Co sądzicie o tych oponkach na cały rok? Całoroczne, dobra cena i terenowe
za ok 400 mozna kupic pirelli caloroczne, tutaj jakis chinol i to nawet nie wanli ani nexen.
Moze do jazdy w terenie by zalozyl ale na zmienne warunki drogowe nigdy w zyciu, nawet nie wiadomo kto to robi.
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCI 4x4 Prestige Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Sie 2013 Posty: 726 Skąd: Wro
Wysłany: 2014-11-25, 21:10
Skad takie informacje? Pirelli scorpion str to chyba najlepsza opona wielosezonowa jaka jest. Poszukaj testow i nie patrz na opinie na oponeo bo sa nic nie warte
Odnośnie Hankook to raczej nie są to opony do Dustera. Indeks szybkości i ładowności przekracza parametry DD.
To w niczym nie przeszkadza. Gorzej, gdyby indeksy były za niskie. Ten Hankok nieźle wygląda. ale to ok. 500 zł za sztukę. Oczywiście, w sumie wyjdzie taniej niż dwa komplety opon i konieczność dwukrotnej wymiany rocznie. Jeśli ktoś jeździ mało, dajmy na to do 12-14 tys. km rocznie, a na dodatek spokojnie, to może zakup dobrej opony całorocznej ma sens.
Ja jeżdżę znacznie więcej, więc wolę mieć dwa komplety: lato i zima. A chciałbym jeszcze mieć komplet kół z oponami AT, ale to chyba "innym razem"
Popatrzyłem na te całoroczne na oponeo:Pirelli Scorpion Verde All Season 215/65 R16 98 H ; Hankook H730 215/65 R16 102 V ; Dunlop Grandtrek Touring A/S 215/65 R16 98 H MFS i Maxxis A/T 771 Bravo Series 215/65 R16 98 T.
Otóż najbardziej "letni" bieżnik mają Dunlopy (są też wg producentów najcichsze); potem idą Pirleki (dobre parametry, bogaty bieżnik). Hankoki - najbardziej "zimowy" bieżnik i dobre parametry. Maxxisy to zupełnie inna kategoria, bo to AT i nie podano metryczki producenta.
Ostatnio zmieniony przez piku 2014-11-25, 21:43, w całości zmieniany 1 raz
No ale policja chyba nie spisuje numeru buta i stanu bieżnika przy mniejszych stłuczkach? Odholować z miejsca zdarzenia, przebrać w zimówki i wtedy wołać likwidatora szkód
Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: dci "110 kucyków i jeden osioł ;-)"
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 1 raz Dołączył: 26 Cze 2012 Posty: 293 Skąd: Gliwice/Szałsza
Wysłany: 2014-11-26, 10:35
Policja może nie spisuje głębokości bieżnika, ale ubezpieczyciel (likwidator szkody z ubezpieczenia sprawcy) Tak, nawet jak jesteś poszkodowany. Sam to przechodziłem.
Marka: Toyota
Model: GR Yaris
Silnik: 1.6
Rocznik: 2021 Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Paź 2014 Posty: 720 Skąd: kraków
Wysłany: 2014-11-26, 14:50
a ja dziś ogądałem Dustera w salonie i stał na Miechelin-ach Energy :), sprzedawca mówił, że nie ma reguły co do opon, jest różnie, (Stepway) stał na Kumho a Logany na Continentalach
Ostatnio zmieniony przez fotorobart 2014-11-26, 16:25, w całości zmieniany 1 raz
A ja jestem po pierwszym tygodniu testów opon Nexen WINGUARD SUV. Jazda po suchym asfalcie , mokrym, jak i podczas ulewy nie ustępuje w niczym Fabrycznym oponom ( continentale ) dają uczucie bardziej miękkiej mieszanki. Sprawdzałem i dynamiczną jazdę zdarzyło się awaryjne hamowanie żadnych różnic poza wspomnianą nie znalazłem. Teraz tylko czekam na śnieg. Więc jak dla mnie wszystkie testy można włożyć między bajki.
Policja może nie spisuje głębokości bieżnika, ale ubezpieczyciel (likwidator szkody z ubezpieczenia sprawcy) Tak, nawet jak jesteś poszkodowany. Sam to przechodziłem.
A legalne minimum to 1.5 mm. Nawet w zimówkach. Mam nadzieję, że większość forumowiczów wymienia opony przy zdecydowanie większej niż minimalna głębokości.
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-11-26, 17:23
SilverTM napisał/a:
A ja jestem po pierwszym tygodniu testów opon Nexen WINGUARD SUV. Jazda po suchym asfalcie , mokrym, jak i podczas ulewy nie ustępuje w niczym Fabrycznym oponom ( continentale ) dają uczucie bardziej miękkiej mieszanki. Sprawdzałem i dynamiczną jazdę zdarzyło się awaryjne hamowanie żadnych różnic poza wspomnianą nie znalazłem. Teraz tylko czekam na śnieg. Więc jak dla mnie wszystkie testy można włożyć między bajki.
Tylko że testy nie polegają na tym co się komu wydaje, tylko na pomiarach prędkości i odległości którą idzie zrobić na danej oponie.
Brałeś stoper i porównywałeś czasy lub miarkę i odległości?
Bo jeśli nie, to taka "opinia" jest funta kłaków nie warta.
Bo to nie jest tak, że na jednej oponie ruszysz, a na drugiej (chińskiej) będziesz stał w miejscu.
Pojedziesz na obu, tylko na jednej droga hamowania będzie dłuższa o kilka (albo i więcej) metrów, a z szybkiego zakrętu wypadniesz o 10 km/h szybciej.
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCI 4x4 Prestige Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Sie 2013 Posty: 726 Skąd: Wro
Wysłany: 2014-11-26, 17:50
SilverTM napisał/a:
A ja jestem po pierwszym tygodniu testów opon Nexen WINGUARD SUV. Jazda po suchym asfalcie , mokrym, jak i podczas ulewy nie ustępuje w niczym Fabrycznym oponom ( continentale ) dają uczucie bardziej miękkiej mieszanki. Sprawdzałem i dynamiczną jazdę zdarzyło się awaryjne hamowanie żadnych różnic poza wspomnianą nie znalazłem. Teraz tylko czekam na śnieg. Więc jak dla mnie wszystkie testy można włożyć między bajki.
ja za to zalozylem zimowe ultragripy suv 4x4 i jest przepasc, fabryczny continental to tragedia, na mokrym, na suchym, roznica jest ogromna, zwlaszcza jak jest ta pierwsza maz od wilgoci. Do tego wreszcie jest cicho. Nawet przy 10 stopniach fabryczna opona jest duzo gorsza niz zimowka ktora teraz mam.
Wszystko zalezy do czego porownasz.
Ostatnio zmieniony przez johnson 2014-11-26, 17:53, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-11-26, 18:01
johnson napisał/a:
ja za to zalozylem zimowe ultragripy suv 4x4 i jest przepasc, fabryczny continental to tragedia, na mokrym, na suchym, roznica jest ogromna, zwlaszcza jak jest ta pierwsza maz od wilgoci. Do tego wreszcie jest cicho. Nawet przy 10 stopniach fabryczna opona jest duzo gorsza niz zimowka ktora teraz mam.
Wszystko zalezy do czego porownasz.
Tylko że testy nie polegają na tym co się komu wydaje, tylko na pomiarach prędkości i odległości którą idzie zrobić na danej oponie.
Brałeś stoper i porównywałeś czasy lub miarkę i odległości?
Bo jeśli nie, to taka "opinia" jest funta kłaków nie warta.
Takie testy również będą nie miarodajne ze względu różnic w mm stara nowa opona, temperatury, czy przyczepności danego odcinka asfaltu.
Miałem do czynienia z naprawdę tandetnymi oponami w swoich samochodach jak i tych topowych odpowiednikach. Również jestem częstym gościem na lubelskim torze ( innym autem niestety tor do likwidacji ) i odnośnie "czucia" auta mogę sporo powiedzieć. O ile duster jest ciężkim autem do wyczucia pracy opony z racji zawieszenia tak mogę powiedzieć że fabryczne opony są marne, nexeny na pewno nie są gorsze od nich czy lepsze czas pokarze.
Dla kogoś taka opinia może zadecydować więc ile jest warta to zależy od osoby.
Najlepiej to w ogóle nic nie pisać a swoje opinie popierać pracą naukową dodatkowo zamieszczając licencje poszczególnych klas rajdowych.
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-11-26, 18:48
SilverTM napisał/a:
Cav napisał/a:
Tylko że testy nie polegają na tym co się komu wydaje, tylko na pomiarach prędkości i odległości którą idzie zrobić na danej oponie.
Brałeś stoper i porównywałeś czasy lub miarkę i odległości?
Bo jeśli nie, to taka "opinia" jest funta kłaków nie warta.
Takie testy również będą nie miarodajne ze względu różnic w mm stara nowa opona, temperatury, czy przyczepności danego odcinka asfaltu.
Oczywiście, dlatego porównania robi się przy tym samym kawałku asfaltu, temperaturze i stanie opony.
Inaczej dość naturalne jest, że zmieniając tak jak tu stare Conti, na nowe Nexeny, będzie się wydawało że różnica jest niewielka.
I pewnie taka jest, bo różnica między starymi Conti, a nowymi Conti byłaby dużo większa - i to daje do myślenia, ale w drugą stronę niż poszły Twoje wnioski.
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCI 4x4 Prestige Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Sie 2013 Posty: 726 Skąd: Wro
Wysłany: 2014-11-26, 18:52
nie wiem po co bawic sie w jakies ling longi czy cos takiego, spokojnie mozna kupic dobra firmowa opone w niezlej cenie, w tym roku jest wysyp rabatow.
Np tutaj 4za3, albo Goodyear albo Dunlop.
http://4za3.pl/download/regulamin_4za3.pdf
Promowanymi Oponami są wyłącznie opony marki Goodyear lub Dunlop:
a.
Osobowe opony zimowe z segmentu standard,
b.
Osobowe opony zimowe HP (o indeksie prędkości H lub wyższym),
c.
Osobowe opony zimowe typu RunOnFlat (umożliwiające jazdę po przebiciu),
d.
Opony zimowe do samoc hodów terenowych i SUV
szt Goodyear 380-420
szt Dunlop 390-470
W promocji wychodzi cena jak za chinola. Po co sie katowac?
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCI 4x4 Prestige Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Sie 2013 Posty: 726 Skąd: Wro
Wysłany: 2014-11-26, 18:56
SilverTM napisał/a:
Cav napisał/a:
Tylko że testy nie polegają na tym co się komu wydaje, tylko na pomiarach prędkości i odległości którą idzie zrobić na danej oponie.
Brałeś stoper i porównywałeś czasy lub miarkę i odległości?
Bo jeśli nie, to taka "opinia" jest funta kłaków nie warta.
Takie testy również będą nie miarodajne ze względu różnic w mm stara nowa opona, temperatury, czy przyczepności danego odcinka asfaltu.
Miałem do czynienia z naprawdę tandetnymi oponami w swoich samochodach jak i tych topowych odpowiednikach. Również jestem częstym gościem na lubelskim torze ( innym autem niestety tor do likwidacji ) i odnośnie "czucia" auta mogę sporo powiedzieć. O ile duster jest ciężkim autem do wyczucia pracy opony z racji zawieszenia tak mogę powiedzieć że fabryczne opony są marne, nexeny na pewno nie są gorsze od nich czy lepsze czas pokarze.
Dla kogoś taka opinia może zadecydować więc ile jest warta to zależy od osoby.
Najlepiej to w ogóle nic nie pisać a swoje opinie popierać pracą naukową dodatkowo zamieszczając licencje poszczególnych klas rajdowych.
I tu sie zgadzamy, fabryczna opona jest slabiutka a to ze jest jak Nexen nie swiadczy o niej dobrze, continental to czolowka jesli chodzi o opony i ta opona im kompletnie nie wyszla.
Ja tez jestem w szoku. Zimowki zalozylem w zeszlym roku chyba po 20-30km wiec nie mialem zadnych wrazen. Pojezdzilem caly sezon i jak zalozylem znowu zimowe to poczulem skok jakosciowy, mimo ze polka producentow ta sama.
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCI 4x4 Prestige Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Sie 2013 Posty: 726 Skąd: Wro
Wysłany: 2014-11-26, 19:04
Cav napisał/a:
A ile kosztowały takie gumy?
nic szalonego, bodajze 400pln za szt, teraz masz ta promocje o ktorej pisalem wiec wyjdzie 300. W testach z reguly w czolowce (zaleznie od rozmiaru), jak bridgestone, dunlop, nokian. Ja kupilem bo dostalem dobra cene na komplet z felgami. O zuzyciu juz pisalem ze bardzo powoli schodzi.
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-11-26, 19:07
johnson napisał/a:
Cav napisał/a:
A ile kosztowały takie gumy?
nic szalonego, bodajze 400pln za szt, teraz masz ta promocje o ktorej pisalem wiec wyjdzie 300. W testach z reguly w czolowce (zaleznie od rozmiaru), jak bridgestone, dunlop, nokian. Ja kupilem bo dostalem dobra cene na komplet z felgami. O zuzyciu juz pisalem ze bardzo powoli schodzi.
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-11-26, 19:26
johnson napisał/a:
Cav napisał/a:
Myślałem, że piszesz o conti.
Conti dostalem w gratisie :) tak jak falujace obroty i wypasna klime.
Jak mi sie skoncza to na pewno nie kupie drugi raz tego fabrycznego modelu.
No ja też nie, wyborem będzie jakieś AT spisujące się zimą, albo zwyklejszy cross, też dobry zimą koniecznie.
Conti jest wszędzie taki sobie.
Ale żeby znowu było tak źle jak piszesz to nie zauważyłem, a wręcz przeciwnie.
Może jakieś felerne te opony masz.
Ciekawe gdzie je robią - może mają problemy z powtarzalnością jakości.
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCI 4x4 Prestige Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Sie 2013 Posty: 726 Skąd: Wro
Wysłany: 2014-11-26, 19:41
Cav napisał/a:
Conti jest wszędzie taki sobie.
Ale żeby znowu było tak źle jak piszesz to nie zauważyłem, a wręcz przeciwnie.
Może jakieś felerne te opony masz.
Ciekawe gdzie je robią - może mają problemy z powtarzalnością jakości.
wszystko z nimi ok, to prostu srednia opona, do momentu w ktorym nie mialem porownania tez bylo ok, teraz mamy 2gi sezon, pojezdzilem na tych goodyearach i zwyczajnie czuje roznice w tych samych warunkach
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-11-26, 21:34
johnson napisał/a:
Cav napisał/a:
Conti jest wszędzie taki sobie.
Ale żeby znowu było tak źle jak piszesz to nie zauważyłem, a wręcz przeciwnie.
Może jakieś felerne te opony masz.
Ciekawe gdzie je robią - może mają problemy z powtarzalnością jakości.
wszystko z nimi ok, to prostu srednia opona, do momentu w ktorym nie mialem porownania tez bylo ok, teraz mamy 2gi sezon, pojezdzilem na tych goodyearach i zwyczajnie czuje roznice w tych samych warunkach
No tak, ale ja się przesiadałem też z zimowych Goodyearów i to na lepszym aucie i nie czułem jakiejś specjalnej różnicy in minus.
Inna sprawa że były już po dwóch sezonach.
Ostatnio zmieniony przez Cav 2014-11-26, 21:34, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: dci "110 kucyków i jeden osioł ;-)"
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 1 raz Dołączył: 26 Cze 2012 Posty: 293 Skąd: Gliwice/Szałsza
Wysłany: 2014-11-26, 22:27
Wracając do ścisłego tematu wątku
Event ML698
To jak widać kolejna kopia znanego bieżnika.
Ale jakościowo może by problem a jak złapiesz totalną gumę to jeszcze większy.
Mam w firmie auto na "chińczykach" zimowych (ładny bieżnik) kupionych 3 lata temu (czyli po 2 sezonach) . Teraz po złapaniu poważnej gumy - kupić można taką nową oponę - ale DOT z przed 3 lat - bo już nikt nie importuje, ostatnie sztuki "nowe-stare" gdzieś rozsiane po polsce.
Jak całoroczna to przynajmniej dostępna non stop w Europie (chyba że ktoś nie jeździ w ogóle za granicę, bo nawet tam są miejsca że zimówka musi być).
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum