplikacja działa nadal - wystarczy wejść do menu i wyjść, i mapa rusza z powrotem. Problem w tym, że z uwagi na koszmarną nieczytelność ekranu takie zwisy czasem ciężko zauważyć.
iGO Primo. Konfiguracja tego programu to temat na osobną opowieść. :> Rację miał ajax mówiąc, że się umorduję - umordowałem się konkretnie. :| Kiedy jednak zwalczyć początkowe trudności, Primo zrywa kask, przynajmniej jeśli chodzi o interfejs i prędkość działania. Primo pokazuje, jak powinien wyglądać program do nawigacji - w porównaniu AutoMapa to dno i pięć metrów mułu. Po dwóch minutach z Primo właściwie umiałem zrobić wszystko co potrzebuję. Głębszego zastanowienia wymagało jedynie dojście do podglądu trasy i blokowanie odcinków. Trasę Warszawa - Poprad wyznacza w czasie, w jakim AutoMapa zastanawia się, czy wyświetlić pasek postępu. :> Niestety, aktualność map, nawet samego TeleAtlasa, dyskwalifikuje Primo jako nawigację na codzień. Nie miałem złudzeń co do Polski, bo z tą Polską zawsze są problemy ;) , ale na Słowacji również była lekka kicha - Primo zafundowało nam wycieczkę krajoznawczą po osiedlach Popradu, bo, jak się okazało, połowy nowych (ale na oko paroletnich) ulic nie miało (a stare były akurat zamknięte).
OziExplorer. Jeśli myślicie, że AutoMapa ma interfejs dla cyborgów, wydrapany przez kurę z chorobą dwubiegunową, nie widzieliście OziExplorera. :> Proste, wydawałoby się, zadanie (wyświetlanie kropki na bitmapie) udało się skomplikować w stopniu niewiarygodnym, interfejs nie jest przystosowany do kosmicznej rozdzielczości 800x480, do tego zakłada używanie rysika, a nie palucha. Kicha straszna, ale na szczęście Ozi jest tylko na specjalne okazje, a tą w moim przypadku było poszukiwanie miejsca na biwak hań gdzieś pod Chęcinami. :] Do tego celu sprawdza się fajnie, chociaż nie należy przesadnie ufać sztabówkom z roku 1984, bo to aż nadto czasu żeby np. w miejscu leśnej przecinki na mapie szumiał bór tysiącletni. ;)
Podsumowując - urządzenie fajne, ale do bani. ;) Działa szybko, ale bardzo ciemny ekran dyskwalifikuje je jako urządzenie do samochodu. Do tego macosze traktowanie przez "producenta" powoduje niestabilne działanie AutoMapy. Zastanawiam się teraz, jak je upłynnić, bo na zwrot kasy z tytułu czegokolwiek raczej nie ma co liczyć. Jako następcę widzę albo Algę AN5050 (bardzo jasny ekran, obsługiwana przez AutoMapę, ale ekran 5"), albo Navroada 6" (aktywny uchwyt, wsparcie AutoMapy, ale ekran również określany jako niezbyt czytelny w słońcu i parametry sprzętu nieco słabsze).
I, jako wisienka na torcie, moje wstrząsające dokonania w materii własnego interfejsu. :>
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-05-27, 14:18
bebe napisał/a:
iGO Primo. Konfiguracja tego programu to temat na osobną opowieść. :> Rację miał ajax mówiąc, że się umorduję - umordowałem się konkretnie. :| Kiedy jednak zwalczyć początkowe trudności, Primo zrywa kask, przynajmniej jeśli chodzi o interfejs i prędkość działania. Primo pokazuje, jak powinien wyglądać program do nawigacji - w porównaniu AutoMapa to dno i pięć metrów mułu. Po dwóch minutach z Primo właściwie umiałem zrobić wszystko co potrzebuję. Głębszego zastanowienia wymagało jedynie dojście do podglądu trasy i blokowanie odcinków. Trasę Warszawa - Poprad wyznacza w czasie, w jakim AutoMapa zastanawia się, czy wyświetlić pasek postępu. :>
Jeśli takie wrażenia masz z Primo, spróbuj jeszcze I-go 8.3.
Ma większość funkcji Primo, za to jest dużo łatwiejsza w obsłudze i jak na mój gust, również czytelniejsza (mimo że mniej wodotrysków w intrefejsie), no i też szybsza.
W każdym razie działa od strzału - nie musiałem się jej w ogóle uczyć, mimo że była to moja druga nawigacja w życiu (po TomTom).
Co do aktualności map w mapach TA - ja nie narzekam, Navteqa bije na głowę aktualnością, nawet jeśli nie ilością dostępnych nowych dróg.
Ważniejsze, aby nie prowadziła pod prąd, albo po drogach zamkniętych dla ruchu - co Navteqowi w MediaNav zdarza się nagminnie.
Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004 Pomógł: 26 razy Dołączył: 02 Sie 2010 Posty: 2388 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-05-27, 15:05
BigT napisał/a:
Nie myślałeś po prostu o tablecie z GPS ? Albo nawet i telefonie ...
Myślałem wielokrotnie. :) Niestety, z tego, co czytam, AutoMapa na Androida/iOS nadal obsysa, a to z AutoMapy głównie korzystam. Dodatkowo w przypadku telefonów koszty licencji x 2 (bo żona też chce sobie ponawigować), dodatkowo koszt dedykowanych uchwytów (bo nie będę kalał srajfonika uniwersalnym uchwytem ;)...
Cav napisał/a:
Ważniejsze, aby nie prowadziła pod prąd, albo po drogach zamkniętych dla ruchu - co Navteqowi w MediaNav zdarza się nagminnie.
Noale mi się właśnie coś takiego zdarzyło w przypadku TeleAtlasa - namiętnie prowadził po drogach, które były w remoncie (raczej długotrwałym, bo most), za to nie wiedział nic o drogach istniejących.
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-05-27, 17:30
bebe napisał/a:
..
Cav napisał/a:
Ważniejsze, aby nie prowadziła pod prąd, albo po drogach zamkniętych dla ruchu - co Navteqowi w MediaNav zdarza się nagminnie.
Noale mi się właśnie coś takiego zdarzyło w przypadku TeleAtlasa - namiętnie prowadził po drogach, które były w remoncie (raczej długotrwałym, bo most), za to nie wiedział nic o drogach istniejących.
Ale ja nie o tym pisałem - mapa np. sprzed roku nie będzie wiedziała o aktualnym remoncie, ani nie będzie zawierała nowszych dróg, to jest naturalne i logiczne.
Tyle że przynajmniej nie prowadzi po drogach, których jeszcze nigdy nie było, a dopiero są w budowie, albo nigdy nie były asfaltowe, zawsze były gruntowe.
Navteq tak robi nagminnie, to jest dopiero wkurzające i niewytłumaczalne.
Do tego aktualność dróg jednokierunkowych ma gorszą niż o rok starsze mapy TA, przynajmniej w Wielkopolsce.
Ostatnio zmieniony przez Cav 2014-05-27, 17:31, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Daćka i "łopel"
Model: Duster 4X4
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate Pomógł: 6 razy Dołączył: 22 Lis 2010 Posty: 912 Skąd: z Powołania ;-P
Wysłany: 2014-05-27, 18:25
bebe napisał/a:
iGO Primo. Konfiguracja tego programu to temat na osobną opowieść. :> Rację miał ajax mówiąc, że się umorduję - umordowałem się konkretnie.
Jeśli chcesz "doszlifować" to polecam www.mynavia.pl
Jeśli chcesz coś konkretnego - pisz, może dam radę pomóc
A tak w ogóle, to mogłeś się odezwać - podesłałbym to wszystko co było by Tobie potrzebne, przynajmniej jako informacje o plikach (a nawet trochę więcej)
bebe napisał/a:
Niestety, aktualność map, nawet samego TeleAtlasa, dyskwalifikuje Primo jako nawigację na co dzień.
Mam inne zdanie. A co do map, to masz komplety - najnowszych na różnych serwerach. Jeśli chcesz coś testowego, to mogę podesłać ze swoich. Aktualnie najnowsze są mapy Q1 2014 navteqa (z ich wszystkimi plusami dodatnimi i plusami ujemnymi) na marzec 2014. Mapy tomtoma (już nie TA. Jeśli używasz map TA, to używasz staroci sprzed ponad roku) są nieco starsze - zdaje się aktualne na listopad 2013. Na Polskę o lokalnych dostawcach (E mapa) - zapomnij - najsłabsze, najmniej dokładne i najstarsze.
Cytat:
Jeśli takie wrażenia masz z Primo, spróbuj jeszcze I-go 8.3.
nie jest szybsze, albo tak mało, że to nie ma znaczenia - mam oba na tym samym sprzęcie - chyba, że ma się włączone ful wodotrysków na Primo i nic na 8.3x. Natomiast 8.3x ma gorsze algorytmy wyznaczania. Używałem przez kilka lat, potem przesiadłem się na Primo - lepsze. Przynajmniej takie jest moje zdanie.
Dodatkowo w przypadku telefonów koszty licencji x 2 (bo żona też chce sobie ponawigować),
Na androidzie? A to nie tak, że jakby synchronizować konto z dwoma telefonami (co, oczywiście, rodzi pewne komplikacje), to kupioną aplikację można i tu i tu?
Nie wiem czy to legalne, ale wydaje mi się, że gdyby nie było, to by się nie dało.
Ja mam obie nawigacje AM i iGo na Peiying 7005 (Win CE 6.0) i przy wyborze trasa najkrótsza AM bije iGo na głowę. Ten sam odcinek w Trójmieście AM potrafi wyznaczyć trasę o ponad 1 km krótszą na odcinku 10 km, prowadząc uliczkami osiedlowymi. Szybkość wyznaczenia trasy porównywalna i na razie (ponad rok używania) ani jedna ani druga się nie zawisiła. Poza tym AM o wiele lepsza na Litwie w wyznaczeniu trasy. Mapa Litwy w iGo mało dokładna. Podobnie iGo na suwalszczyźnie omija drogi leśne dozwolone dla pojazdów publicznych.
Ostatnio zmieniony przez chriskb 2014-05-27, 18:47, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum