Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2008-12-21, 00:43
Wytłumienie / wygłuszenie / wyciszenie wnętrza
Autor Wiadomość
waldi1805 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,2 TCe
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Dołączył: 01 Lut 2014
Posty: 249
Skąd: Łęczyca
Wysłany: 2014-08-10, 12:43   

Karenzo napisał/a:
przecież napisane że w aso ....


ASO to cena kosmiczna :evil: a mi chodzi o inne źródło :-/
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4273
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-08-10, 20:50   

U mnie patent ze strzykawką nie zadziałał, więc oryginalny bolec z plastikiem na niewiele sie zda.
 
waldi1805 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,2 TCe
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Dołączył: 01 Lut 2014
Posty: 249
Skąd: Łęczyca
Wysłany: 2014-08-10, 20:54   

mekintosz napisał/a:
U mnie patent ze strzykawką nie zadziałał, więc oryginalny bolec z plastikiem na niewiele sie zda.

Ale mi nie chodzi o wyciszenie drzwi bo te w Lodgy sa wystarczająco ciche. Moim zdaniem bolec ten pomaga w domknięciu drzwi co zresztą widać na filmie LZT ten obrotowy plastik sprawia że drzwi tak nie odbijają jak w oryginale i nie trzeba tak mocno trzaskać taki sam bolec ma też Xsara
 
piku 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110 KM/1,3 TCe 130 KM
Rocznik: 2012/2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 1358
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2014-08-12, 09:56   wytłumienie podłogi w Dusterze

Zamierzam wytłumić podłogę i gródź silnika w Dacii Duster. Będę wdzięczny za informacje na ten temat od osób, które to robił, także od tych, którzy w innych celach rozbierali fotele i tapicerkę podłogi/grodzi.
Interesuje mnie:
1. demontaż tapicerki - na co zwracać uwagę, jaka jest kolejność czynności demontażu, a potem montażu; co może sprawić trudności; jakieś "pułapki" związane z rozłączaniem instalacji elektrycznej czy demontażem styropianowych wykładzin podłogi i grodzi (czytałem/słyszałem że są tam elementy styropianowe, a na grodzi sam widziałem, bo już zaglądałem).
2. naklejanie materiałów tłumiących - ile (jaka grubość) wejdzie pod tapicerkę podłogi, na tunel, pod fotel tylny (siedzisko), na gródź pod oryginalne materiały tłumiące.
3. czy i gdzie są otwory techniczne, np. odpływy, których zaklejenia trzeba koniecznie uniknąć?
Będę wdzięczny za rzeczową pomoc.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-08-12, 10:00   

nie masz wpisanej wersji napędowej
więc daje dla 4x2

duster4x2-gora.png
Plik ściągnięto 164 raz(y) 78,52 KB

duster4x2-dol.png
Plik ściągnięto 118 raz(y) 56,42 KB

 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-08-12, 10:10   

Ja wygłaszałem gródź - od hałasów silnika i wydechu głównie i na tym bym się skupił.
Podwozie i tak masz w baranku i nie jest takie wibrujące.
Jeśli nie wierzysz to popukaj w róźne części nadwozia i usłyszysz co najlepiej dzwoni, na pewno nie podłoga.

Poza tym druga sprawa silnik najwięcej hałasu robi podczas wybuchu - nie kręcenie wałem , nie wałek rozrządu czy zawory tylko wybuch i opróznianie gazów spalania.
Wytłumiłem gródź ( ścianę ) kabuny od silnika ( po części matami od strony silnika niepalnymi , pod wykładzina głównie za turbo) a część filcem od wewnątrz demontując radio, licznik i konsolę środkową ) i dało to super efekty. Nie słyszę często nawet praktycznie silnika na luzie a na wysokich obrotach ok 3tys jest tylko pomruk i to nawet przyjemny.
Tak naprawdę nie trzeba zdejmować całej konsoli - bo ręką da się tam dotrzeć praktycznie wszędzie , trzeba jedynie wyklejać kawałkami mniejszymi - najpierw miałem zamiar całkiem zdjąć konsole ale zobaczyłem że dobrze mi idzie bez rozkręcania kierownicy ręką wszedzie więc dałem spokój. Wszystko się trzyma przez parę miesięcy i nic nie odpadło.
:-)
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-08-12, 10:12   

Czyli do zdjęcia są fotele boczne plastiki i już wykładzina jest luźna ?
do tego konsola środkowa i cała robota ?
_________________
Moje auto
 
piku 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110 KM/1,3 TCe 130 KM
Rocznik: 2012/2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 1358
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2014-08-12, 10:14   

Karenzo napisał/a:
nie masz wpisanej wersji napędowej
więc daje dla 4x2


Mam 4x4. To chyba już wiesz?!
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-08-12, 10:22   

Generalnie nie ma żadnych odpływów w podłodze itp .
Są tylko otwory technologiczne którą są zatkane korkiem więc zalepienie ich niczego nie zmieni .
Na twoim miejscu nie zalepiał bym tylko otworów nr 5, 6,7,8,

To druga grafika przedstawia podwozie od spodu więc chyba cie to nie interesuje .
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2014-08-12, 10:23, w całości zmieniany 1 raz  
 
piku 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110 KM/1,3 TCe 130 KM
Rocznik: 2012/2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 1358
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2014-08-12, 10:27   

Karenzo napisał/a:
Czyli do zdjęcia są fotele boczne plastiki i już wykładzina jest luźna ?
do tego konsola środkowa i cała robota ?


Mam nadzieję, że nie trzeba będzie zdejmować konsoli - tak też sądzi Corrado. Wmontuję tylko tyle izolacji, ile dam radę bez demontażu konsoli.
Co do podłogi: trzeba chyba zdemontować szyny, na których przesuwają się fotele. Trzeba też rozłączyć elektrykę (coś pod fotelami przednimi - i tu jest pytanie, czy nie będzie problemu z komputerem pokładowym?
Pod siedziskiem tylnego siedzenia jest plastikowa pokrywa (ok. 15 cm średnicy) nad zbiornikiem paliwa. W moim aucie "leży" zupełnie luźno, to jakaś kompletna kicha. Jak to wygląda w Waszych autach? Trzyma się w otworze, czy też swobodnie "lata"?
 
piku 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110 KM/1,3 TCe 130 KM
Rocznik: 2012/2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 1358
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2014-08-12, 10:29   

Karenzo napisał/a:
Generalnie nie ma żadnych odpływów w podłodze itp . (...) nie zalepiał bym tylko otworów nr 5, 6,7,8, .


Dlaczego akurat tych? Dziwi mnie, że nie ma odpływów...
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-08-12, 12:12   

Bo cała reszta jest na ścianach bocznych a tylko te są na podłodze .
_________________
Moje auto
 
piku 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110 KM/1,3 TCe 130 KM
Rocznik: 2012/2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 1358
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2014-08-13, 10:48   

corrado napisał/a:
Ja wygłaszałem gródź - od hałasów silnika i wydechu głównie i na tym bym się skupił.Podwozie i tak masz w baranku i nie jest takie wibrujące.:-)


Może masz trochę racji. Jednak słychać hałas od podłoża i kół. To już nie będzie majątek i chyba raczej spróbuję. Napiszę o rezultatach :-)

Cytat:
Poza tym druga sprawa silnik najwięcej hałasu robi podczas wybuchu - nie kręcenie wałem , nie wałek rozrządu czy zawory tylko wybuch i opróznianie gazów spalania.
Wytłumiłem gródź ( ścianę ) kabuny od silnika ( po części matami od strony silnika niepalnymi , pod wykładzina głównie za turbo) a część filcem od wewnątrz demontując radio, licznik i konsolę środkową ) i dało to super efekty. Nie słyszę często nawet praktycznie silnika


Ja też w tej chwili na hałas od silnika bardzo nie narzekam, bo po wytłumieniu bagażnika, nadkoli i dachu jest całkiem w porządku akustycznie. Jednak "dla porządku" dokończę wytłumianie auta.
Ile mm materiału zmieściłeś na grodzi od strony kabiny? Czy jesteś w stanie napisać coś konkretnego o tym, ile mm wytłumienia wejdzie pod wykładzinę podłogi na dno i na tunel środkowy?
Cytat:
Tak naprawdę nie trzeba zdejmować całej konsoli - bo ręką da się tam dotrzeć praktycznie wszędzie

To mnie bardzo cieszy, bo właśnie tak zamierzam postępować - wkleić tyle materiału, ile się da, tam, gdzie się da dotrzeć bez demontażu całego kokpitu.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2014-08-13, 22:18, w całości zmieniany 1 raz  
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-08-13, 10:59   

Hałas od kół wygłuszysz wytłumiając nadkole ( po zdjeciu plastikowego nadkola - obie strony dać barankiem - ja tak zrobiłem ) i jeszcze lekką matę na plastiki nadkoli przykleiłem . Ucichły opony znacznie, już nie słychać tak np zmian nawierzchni z dobrej na złą, pracy zawieszenia na dołach, ale oczywiście wiatry i zawirowania powietrza powstałe w szerokich nadkolach zostają i to zawsze będzie "żaglem na wietrze "

Od strony kabiny przykleiłem filc na kleju łącznie z tunelem środkowym i tym co wokół nagrzewnicy - pod radiem, opornicy nawiewu - grubość 1cm - możesz dać więcej jeśli chcesz - filc - przynajmniej mój jest b. lekki.
Poza tym za mocno wygłuszyłem bo teraz ledwo słyszę np bziuczek od kierunkowskazów
 
piku 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110 KM/1,3 TCe 130 KM
Rocznik: 2012/2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 1358
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2014-08-13, 11:10   

corrado napisał/a:
Hałas od kół wygłuszysz wytłumiając nadkole ( po zdjeciu plastikowego nadkola - obie strony dać barankiem - ja tak zrobiłem ) i jeszcze lekką matę na plastiki nadkoli przykleiłem

Taką normalna matę butylową z aluminium dałeś na plastiki?

corrado napisał/a:
Od strony kabiny przykleiłem filc na kleju łącznie z tunelem środkowym (...) za mocno wygłuszyłem bo teraz ledwo słyszę np bziuczek od kierunkowskazów


Ja dam piankę kauczukową na grodź, może także cienki butyl. Po raz pierwszy słyszę, że ktoś ma za cichy samochód ;-)
Ostatnio zmieniony przez laisar 2014-08-13, 22:19, w całości zmieniany 2 razy  
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-08-13, 11:42   

nie, no ten sygnał od kierunków to dobrze słyszeć :roll:

nie raz już mi się zdarzyło jechać z kierunkiem włączonym przez kilometry, obserwując niepewnie się zachowujących innych uczestników ruchu wokół :mrgreen: i dopiero spostrzegając się o co chodzi na kolejnym skrzyżowaniu.
Wszystko aż do mocowań foteli da się wytłumić bez wyciągania i odkręcania foteli .
Dobrze jest wyciągnąć licznik i tam napchać wszędzie ręką aż do podszybia , po stronie pasażera jest sprawa b. łatwa - jeśli ręce masz niekrótkie to dosięgniesz wszędzie. :oops:
Ostatnio zmieniony przez corrado 2014-08-13, 11:42, w całości zmieniany 1 raz  
 
Marmach 



Marka: Dacia
Model: Lodgy / Peugeot 508 SW
Silnik: 1.2 TCe 115 LPG / HDi 150
Rocznik: 2015 / 2017
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 938
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2014-08-14, 22:55   

Dzięki wykorzystaniu tegorocznego urlopu mogę wreszcie wypowiedzieć się nt. akcji wyciszeniowych i izolacyjnych, oraz ich efektów na komfort podróży samochodem.

W moim wspaniałym MCV zastosowałem następujące modyfikacje:
1. Zmieniłem opony z oryginalnych Barumów w fabrycznym rozmiarze na Barum Bravuris 2 o szerokości 195, które miały być ciche i komfortowe. I chyba jestem zadowolony - po pierwsze, rzadziej słyszę ABS, a więc przyczepność jest lepsza. Po drugie - opony hałasują trochę przy 60kmh, ale potem przyjemnie cichną. Po trzecie - wyglądają ładniej, bo są większe. Po czwarte - są większe o bodajże 3% w średnicy, więc mierzona prędkość jest niższa, więc licznik mniej przekłamuje (prawie w ogóle), a obroty silnika są zauważalnie (choć oczywiście niedużo) niższe przy danej prędkości.
Ubocznym efektem zamontowania szerszych kół i felg z większym odstawieniem (ET 43 zamiast 55, czy jakoś tak) jest większa niechęć samochodu do skręcania i może minimalnie większe spalanie. Ale za to po prostej jedzie jak czołg i nie szaleje tak na wietrze :)

2. Dach wylepiony, pod podsufitką, pianką kauczukową 9mm. Po dłuższym namyśle doszedłem do wniosku, że operacja była sensowna. Dach jest cichy na deszczu (chociaż przy wyłączonym silniku krople słychać :) ) i w pełnym słońcu podsufitka jest chłodna, jeśli tylko nie nagrzeje się od powietrza we wnętrzu. Wygrzany samochód dość szybko daje się schłodzić klimą. Żadnych szumów powietrza od relingów nie słychać z całą pewnością.

3. Szyby dociśnięte od wewnątrz metodą podklejania uszczelek matą bitumiczną. Z całą pewnością nie słychać już przez nie z zewnątrz żadnych zawirowań powietrza. No nie latają tak bardzo na boki w stanie otwartym, tak jak to miało miejsce wcześniej.

3. Dodatkowe uszczelki tu i ówdzie, acz bez przesady - przede wszystkim doklejona uszczelka D do fabrycznej uszczelki biegnącej od maski do końca drzwi, tak jak to było wielokrotnie opisywane.

4. Wyklejone pianką tylne nadkola - bo miałem piankę, to wykleiłem...

5. Wyklejony pianką przepust kabli obok pedału sprzęgła - mam wrażenie, że turbinę słychać mniej, niż w stanie fabrycznym. Położyłem również dodatkową warstwę pianki tu i ówdzie w okolicach pedałów oraz na filcowej osłonie nad pedałami. Oddałbym gło... no, może paznokieć u małego palca od stopy, że trochę pomogło to na silnik, ale minimalnie ;)

6. Wyklejony, hm, zbiornik paliwa? No w każdym razie goła blacha pod kanapą pasażerów. Trochę przegiąłem z grubością, bo trzeba dociskać kolanem, żeby kanapa uchwyciła się zaczepów, ale przynajmniej gołej blachy już nie ma...

7. Powrót do fabrycznego filtra powietrza. Węglowe są do niczego. Naprawdę. Klima jest znacznie wydajniejsza i już na drugim biegu w większości sytuacji odmraża uszy po włączeniu przednich nawiewów :)

8. Przyciemnione folią perforowaną (statyczną) boczne szyby bagaznika i roletki 55cm na szybach z tyłu. To robi KOLOSALNĄ różnicę w nagrzewaniu się bagażu, a mam wrażenie, że nagrzany bagaż jest jedną z podstawowych przyczyn trudności ze schłodzeniem wnętrza.

9. Niejeżdżenie na wakacje ze złożoną kanapą. Jednak bagażnik w kombii jest źródłem dobra, ale też i zła ;)

Podsumowując...

Przejechałem na urlopie przez Rumunię, Bułgarię i Grecję ok. 5700km. Temperatury były zazwyczaj bardzo łaskawe, ale trafiła się i jazda w 30-kilku stopniowym upale po płaskich patelniach. Mimo to nie ustawiałem wentylatora bardziej, niż na drugi bieg, a w samochodzie stała dodatkowo lodówka turystyczna, generująca pewną ilość ciepła.
Samochód spalił średnio ok 5,5 litra, a ja - częściowo dzięki słuchaniu genialnego audiobooka "Narrenturm" * - nie byłem ani razu zmęczony jazdą, nawet przy powrocie z Baile Herculane do Warszawy (~1000km) za jednym podejściem. Przyczyniła się do tego zupełnie niezła cisza i chłód.

Mój teść natomiast, jeżdżący na codzień Superbem, twierdził po krótkiej przejażdżce że w MCVce cisza i komfort. Wydaje mi się więc, że wszystkie opisane modyfikacje były zasadne i warte wysiłku, tym bardziej, że ich sumaryczny koszt nie przekroczył 1500zł.

* Naprawdę, polecam audiobooki na dłuższe trasy. Szczególnie te w formie słuchowisk z wieloma aktorami. Muzyka nie daje prawie nic, a audiobook - jeśli wciągnie - trzyma w skupieniu lepiej, niż kawa i jakieś redbyki.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-08-14, 23:30   

Sam przyciemniałeś szyby ?
jaki orientacyjny koszt
_________________
Moje auto
 
Marmach 



Marka: Dacia
Model: Lodgy / Peugeot 508 SW
Silnik: 1.2 TCe 115 LPG / HDi 150
Rocznik: 2015 / 2017
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 938
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2014-08-14, 23:55   

Folia statyczna to grosze - proponuję wyszukać to hasło na allegro. Niestety sprzedawana jest w niewygodnie małych kawałkach.

Poza tym będę jeszcze w tym roku próbował normalną folią przyciemniającą...

Ostatnio zmieniony przez Marmach 2014-08-14, 23:56, w całości zmieniany 2 razy  
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-08-15, 00:06   

Docinałeś jakoś ja ?
bo wożenie takiego kwadratu trochę słabo wygląda
_________________
Moje auto
 
piku 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110 KM/1,3 TCe 130 KM
Rocznik: 2012/2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 1358
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2014-08-15, 13:25   

Karenzo napisał/a:
Docinałeś jakoś ja ?
bo wożenie takiego kwadratu trochę słabo wygląda


Wygląda tak, jak wożenie zwykłej "osłonki" przeciwsłonecznej (takiej na przyssawki). Można za to otworzyć szybę nie zdejmując, a więc jest korzyść.
Jednak zastanawiam się nad rozwiązaniem bardziej radykalnym, czyli albo przyciemnieniem tylnych szyb, albo zakupem tego czegoś z LZP lub tego, co proponowałeś polskiej produkcji. Muszę jednak dowiedzieć się dokładnie, jak to działa. Niemcy wydają się pokazywać, że nawet przy założonych zasłonkach można otwierać okna - to by mi odpowiadało bardziej niż przyciemnianie szyb folią na stałe.
Ostatnio zmieniony przez piku 2014-08-15, 13:26, w całości zmieniany 1 raz  
 
piku 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110 KM/1,3 TCe 130 KM
Rocznik: 2012/2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 1358
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2014-08-15, 13:53   

Marmach napisał/a:
2. Dach wylepiony, pod podsufitką, pianką kauczukową 9mm. Dach jest cichy na deszczu (chociaż przy wyłączonym silniku krople słychać :) ) i w pełnym słońcu podsufitka jest chłodna, jeśli tylko nie nagrzeje się od powietrza we wnętrzu.

Ja oprócz tej pianki dałem jeszcze butyl. Podczas deszczu jest zupełnie cicho. Sądzę, ze wpływ na temperaturę nie jest duży, bo podczas jazdy dach i tak jest chłodzony.

Marmach napisał/a:
3. Szyby dociśnięte od wewnątrz metodą podklejania uszczelek matą bitumiczną.

To ciekawy projekt, którego nie zrealizowałem. Nawet się nie przymierzałem i nie próbowałem przyglądać się, jak to jest w moim aucie.

Marmach napisał/a:
3. Dodatkowe uszczelki tu i ówdzie, acz bez przesady - przede wszystkim doklejona uszczelka D do fabrycznej uszczelki biegnącej od maski do końca drzwi

To wydaje się ważne, choćby dlatego, ze w nowych Dusterach tak właśnie jest.

Marmach napisał/a:
6. Wyklejony blacha pod kanapą pasażerów. Trochę przegiąłem z grubością

Ile dałeś tej pianki? Ja zamierzam tam dać butyl 1,8 mm i trochę pianki - sądzę, że wejdzie najwyżej 3 mm.

Marmach napisał/a:
opisane modyfikacje były zasadne i warte wysiłku, ich koszt nie przekroczył 1500zł.

Ja dotychczas wydałem na wyciszenie ok. 1100-1200 zł. Rezultat też oceniam wysoko.

Marmach napisał/a:
polecam audiobooki na dłuższe trasy. Muzyka nie daje prawie nic

Nooo!!! Tu się nie zgadzam zupełnie! Muzyka w trasie to dobra rzecz. Czytane książki oczywiście też. Jednak dla mnie muzyka jest znacznie ważniejsza.
 
r_lukas 


Marka: Fiat, Dacia
Model: Bravo, Stepway
Silnik: 1.6, 1,5
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Maj 2010
Posty: 117
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2014-08-17, 18:05   

Jak ktoś chce jak najniższym kosztem spróbować to po prostu taśmą izolacyjną niech owinie bolec. (dodatkowy plastik imo za gruby)
Grande, szczególnie 3 drzwiowe ma niby ten plastik, ale i tak na wertepach słychać charakterystyczne "trzaski", które wielu użytkowników bierze za dźwięki z zawieszenia. Po oklejeniu cisza absolutna a trwałość... przez 3 lata niemal codziennego użytkowania, poprawiałem to z 3-4 razy ;-)
Może warto spróbować w Dacii, chociaż jak napisali przedmówcy to tylko początek do "premium" :lol: i bez wygłuszenia się nie obędzie.
 
Marmach 



Marka: Dacia
Model: Lodgy / Peugeot 508 SW
Silnik: 1.2 TCe 115 LPG / HDi 150
Rocznik: 2015 / 2017
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 938
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2014-08-17, 18:59   

Karenzo napisał/a:
Docinałeś jakoś ja ?
bo wożenie takiego kwadratu trochę słabo wygląda

Docinałem to swojego czasu na szyby w bagażniku, trochę upierdliwa robota ale w miarę ładnie wyszło:
http://www.daciaklub.pl/f...p=147084#147084

piku napisał/a:
Ile dałeś tej pianki? Ja zamierzam tam dać butyl 1,8 mm i trochę pianki - sądzę, że wejdzie najwyżej 3 mm.

Wsadziłem tam tę piankę kauczukową 13mm. Generalnie jest tam u mnie w opór miejsca, tylko przy samych zaczepach kanapy jest mniej, ale już się chyba ubiło :)

piku napisał/a:
Nooo!!! Tu się nie zgadzam zupełnie! Muzyka w trasie to dobra rzecz. Czytane książki oczywiście też. Jednak dla mnie muzyka jest znacznie ważniejsza.

Nie mam nic do muzyki, ba, sam jestem patentowanym grajkiem i melomanem (vide avatar ;) ), ale słuchanie muzyki i radia niespecjalnie pomaga mi na senność. Za to audiobooki okazały się skuteczniejsze, niż sączenie redbulli i tym podobnych ;)

piku napisał/a:
Jednak zastanawiam się nad rozwiązaniem bardziej radykalnym, czyli albo przyciemnieniem tylnych szyb

Ja kupiłem jakiś czas temu za nieduże pieniądze kawał folii przyciemniającej w Auchan. Zapewne jest ona marna, a ja zapewne nie będę umiał jej położyć, ale za 15zł zamierzam spróbować ;)
 
carolinus 


Marka: dacia
Model: logan
Silnik: 1.5 dCi 68KM
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate
Dołączył: 09 Lip 2013
Posty: 62
Skąd: Warszawa i okolice
Wysłany: 2014-08-17, 20:03   

hmm... w moim loganie takie coś chyba było fabrycznie - tzn. mam czarny plastik na bolcu od drzwi...

Ciekawe czy poprzedni właściciel wymieniał czy też takie były w owym czasie montowane fabrycznie?
c.
_________________
--
12.V.2021: +165000km od dnia zakupu,
>237kk całkowity
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne