Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCI 4x4 Prestige Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Sie 2013 Posty: 726 Skąd: Wro
Wysłany: 2014-11-11, 21:57
Cav napisał/a:
johnson napisał/a:
laisar napisał/a:
johnson napisał/a:
wczesniej byla mowa o porownaniu 4x4 na letnich oponach
Wielosezonowych - do których oczywiście też odnosi się to co napisałem poprzednio: że pod pewnymi względami mogą być dla kogoś lepsze niż nawet "dobre" zimówki.
(I już pomijam, że z kolei owa "dobrość" bywa zmienna w zależności od testu...).
o to ciekawe, pod jakimi wzgledami beda lepsze?
Zależy od modelu, ale generalnie niezłe wielosezonówki są lepsze, albo conajmniej takie same niż kiepskie zimówki w większości przypadków, poza kopnym śniegiem.
W tym na błocie czy mokrej drodze, czyli nawierzchni która przeważa zimą.
Zimą rzecz jasna, bo latem na zimówkach jeździć się nie da w ogóle i tutaj przewaga nawet kiepskiej wielosezonówki jest ogromna.
Dodatkowo - opony wielosezonowe typu cross, czyli takie jakie mamy w Dusterze jeszcze bardziej uwypuklają tą różnicę - dodatkowo radzą sobie (jakoś) w terenie i błocie, czego nie można powiedzieć o zwykłej zimówce.
A nikt tutaj zimówki cross nie założy do Dustera, bo za droga będzie.
Drugi przypadek - zarówno zimówki jak i wielosezonówki najlepiej działają gdy są nowiutkie.
Po dwóch latach będziesz miał nówki wielosezonowe (bo je w tym czasie zjedziesz) i stare, używane trzeci sezon zimówki - jak by dobre nie było jako nowe, pewnie i tak będą gorsze od nowych wielosezonówek nawet na śniegu (zakładając że nie przestały 2 zim w garażu).
opony fabryczne w Dusterze to nie sa wielosezonowki, na stronie conti sa w dziale letnie, dalej oznaczenie m&s nie oznacza automatycznie opony wielosezonowej, to tylko oznaczenie zeby bylo, nie ma zadnej normy ktora mowi ze opona moze lub nie moze byc oznaczona m&s, to tylko oznaczenie zwyczajowe. Nie moglem odszukac po naszemu wiec wklejam po angielsku za strona Conti:
""Special case 4x4/SUV tires
Many SUVs and Off-road-Vehicles are equipped with tires carrying the „M+S“ marking on the sidewall. The reason for this is that this vehicle category was first offered in North America where all-season tires with „M+S“ marking are customary. Within the tire portfolio of Continental this applies for example to the product lines ContiCrossContact LX, ContiCrossContact LX Sport or Conti4x4Contact.
M+S marking is officially defined in an EU directive as meaning: “a tire with a tread pattern and structure designed to better performance in snow than that of a normal tire”. The performance of “M+S” marked tires is therefore neither defined nor measured.
The snow performance of winter tires is specified in North America with the so-called "Alpine symbol" symbol. Only tires which meet or exceed these requirements may carry the "Alpine symbol" symbol.
http://www.continental-ti...arkings_en.html
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-11-11, 22:57
johnson napisał/a:
opony fabryczne w Dusterze to nie sa wielosezonowki, na stronie conti sa w dziale letnie, dalej oznaczenie m&s nie oznacza automatycznie opony wielosezonowej, to tylko oznaczenie zeby bylo,
Jak zwał tak zwał, niemniej lamelki zimowe mają (w środkowej części bieżnika) i trzymają się śniegu całkiem przyzwoicie, IMO lepiej niż np. Navigator 2.
Oczywiście zimówki to nie są, a i zapewne są wielosezonówki bardziej "zimowe".
I co najważniejsze - całkiem dobre są na mokrym i w błocie.
Ostatnio zmieniony przez Cav 2014-11-12, 17:35, w całości zmieniany 1 raz
Nie zgadzam się ze stwierdzeniem, że sama świadomość posiadania napędu 4x4 i teoretyczna możliwość jego wykorzystania w terenie uzasadnia zakup Dustera. Żaden z was nie wjedzie w teren. Szkoda wam lakieru, zawieszenia, opon.
Jeździłem w terenie. Lakier też porysowałem. I żyję.
I mając 4x4 mam większą swobodę poruszania się bo nie muszę ograniczać się do asfaltowych dróg. Na asfalcie też jest lepiej i bezpieczniej mając 4x4. Bo można sprawnie przyspieszyć i włączyć się do ruchu gdy pada deszcz lub śnieg.
Nie zgadzam się ze stwierdzeniem, że sama świadomość posiadania napędu 4x4 i teoretyczna możliwość jego wykorzystania w terenie uzasadnia zakup Dustera. Żaden z was nie wjedzie w teren. Szkoda wam lakieru, zawieszenia, opon.
Jeździłem w terenie. Lakier też porysowałem. I żyję.
I mając 4x4 mam większą swobodę poruszania się bo nie muszę ograniczać się do asfaltowych dróg. Na asfalcie też jest lepiej i bezpieczniej mając 4x4. Bo można sprawnie przyspieszyć i włączyć się do ruchu gdy pada deszcz lub śnieg.
+1
Więc już MCV masz co najmniej dwa wyjątki potwierdzające regułę, że "nigdy nie wjedziemy w teren". Zawieszenie jakoś działa, na lakierze nie mam tys, bo raczej jeżdżę po błocie/piachu/ śniegu niż po krzaczorach, a rzeczywiście - w oponach fabrycznych strach wjechać w teren=dlatego kupiłem All Terrainy ;)
Z napędem 4x4 to tak trochę jak z posiadaniem broni palnej. Możesz całe życie jej nie potrzebować i używać tylko na strzelnicy (tak jak my sporadycznie doskonalimy umiejętności jazdy w terenie) , gdy ten jeden raz może uratować Ci du..ę
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-11-13, 16:52
keikan napisał/a:
wojtek_pl napisał/a:
MCV napisał/a:
Nie zgadzam się ze stwierdzeniem, że sama świadomość posiadania napędu 4x4 i teoretyczna możliwość jego wykorzystania w terenie uzasadnia zakup Dustera. Żaden z was nie wjedzie w teren. Szkoda wam lakieru, zawieszenia, opon.
Jeździłem w terenie. Lakier też porysowałem. I żyję.
I mając 4x4 mam większą swobodę poruszania się bo nie muszę ograniczać się do asfaltowych dróg. Na asfalcie też jest lepiej i bezpieczniej mając 4x4. Bo można sprawnie przyspieszyć i włączyć się do ruchu gdy pada deszcz lub śnieg.
+1
Więc już MCV masz co najmniej dwa wyjątki potwierdzające regułę, że "nigdy nie wjedziemy w teren".
Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lip 2010 Posty: 1591 Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2014-11-13, 20:34
Według mnie trochę przesadzacie z tą koniecznością 4x4 poza asfaltem - od 4 lat jeżdżę poza asfaltem, no nie po świeżo zaoranym polu ( ale po zabronowanym już mi się zdarzyło, przez zboże czy inne uprawy też , zdarzało ni się jeździć przez śnieżno - błotne drogi gruntowe i jakoś nigdy nie utkwiłem - ważniejszy jest prześwit i kąty natarcia. Przy przednim napędzie, odrobinie rozsądku da się jeździć poza asfaltem - poprzednio jeździłem teź autem o dość sporym prześwicie - stare ARO lecz miało napęd tylko na tył - dołączany przód był uszkodzony - i 2 - 3 razy w roku musiałem korzystać z pomocy traktora - a Dusterem nigdy. Oczywiście wersja 4x4 wjedzie dalej ale ilu z nas to naprawdę potrzebne - dla mnie argumentem przeciw była przede wszystkim dodatkowa masa samochodu i także różnica w cenie - w końcu było to 20% kwoty zapłaconej za ten samochód.
Uważam że autorowi wątku powinno spokojnie wystarczyć 4x2 plus łańcuchy - a jak nie to i 4x4 może być za mało, wtedy tylko Unimog
Ostatnio zmieniony przez PiotrWie 2014-11-13, 20:39, w całości zmieniany 3 razy
@PiotrWie: Ja nigdzie we wcześniejszych wypowiedziach nie widzę argumentów o "konieczności posiadania 4x4, żeby jeździć poza asfaltem" - a jedynie, że jest to znaczące ułatwienie oraz rozszerzenie możliwości w takowych warunkach. Co oczywiście jest prawdą i obejmuje także pewien dodatkowy fragment leżący poza fizycznymi możliwościami napędu 4x2.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2014-11-14, 11:10, w całości zmieniany 1 raz
Z tym 4x4 jest tak samo jak posiadaniem lustrzanki . Wielu osobom się wydaje jak pstrykną kilka fotek i zarzucą np czarno-biały filtr to już są prawdziwymi artystami . Koniecznie trzeba wtedy założyć fun page na facebooku swoje imię i nazwisko + photography
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2014-11-14, 00:08, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Kwi 2010 Posty: 1700 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-11-14, 09:02
Ja wiem.. nie koniecznie tak bym to porównał.
Mi osobiście brakuje obecnie prześwitu. I to jest najfajniejsze w Dusterze, prócz fajnego wyglądu. Ale... Gdybym mieszkał w górach, albo w domku, do którego prowadzi gruntówka nieodśnieżana zimą, albo odśnieżana w ostatniej kolejności - znam takich jak narzekają na zimę, bo łopatą z rana zasuwają :) wtedy brałbym 4x4 w ciemno.
W tym roku zakopałem się w nowotworzącym się strumyczku, bo omijałem dużą wyrwę wyżłobioną przez deszcz. Żuki i inne takie przejeżdżały po wyrwie i się nie zakopywały. Ja z większym prześwitem też bym się nie zakopał, bo pojechałbym przez wyrwę. Więc jak ktoś 4x4 nie potrzebuje, to szkoda brać - auto cięższe, droższe i z mniejszym bagażnikiem. Albo brać dla szpanu - hehe, mojego przyjaciela, co moim exDusterem jeździ ciągle pytają czy ma 4x4 i zaczęło go wnerwiać to pytanie
Ostatnio zmieniony przez Prezes 2014-11-14, 09:03, w całości zmieniany 1 raz
jak ktoś 4x4 nie potrzebuje, to szkoda brać - auto cięższe, droższe i z mniejszym bagażnikiem. Albo brać dla szpanu
Nie bardzo rozumiem, na czym miałoby polegać szpanowanie napędem 4x4, którego z zewnątrz na pierwszy rzut oka przecież nie widać? No, napis widać i jak się ktoś zna, to pozna po odmiennym niż w jednoosiówce tylnym zawieszeniu, a gdy zajrzy do środka (i wie, gdzie zajrzeć!), to jeszcze pokrętło włącznika 4x4 zobaczy.
Myślę, że 4x4 biorą ci, którzy tego potrzebują bądź do celów rekreacyjnych bądź z powodu miejsca zamieszkania. Ja wziąłem z obu tych powodów (mam strony podjazd, który zimą często wymagał nakładania łańcuchów; poruszam się trochę drogami polnymi i szutrowymi). Przyznaję jednak, że 4x4 potrzebne jest dość rzadko w codziennej praktyce. Dlatego zapewne większość nabywców SUV-ów, także Dustera, Qashqaia, ASX (w niektórych przypadkach podobno nawet ponad 90 proc.) kupują te wozy z napędem na jedną oś (duża różnica w cenie - paliwo na rok lub dłużej, jeśli ktoś mało jeździ).
Dyskusja trochę jak 1.6 vs. 1.5....... każdemu wedle potrzeb. ja gdybym teraz brał raz jeszcze to powtórzyłbym na 100% Ambiance, 2x4 i 1.6 16v a to dlatego bo takie mam potrzeby i to autko , które mam wszystkie je realizuje. (no chyba, że podświadomie zaklinam rzeczywistość , a by umotywować swój wybór.
_________________ Były: Polonez Atu plus 1,6 gsi, Skoda Felicja HB 1,3 glx, fiat uno 0,9....
A ja się cieszę , że wybrałem 1.5dci i nie dałem się namówić na zakup PB+LPG czy samego PB - lubię przycisnąć i nie lubię przepłacać za paliwo...
Bo byłem tak zauroczony dusterem, że praktycznie zapomniałem o "LPG" i byłem gotowy na LPG zapominając co przeżyłem i myślałem, że tu już te problemy nie istnieją ...
Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Kwi 2010 Posty: 1700 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-11-14, 11:24
piku napisał/a:
Nie bardzo rozumiem, na czym miałoby polegać szpanowanie napędem 4x4
Po prostu, niekiedy tak jest. Jeden szpanuje, że ma audi, inny, ze rower elektryczny, a inny, że ma 4x4. Tak dla własnego lepszego samopoczucia Różni ludzie, różne frajdy, różne wartości.
Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lip 2010 Posty: 1591 Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2014-11-14, 13:47
wojtek_pl napisał/a:
Jeździłem w terenie. Lakier też porysowałem. I żyję.
I mając 4x4 mam większą swobodę poruszania się bo nie muszę ograniczać się do asfaltowych dróg.
"Ja nigdzie we wcześniejszych wypowiedziach nie widzę argumentów o "konieczności posiadania 4x4, żeby jeździć poza asfaltem"
No własnie ja widzę - jak wyżej. Ja zjeżdżałem z asfaltu wszystkimi samochodami jakie miałem bo taką mam potrzebę, ale najlepiej mi się jeździ Dusterm. Po 4 latach wersji 4x2 uważam, ze jak ktoś nie planuje jazdy po poligonie dla czołgów i wypróbowywania ekstremalnych wykrzyży to spokojne wystarczy 4x2. Ja utknąłem raz - próbowałem na łańcuchach przejechać drogą z ok metrem śniegu - wszystko szło dobrze ale spychał górną warstwę i utkwił jak zaspa przed nim była za duża - ale nie sądzę by 4x4 wtedy pomogło.
Ostatnio zmieniony przez PiotrWie 2014-11-14, 16:18, w całości zmieniany 1 raz
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2014-11-14, 14:55
mówcie sobie co chcecie - 4x4 wart jest każdej wydanej na niego złotówki - szczególnie zimą. I wcale nie musi być śniegu po pas
Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lip 2010 Posty: 1591 Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2014-11-14, 18:22
Ale wątek nie jest o tym kto szybciej dojedzie - ale czy dojedzie. To że 4x4 ruszy na śliskim szybcej jest oczywiste - ale naprawdę ważne jest to dla kogoś kto rusza spod banku po napadzie. Dla zwykłego uczestnika ruchu jest ważne że oba ruszyły i jadą.
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2014-11-14, 18:23 Re: A ja dodam
Cav napisał/a:
Mówisz o tej przepaści w ruszaniu na śliskim między 4x4 a 2x4?
To chyba nie jest jakiekolwiek zaskoczenie?
ale to jest doskonały argument przeciw zrzędzeniu wszystkich malkontentów, którzy twierdzą, że 4x4 potrzebne jest tylko podczas Paryż - Dakar , a do "normalnej" jazdy co najmniej zbędne
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2014-11-14, 18:55, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-11-14, 18:52
PiotrWie napisał/a:
Ale wątek nie jest o tym kto szybciej dojedzie - ale czy dojedzie. To że 4x4 ruszy na śliskim szybcej jest oczywiste - ale naprawdę ważne jest to dla kogoś kto rusza spod banku po napadzie. Dla zwykłego uczestnika ruchu jest ważne że oba ruszyły i jadą.
Problem w tym, że spada pierwszy śnieg i większość tylko próbuje ruszyć, ale nie jedzie.
I całe miasto stoi.
Wtedy masz wrażenie że jedziesz zupełnie innym sprzętem niż reszta, bo jedziesz i zastanawiasz się dlaczego reszta nie.
Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lip 2010 Posty: 1591 Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2014-11-14, 20:06
Cav napisał/a:
PiotrWie napisał/a:
Ale wątek nie jest o tym kto szybciej dojedzie - ale czy dojedzie. To że 4x4 ruszy na śliskim szybcej jest oczywiste - ale naprawdę ważne jest to dla kogoś kto rusza spod banku po napadzie. Dla zwykłego uczestnika ruchu jest ważne że oba ruszyły i jadą.
Problem w tym, że spada pierwszy śnieg i większość tylko próbuje ruszyć, ale nie jedzie.
I całe miasto stoi.
Wtedy masz wrażenie że jedziesz zupełnie innym sprzętem niż reszta, bo jedziesz i zastanawiasz się dlaczego reszta nie.
Nie stoję, bo wyciągam z bagażnika łańcuchy, w max 10 min zakładam i jadę - tyle że zamiast wozić 115 kg za 10 000 zł wożę 1,25 kg za 350 zł. Mnie taka sytuacja na wsi w ciągu 4 lat spotkała 2 - 3 razy w roku, może w miastach jest gorszy klimat i większe opady - co ja na wiosce mogę wiedzieć.
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-11-14, 20:16
PiotrWie napisał/a:
Cav napisał/a:
PiotrWie napisał/a:
Ale wątek nie jest o tym kto szybciej dojedzie - ale czy dojedzie. To że 4x4 ruszy na śliskim szybcej jest oczywiste - ale naprawdę ważne jest to dla kogoś kto rusza spod banku po napadzie. Dla zwykłego uczestnika ruchu jest ważne że oba ruszyły i jadą.
Problem w tym, że spada pierwszy śnieg i większość tylko próbuje ruszyć, ale nie jedzie.
I całe miasto stoi.
Wtedy masz wrażenie że jedziesz zupełnie innym sprzętem niż reszta, bo jedziesz i zastanawiasz się dlaczego reszta nie.
Nie stoję, bo wyciągam z bagażnika łańcuchy, w max 10 min zakładam i jadę
Nie, bo na łańcuchach nie idzie jeździć, co najwyżej można się wlec nieco szybciej niż inni.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum