Mówimy o p. Zbyszku - Zbychu504:-) - właśnie do niego skierowałam pierwsze kroki i przedstawiłam się jako konkretna klientka zainteresowana kupnem, a nie tylko oglądaniem. Z nim odbyłam jazdę próbną - przemiły człowiek, w czasie jazdy kiedy rozmawialiśmy o autku wspominałam, iż od miesiąca wertuje forum, a on powiedział, iż też jest na nim zarejestrowany:-).
Jazda próbna była przyjemnością - bez ograniczenia czasowego...
Mam nadzieję, iż zaoferuje mi najciekawszą ofertę (byłam tylko u niego - może miałam dobre wyczucie:-))bo chciałabym być słowna i zakupu dokonać właśnie u Niego;;;))))))
Ostatnio zmieniony przez Kaśka 2014-06-16, 16:28, w całości zmieniany 5 razy
Kaśka, ja miałem w Scenicu instalację BRC i byłem zadowolony. Ani razu nie zaszwankowała, jest łatwiejsza do strojenia dla danego silnika, natomiast LR ma sterownik zablokowany i niektóre ASO nie mają dostępu do pełnego ustawienia niektórych parametrów strojenia, no i jest droższa od BRC. Jakościowo nie ustępują, tak jak jedni wolą Mercedesa, drudzy Opla a inni Audi. Oprócz tego jeszcze mają instalację STAG-a, Lovato... itp. Najważniejszy jest kumaty i dobry gazownik nawet w zwykłym garażu, ale jak chcesz trzymać gwarancję to pozostaje tylko ASO.
Ja sam się zastanawiam, gdzie zakładać gaz do swojej Lodzi, ASO daje mi LR za 3,5 tys. zł, a niezależny zakład BRC za 2,8 tys. zł. (z ryzykiem utraty gwarancji), ale tam można wykupić jakby ubezpieczenie na wypadek uszkodzenia silnika w okresie gwarancyjnym.
Aha, do LR są potem części drogie jak cholera np. filtr do gazu, bo jest nietypowy (200 zł ASO), a do BRC jest tani, bo jest popularny w innych instalacjach gazowych i kosztuje około 15 zł.
Kaśka, ja miałem w Scenicu instalację BRC i byłem zadowolony. - ma sterownik zablokowany i niektóre ASO nie mają dostępu do pełnego ustawienia niektórych parametrów strojenia
TO WIEM, PODOBNIEŻ W GDAŃSKU JEST KUMATY PAN Z KABELKIEM:-)
, no i jest droższa(4500) od BRC (3500).
Cytat:
KUMATY GAZOWNIK I GWARANCJA ale jak chcesz trzymać gwarancję to pozostaje tylko ASO.
DZIŚ ZNALAZLAM COS B. CIEKAWEGO - ZERKNIJ - blisko mnie ... 77, 80 l BANIAK!!!
Z MOZLIWOŚCIĄ INSTALACJI POD AUTKIEM - KOŁO ZAPOASOWE WOLAŁABYM WOZIĆ ZE SOBĄ...
http://lpg.slupsk.pl/Inst...ETRZNY,272.html - INSTALCJA BEZ UTRATY GWARANCJI... jutro chcę tam zadzwonić i porównać ceny
Cytat:
Ja sam się zastanawiam, gdzie zakładać gaz do swojej Lodzi, ASO daje mi LR za 3,5 tys. zł, a niezależny zakład BRC za 2,8 tys. zł. (z ryzykiem utraty gwarancji), ale tam można wykupić jakby ubezpieczenie na wypadek uszkodzenia silnika w okresie gwarancyjnym.
WŁAŚNIE O TYM SŁYSZAŁAM - Aha, do LR są potem części drogie jak cholera np. filtr do gazu, bo jest nietypowy (200 zł ASO), a do BRC jest tani, bo jest popularny w innych instalacjach gazowych i kosztuje około 15 zł. - POWAŻNY ARGUMENT:-))
Ostatnio zmieniony przez laisar 2014-06-16, 16:48, w całości zmieniany 5 razy
instalacja jest zablokowana tylko przy gazie fabrycznym
Co do filtrów to można kupić same wkłady za 10 pln lub cała puszke za 80
albo zwyczajnie założyć coś innego
DZIŚ ZNALAZLAM COS B. CIEKAWEGO - ZERKNIJ - blisko mnie ... 77, 80 l BANIAK!!!
Z MOZLIWOŚCIĄ INSTALACJI POD AUTKIEM - KOŁO ZAPOASOWE WOLAŁABYM WOZIĆ ZE SOBĄ...
http://lpg.slupsk.pl/Inst...ETRZNY,272.html - INSTALCJA BEZ UTRATY GWARANCJI... jutro chcę tam zadzwonić i porównać ceny
A zatem czekamy na wynik, co oni tam Ci powiedzą....
Ja do Słupska wysłałem maila z zapytaniem o typ zbiornika gazu do lodgy i .... zero odpowiedzi.
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Zacznijmy od tego :
Instalując lpg dedykowane do dustera LR w aso zachowujesz pełną gwarancje producenta
Co do zbiornika to kwestia negocjacji ale oni mają gotowe pakiety więc nie liczył bym na większy .
Instalując każda inną w ASO tracisz gwarancje producenta ale otrzymujesz gwarancje aso które ci instalowało (niestety jesteś z nim uwiązana jak pies z budą na dobre i na złe )
Instalując w każdym innym miejscu tracisz gwarancje producenta i nie ważne co tam za bajki piszą
Jeżeli bardzo potrzebujesz dużego zbiornika bo robisz trasy po kilka tysięcy kilometrów to przydał by się duży ale jak nie ... to 32 L w zupełności wystarcza . Najwyżej po jakimś czasie sobie zamienisz na większy .
Ja na twoim miejscu brał bym dedykowaną LR droższa ale z pełną gwarancją produceta .
Z aso różnie bywa ja nie jeżdżę tam gdzie kupiłem auto bo mnie tandetnie próbowali oszukiwać a gdybym instalował u nich LPG to bym musiał
TO WIEM, PODOBNIEŻ W GDAŃSKU JEST KUMATY PAN Z KABELKIEM:-)
, no i jest droższa(4500) od BRC (3500) - GDYNIA.
Byłem u Pana- ma kabelek ale do sterownika się nie dostanie (mówię o Panu Michale z ASO Gdańsk) Specu od LR w Trójmieście jest na Pastoriusa ale i on od razu skierował mnie do Michała z ASO, z tym, że później się okazało, że dostępu do sterownika niet...
Kaśka napisał/a:
DZIŚ ZNALAZLAM COS B. CIEKAWEGO - ZERKNIJ - blisko mnie ... 77, 80 l BANIAK!!!
Z MOZLIWOŚCIĄ INSTALACJI POD AUTKIEM - KOŁO ZAPOASOWE WOLAŁABYM WOZIĆ ZE SOBĄ...
http://lpg.slupsk.pl/Inst...ETRZNY,272.html - INSTALCJA BEZ UTRATY GWARANCJI... jutro chcę tam zadzwonić i porównać ceny
Zmieniałem butlę fabryczną 42 litrową na 78 litrową w zakładzie w Gdyni na Wiśniewskiego (koło budynku Poczty Polskiej) montującym instalacje m.in. LR, STAG, nie wiem, czy BRC. Ofertę na 73 litry w Słupsku wycenili mi na 800, w Gdyni 850, finalnie wyszło 870+20PLN za gaz, który zatankowali ponieważ stelaż od fabrycznej butelki nie pasował i musieli budować nowy ale jazda do Słupska wiązała by się z wzięciem dnia urlopu i kosztów dojazdu, więc praktycznie wyszło na jedno bez straty urlopu. W przypadku 4x4 ten problem odpada.
Popatrz też tu.
Właśnie z powodu zablokowanego sterownika i braku dostępu do niego we wszystkich ASO drugi raz NIE KUPIŁBYM PONOWNIE DD Z FABRYCZNĄ INSTALACJĄ. Nawet kosztem gwarancji ponieważ nie traci się gwarancji na cały silnik a w razie czego to na ASO/RP ciąży obowiązek udowodnienia, że powstała awaria jest winą instalacji LPG. Jeśli jednak bardzo by mnie to uwierało to odczekałbym trzy lata (niektórzy tak robią) na zakończenie gwarancji i wtedy bym zakładał. Z drugiej strony te silniki bardzo dobrze współpracują z LPG więc jeśli nie wybierzesz druciarza to nic się nie powinno stać.
Ale decyzja należy do Ciebie
Kaśka napisał/a:
Aha, do LR są potem części drogie jak cholera np. filtr do gazu, bo jest nietypowy (200 zł ASO), a do BRC jest tani, bo jest popularny w innych instalacjach gazowych i kosztuje około 15 zł. - POWAŻNY ARGUMENT:-))
Zakupiłem inne filtry, 5 sztuk z przesyłką wyniosło mnie dokładnie 54,65PLN, więc nieco ponad 10PLN (wcześniej podawałem, że poniżej 10PLN ale waśnie sprawdziłem w przelewach )
Z MOZLIWOŚCIĄ INSTALACJI POD AUTKIEM - KOŁO ZAPOASOWE WOLAŁABYM WOZIĆ ZE SOBĄ... - CZY GAZ MASZ ZAMONTOWANY W BAGAŻNIKU (W KOLE) CZY POD SPODEM AUTKA? Skłaniam się na spód, bo tak jak napisałam koło zapasowe wolę wozić ze sobą - szczególnie na dłuższe wyjazdy;-) Ciekawi mnie tylko czy to nie zmiejsza możliwości autka w terenie - popołudniu będę dzwonić z tym zapytaniem do Słupska
Zacznijmy od tego :
1. Instalując lpg dedykowane do dustera LR w aso zachowujesz pełną gwarancje producenta
Ja na twoim miejscu brał bym dedykowaną LR droższa ale z pełną gwarancją produceta .
2. ale zaraz do duster 4x4 nie ma fabrycznego gazu
jest tylko dedykowany który ma zwyczajny sterownik i zwyczajne filtry
a gwarancja ta sama
tak wiem, ale czy to znaczy iż proponowana przez nich instalacja LR- jest wtedy dedykowana i mam gwarancję Daci?
troszkę się zgubiłam w określeniu dedykowana - raz używasz ją z powiązaniu z pełną gwarancją producenta - patrz. 1
drugi raz duster 4x4 - jako dedykowana ze zwyczajnym sterownikiem (i co to znaczy zwyczajny sterownik - ustawiony >30 stopni?), a gwarancja ta sama - czyli jaka? Dacia czy Aso;;))
http://lpg.slupsk.pl/Inst...RANCJI,243.html
INSTALCJA BEZ UTRATY GWARANCJI...
- dzięki za info o: Słupsku, Gdyni
Popatrz też tu.
- zarejestrowałam się ale muszę jeszcze odczekać na aktywację - na pewno skorzystam:-)
Właśnie z powodu zablokowanego sterownika i braku dostępu do niego we wszystkich ASO drugi raz NIE KUPIŁBYM PONOWNIE DD Z FABRYCZNĄ INSTALACJĄ
- a mnie jeszcze b. nęci większy baniak - przy BRC i coraz bardziej możliwość instalacji gazu pod spodem autka, a koło zapasowe tylko czy to nie zmniejsza możliwości samochodu w terenie?
PANOWNIE RATUNKU!!!:-);-) CZY KTOŚ MA INSTALACJĘ GAZOWĄ POD AUTKIEM, A NIE W KOLE ZAPASOWYM? JAK TO WPŁYWA NA MOZLIWOŚCI AUTKA W TERENIE?? CHODZI MI OTO CZY PRZEZ BANIAK NIE OBNIŻA SIE DÓŁ AUTKA??? BARDZO MNIE NĘCI POSIADANIE "KOŁA ZAPASOWEGO W SWOIM MIEJSCU" - PODZIELICE SIE SWOIM DOŚWIADCZENIEM- http://lpg.slupsk.pl/Inst...RANCJI,243.html - CO MYSLICIEO TEJ PROPOZYCJI???
Zakupiłem inne filtry, 5 sztuk z przesyłką wyniosło mnie dokładnie 54,65PLN, więc nieco ponad 10PLN (wcześniej podawałem, że poniżej 10PLN ale waśnie sprawdziłem w przelewach
- dzięki za zaangażowanie - szukanie w przelewach:) Chyba po kupnie autka będę musiała Wam postawić jakąś skrzyneczkę;;) )
Ostatnio zmieniony przez Kaśka 2014-06-16, 10:16, w całości zmieniany 1 raz
@Kaśka
Nie kupisz 4x4 z fabryczną instalacją bo RP takiej wersji nie sprzedaje.
W 4x4 nie zamontujesz zbiornika pod podłogą bo nie ma tam miejsca.
Jedyna opcja to montaż zbiornika w miejscu wnęki na koło zapasowe a takie będziesz wozić w środku bagażnika ( ewentualnie dojazdówkę lub ostatecznie zestaw naprawczy - bo wożenie na dachu w box-ie czy na klapie to pewnie nie jest dla Ciebie rozwiązanie).
Instalacja może się odbyć dopiero później.
Przelicz czy naprawdę musisz mieć napęd 4x4 ( pamiętaj wtedy zużycie paliwa wzrasta o co najmniej 1 l/100km).
Mój wybór wynikał z konieczności dojazdu do mojej hacjendy ale po kalkulacji bardziej mi się opłaca diesel bo dla mnie oszczędność roczna pomiędzy benzyną a dieslem to ponad 8 000 zł - i dlatego zdecydowałem się na diesla i 4x4.
Dzwoniłam -BRC2 do DD 4x4 z baniakiem 80l:-), 30 l gazu na drogę, 2750zł 3 lata gwarancji po 1500 km bezpłatny przegląd
LR Omega - podadzą specyfikacje w mailu. To była tylko 10 min rozmowa telefoniczna. Całą specyfikacje na obie instalacje mają podać w mailu. Jak dostanę to się podzielę wiadomościami.
Kaśka, spokojnie i nie panikuj się.... jas_pik już szczegółowo wyjaśnia powód.
Duster 4x2 nie ma tylnego napędu i jest miejsce na koło zapasowe pod podłogą bagażnika (od spodu auta), a sam bagażnik jest większy od bagażnika dustera 4x4. W 4x4 jest tylny napęd i nie ma miejsca na koło zapasowe i dlatego wylądował do środka bagażnika we wnęce przeznaczone na koło (jak w samochodach osobowych) a pojemność bagażnika zmalała trochę (porównaj wersje 4x2 i 4x4 - tam widać że podłoga w bagażniku 4x2 jest niżej położona niż w 4x4). Dlatego w 4x4 butla LPG ma ograniczoną pojemność ze względu na wielkość wnęki w bagażniku, a w 4x2 butla jest umieszczona pod spodem i może być większa niż standard.
Już chyba rozumiesz.... więc zastanów się na wyborem napędu: 4x2 cz 4x4. Jak rzadko lub wcale nie jeździsz po szutrowych lub offroadowych drogach to 4x2 Ci zupełnie wystarczy. 4x4 jest dobry dla leśników, lekarzy weterynarii, którzy muszą brnąć po polnych drogach do wioski......
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
instalacje gazowe
fabryczne - zainstalowane w fabryce z pewnymi ulepszeniami w silniku wystepujące tylko w wersji z napędem na przednią oś
dedykowane przez producenta - instalacja z góry ustalona przez producenta (LR) do aut do których nie ma instalacji fabrycznych , taka układ instaluje diler już u siebie . Posiada pełną gwarancje producenta (Renault polska )
dillerka - instalacja gazowa którą oferuje diller na własną odpowiedzialność , po takiej modyfikacji auto traci gwarancje producenta . W zamian diller daje swoją gwarancje jako salon
Napisze szczerze
dla kobiety tylko instalacja fabryczna albo dedykowana ponieważ nigdy nie wiadomo kiedy coś zepsuje albo czegoś nie będzie wiedziała . Wtedy podjedzą to byle pierwszego aso w europie i muszą jak cierpliwie wysłuchać
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2014-06-16, 13:32, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Dacia, BMW
Model: Duster, Seria 5 E39
Silnik: 1.6/105KM, 3.0/231KM
Rocznik: 2010, 2002
Wersja: Laureate Pomógł: 7 razy Dołączył: 30 Wrz 2010 Posty: 366 Skąd: Białystok
Wysłany: 2014-06-16, 13:52
Karenzo napisał/a:
dillerka - instalacja gazowa którą oferuje diller na własną odpowiedzialność , po takiej modyfikacji auto traci gwarancje producenta . W zamian diller daje swoją gwarancje jako salon
Nie budźmy demonów awarii.
Sprecyzujmy. Gwarancje traci się nie na samochód jako taki lecz tylko na podzespoły, które zostały poddane modyfikacji.
Na cały silnik też nie tracisz gwarancji tylko na jego osprzęt, do którego wpięto instalację LPG.
Jeśli ASO wypiera się usługi gwarancyjnej na podzespoły niezmodyfikowane musi udowodnić związek przyczynowo-skutkowy powstałej awarii.
może w państwach w których są lepsze przepisy konsumencki może tak jest a u nas nie
LPG poza ASO = brak gwarancji na cokolwiek w silniku wydechu zawieszeniu
Na pewno będą cudować , odmawiać naprawy przedłużać itp
Skoro straszą ludzi że wlanie swojego oleju spowoduje utratę gwarancji ...
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2014-06-16, 14:19, w całości zmieniany 2 razy
Wysłany: 2014-06-16, 16:02 sprostowanie odnośnie LPG Fabrycznego do 4x4
Na ta chwilę istnieje już możliwość domontowanie do DD 4x4 instalacji LPG przez ASO bez jakichkolwiek problemów gwarancyjnych ponieważ jest instalacja LR dedykowana do tego modelu:
DST (silnik 1.6 16V 105 4x4) – referencja 77 11 566 781
Cena brutto klienta z montażem: 4 790 zł
:)
Kaśka, spokojnie i nie panikuj się.... jas_pik już szczegółowo wyjaśnia powód.
... dlatego w 4x4 butla LPG ma ograniczoną pojemność ze względu na wielkość wnęki w bagażniku, a w 4x2 butla jest umieszczona pod spodem i może być większa niż standard.
Już chyba rozumiesz...
Dzięki Twoje info potwierdził mi gazownik - jak Wy tu mówicie - druciarz;-)
Nie każdy to druciarz- to taki, który założy instalkę i nie za bardzo potrafi później ją wyregulować i nie jest w stanie poprawić usterek, które mogą wyskoczyć. Oprócz druciarzy są jeszcze fachowcy, którzy potrafią ogarnąć instalkę bez problemu- i takich życzę na Twojej drodze
No to radze rozesłać oferty kupna do salonów w promieniu 300 km
Może się okazać że ktoś da oferte o 3 tyś tańszą .
A potem zawsze można wysłać informacje jaki salon proponuje ile to żeby zgarnąć klienta konkurencji zawsze mogą coś upuścić .
300 km niby daleko ale dla kilku tysięcy warto się przejechać
I tak zrobiłam:-).
PANOWNIE - jestem super zadowolona. Podpisałam umowę, zapłaciłam zaliczkę i teraz czekam z niecierpliwością na 18 września:-))).
WSZEM I WOBEC POLECAM SALON - http://renaultswietochlowice.pl/, który kieruję się zasadą - mała marża, a zadowolony klient przyprowadzi następnego.... - jeszcze są tacy sprzedawcy.
Co wybrałam - oczywiście moje ukochane 4x4 w kolorze brąz Cajou, media nav, fotele podgrzewane, szyby elektryczne, system wspomagania parkowania tyłem, tempomat, gaz BRC, autoalarm i pakiet ubezpieczenia, który jest do końca miesiąc za 500 zł wraz z przedłużoną gwarancja na 5 lat.
BARDZO, BARDZO dziękuję Wam za wszystkie rady i spostrzeżenia w wielorakiej materii, a pytań troszkę miałam:-).
Pozdrawiam Was serdecznie Kaśka
Kaśka, to fajnie że w końcu wybrałaś Dacię. Czekamy na relację z odbioru upragnionego auta i pokazania fotki
Ja nie wziąłem auto alarmu, bo i tak nie daje...... Będzie wył, a ludzie będą obok przechodzić dalej bez zainteresowania... aż akumulator padnie. Za to mam pakiet ubezpieczeń OC, NW i AC po promocyjnej cenie (taniej wychodzi mi niż u jakiegoś ubezpieczyciela o jakieś 400 zł). Poproś o 4 czujniki cofania zamiast 3 szt (lepiej działa).
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum