Wysłany: 2013-12-22, 09:10 Re: wskaźnik / temperatura silnika / płynu chłodzącego (cegi
Black Eryk napisał/a:
Czy zdarzyło wam się zagrzać tak silnik 1.5 dCi żeby włączyły się wentylatory, jeżeli tak to ile mieliście kresek od temp. na wyświetlaczu ? Bo u mnie kilkakrotnie włączyły się wentylatory ale wskaźnik temp był na połowie - czyli 4 kreseczki - czy to nie jest trochę dziwne że nie wskoczył na całą skale ( 8 kresek) ?
Udało m się kilka razy przy 4 kreskach dobić do wentylatora. nie ma w tym nic dziwnego, system ma utrzymywać temp optymalną, więc stara się nie dopuścić do 6 i więcej kresek. Raz na bardzo długim podjeździe piłowałem mego logana mcv na wysokich obrotach, to jak mi się pojawiło 6 kresek to się trochę zaniepokoiłem, ale jak wyjechałem na przełęcz to od razu spadło do 4 kresek. Tylko raz udała mi się sztuczka z 6 kreskami. 8 kresek to stan totalnej niemocy układu chłodzenia i świadczy najczęściej o awarii.
Wysłany: 2014-02-17, 15:49 wskazania wskaźnika temperatury
Witam. kupiłem w październiku 2012 nowe Sandero 1.2. Do tej pory po kilku kilometrach miałem zawsze 4 kreski. Czasem jak było zimno to po ukazaniu się 4 na chwile spadały do 2 i wracały do 4. Dziś w drodze do pracy i z powrotem paliły się tylko 2. Do pracy mam 50 km trasą na Poznań więc po gazowane jej trochę i nic. Ogrzewanie działa normalnie, w środku jest gorąco. Co mogło nawalić?
No i dziś jadąc rano do pracy nadal paliły się dwie kreski a w drodze do domu zaswiecily się cztery tak jak kiedyś i wszystko wróciło do normy. Samo naprawienie czy czujnik mógł się zawiesić? Czy co?
No i ja mam ten sam problem (przez lata stałe 4 kreski, ostatnio na zmianę 2 i 4 kreski, teraz już 2 kreski). Silnik 1,4 8v, poziom płynu max.
Termostat czy czujnik?
Sam czujnik da radę wymienić samemu na szybko metodą "wykręć i wkręć"?
PS. Dodam jeszcze, że mam wrażenie jakiegoś lekkiego zapachu spalenizny z wentylacji na postoju... ale po otwarciu maski na oko absolutnie wszystko jest w porządku.
Ostatnio zmieniony przez rgr 2014-05-13, 08:30, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lip 2010 Posty: 1591 Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2014-05-13, 09:04
Termostat sprawdzisz samodzielnie i bardzo prosto - jak się silnik nie dogrzewa to podejrzewamy że się nie zamyka. Otwierasz maskę, odpalasz silnik i obserwujesz temperaturę węży przy chłodnicy ( na dotyk|) Prawidłowo powinno być tak - najpierw całkowicie zimne, potem dość szybko się rozgrzewają ( po otwarciu termostatu) Jeśli rozgrzewają się powoli od początku to termostat się nie zamyka.
A więc sprawdziłem te wężę:
1. Odpaliłem zimny silnik
2. Dolny wąż chłodnicy robił się bardzo powoli cieplejszy, ale tylko przy termostacie. Przy wejściu do chłodnicy wciąż był zimno-letni.
3. Po jakimś czasie wąż zrobił szybko cały ciepły, ale na wyświetlaczu wciąż tylko 2 kreski.
4. Przygazowałem auto na ok. 30s-1min -- i leniwie wskoczyły 4 kreski.
5. Zostawiłem na jałowych na parę minut i te 4 kreski już nie zeszły.
Dla mnie wciąż diagnoza nie jest jednoznaczna, a dla was?
punkt 3. mówi , termostat przepuszcza płyn w "półotwarciu", czyli do wymiany.
Powinien otworzyć się mniej więcej w okolicach 82-83st. C mniej więcej w dieslu, w benzynie może jeszcze więcej - 85st C. Sprawdź sobie jak masz TORQUE na androidzie i np ELM327 ile u Ciebie te 2 kreski oznaczają temp. płynu chłodniczego, ale u mnie to ok. 50-60st C.
1) odkręcić zawór odpowietrzający na wężu;
2) napełnić układ przez zbiornik wyrównawczy;
3) zakręcić zawór odpowietrzający, gdy płyn zacznie wypływać ciągłym strumieniem;
4) napełnić zbiornik wyrównawczy aż do przelania się płynu;
5) zamknąć zbiornik wyrównawczy;
6) uruchomić silnik;
7) pozostawić silnik pracujący z prędkością obrotową 2500 obr/min, aż do trzeciego uruchomienia wentylatora, w celu przeprowadzenia procedury odpowietrzenia automatycznego;
8) wyrównać poziom płynu chłodzącego w zbiorniku wyrównawczym.
UWAGA: Nie otwierać zaworu odpowietrzającego przy pracującym silniku!
w dieslu na postoju tak nie odpowietrzysz, bo nie włączy Ci się wentylator
Serwisówka twierdzi co innego, chociaż faktycznie podaje nieco inną metodę osiągnięcia tego celu niż w benzyniaku:
Cytat:
Utrzymuj obroty silnika na poziomie 1500 obr/min, a co około 2 minuty dwa-trzy razy gwałtownie zwiększ obroty do maksimum, aż do drugiego uruchomienia się wentylatora.
Diesel produkuje mało ciepła w porównaniu z benzyna. U mnie na postoju praktycznie nie daje się go zagrzać. Dopiero jazda pod obciążeniem podnosi temperaturę. Co ciekawe pojemność cieplna układu chłodzenia jest stosunkowo mała bo wystarczy chwilowe dodanie gazu (podczas jazdy) aby temperatura wzrosła o 2 - 3 C a po odpuszczeniu gazu spadła do poprzedniej wartości (raportowane z ELM327 i Torque Pro).
W celu lepszego odpowietrzenia można jeszcze ustawić samochód tak aby zawory odpowietrzające/korek na chłodnicy były umieszczone wyżej niż reszta układu. Znaczy zaparkować krzywo na krawężniku lub innej górce.
Witam
Czytam od tygodnia po kawałku ten wątek i im dłużej czytam tym mniej wiem.
Przeczytam kilka stron i wydaje mi się że do wymiany termostat, ale czytam dalej i jednak pewnie czujnik źle wskazuje, jeszcze dalej czytam i eeee nie w tych daciach to tak jest.
Przełamałem się i pisze ten post z prośbą o podpowiedź.
Auto to Logan z 2007r silnik 1.6 8V
Problem jest taki że nie chciałbym jeździć z niedogrzanym silnikiem
Dziś rano na drogę podpiąłem tester diag i takie są odczyty.
-Auto dość długo się nagrzewa temp doszła do 84 stopni C (cztery cegły) i po chwili spadła na 76 stopni C (dwie cegły). Tak bylo ze trzy razy na odcinku około 10km po starcie, temp zew -5stopni C, dmuchawa na 3, pokrętło ciepła na maks temp, prędkość około 120km/h stała.
- po 10-12km złapał cztery cegły i temp była 79-82 stopnie C - otrzymywała się cały czas taka podczas jazdy
- podczas jazdy w korku, po kilku minutach temp dochodziła do 92-93 stopni C, po ruszeniu i jeździe spadała do około 79-82 stopnie C i tak sie utrzymywała (cztery cegły)
Spalanie nei jest złe ale nie powala, średnia z 700kkm to 6,9l/100km
Pytanie moje (szukałem ale nie znalazłem) jaka jest temperatura robocza dla tego silnika? 1.6 8V
termostat? jeśli tak to jaki? jest wybór temp otwarcia?
Dochodzę do wniosku, że te samochody tak mają i w takich właśnie temperaturach pracują.
Kiedyś bym powiedział, że masz zły termostat bo powinien zamykać się w wyższej temperaturze tak aby silnik pracował w 95 - 100 a minimum było 85- 90 .... Ale teraz to już nie wiem.
Jak robią silniki diesla o stopniu sprężania rzędu 10:1 (kiedyś 20:1) to może i temperatury pracy są niższe... Świat idzie do przodu... Tak słyszałem...
super sprawa mam w innym aucie , wygląda to dużo lepiej niż jakieś kartony czy szmaty dla posiadaczy smoluchóf pozycja obowiąskowa
http://www.heko.com.pl/in...ka=8&szukajkod=
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2014-12-10, 22:30, w całości zmieniany 1 raz
Średni oferta dla mnie, po pierwsze zimą to najmniejszy problem czy to będzie dobrze wyglądać :]
a po drugie 100pln za kawałek plastiku, a i tak pozostanie góra z przeciągiem ( gril + atrapa grila), więc lepiej samemu zdjąć atrapę i zrobić samemu osłonę kompleksowo z górą ( grilem + atrapą )
góry raczej zakryć nie można bo jakieś chłodzenie to musi mieć .
Ja jeździłem wiele lat na kartonach 3 lata temu zakupiłem osłonę od tej firmy i nie żałuje
Na wszelkich wynalazkach silnik w mieście lubił się grzać a z tą osłonką jakoś nie ma problemu a nie mamy takich srogich zim teraz .
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2014-12-10, 23:02, w całości zmieniany 1 raz
Głupoty. Spokojnie można atrapę z grilem też izolować. Ewentualnie już naprawdę przy gazowaniu i nieporuszaniu + cieplejszych dniach kawałek odsłonić, ale nie będzie potrzeby w dieslu.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum