Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2014-02-09, 22:46
falujące obroty - silnik benzynowy
Autor Wiadomość
ZbujMadej 


Marka: Duster II
Model: 4x2
Silnik: 1.6 benzyna
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Lip 2013
Posty: 261
Skąd: Warm-Maz
Wysłany: 2015-05-08, 07:48   

U mnie falowanie występuje przy zimnym silniku. Najbardziej odczuwalne było zimą przy mrozach, teraz wsiadam i jadę. Nie włączam silnika skrobiąc przy tym szyby, więc tego nie "widzę".
Za miesiąc z kawałkiem jadę na pierwszy przegląd i serwis, wtedy to zgłoszę i poproszę o potwierdzenie na piśmie.
 
8061
[Usunięty]

Wysłany: 2015-05-15, 09:37   

Czy ktoś już miał wizytę w serwisie w związku z tematem? Podobno rozwiązanie istnieje ale jest owiane tajemnicą, po testach speców w ASO falowanie w Dusterze ustało (edit: w cieplejsze dni :mrgreen: ), jednak nie udzielono mi odpowiedzi jakie zmiany zastosowano, a szkoda ;) :cry:
Edit: Jest Odpowiedź, że stworzono nowy soft ;)
Ostatnio zmieniony przez 8061 2015-06-19, 06:51, w całości zmieniany 2 razy  
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-05-15, 18:32   

8061 napisał/a:
Czy ktoś już miał wizytę w serwisie w związku z tematem? Podobno rozwiązanie istnieje ale jest owiane tajemnicą, po testach speców w ASO falowanie w Dusterze ustało, jednak nie udzielono mi odpowiedzi jakie zmiany zastosowano, a szkoda ;) :cry: IMHO silnik głośniej chodzi na luzie i klekocze jak diesel (Ten Typ Tak Ma?), ale to tylko opinia klienta laika... :lol:


Po tej operacji?
To niedobrze, bo pewnie oznacza że coś pokombinowali z zaworami, jako że identyczne objawy były gdy padło koło rozrządu (w silniku który je miał).
 
8061
[Usunięty]

Wysłany: 2015-05-15, 18:41   

Cav napisał/a:

Po tej operacji?
To niedobrze, bo pewnie oznacza że coś pokombinowali z zaworami, jako że identyczne objawy były gdy padło koło rozrządu (w silniku który je miał).


Tak, po tej 'operacji'. Wydaje mi się, że był cichszy ale bardziej mułowaty, krztusił się przy dodawaniu gazu (około 2k obrotów), teraz mimo lepszej reakcji na pedał gazu (edit): Klekocze :mrgreen: :shock: . Podjadę jutro na piknik porównać i posłucham demo 8-)
Ostatnio zmieniony przez 8061 2015-05-16, 07:54, w całości zmieniany 2 razy  
 
piotr. z 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 LPG fabryczny (tfu!)
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 807
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2015-05-15, 19:25   

Tak... Wyregulowali zawory na hydraulicznych szklankach... Też się muszę tej sztuczki nauczyć.
_________________
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-05-15, 23:08   

Koła rozrządu posiada jakieś 95% silników spalinowych.
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3550
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2015-05-16, 17:23   

laisar napisał/a:
Koła rozrządu posiada jakieś 95% silników spalinowych.

Silniki odrzutowe mieszczą się w tych pozostałych 5%. Tłokowe dwusuwowe też się z trudem w tym mieszczą. :lol:
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-05-17, 07:41   

laisar napisał/a:
Koła rozrządu posiada jakieś 95% silników spalinowych.


Może źle to napisałem, chodziło o to co się psuje w K4M ze zmiennym rozrządem.
We Fiacie psuł się wariator, w Renault twierdzili że koło rozrządu.
Objawy identyczne.

Twierdziliście że w Dusterach takiego patentu ze zmiennymi fazami nie ma w tym silniku.
Ostatnio zmieniony przez Cav 2015-05-17, 07:42, w całości zmieniany 1 raz  
 
matucha 



Marka: Skoda / VW
Model: Rapid / Up!
Silnik: 1,0 TSI / 1,0 MPI
Rocznik: 2019/2017
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 814
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-05-17, 08:39   

yuyelamu napisał/a:


A może ktoś z Was osiągnął coś na polu formalnych zmagań z dilerem albo Renault?


Tak - czekam na termin rozprawy w sądzie :-P
Ale BTW dostałem ciekawe pismo z ASO.
Kiedyś ktoś mi porysował zderzak i lampę - ASO twierdzi, że mogło to spowodować nieprawidłową pracę silnika 8-)
_________________
Było Sandero Stepway 1,6MPI + LPG 2010 i Logan MCV 1,6MPI + LPG 2012
 
ZbujMadej 


Marka: Duster II
Model: 4x2
Silnik: 1.6 benzyna
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Lip 2013
Posty: 261
Skąd: Warm-Maz
  Wysłany: 2015-05-17, 09:34   

matucha napisał/a:

Kiedyś ktoś mi porysował zderzak i lampę - ASO twierdzi, że mogło to spowodować nieprawidłową pracę silnika 8-)


Foto/skan , albo Ci nie uwierzę ;-)
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-05-17, 09:52   

Cav napisał/a:
w Renault twierdzili że koło rozrządu

Koło zmiennych faz rozrządu.
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3550
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2015-05-17, 10:58   

A może koło trzymasowe :?: :idea:
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-05-17, 11:28   

ZbujMadej napisał/a:
matucha napisał/a:

Kiedyś ktoś mi porysował zderzak i lampę - ASO twierdzi, że mogło to spowodować nieprawidłową pracę silnika 8-)


Foto/skan , albo Ci nie uwierzę ;-)


Zapewne chodziło o to, że to nie było porysowanie tylko stłuczka, w której wyniku mogło ucierpieć coś więcej niż lampa i zderzak.
Trochę logiki w tym jest.
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-05-17, 11:29   

laisar napisał/a:
Cav napisał/a:
w Renault twierdzili że koło rozrządu

Koło zmiennych faz rozrządu.


Bardzo możliwe, cieszę się że doprecyzowałeś.
 
matucha 



Marka: Skoda / VW
Model: Rapid / Up!
Silnik: 1,0 TSI / 1,0 MPI
Rocznik: 2019/2017
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 814
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-05-17, 15:07   

Cav napisał/a:
ZbujMadej napisał/a:
matucha napisał/a:

Kiedyś ktoś mi porysował zderzak i lampę - ASO twierdzi, że mogło to spowodować nieprawidłową pracę silnika 8-)


Foto/skan , albo Ci nie uwierzę ;-)


Zapewne chodziło o to, że to nie było porysowanie tylko stłuczka, w której wyniku mogło ucierpieć coś więcej niż lampa i zderzak.
Trochę logiki w tym jest.


Niby tak, ale jak oddałem do serwisu to na gwarancji wgrali nowy soft.
A kolizja? Auto stało - babka przerysowała zderzak i lampę.

Zdjęcie0092.jpg
Plik ściągnięto 79 raz(y) 183,08 KB

 
ZbujMadej 


Marka: Duster II
Model: 4x2
Silnik: 1.6 benzyna
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Lip 2013
Posty: 261
Skąd: Warm-Maz
Wysłany: 2015-05-17, 16:48   

Matucha, miałem na myśli skan/foto tego pisma, w którym "specjaliści" z ASO wykazują związek przyczynowo-skutkowy między nieprawidłową pracą silnika a zarysowaniem. Nie foto zarysowania :lol:
 
a_jablon 


Marka: DAEWOO
Model: NUBIRA II
Silnik: 2,0 DOHC
Rocznik: 2001
Dołączył: 02 Cze 2015
Posty: 44
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-06-03, 07:11   

Ponawiam zapytanie: czy istnieje SKUTECZNE ROZWIĄZANIE problemu falujących obrotów na zimnym silniku w Dusterze 1,6 105km? Ktoś coś wie na ten temat?
 
Gość

Wysłany: 2015-06-05, 22:49   

Ale jakiego problemu falujących obrotów? Taki problem nie występuje. Działanie silnika jest całkowicie zgodne z normami wewnętrznymi Renault. Klientom, którzy zgłaszają taką usterkę po prostu się wydaje, że coś jest nie w porządku. Trzeba im dać kolejny rok, albo dwa, żeby ochłonęli, przyzwyczaili się. Ten silnik po prostu tak pracuje, nie ma się absolutnie czym przejmować. Nawet jeśli falowanie obrotów występowałoby, to nie ma ono zupełnie żadnego wpływu na żywotność silnika i pozostałych podzespołów.

Drodzy przyszli nabywcy - gdzieś na forum już o tym czytałem - przecież silnik K4M nie będzie już montowany w Dusterach, pojawi się za to Nissanowski odpowiednik. Zatem nawet jeśli jakieś problemy były (a przecież nie było), to teraz ich już nie będzie:)
 
mud maX 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Sie 2011
Posty: 240
Skąd: Polska
Wysłany: 2015-06-06, 08:02   

a_jablon napisał/a:
Ponawiam zapytanie: czy istnieje SKUTECZNE ROZWIĄZANIE problemu falujących obrotów na zimnym silniku w Dusterze 1,6 105km? Ktoś coś wie na ten temat?

U siebie robię tak, że powoli dodaje gazu, aż silnik wejdzie w zakres obrotów, przy którym nie ma falowania. Przetrzymuje tak 5-10 sek. i już gra i buczy:)
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-06-06, 09:04   

Ale dlaczego nie zgłosiłeś tego w ASO ?
W dusterach przed liftowych wystarczyło wgrać nowy soft
15 min i po robocie
_________________
Moje auto
 
48piotr 


Marka: Dacia
Model: DUSTER 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Duster
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 16 Lis 2010
Posty: 733
Skąd: Puławy
Wysłany: 2015-06-06, 10:14   

a_jablon napisał/a:
SKUTECZNE ROZWIĄZANIE problemu falujących obrotów na zimnym silniku w Dusterze 1,6 105km

Przykro mi,ale u mojego nic nie faluje.
;-)
 
8061
[Usunięty]

Wysłany: 2015-06-07, 12:03   

a_jablon napisał/a:
Ponawiam zapytanie: czy istnieje SKUTECZNE ROZWIĄZANIE problemu falujących obrotów na zimnym silniku w Dusterze 1,6 105km? Ktoś coś wie na ten temat?

U mnie wgrano nowy soft (chyba coś wymodzili ostatnio) i póki co działa bez zarzutu. Poczekamy na mrozy :P
Pozdrawiam szczęśliwych posiadaczy DD :mrgreen: :lol:
 
kaka84 



Marka: Dacia
Model: Duster faza2
Silnik: 1.6 LPG TECH 67L
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate2
Dołączył: 09 Mar 2014
Posty: 88
Skąd: Wołomin
Wysłany: 2015-06-09, 18:18   

i udało się coś komuś naprawić z tymi obrotami?
 
yuyelamu 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster FL
Silnik: 1.6 16V
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Dołączył: 11 Cze 2015
Posty: 7
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-06-23, 14:35   

W zeszłym tygodniu dealer zaproponował, żebym zostawił auto w serwisie celem rozwiązania problemu falujących obrotów. Dustera odstawiłem wieczorem, żeby następnego dnia również wieczorem odebrać. Zgodnie z informacją panów z obsługi zostało wgrane nowe oprogramowanie komputera wtrysku, a czynności wykonywał specjalista z Renault.

Na razie trochę za mało przejechałem, żeby ta opinia była definitywna, natomiast widać poprawę. Po uruchomieniu obroty trzymają się na wyższym poziomie, trudniej zrobić kangura, słabsza reakcja na odjęcie gazu i wydaje się, że to falowanie jest mniejsze. Na ciepłym silniku wskazówka też nie stoi w miejscu, ale te delikatne wahania są chyba mniej odczuwalne niż wcześniej na kierownicy, czy na fotelach. Mam wrażenie, że silnik zrobił się odrobinę bardziej żwawy - odrobinę. Spalanie - jeździłem głównie na trasie, nie widzę zmiany
 
Agat 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2014
Dołączyła: 25 Cze 2015
Posty: 6
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-06-25, 20:38   

Witam wszystkich!
Z góry przepraszam, że nie piszę w wątku diesla, lecz tutaj opisujecie dokładnie to, co dzieje się w moim samochodzie.
Mam nowego Dustera 1.5 diesel z salonu i po okresie dotarcia (ok. 3 miesiące) pojawił się problem: gdy zaczęłam jeździć bardziej dynamicznie, silnik przy ciągłym naciskaniu pedału gazu (bez przyśpieszania, lecz aby utrzymać stałą prędkość), w losowych momentach wpada w "dziurę" i samochód lekko buja. Podobnie przy szybkiej zmianie biegów po dodaniu gazu samochód nie reaguje od razu, lecz następuje chwila "zawieszenia". Dzieje się to niezależnie od tego, czy silnik jest zimny czy rozgrzany oraz bez względu na pogodę. Obroty nie falują, nie słyszę zmiany w pracy silnika. Nie ukrywam, że jest to irytujące, szczególnie w nowym samochodzie.
Udałam się z tym do serwisu na Puławskiej w Wawie, lecz tam potraktowano mnie jak głupią babę, co wymyśliła sobie problem. Sprawdzili samochód na komputerze, nie było błędów, wgrali nowy program do wtrysków.
I tu zaczął się ciąg dalszy problemów, bo po ich "operacji" samochód całkiem stracił przyśpieszenie, obecnie osiąga 100 km/h w 21 sekund... Ogólnie samochód zaczął zachowywać się trochę jak automat - przyśpiesza w swoim tempie, niezależnie od tego, czy gaz naciska się mocniej czy słabiej, szczególnie przy wyższych biegach (od 4), co staje się po prostu niebezpieczne, szczególnie przy wyprzedzaniu. Próbowałam temu zaradzić przeganiając go na dłuższych odcinkach (bo może zatkany filtr cząstek), lecz nie przyniosło to rezultatów. Więc nie wiem, czy to dalsze konsekwencje tego "bujania", czy nowy "prezent" od serwisu.
Chcę znów wstawić samochód do serwisu, lecz nie wiem, gdzie, żeby nie potraktowali mnie jak na Puławskiej. Czy możecie polecić jakiś salon w Warszawie, gdzie zajmą się tym na serio? Nie znam się na mechanice samochodowej, więc byłabym Wam wdzięczna za sugestie, na co mogłabym zwrócić im uwagę.
Wielkie dzięki za wszelką pomoc! :)
Ostatnio zmieniony przez Agat 2015-06-25, 21:21, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne