Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Nowy Dokker 1,5 tygodniowy problemy
Autor Wiadomość
wieza 



Marka: Dacia
Model: LODGY
Silnik: 1,5
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 26 Cze 2008
Posty: 1919
Skąd: ŁÓDŹ
Wysłany: 2014-07-13, 09:26   

ps moim zdaniem nie ma możliwości żeby tylko ta jedna rzecz tak zardzewiała i to w takim miejscu. a inne sa bez rdzy.
zresztą na srubach widać ze miały ingerencje klucza
_________________
Przede wszystkim przestronnosc w aucie co dajeLodgy i MCV w dobrej cenie ;)
Stan licznika 115,000 i koniec
Lodgy 120000km i rośnie
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3867
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2014-07-13, 12:01   

próbowałem znaleźć u siebie pod maską "to coś" najwyraźniej wykonane z żeliwa, ale mi się nie udało, przeszkodziła plątanina przewodów i nie najlepsze oświetlenie. A tak przy okazji po 2,5 roku użytkowania dopiero teraz zorientowałem się,że zespół rozrządu nie jest niczym osłonięty i wszystko (koło,pasek, rolki, napinacze) pracuje zupełnie "na wierzchu" bez żadnej plastikowej osłony jak w wielu autach. Mam nieco dwoiste odczucia. Z jednej strony to może i dobrze, bo widać w jakim stanie jest pasek i rolki - z drugiej, gdyby nie solidna stalowa osłona pod silnikiem w tej wersji, takie rozwiązanie nie byłoby zbyt bezpieczne - byle jaka gałąź albo inny dłuższy przedmiot najechany i uniesiony kołem mógłby narobić wiele bałaganu

a.jpg
Plik ściągnięto 269 raz(y) 35,04 KB

Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2014-07-13, 12:02, w całości zmieniany 2 razy  
 
MCV 


Marka: Honda/Fiat
Model: Civic IX/Qubo
Silnik: 1.8 /1.3
Dołączył: 14 Lip 2013
Posty: 158
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2014-07-13, 13:08   

Uściślijmy - kolega obciążnik żeliwny nazywa miską. Widać, że obok przechodzi przewód układu chłodzenia, stąd kolega wywnioskował, że do obciążnika podłączone są przewody.

Problem sprowadza się prawdopodobnie do nalotu na żeliwnym obciążniku. I teraz pytanie czy ten nalot jest normalny? Drugie pytanie - czy komukolwiek chciałoby się wymieniać obciążnik?
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3867
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2014-07-13, 17:08   

w nawiązaniu do mego poprzedniego postu - po uzbrojeniu się w światło i aparat dokonałem poniższej obserwacji:
-fot, nr 1 - lewa strona pasa przedniego - pod lewym reflektorem - pokazuje fragment metalowego zderzaka DD czyli to, co znajduje się pod plastikiem, proszę zwrócić uwagę na kształt wgłębienia
-fot nr 2 - to samo po stronie prawej - identyczne wgłębienie jest lustrzanym odbiciem lewej strony, wewnątrz którego zamocowany jest ten żeliwny odlew, który nie jest do niczego podłączony i jak słusznie zauważył MCV, stanowi po prostu obciążnik. Pokryty powierzchniową rdzą, bo to niczym nie zabezpieczone żeliwo i w tych warunkach nie może być inaczej. Ale ruda nie przełazi dalej :-P . Ten kawał złomu ma zapewne równoważyć brak tych kilku kg po tej stronie (bliżej przeciwnej jest np ciężki akumulator)
Na fot nr 1 widać plamki i zacieki pochodzące z niedbale położonego zabezpieczenia antykorozyjnego i wypada się raczej cieszyć niż martwić, bo to oznacza, że w ogóle coś zabezpieczano :mrgreen:

1.JPG
Plik ściągnięto 271 raz(y) 47,03 KB

2.JPG
Plik ściągnięto 272 raz(y) 58,58 KB

Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2014-07-13, 20:00, w całości zmieniany 4 razy  
 
Robert 


Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1,6 mpi
Rocznik: 2014
Dołączył: 12 Lip 2014
Posty: 18
Skąd: Zawiercie
Wysłany: 2014-07-13, 18:45   

No to kolega mnie uspkoił jak będe przy aucie a miare możliwości spojrze na przewód ktory idzie pod spodem tego czegoś. Dla pewności bo sądze że kolega ma rację - mam taką nadzieje.
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3550
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2014-07-13, 18:53   

Przypuszczenie, że jest to miska olejowa możemy na tym etapie śledztwa przesunąć na dalszy plan, choć wciąż rozważane są wszystkie możliwości. :-D :lol: :lol:
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7484
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2014-07-13, 19:05   

Moim zdaniem po obejrzeniu fotek nie ma powodów do obaw.
Żeliwo niestety albo stety ma to do siebie że szybko pokrywa się rdzą (nalotem). Wystarczy popatrzeć na tarcze. Oblej je wodą, a na drugi dzień będziesz miał rdzawy nalot.
Dalej masz konserwację która wyciekła i dobrze bo widać, że nie żałowali.
Biała pasta to po prostu smar używany przy montażu lub pasta uszczelniająca. Jest taka termiczna do lepszego odprowadzania temperatury.
Obrysowania lakieru to może być bardziej od jakiejś naklejki.
Niestety nie da się dotknąć więc to tylko gdybologia.

Dacii do A6 to nie porównuj bo tam niestety ale za tą folię płacisz więc "to tylko DACIA" i nie wymagaj cudów. Ma jeździć i się nie psuć.

Z gaśnięciem ciśnij do ASO i niech robią, bo za to zapłaciłeś.
 
MCV 


Marka: Honda/Fiat
Model: Civic IX/Qubo
Silnik: 1.8 /1.3
Dołączył: 14 Lip 2013
Posty: 158
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2014-07-13, 19:09   

Nowa teza śledztwa brzmi: Kolega myślał, że przy odbiorze Dokkera przygotują się jak na odbiór pięciokrotnie droższego Audi A6 :-D
 
benyo 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 17 Cze 2014
Posty: 691
Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Wysłany: 2014-07-13, 19:23   

MCV napisał/a:
Nowa teza śledztwa brzmi: Kolega myślał, że przy odbiorze Dokkera przygotują się jak na odbiór pięciokrotnie droższego Audi A6 :-D


Miałem okazję oglądać odbiór VW Pheaton z fabryki w Dreźnie:) tam jest szampan, muzyka a auto wyjeżdża windą przy blasku fleszy i świateł :) (chociaż jak siedziałem w środku tego Pheatona to plastiki miał rodem z mojej Dacii :) )

Robercie - jak pisał Marek i inni - jedź do ASO i niech naprawiają i wyjaśniają wszystkie twoje wątpliwości, szczególnie te z silnikiem. nie zwlekaj.
 
MCV 


Marka: Honda/Fiat
Model: Civic IX/Qubo
Silnik: 1.8 /1.3
Dołączył: 14 Lip 2013
Posty: 158
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2014-07-13, 19:32   

Pheaton fajne auto. Używki relatywnie tanie, w końcu w grupie VAG to Audi ma przewagę dzięki technice :-)
 
BigT 


Marka: Dacia
Model: Dokker VAN
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2013
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Mar 2014
Posty: 703
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-07-13, 19:35   

MCV napisał/a:
Nowa teza śledztwa brzmi: Kolega myślał, że przy odbiorze Dokkera przygotują się jak na odbiór pięciokrotnie droższego Audi A6 :-D
Odbierałem i bywałem przy odbiorach różnych samochodów i bez przesady... Jak dla mnie wszystkie wyglądają tak samo.
Dziwne tylko że Twój samochód miał 200km przebiegu i że nie oglądałeś blacharki przy odbiorze.

benyo napisał/a:
(chociaż jak siedziałem w środku tego Pheatona to plastiki miał rodem z mojej Dacii :) )
Jakbym nie jeździł jednym i drugim to może bym uwierzył ;]
To może tyle lat temu było że zdążyłeś zapomnieć jak co wyglądało ;]
 
benyo 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 17 Cze 2014
Posty: 691
Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Wysłany: 2014-07-13, 19:39   

BigT napisał/a:
Jakbym nie jeździł jednym i drugim to może bym uwierzył ;]
To może tyle lat temu było że zdążyłeś zapomnieć jak co wyglądało ;]


OJ no wiadomo, że przekoloryzowałem nieco :) pamiętam, po prostu, że te plastiki nie zrobiły na mnie wrażenia :) ale wycieczkę do fabryki polecam :) można zobaczyć, jak robi się auto w białych rękawiczkach :) koniec gadki bo odbiegam od tematu głownego ;)
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3867
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2014-07-13, 20:04   

a tak poza konkursem - pozaglądajcie w wolnej chwili u siebie we wskazane przeze mnie miejsce, jestem ciekaw, czy w innych wersjach silnikowych i innych modelach też jeździ ten elegancki ciężarek :-P
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 58 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3716
Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-07-13, 21:17   

A ja jak odbierałem Lodgy pod koniec kwietnia to dostałem w samochodzie od dealera szampan a raczej wino musujące :-P
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
benyo 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 17 Cze 2014
Posty: 691
Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Wysłany: 2014-07-13, 21:32   

route2000 napisał/a:
A ja jak odbierałem Lodgy pod koniec kwietnia to dostałem w samochodzie od dealera szampan a raczej wino musujące :-P


Jesteś pewny, że to było musujące ??:) może jakieś Borygo ??:):)
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 58 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3716
Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-07-13, 21:44   

A co myślałeś, że ASO mogło mi dać drogi oryginalny szampan? ;-)
A Borygo to już dawno nie ma w układzie chłodzenia Lodzi :mrgreen:
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
benyo 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 17 Cze 2014
Posty: 691
Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Wysłany: 2014-07-13, 21:47   

route2000 napisał/a:
A co myślałeś, że ASO mogło mi dać drogi oryginalny szampan? ;-)


Wiadomo auta budżetowe to i szampan budżetowy :):)
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-07-13, 22:21   

Co wy piszecie jaki uszczelniacz
biała sucha pasta to ślady po szybkiej polerce .
Kup sobie najtańszy miernik grubości lakieru , sprawdź sam i będziemy mieli odpowiedź czy był klepany
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2014-07-13, 22:21, w całości zmieniany 1 raz  
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7484
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2014-07-14, 05:01   

Dotykałeś, że wiesz, iż to jest pasta polerska?

Niech jedzie do ASO i przy nim sprawdzą całe auto miernikiem.

route2000 napisał/a:
A ja jak odbierałem Lodgy pod koniec kwietnia to dostałem w samochodzie od dealera szampan a raczej wino musujące :-P


Jadę jutro do salonu. :evil: ;-)
Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2014-07-14, 05:02, w całości zmieniany 1 raz  
 
Lajkonik 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1,6 16v
Rocznik: 2010
Wersja: Ambiance
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 13 Cze 2012
Posty: 1147
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-07-14, 06:59   

No, Marek! Za Twoje działania dla marki Dacia (mam na myśli działalność klubową) to będzie i prawdziwy szampan i tort z wisienką :mrgreen:
Dziwię się tylko, że musisz się upominać.
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7484
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2014-07-14, 08:01   

W pewnym sensie dostaję, a raczej dostajemy na pikniku dacii.
 
BigT 


Marka: Dacia
Model: Dokker VAN
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2013
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Mar 2014
Posty: 703
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-07-14, 08:47   

benyo napisał/a:
OJ no wiadomo, że przekoloryzowałem nieco :) pamiętam, po prostu, że te plastiki nie zrobiły na mnie wrażenia :) ale wycieczkę do fabryki polecam :) można zobaczyć, jak robi się auto w białych rękawiczkach :) koniec gadki bo odbiegam od tematu głownego ;)
Musisz kiedyś przy okazji zdjąć np boczek drzwi w jakimś brytolu:)
 
piku 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110 KM/1,3 TCe 130 KM
Rocznik: 2012/2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 1358
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2014-07-14, 09:03   

BigT napisał/a:
Musisz kiedyś przy okazji zdjąć np boczek drzwi w jakimś brytolu:)

I co byśmy się dowiedzieli? Ze tam jest podobnie?
 
BigT 


Marka: Dacia
Model: Dokker VAN
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2013
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Mar 2014
Posty: 703
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-07-14, 11:11   

Zobaczyłbyś fabryczną druciarnie :)
Taśma dwustronna, taśma izolacyjna i wszystko "ręcznie robione"
 
Robert 


Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1,6 mpi
Rocznik: 2014
Dołączył: 12 Lip 2014
Posty: 18
Skąd: Zawiercie
Wysłany: 2014-07-15, 07:15   

Z nawału roboty wysłałem emaila z moimi pytaniami do osoby która obsługiwała mnie w salonie. Na dziś dzień jest tak że wczoraj zrobiłem drugie tankowanie i nadal nie odpala za pierwszym razem
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne