Co ciekawe, na początku napisali, co można co nie powinno się samodzielnie naprawiać przez mechanika amatora. Wybrałem przykładowe. Co ciekwe - zalecają skrócić interwał wymiany oleju na co rok/15 tyś km.
Zacząć trzeba od demontażu dużej osłony na silniku (mocowana na wcisk). Obudowa filtra (uwaga: stosowano kilka rozmiarów) jest skręcona czterema śrubami. Żeby mieć pewność, że dolne zaczepy zostały dobrze założone, z tylnej części obudowy warto zdjąć rurę biegnącą do turbiny.
Czas: 15 min/dla amatora.
Renault Thalia 1.5 dCi – olej silnikowy
Filtr oleju znajduje się w łatwo dostępnym miejscu. Należy zwrócić uwagę na korek spustowy oleju – do odkręcenia wymagany jest nietypowy, kwadratowy klucz 8 mm (do kupienia na Allegro.pl, można też spróbować z… klamką). Potrzeba 5 l oleju o lepkości 5W-40.
Czas: 30 min/dla amatora.
Renault Thalia 1.5 dCi – filtr paliwa
Markowy filtr paliwa z podłączeniem czujnika wody kosztuje dość dużo, bo około 200 zł. Częstotliwość wymiany określoną na 60 tys. km trzeba traktować jako absolutne maksimum. Wymiana jest do wykonania praktycznie bez narzędzi – Renault stosuje proste opaski zaciskowe.
Czas: 20 min/dla amatora.
No, to jest zupełnie co innego niż w Dusterze 1,5 dCi 110 KM:
1. inny dostęp do filtra powietrza - w DD trzeba odłączyć kilka rur, bo w plastikowej osłonie silnika, pod którą znajduje się filtr, biegną kanały powietrzne; nie jest to tylko osłona. 2. zupełnie inny dostęp do filtra paliwa - W DD trzeba zdemontować prawe przednie koło i nadkole, żeby odkręcić wygodnie filtr paliwa. Natomiast sam filtr oryginalny można kupić za 100 zł (a nie 200) w firmowym sklepie internetowym.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum