Ale całoroczna spełnia wymogi zimówek. Wystarczy, że ma napis M+S i przejdzie jeśli chodzi o wymogi zagraniczne czy AC. Inna sprawa, że letnie opony 4x4 często też mają M+S np. Continental Cross LX. Ja chcę kupić całoroczne opony 4x4, bo robię przebiegi do 15k rocznie i trzymanie 2 kompletów mija się z celem, a nie mieszkam w górach.
Zwłaszcza, że w 2 aucie (UNO) mam już drugi komplet całorocznych Dębica Navigator 2 155/70/R13. i te opony całoroczne to super sprawa, gdyby robili takie duże do Dustera, to bym też je kupił.
_________________ firefox
Ostatnio zmieniony przez firefox 2014-11-27, 09:19, w całości zmieniany 1 raz
Opony oznaczone symbolem "M+S" w porównaniu do zwykłej opony, zapewniają lepsze właściwości jezdne na śniegu i w warunkach terenowych ze względu na ich wzór bieżnika, skład mieszanki i konstrukcję.
Symbol "Płatka śniegu na tle góry" jest zgodny ze standardem normy opartej na amerykańskiej definicji opon zimowych. Opony te oferują: wyjątkowo dobre właściwości na śniegu, oblodzonej nawierzchni oraz wysoki poziom bezpieczeństwa i kontrolę prowadzenia w niskich temperaturach. W warunkach zimowych, zaleca się stosowanie opon zimowych, oznaczonych na ścianie bocznej symbolem "Płatka śniegu na tle góry" i głębokości bieżnika co najmniej 4 mm.
Oznaczenie M+S na oponach 4x4/SUV
Wiele samochodów terenowych oraz typu SUV jest wyposażonych w opony z oznaczeniem 'M+S'. Jest to spowodowane tym, że pojazdy tego typu były początkowo dostępne w Ameryce Północnej, gdzie opony z symbolem 'M+S' są powszechnie stosowane przez cały rok.
Znaczenie symbolu 'M+S' jest oficjalnie zdefiniowane w wytycznych UE następującymi słowami: "Opona, której bieżnik i struktura są zaprojektowane w taki sposób, że posiada ona lepsze właściwości na śniegu niż zwykła opona". Zatem wydajność opon oznaczonych symbolem 'M+S' nie została zdefiniowana ani zmierzona.
Wydajność opon zimowych na śniegu w Ameryce Północnej jest określona przez symbol "Płatka śniegu na tle góry". Tylko opony, które spełniają lub przekraczają te wymagania mogą być oznaczone tym symbolem.
Nawet jeśli opony oznaczone symbolem 'M+S' są uznawane za opony zimowe i spełniają ustawowy obowiązek stosowania opon zimowych w wielu krajach europejskichto zaleca się stosowanie opon zimowych oznaczonych na ścianie bocznej symbolem "Płatka śniegu na tle góry" i głębokości bieżnika co najmniej 4 mm.
Było.
Zresztą i tak nie zmienia faktu, że LX mają pół bieżnika typowo zimowego - tego się w oponach letnich po prostu nie robi.
takie sa wlasnie pol na pol do kitu :)
A co w nich jest do kitu?
Ja mam o nich dobrą opinię. Trzymają na szosie dobrze, także w zakrętach, tak na suchej nawierzchni, jak na mokrym. Dają radę jeździć po szutrach czy w lekkim terenie. Nie są może najcichsze, ale też nie głośne (miałem zdecydowanie głośniejsze opony). Dają radę jeździć na śniegu (pewnie pomaga napęd na 4 koła). Największą ich wadą jest marne zachowanie w błocie, ale też nie są to ATeki, więc tylko odnotowuję tę wadę i nie mam o to pretensji do producenta. Przejechałem na nich pewnie jakieś 26-28 tys. km (dwa ciepłe sezony), więc niewiele mogę powiedzieć o trwałości, ale cztery sezony chyba wytrzymają, a to już byłoby nieźle. Ta trwałość przejawia się w tym, że są dość twarde, tj. gdy w nich jeżdżę, słyszę i czuję zawieszenie (nierówności drogi) bardziej, niż gdy jeżdżę w zimowych Uniroyalach MS plus 66 (nie chodzi o szum opon, ale pracę zawieszenia). To oczywiście tylko subiektywna ocena, bo żadnych pomiarów w kontrolowalnych warunkach nie prowadziłem.
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCI 4x4 Prestige Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Sie 2013 Posty: 726 Skąd: Wro
Wysłany: 2014-11-27, 19:06
piku napisał/a:
johnson napisał/a:
Cav napisał/a:
Było.
Zresztą i tak nie zmienia faktu, że LX mają pół bieżnika typowo zimowego - tego się w oponach letnich po prostu nie robi.
takie sa wlasnie pol na pol do kitu :)
A co w nich jest do kitu?
Ja mam o nich dobrą opinię. Trzymają na szosie dobrze, także w zakrętach, tak na suchej nawierzchni, jak na mokrym. Dają radę jeździć po szutrach czy w lekkim terenie. Nie są może najcichsze, ale też nie głośne (miałem zdecydowanie głośniejsze opony). Dają radę jeździć na śniegu (pewnie pomaga napęd na 4 koła). Największą ich wadą jest marne zachowanie w błocie, ale też nie są to ATeki, więc tylko odnotowuję tę wadę i nie mam o to pretensji do producenta. Przejechałem na nich pewnie jakieś 26-28 tys. km (dwa ciepłe sezony), więc niewiele mogę powiedzieć o trwałości, ale cztery sezony chyba wytrzymają, a to już byłoby nieźle. Ta trwałość przejawia się w tym, że są dość twarde, tj. gdy w nich jeżdżę, słyszę i czuję zawieszenie (nierówności drogi) bardziej, niż gdy jeżdżę w zimowych Uniroyalach MS plus 66 (nie chodzi o szum opon, ale pracę zawieszenia). To oczywiście tylko subiektywna ocena, bo żadnych pomiarów w kontrolowalnych warunkach nie prowadziłem.
juz pisalem wczesniej, mi nie pasuja, zachowanie na suchym ok jak przy kazdej oponie, na mokrym, sliskim i takich warunkach przejsciowych jak teraz slabo
zachowanie na suchym ok jak przy kazdej oponie, na mokrym, sliskim i takich warunkach przejsciowych jak teraz slabo
No więc, różne opony miałem i różnie zachowywały się także na suchej nawierzchni. Te Conti LX są całkiem niezłe (miałem jedne lepsze, ale były za to koszmarnie głośne; nawet pojechałem z nimi do reklamacji z tego powodu).
Obecnie mamy warunki (umownie) zimowe, tj. niskie temperatury (te Conti są określone prze producenta jako letnie, mimo że bieżnik sugeruje wielosezonowość), miejscami rano przymarznięta woda. W takich warunkach lepiej mieć zimówki, choć na zalodzeniach i one nie pomogą.
Robię test pierwszej zimy mojego dustera, przejechałem od marca już 16 tys km i zamierzam przejeździć w nich zimę, zobaczymy jakie będę miał wrażenia, ale ja jeżdżę bardzo wolno i dostojnie :)
W zeszłym roku przynajmniej na wybrzeżu prawie nie było zimy śnieg był może z parę dni .W tym roku też opadów śniegu nie przepowiadają za dużo Wygląda na to ,że dalej będę hulał na M+S ach .Jak zacznie sypać ale tak mocniej kupuje zimówki (dostawa dwa dni).
Marka: Dacia
Model: 2x Logan 2x Logan MCV, Logan II i III, Jogger
Silnik: 1.4MPI, 2x1.6MPI, 1.2 16V, 1.0SCE, 2x 1.0TCE
Rocznik: 2005, 2005, 2008, 2014, 2017, 2022, 2024
Wersja: Logan Pomógł: 6 razy Dołączył: 01 Kwi 2011 Posty: 329 Skąd: Polska centralna
Wysłany: 2014-12-01, 08:49
ZbujMadej napisał/a:
Znaczenie symbolu 'M+S' jest oficjalnie zdefiniowane w wytycznych UE następującymi słowami: "Opona, której bieżnik i struktura są zaprojektowane w taki sposób, że posiada ona lepsze właściwości na śniegu niż zwykła opona".
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Darek, to pewnie Cię ciekawi, jak w kontekście testowanych opony wypadłyby nasze Unirojki MS Plus 66 (no, to już niegdysiejsza oponka, choć wciąż w użyciu...)... Myślę, że na wodzie nie byłyby takie złe. Wydaje się też, że są dość ciche.
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2015-01-09, 15:10
nie wzięli do testu nawet aktualnych MS Plus 77 a szkoda,bo pewnie byłyby gdzieś blisko czołówki
Na początku listopada zeszłego roku kupiłem opony Zeetex Ice-Plus S200 - w codziennym użytkowaniu w większości w mieście, troszkę poza miasto nie przekraczając 110km/h, nie zauważyłem żadnych problemów.
Podczas normalnej jazdy nie uświadczyłem żadnych uślizgów, ściągania, uciekania auta, jakiegoś ponad normalnego ślizgania się kół podczas ruszania. Było trochę śniegu, trochę mrozu, woda i błoto.
Mogę polecić dla spokojnego kierowcy.
Ja kupowałem za około 180zł, teraz są po około 210zł/szt.
Na razie nie ma jakiejś strasznej zimy, ale dwa tygodnie śnieg już leżał. Po prawie roku jeżdżenia Dusterem na seryjnych oponach, jestem już przekonany, że następne opony będą również całoroczne, ale z najwyższej półki.
Witam. Kupiłem NEXEN Winguard Snow
http://www.oponeo.pl/dane...6-98-h#79443406
szt. ok 250 zł.
Opony tanie i całkiem spoko. Duża różnica przy przesiadce z całosezonowych któe w standardzie dają do Dustera. Polecam głównie ze względu na cenę.
Szkoda tylko, że przyszły mi jak już śnieg topniał. Po błocie pośniegowym całkiem dobrze się jedzie
W razie pytań proszę pisać na GG - 4832062
Witam. Kupiłem NEXEN Winguard Snow
http://www.oponeo.pl/dane...6-98-h#79443406
szt. ok 250 zł.
Opony tanie i całkiem spoko. Duża różnica przy przesiadce z całosezonowych któe w standardzie dają do Dustera. Polecam głównie ze względu na cenę.
Szkoda tylko, że przyszły mi jak już śnieg topniał. Po błocie pośniegowym całkiem dobrze się jedzie
W razie pytań proszę pisać na GG - 4832062
Na początku listopada zeszłego roku kupiłem opony Zeetex Ice-Plus S200 - w codziennym użytkowaniu w większości w mieście, troszkę poza miasto nie przekraczając 110km/h, nie zauważyłem żadnych problemów.
Podczas normalnej jazdy nie uświadczyłem żadnych uślizgów, ściągania, uciekania auta, jakiegoś ponad normalnego ślizgania się kół podczas ruszania. Było trochę śniegu, trochę mrozu, woda i błoto.
Mogę polecić dla spokojnego kierowcy.
Ja kupowałem za około 180zł, teraz są po około 210zł/szt.
O miałem je kupować ze względu na cenę :)
No a jak z w porównaniu z fabrycznymi - zarówno własciwosci jezdne jak i akustyczne, czy są faktycznie cichsze? 71dB vs 73dB z tego co pamiętam :]
Corrado, niestety w tej kwestii Ci nie pomogę - mam słuch, jakby słoń mi nadepnął na ucho, więc nie zwracałem na to uwagi. Zresztą, czy 2dB to tak dużo ?
no 2-3 dB przy jezdzie można usłyszeć, ja w każdym bądz razie słyszę , np przy zmianie continetali na zimowki ale cichsze . No w kazdym badz razie znaczaco, no na pewno da się usłyszeć np przy parominutowej jeździe.
bo decybel w akustyce to wartość logarytmiczna nateżenia dźwięku.
decybel
10 log10 ( X ) wartość X
... ...
30 1000
20 100
10 10
0 1
-10 0.1
-20 0.01
-30 0.001
70 dB – wnętrze głośnej restauracji, darcie papieru, wnętrze auta
80 dB – głośna muzyka w pomieszczeniach, trąbienie,
Errr.... odpowiem Ci tak : jak będziesz miał być w okolicach północnej granicy, to daj znać - użyczę Ci autko to przejechania się i sprawdzenia na własne uszy, czy są mocno głośne
Ja wyszedłem z założenia, że nowa opona będzie o wiele lepsza, niż używka w tej cenie z segmentu wyższego i pożyje co najmniej dwa sezony (przy moich niskich przebiegach). Jak po drugiej zimie będzie do wyrzucenia, to bez żalu zmienię, bo za cenę kompletu Zeetexów miałbym niecałe dwie opony klasy wyższej.
A jak będę musiał zmienić, to i tak pewnie na coś podobnego.
Zresztą Duster ph II jest lepiej wytłumiony, więc te 2-3 dB więcej nie zrobią takiej różnicy jak w D ph I .
Ostatnio zmieniony przez ZbujMadej 2015-01-22, 19:50, w całości zmieniany 2 razy
Chcę kupić opony letnie przynajmniej na 1 oś - może tylną , jako
że crosscontinentale juz powoli sie koncza i jest troche gotowki.
NIe jezdze po terenie za bardzo , a raczej po ekspresowkach i takich opon szukam - cichych przede wszystkim :) czyli na pewno cichszych niz fabryczne 72dB Continentali . Co polecicie w rozmiarach 215/65 r16 i zeby jeszcze nie zbankrutować ?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum