dowodzi jednego, iż prawdopodobnie szyba była wymieniana...juz po za fabryką...
gdyż nie są dzę aby szyba z 2013 roku czekała na samochód z III-2014...podrugie takie firmy raczej co do szyb montuja szyby które moga sie róznic oznaczeniami głównie 1-2 miesiące od daty produkcji.... a tu jest znacznie wiecej...i nie sadzę aby kontrola jakosci to przepusciła w fabryce...
poinformowałem RENAULT Pietrzak o tym fakcie...
mam tutaj Pana obok w pokoju który pracuyje z VW w fabryce...i mówi że to jest nie realne...zdrza się czasami że są dwa miesiące różnicy...ale nie aż tyle...a zazwyczaj 1 miesiąc róznicy...gdyz nie utrzymują tak wielkich magazynów bo to są koszty...on mówi że szyby przyjezdzają średnio co 7 dni....u nich...
w dodatku mówi że szyby przychodzą pakowane są parami...
Fakt koszt składowania jest bardzo duży zazwyczaj obiekty kruche trzyma w zapasie na miesiąc nie więcej gdyż utrzymanie ich magazynowania jest bardzo drogie i to z zapasem ratunkowym na tydzień produkcji .
Akurat moja branża więc potwierdzam .
Z drugiej strony patrząc, skoro np w czasie transportu szyba została uszkodzona i wymieniona bo np pękła od kamienia spod kół to przecież nie dyskwalifikuje samochodu, ani nie jeździ gorzej ani mniej bezpiecznie, nawet nie traci na wartości.
Zawsze pozostaje pytanie czy tylko szyba miała defekt.
Ostatnio zmieniony przez benyo 2014-08-07, 13:26, w całości zmieniany 1 raz
Za dużo tych "szczegółów" jak na jeden samochód. Polecam znaleźć rzeczoznawcę z listy biegłych sadowych dla sadu właściwego do rozpatrywania ewentualnego sporu ze sprzedawcą i wstepną rozmowę. Ewentualnej opinii takiego biegłego jego kolega raczej nie będzie podważał az pewnością będzie więcej warta dla sędziego niż opinia ASO. Wbrew pozorom biegli sadowi nie są drożsi od zwykłych rzeczoznawców (biegły sadowy to dla zwykłego rzeczoznawcy dodatkowa dobrze płatna fucha).
tak zamierzam zrobić ...umówiony jestem z Rzecznikiem praw konsumenta zaraz po powrocie z urlopu...nastepnie wynajme biegłego sądowego rzeczoznawcę.....a nastepnie pójdę do sądu
@benyo....oj samochód traci na wartości bo potencjalny klient w przyszlości teraz lub póxniej zawsze bedzie podważał fakt iz szyba jest z innego roku....w papierach brak adnotacji gdzie i co sie stało,...więc samochód powinien być jak nowy i nie powinien miec tak odległych dat i róznic w datach produkcji szyb....ja twierdzę że to DEALER wymienił szybę która była uszkodzona nie mówiąc o tym mnie...(bo jeszcze bym się wycofał z transkacji...bo tak naprawdę po ogledzinach biegłego sadowego może się okazać że to nie tylko szyba była wymieniana...) a skoro dealer to wymieniał wiec znalazł jakąs u siebie albo gdzieś kupił z załozył..) bo jesli fabryka takie rzeczy robi...to musza być potwierdzone takie rzeczy w dokumentach samochodu a nic takiego nie ma
....w dodatku twierdzę iz żadna fabryka na swiecie nie pozwoliła by sobie wymieniac szyby w samochodzie z rocznika 2014 roku na szybe z rocznika 2013....bo kontrola jakości by tego pewnie nie przepusciła...poprostu by wymienili na rocznik 2014....
Myślę że od samego początku było coś nie tak....miałem takie wrażenie po pierwszej wizycie w serwisie z reklamacją....
Ostatnio zmieniony przez laisar 2014-08-07, 16:07, w całości zmieniany 1 raz
Jeśli faktycznie masz wrażenie, że coś jest nie tak i to nie tylko z szybą, to warto udać się do niezależnego rzeczoznawcy jak tutaj pisali koledzy. Sam dealer się nie przyzna do tego, że coś grzebał przed sprzedażą.
Pisałem Ci już, że czujnik lakieru Twoim przyjacielem Sprawdzałeś ?
nie zbadałem bo jestem na urlopie z rodziną...calą ta sprawą zajmę sie po powrocie...
już jestem umówiony z rzecznikiem praw konsumenta
na urlopie postaram się umówic z odpowiednim biegłym sądowym rzeczoznawcą....
i wyłozę im kawe na ławę...
bo wydaje mi się że kreca niemiłosiernie
Wszystkie szyby boczne mają ten sam nr...
tylko szyba przednia i tylnia ma inny (pomijając fakt iż ta tylnia ma rocznik z wczęsniejszej beczki :) )
ale wszystkim dziekuję...za uwagi i pomoc...
będę pisał jak sprawa się rozwija...
ale osobiscie....podchodze coraz bardziej sceptycznie do dealera PIETRZAK i do marki DACIA...
a myślalem że kupując nowe auto wystrzegnę się problemów
ale w takim razie skoro Marka nic nie robi w takich sprawach to sama sobie psuje opnie...a łatwo takich przetrzewić....karami..... że by sie nie pozbierali
Żadna Marka niewiele robi, gdy auto szwankuje, dla nich najważniejsza jest sprzedaż. I takie przygody jak TY masz teraz, to miałbyś praktycznie z każdym dealerem dowolnej marki. Niestety.
P.S. Powiedzmy, że prawie każdym, bo trafiają się także tacy, którym mają świadomość, że nie każdego klienta da sie wyrolować i że dobra opinia ma też znaczenie promocyjne.
Ostatnio zmieniony przez benyo 2014-08-07, 23:19, w całości zmieniany 2 razy
Kolego ZbujMadej chyba go nie pocieszyłeś tym artykułem ale niestety taka jest przykra prawda, a gadanie, że producent nie jest stroną w konflikcie jest dość zabawne, bo takie sytuacje odbijają się właśnie na producencie, bo ludzie zniechęcają się do marki ogólnie a nie do konkretnego dealera. A wystarczy cofnąć koncesję, ale kto by sprzedawał ich samochody.
witam wszystkich ponownie...
bylem u rzecznika praw konsumenta....może moja sprawą sie zając ale muszę najpierw zdobyc opinię biegłego sadowego ....
i teraz mam pytanie:
jaki sąd okregowy bedzie własciwy dla mojej transakcji....auto kupione w Jaworznie....u RENAULT / DACIA PIETRZAK (oddzial...brak osobowości prawnej...bo firma jest zarejestrowana w Katowicach) więc włąściwy sąd okręgowy będzie w Jaworznie czy też w Katowicach?
....mi wydaje sie że w Katowicach ....
2 pytanie .... możecie kogoś polecić z biegłych sadowych rzeczoznawców, którzy rzetelnie wykonają ogledziny i pomiary (np. zbieżności i geometri kół i innych elementów np zawieszenia i układu kierowniczego oraz lakieru) i przygotują opinie...?
co myślicie o BEMOT Mysłowice?
...powiem wam że jazda tym samochodem na urlop nad morze była koszmarna....jedynie z czego mozna było sie cieszyć to ze spalania.....wyniośło średnio 6,7 l/100km gazu i auto spaliło niecałe 2 litry benzyny
....w dodatku twierdzę iz żadna fabryka na swiecie nie pozwoliła by sobie wymieniac szyby w samochodzie z rocznika 2014 roku na szybe z rocznika 2013....bo kontrola jakości by tego pewnie nie przepusciła...poprostu by wymienili na rocznik 2014....
bigrw,
sądzisz, że jeśli producent szyb "natrzepał" więcej szyb w 2013 to po wejściu w 2014 zostaną one wyrzucone?... Nie widzę podstaw aby kontrola jakości miała odrzucić takie szyby- chyba, że nie spełniają norm. Nie wiem z jakiego okresu masz samochód, czy nie był produkowany w okresie 2013/2014. Jeśli nie to faktycznie coś tu może brzydko pachnieć ale poczekajmy na rozwój wydarzeń...
bigrw,
sądzisz, że jeśli producent szyb "natrzepał" więcej szyb w 2013 to po wejściu w 2014 zostaną one wyrzucone?... Nie widzę podstaw aby kontrola jakości miała odrzucić takie szyby- chyba, że nie spełniają norm. Nie wiem z jakiego okresu masz samochód, czy nie był produkowany w okresie 2013/2014. Jeśli nie to faktycznie coś tu może brzydko pachnieć ale poczekajmy na rozwój wydarzeń...
Powodzenia i aby były to tylko podejrzenia.[/quote]
Piotr.Z - a czy ty sadzisz że fabryka odebrała by szyby z od producenta DECRAM z 2013 z sierpnia i wsadzała je do samochodu produkowanego III-IV 2014?(chodź z tego co wiem to wszystkie szyby powinny być z SAINT GOBAIN)
bo ja nie sądzę....
i teraz pytanie do wszystkich posiadajacych LODGY i inne DACIE
czy wszystkie szyby zamontowane w aucie macie z tego samego okresu bądź od tego samego producenta?
z tego co się dowiedziałem to powinny być wszystkie od SAINT GOBAIN...
i teraz pytanie do wszystkich posiadajacych LODGY i inne DACIE
czy wszystkie szyby zamontowane w aucie macie z tego samego okresu bądź od tego samego producenta?
z tego co się dowiedziałem to powinny być wszystkie od SAINT GOBAIN...
no u mnie to wygląda tak
przednia i 6 bocznych SAINT GOBAIN 2013r z tym że 2 ostatnie z 3 rzędu 2012r.
tylna DURACAM 2012r. wod zagatka DZIWNE ale tak MAM
Piotr.Z - a czy ty sadzisz że fabryka odebrała by szyby z od producenta DECRAM z 2013 z sierpnia i wsadzała je do samochodu produkowanego III-IV 2014?(chodź z tego co wiem to wszystkie szyby powinny być z SAINT GOBAIN)
bo ja nie sądzę....
Dlaczego nie sądzisz, że taka sytuacja jest możliwa i co stoi na przeszkodzie, aby szyby były od różnych producentów? Nie wiemy, czy przypadkiem Dacia nie zdywersyfikowała dostawców i nie mają dwóch dostawców tych samych komponentów (vide różne sprężarki do klimatyzacji). Raczej dla mnie niezrozumiałe by było złomowanie dobrych komponentów aby bryka posiadała wszystko z jednego roku.
Nie odbieraj tego jako atak na Ciebie- daleko mi do tego Po prostu czasem nie zdajemy sobie sprawy co wyprawia fabryka i Twój przypadek z szybami wcale nie musi oznaczać, że bryka miała jakąś niefajną przygodę- popatrz również na info od józefa969.
Ale u siebie też będę musiał zerknąć, chociaż mam Dustera...
ja nic nie mam co do samej szyby i do producenta...tej szyby DECRAM...z punktu uzyteczności nie mam nic przeciw....ale nie sadze aby fabryka składajaca model LODGY i inne zamawiala sobie na przod przeszło o 50% wiecej szyb....(bo okres 8-2013 a 4-2014) bo produkcja idzie na cały czas...i dostawa odbywa sie napewno krótkich odstepach czasowych.... i w dodatku napewno stosuja metode pierwsze przyszło pierwsze wyszło....po to aby nie było takich sytuacji...wtedy róznica na szybach jest 1-2 kropki (czyli góra 2 miesiace....) i to potwierdził mi facet z fabryki z volkswagena który był w tym samym miejscu na urlopie...że góra 2 miesiace sie róznia... w volkswagenie....
szyba szyba tak jak pisałem może sie okazac że była wymieniona bo była uszkodzona w transporcie....i tylko ona...
sprawdzaliście sobie lakier na słupkach środkowych czy jest na całej powierzchni śliski....
u mnie na jednym słupku od strony kierowcy 1/3 jest sliska a część dolna 2/3 jest lekko chropowata...tak samo jest na wewnetrznej stronie drzwi od pasażera od kierowcy...w miejscu gdzie są przymocowane zawiasy drzwi...
dodatkowo drzwi tylne od strony pasażera mocno opadają....i jest jakieś 1,5 mm przerwy pomiedzy dolnym rogiem drzwi a progiem
straciłem wiarę w to że można kupić nowy samochód w Polsce i nie mieć problemów...
wszelka ingerencja dealera w samochód...jest i powinna być traktowana jak serwis po fabryczny...i powinna być podawana ta informacja klientowi....
gdyż ja jako klient kupuję samochód nowy fabryczny....jesli jest nie podawana....ma to znamiona oszustwa i powinna być ścigana z urzedu
ja sprawy tak nie zostawię....i napewno juz nie kupie żadnego samochodu u RENAULT PIETRZAK
Ostatnio zmieniony przez bigrw 2014-08-28, 12:08, w całości zmieniany 1 raz
jak zrobię pełna geometrie i uzyskam ocenę rzeczoznawcy odezwę sie...
firma PIETRZAK odpisała mi że GEOMETRIA W AUCIE BYŁA SPRAWDZANA I ZBIEŻNOŚC RÓWNIEZ.....a ja twierdze że ani razu tego nie zrobili...
okaże się w przyszłym tygodniu
Duster 2014r.
- szyba tylna klapy bagażnika oraz małe boczne tylne szybki - DECRAM .4
- szyby drzwiowe i przednia - SAINT GOBAIN .4
Bigrw - jeśli idziesz w stronę wypadkowości, to bardziej by pasowało zrobić pomiar bazowych punktów podwozia (czy jakoś podobnie to się zwało), no i czujnik lakieru.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum