Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2010-10-12, 19:23
Opony do Dustera
Autor Wiadomość
firefox 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Sty 2011
Posty: 93
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2014-11-27, 09:14   

Ale całoroczna spełnia wymogi zimówek. Wystarczy, że ma napis M+S i przejdzie jeśli chodzi o wymogi zagraniczne czy AC. Inna sprawa, że letnie opony 4x4 często też mają M+S np. Continental Cross LX. Ja chcę kupić całoroczne opony 4x4, bo robię przebiegi do 15k rocznie i trzymanie 2 kompletów mija się z celem, a nie mieszkam w górach.

Zwłaszcza, że w 2 aucie (UNO) mam już drugi komplet całorocznych Dębica Navigator 2 155/70/R13. i te opony całoroczne to super sprawa, gdyby robili takie duże do Dustera, to bym też je kupił.
_________________
firefox
Ostatnio zmieniony przez firefox 2014-11-27, 09:19, w całości zmieniany 1 raz  
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-11-27, 10:38   

haha, ale przecież continentale to są całoroczne . Piszą o tym na stronie przecież producenta - "all-season", no to jak w końcu może być letnia ? :)

A poza tym nawet na "kiepskie oko" widać po bieżniku z lamelkami, że ten wygląd bardziej podchodzi pod zimę a nie lato ... :roll:
 
ZbujMadej 


Marka: Duster II
Model: 4x2
Silnik: 1.6 benzyna
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Lip 2013
Posty: 261
Skąd: Warm-Maz
Wysłany: 2014-11-27, 14:40   

Oznaczenia na oponach zimowych


Opony oznaczone symbolem "M+S" w porównaniu do zwykłej opony, zapewniają lepsze właściwości jezdne na śniegu i w warunkach terenowych ze względu na ich wzór bieżnika, skład mieszanki i konstrukcję.

Symbol "Płatka śniegu na tle góry" jest zgodny ze standardem normy opartej na amerykańskiej definicji opon zimowych. Opony te oferują: wyjątkowo dobre właściwości na śniegu, oblodzonej nawierzchni oraz wysoki poziom bezpieczeństwa i kontrolę prowadzenia w niskich temperaturach. W warunkach zimowych, zaleca się stosowanie opon zimowych, oznaczonych na ścianie bocznej symbolem "Płatka śniegu na tle góry" i głębokości bieżnika co najmniej 4 mm.


Oznaczenie M+S na oponach 4x4/SUV

Wiele samochodów terenowych oraz typu SUV jest wyposażonych w opony z oznaczeniem 'M+S'. Jest to spowodowane tym, że pojazdy tego typu były początkowo dostępne w Ameryce Północnej, gdzie opony z symbolem 'M+S' są powszechnie stosowane przez cały rok.

Znaczenie symbolu 'M+S' jest oficjalnie zdefiniowane w wytycznych UE następującymi słowami: "Opona, której bieżnik i struktura są zaprojektowane w taki sposób, że posiada ona lepsze właściwości na śniegu niż zwykła opona". Zatem wydajność opon oznaczonych symbolem 'M+S' nie została zdefiniowana ani zmierzona.

Wydajność opon zimowych na śniegu w Ameryce Północnej jest określona przez symbol "Płatka śniegu na tle góry". Tylko opony, które spełniają lub przekraczają te wymagania mogą być oznaczone tym symbolem.

Nawet jeśli opony oznaczone symbolem 'M+S' są uznawane za opony zimowe i spełniają ustawowy obowiązek stosowania opon zimowych w wielu krajach europejskich to zaleca się stosowanie opon zimowych oznaczonych na ścianie bocznej symbolem "Płatka śniegu na tle góry" i głębokości bieżnika co najmniej 4 mm.

źródło : http://www.uniroyal-tyres...arkings_pl.html
Ostatnio zmieniony przez ZbujMadej 2014-11-27, 14:42, w całości zmieniany 2 razy  
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-11-27, 17:07   

Było.
Zresztą i tak nie zmienia faktu, że LX mają pół bieżnika typowo zimowego - tego się w oponach letnich po prostu nie robi.
 
johnson 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCI 4x4 Prestige
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Sie 2013
Posty: 726
Skąd: Wro
Wysłany: 2014-11-27, 18:42   

Cav napisał/a:
Było.
Zresztą i tak nie zmienia faktu, że LX mają pół bieżnika typowo zimowego - tego się w oponach letnich po prostu nie robi.

takie sa wlasnie pol na pol do kitu :)
 
piku 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110 KM/1,3 TCe 130 KM
Rocznik: 2012/2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 1358
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2014-11-27, 19:02   

johnson napisał/a:
Cav napisał/a:
Było.
Zresztą i tak nie zmienia faktu, że LX mają pół bieżnika typowo zimowego - tego się w oponach letnich po prostu nie robi.

takie sa wlasnie pol na pol do kitu :)


A co w nich jest do kitu?
Ja mam o nich dobrą opinię. Trzymają na szosie dobrze, także w zakrętach, tak na suchej nawierzchni, jak na mokrym. Dają radę jeździć po szutrach czy w lekkim terenie. Nie są może najcichsze, ale też nie głośne (miałem zdecydowanie głośniejsze opony). Dają radę jeździć na śniegu (pewnie pomaga napęd na 4 koła). Największą ich wadą jest marne zachowanie w błocie, ale też nie są to ATeki, więc tylko odnotowuję tę wadę i nie mam o to pretensji do producenta. Przejechałem na nich pewnie jakieś 26-28 tys. km (dwa ciepłe sezony), więc niewiele mogę powiedzieć o trwałości, ale cztery sezony chyba wytrzymają, a to już byłoby nieźle. Ta trwałość przejawia się w tym, że są dość twarde, tj. gdy w nich jeżdżę, słyszę i czuję zawieszenie (nierówności drogi) bardziej, niż gdy jeżdżę w zimowych Uniroyalach MS plus 66 (nie chodzi o szum opon, ale pracę zawieszenia). To oczywiście tylko subiektywna ocena, bo żadnych pomiarów w kontrolowalnych warunkach nie prowadziłem.
 
johnson 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCI 4x4 Prestige
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Sie 2013
Posty: 726
Skąd: Wro
Wysłany: 2014-11-27, 19:06   

piku napisał/a:
johnson napisał/a:
Cav napisał/a:
Było.
Zresztą i tak nie zmienia faktu, że LX mają pół bieżnika typowo zimowego - tego się w oponach letnich po prostu nie robi.

takie sa wlasnie pol na pol do kitu :)


A co w nich jest do kitu?
Ja mam o nich dobrą opinię. Trzymają na szosie dobrze, także w zakrętach, tak na suchej nawierzchni, jak na mokrym. Dają radę jeździć po szutrach czy w lekkim terenie. Nie są może najcichsze, ale też nie głośne (miałem zdecydowanie głośniejsze opony). Dają radę jeździć na śniegu (pewnie pomaga napęd na 4 koła). Największą ich wadą jest marne zachowanie w błocie, ale też nie są to ATeki, więc tylko odnotowuję tę wadę i nie mam o to pretensji do producenta. Przejechałem na nich pewnie jakieś 26-28 tys. km (dwa ciepłe sezony), więc niewiele mogę powiedzieć o trwałości, ale cztery sezony chyba wytrzymają, a to już byłoby nieźle. Ta trwałość przejawia się w tym, że są dość twarde, tj. gdy w nich jeżdżę, słyszę i czuję zawieszenie (nierówności drogi) bardziej, niż gdy jeżdżę w zimowych Uniroyalach MS plus 66 (nie chodzi o szum opon, ale pracę zawieszenia). To oczywiście tylko subiektywna ocena, bo żadnych pomiarów w kontrolowalnych warunkach nie prowadziłem.

juz pisalem wczesniej, mi nie pasuja, zachowanie na suchym ok jak przy kazdej oponie, na mokrym, sliskim i takich warunkach przejsciowych jak teraz slabo
 
piku 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110 KM/1,3 TCe 130 KM
Rocznik: 2012/2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 1358
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2014-11-27, 19:19   

johnson napisał/a:
zachowanie na suchym ok jak przy kazdej oponie, na mokrym, sliskim i takich warunkach przejsciowych jak teraz slabo


No więc, różne opony miałem i różnie zachowywały się także na suchej nawierzchni. Te Conti LX są całkiem niezłe (miałem jedne lepsze, ale były za to koszmarnie głośne; nawet pojechałem z nimi do reklamacji z tego powodu).
Obecnie mamy warunki (umownie) zimowe, tj. niskie temperatury (te Conti są określone prze producenta jako letnie, mimo że bieżnik sugeruje wielosezonowość), miejscami rano przymarznięta woda. W takich warunkach lepiej mieć zimówki, choć na zalodzeniach i one nie pomogą.
 
moulder 


Marka: Dacia
Model: Duster2 4x2
Silnik: 1.5 DCI 90 km
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance 5 os.
Dołączył: 16 Sty 2014
Posty: 157
Skąd: Straszyn
Wysłany: 2014-11-30, 19:37   ryzyk fizyk

Robię test pierwszej zimy mojego dustera, przejechałem od marca już 16 tys km i zamierzam przejeździć w nich zimę, zobaczymy jakie będę miał wrażenia, ale ja jeżdżę bardzo wolno i dostojnie :)
 
fotolabor 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dci 110 KM 4x4
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate2
Dołączył: 13 Lip 2012
Posty: 131
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2014-11-30, 23:32   

W zeszłym roku przynajmniej na wybrzeżu prawie nie było zimy śnieg był może z parę dni .W tym roku też opadów śniegu nie przepowiadają za dużo Wygląda na to ,że dalej będę hulał na M+S ach .Jak zacznie sypać ale tak mocniej kupuje zimówki (dostawa dwa dni). :idea:
 
piotrek400 



Marka: Dacia
Model: 2x Logan 2x Logan MCV, Logan II i III, Jogger
Silnik: 1.4MPI, 2x1.6MPI, 1.2 16V, 1.0SCE, 2x 1.0TCE
Rocznik: 2005, 2005, 2008, 2014, 2017, 2022, 2024
Wersja: Logan
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 329
Skąd: Polska centralna
Wysłany: 2014-12-01, 08:49   

ZbujMadej napisał/a:
Znaczenie symbolu 'M+S' jest oficjalnie zdefiniowane w wytycznych UE następującymi słowami: "Opona, której bieżnik i struktura są zaprojektowane w taki sposób, że posiada ona lepsze właściwości na śniegu niż zwykła opona".


M+S znaczy Mud & Snow (błoto i śnieg)
_________________

 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3867
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2014-12-01, 12:11   

piotrek400 napisał/a:
M+S znaczy Mud & Snow (błoto i śnieg)

dobrze wiedzieć :mrgreen:
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3867
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2015-01-09, 13:03   

coś z myślą o kierowcach DD
http://4x4.auto-swiat.pl/...-ow/337lv#fp=as
 
piku 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110 KM/1,3 TCe 130 KM
Rocznik: 2012/2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 1358
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2015-01-09, 14:10   

Darek, to pewnie Cię ciekawi, jak w kontekście testowanych opony wypadłyby nasze Unirojki MS Plus 66 (no, to już niegdysiejsza oponka, choć wciąż w użyciu...)... Myślę, że na wodzie nie byłyby takie złe. Wydaje się też, że są dość ciche.
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3867
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2015-01-09, 15:10   

nie wzięli do testu nawet aktualnych MS Plus 77 a szkoda,bo pewnie byłyby gdzieś blisko czołówki
 
fotorobart 



Marka: Toyota
Model: GR Yaris
Silnik: 1.6
Rocznik: 2021
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Paź 2014
Posty: 720
Skąd: kraków
Wysłany: 2015-01-09, 19:15   

Dar1962 napisał/a:
coś z myślą o kierowcach DD
http://4x4.auto-swiat.pl/...-ow/337lv#fp=as


to portal tej gazety z testem "niemieckiego"Dustera ?
Ostatnio zmieniony przez fotorobart 2015-01-10, 11:28, w całości zmieniany 1 raz  
 
ZbujMadej 


Marka: Duster II
Model: 4x2
Silnik: 1.6 benzyna
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Lip 2013
Posty: 261
Skąd: Warm-Maz
Wysłany: 2015-01-10, 10:59   

Na początku listopada zeszłego roku kupiłem opony Zeetex Ice-Plus S200 - w codziennym użytkowaniu w większości w mieście, troszkę poza miasto nie przekraczając 110km/h, nie zauważyłem żadnych problemów.
Podczas normalnej jazdy nie uświadczyłem żadnych uślizgów, ściągania, uciekania auta, jakiegoś ponad normalnego ślizgania się kół podczas ruszania. Było trochę śniegu, trochę mrozu, woda i błoto.
Mogę polecić dla spokojnego kierowcy.
Ja kupowałem za około 180zł, teraz są po około 210zł/szt.
 
moulder 


Marka: Dacia
Model: Duster2 4x2
Silnik: 1.5 DCI 90 km
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance 5 os.
Dołączył: 16 Sty 2014
Posty: 157
Skąd: Straszyn
Wysłany: 2015-01-12, 20:07   opony zimowe

Na razie nie ma jakiejś strasznej zimy, ale dwa tygodnie śnieg już leżał. Po prawie roku jeżdżenia Dusterem na seryjnych oponach, jestem już przekonany, że następne opony będą również całoroczne, ale z najwyższej półki.
 
t o m a s z 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance
Dołączył: 13 Gru 2012
Posty: 13
Skąd: Sanok
Wysłany: 2015-01-19, 17:39   

Witam. Kupiłem NEXEN Winguard Snow
http://www.oponeo.pl/dane...6-98-h#79443406
szt. ok 250 zł.
Opony tanie i całkiem spoko. Duża różnica przy przesiadce z całosezonowych któe w standardzie dają do Dustera. Polecam głównie ze względu na cenę.
Szkoda tylko, że przyszły mi jak już śnieg topniał. Po błocie pośniegowym całkiem dobrze się jedzie
W razie pytań proszę pisać na GG - 4832062
 
Piotr_K 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4 esp+asr
Silnik: 1,6 MPI 16V + LPG BRC
Rocznik: 2011
Wersja: Ambiance
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Mar 2011
Posty: 1001
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2015-01-21, 03:29   

t o m a s z napisał/a:
Witam. Kupiłem NEXEN Winguard Snow
http://www.oponeo.pl/dane...6-98-h#79443406
szt. ok 250 zł.
Opony tanie i całkiem spoko. Duża różnica przy przesiadce z całosezonowych któe w standardzie dają do Dustera. Polecam głównie ze względu na cenę.
Szkoda tylko, że przyszły mi jak już śnieg topniał. Po błocie pośniegowym całkiem dobrze się jedzie
W razie pytań proszę pisać na GG - 4832062


Też je kupiłem i uważam, że są dobre.
_________________
Dacia Duster 1,6+LPG BRC Ambiance 4x4, brąz cajou
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-01-21, 19:54   

ZbujMadej napisał/a:
Na początku listopada zeszłego roku kupiłem opony Zeetex Ice-Plus S200 - w codziennym użytkowaniu w większości w mieście, troszkę poza miasto nie przekraczając 110km/h, nie zauważyłem żadnych problemów.
Podczas normalnej jazdy nie uświadczyłem żadnych uślizgów, ściągania, uciekania auta, jakiegoś ponad normalnego ślizgania się kół podczas ruszania. Było trochę śniegu, trochę mrozu, woda i błoto.
Mogę polecić dla spokojnego kierowcy.
Ja kupowałem za około 180zł, teraz są po około 210zł/szt.


O miałem je kupować ze względu na cenę :)
No a jak z w porównaniu z fabrycznymi - zarówno własciwosci jezdne jak i akustyczne, czy są faktycznie cichsze? 71dB vs 73dB z tego co pamiętam :]
 
ZbujMadej 


Marka: Duster II
Model: 4x2
Silnik: 1.6 benzyna
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Lip 2013
Posty: 261
Skąd: Warm-Maz
Wysłany: 2015-01-22, 09:19   

Corrado, niestety w tej kwestii Ci nie pomogę - mam słuch, jakby słoń mi nadepnął na ucho, więc nie zwracałem na to uwagi. Zresztą, czy 2dB to tak dużo ?
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-01-22, 09:48   

ok,

no 2-3 dB przy jezdzie można usłyszeć, ja w każdym bądz razie słyszę , np przy zmianie continetali na zimowki ale cichsze . No w kazdym badz razie znaczaco, no na pewno da się usłyszeć np przy parominutowej jeździe.
bo decybel w akustyce to wartość logarytmiczna nateżenia dźwięku.
decybel
10 log10 ( X ) wartość X
... ...
30 1000
20 100
10 10
0 1
-10 0.1
-20 0.01
-30 0.001

70 dB – wnętrze głośnej restauracji, darcie papieru, wnętrze auta
80 dB – głośna muzyka w pomieszczeniach, trąbienie,
 
ZbujMadej 


Marka: Duster II
Model: 4x2
Silnik: 1.6 benzyna
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Lip 2013
Posty: 261
Skąd: Warm-Maz
Wysłany: 2015-01-22, 19:44   

Errr.... odpowiem Ci tak : jak będziesz miał być w okolicach północnej granicy, to daj znać - użyczę Ci autko to przejechania się i sprawdzenia na własne uszy, czy są mocno głośne ;-)

Ja wyszedłem z założenia, że nowa opona będzie o wiele lepsza, niż używka w tej cenie z segmentu wyższego i pożyje co najmniej dwa sezony (przy moich niskich przebiegach). Jak po drugiej zimie będzie do wyrzucenia, to bez żalu zmienię, bo za cenę kompletu Zeetexów miałbym niecałe dwie opony klasy wyższej.
A jak będę musiał zmienić, to i tak pewnie na coś podobnego.
Zresztą Duster ph II jest lepiej wytłumiony, więc te 2-3 dB więcej nie zrobią takiej różnicy jak w D ph I .
Ostatnio zmieniony przez ZbujMadej 2015-01-22, 19:50, w całości zmieniany 2 razy  
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-04-12, 23:37   

Chcę kupić opony letnie przynajmniej na 1 oś - może tylną , jako
że crosscontinentale juz powoli sie koncza i jest troche gotowki.

NIe jezdze po terenie za bardzo , a raczej po ekspresowkach i takich opon szukam - cichych przede wszystkim :) czyli na pewno cichszych niz fabryczne 72dB Continentali . Co polecicie w rozmiarach 215/65 r16 i zeby jeszcze nie zbankrutować ? :-)
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne