Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2020-07-02, 01:27
klimatyzacja a moc silnika
Autor Wiadomość
Tomcik12 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Laureate
Dołączył: 12 Mar 2015
Posty: 93
Skąd: Mrągowo
Wysłany: 2015-09-07, 19:19   

Scyzor napisał/a:
To pochwal się potem wynikami tego eksperymentu ;)


Nie zapomnę ;)

route2000 napisał/a:
Jak instalacja LPG będzie dobrze założona i zestrojona pod dany silnik to nie odczujesz nawet spadku mocy. Sam mam to w Lodgy. ;-)


Rozmawiałem z gościem który będzie mi zakładał - mówił to samo. A już na pewno nie będzie to na poziomie spadku przy włączeniu klimatyzacji. Ale, to się wszystko sprawdzi, sprawdzi.. ;)

DIYowiec napisał/a:
Tylko warto pamiętać że z LPG nie wszędzie można wjechać - to taka uwaga dla przedsiębiorców :)


Ja swój gaz sprytnie ukryję - pod klapeczką wlewu paliwa. Innych zewnętrznych oznak gazu nikt nie sprawdzi ;)

Ale, to temat o klimatyzacji, zaraz nam palcem pogrozi moderator, więc EOT :)
 
majkel 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.0 ECo-G, był 1.6 SCe 115 4x4
Rocznik: 2024, był 2015
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 22 Sie 2015
Posty: 320
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 2015-09-07, 19:49   

Ja napiszę ze swoich doświadczeń z poruszania się Octavią II 1.6 MPI + LPG - spadek mocy przy włączonej klimatyzacji w upalny dzień i podczas jazdy po mieście jest ogromny! Jeszcze do tego mam wtedy głośne wycie wiatraka, którego prędkość obrotowa uzależniona jest od prędkości obrotowej silnika. Tragedia :-/ .
 
Tomcik12 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Laureate
Dołączył: 12 Mar 2015
Posty: 93
Skąd: Mrągowo
Wysłany: 2015-09-14, 17:27   

Scyzor, route2000, założyłem instalację. Gaz nie wpłynął w żadnym stopniu na zmniejszenie mocy silnika, tak więc i przy klimie nic nie zmieniło się - ubytek mocy przy jej włączeniu jest taki sam jak przy benzynie. W działaniu samochodu nie czuję żadnej różnicy pomiędzy gazem a benzyną - według mnie ma te samą moc. Na hamowni nie byłem, ale, czuję to ;)
 
Scyzor 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.2 LPG
Rocznik: 2015
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Wrz 2015
Posty: 87
Skąd: Cz-wa
Wysłany: 2015-09-17, 10:42   

Tomcik12 napisał/a:
Scyzor, route2000, założyłem instalację. Gaz nie wpłynął w żadnym stopniu na zmniejszenie mocy silnika, tak więc i przy klimie nic nie zmieniło się - ubytek mocy przy jej włączeniu jest taki sam jak przy benzynie. W działaniu samochodu nie czuję żadnej różnicy pomiędzy gazem a benzyną - według mnie ma te samą moc. Na hamowni nie byłem, ale, czuję to ;)


No i git. Pozostaje się cieszyć tanią jazdą :)
 
DIYowiec 


Marka: Dacia/Skoda
Model: Dokker/Superb
Silnik: 1.6MPI/2.0TSi 265KM
Rocznik: 2014/2014
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Wrz 2015
Posty: 163
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-09-17, 11:46   

Nie ciekawiło Was czemu ŻADNA flota nie korzysta z lpg ? :)
 
keretey 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 0.9 tce
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Cze 2014
Posty: 66
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2015-09-17, 14:11   

Bo kupuje turbodiesle?
A jak ma gdzieś koszty to benzynę...
 
DIYowiec 


Marka: Dacia/Skoda
Model: Dokker/Superb
Silnik: 1.6MPI/2.0TSi 265KM
Rocznik: 2014/2014
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Wrz 2015
Posty: 163
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-09-17, 14:28   

No ale z LPG taniej przecież?
Naprawdę nie zastanawialo Cię nigdy czemu floty obywaja się bez gazu?
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-09-17, 15:51   

bzdura .
http://www.flota.v10.pl/S...nik,125923.html
http://gazeo.pl/biznes/fl...tykul,8685.html
_________________
Moje auto
 
keretey 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 0.9 tce
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Cze 2014
Posty: 66
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2015-09-17, 16:27   

Bo Focusa/Megane i paru innych aut nie można zagazować i mieć na gwarancji.
Bo nie zaparkujesz na wielu parkingach.
Bo zasięg na butli w kole zapasowym nie powala.

To są argumenty, które są ważne i w wielu wypadkach wygrywają.
Ostatnio zmieniony przez keretey 2015-09-17, 16:28, w całości zmieniany 1 raz  
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-09-17, 16:43   

Chodzi tak naprawdę o serwis .
Każdy dzień przestoju takiego auta generuje koszty . W tej kwestii do dużych flot musi być możliwość serwisu w całej polsce a to zapewniają tylko ASO .
Ograniczona liczba aut z fabrycznymi instalacjami gazowymi skutecznie to utrudnia .

Jeszcze jest coś takiego jak narodowość kapitału , tak sie akurat składa że niemieckie firmy kupują tylko niemieckie samochody (oczywiście sa wyjątki ale najwięksi właśnie tak postępują )
Jeżeli ktoś z was dostał przydział na auto służbowe na stanowisku menadżerskim to zwykle wybór ograniczony jest kwota oraz markami .
A u nas z niewiadomych przyczyn (prestiżu marki ) VW nie sprzedaje swoich wyrobów z gazem . W niemczech nie mają z tym problemu .

Co ciekawe mnóstwo dokkerów w lpg śmiga w małych i średnich przedsiębiorstwach . W wawie co chwile mija się mechaników / elektryków / hydraulików w takich wozach
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2015-09-17, 16:45, w całości zmieniany 1 raz  
 
piku 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110 KM/1,3 TCe 130 KM
Rocznik: 2012/2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 1358
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2015-09-17, 18:06   

Karenzo napisał/a:
bzdura .
http://www.flota.v10.pl/S...nik,125923.html
http://gazeo.pl/biznes/fl...tykul,8685.html


Akurat przykład Citigo z gazem jest wręcz karykaturalny.
 
Scyzor 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.2 LPG
Rocznik: 2015
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Wrz 2015
Posty: 87
Skąd: Cz-wa
Wysłany: 2015-09-17, 18:10   

DIYowiec napisał/a:
Nie ciekawiło Was czemu ŻADNA flota nie korzysta z lpg ? :)

A ja to co?
Sam jestem przykładem "flotowego" spalacza LPG...
 
DIYowiec 


Marka: Dacia/Skoda
Model: Dokker/Superb
Silnik: 1.6MPI/2.0TSi 265KM
Rocznik: 2014/2014
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Wrz 2015
Posty: 163
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-09-18, 07:21   

Karenzo napisał/a:
http://www.flota.v10.pl/S...nik,125923.html
45 samochodów - poważna sprawa :) Ciekawe ile czasu szukałeś tego w googlach ;)

keretey napisał/a:
Bo zasięg na butli w kole zapasowym nie powala.
Każda stacja tankuje LPG teraz.

Karenzo napisał/a:
Chodzi tak naprawdę o serwis .
Każdy dzień przestoju takiego auta generuje koszty
Dokładnie tak. Więc jednak coś musi się dziać z tą bezawaryjnością, skoro mało kto idzie w redukcję kosztów tankowania o połowę i instalacji, która w takim aucie zwraca się w pół roku.

Karenzo napisał/a:
Co ciekawe mnóstwo dokkerów w lpg śmiga w małych i średnich przedsiębiorstwach . W wawie co chwile mija się mechaników / elektryków / hydraulików w takich wozach
Tylko jeszcze stepwaya nie widziałem :)
Niestety, gdy poruszasz się w dużej mierze po podziemnych parkingach, to z LPG sobie nie pojeździsz.
Na przypale teoretycznie wjedziesz, ale często to będzie pierwszy i ostatni raz.


Scyzor napisał/a:
Sam jestem przykładem "flotowego" spalacza LPG...
Ile samochodów liczy ta flota ? Co to za firma ?
Ostatnio zmieniony przez DIYowiec 2015-09-18, 07:22, w całości zmieniany 1 raz  
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 58 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3718
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-09-18, 07:57   

DIYowiec napisał/a:
Niestety, gdy poruszasz się w dużej mierze po podziemnych parkingach, to z LPG sobie nie pojeździsz.
Na przypale teoretycznie wjedziesz, ale często to będzie pierwszy i ostatni raz.

A dlaczego? Na kilkaset metrów przed wjazdem na parking podziemny przełączasz na benzynę, wypalisz resztkę paliwa w postaci LPG i palisz dalej noPb. A wlew mam pod klapką i nie widać tego. :-P
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-09-18, 11:02   

route2000 to akurat chodzi że parking jest podziemny niewentylowany .

Jeżeli parking nie ma wentylacji istnieje ryzyko że rozszczelniony zbiornik autogazu zanieczyści powietrze . Coś takiego jest bardzo trudne do przewietrzenia .
Dlatego jak się wjeżdża na taki parking z lpg , należy parkować w najwyższym miejscu .
Jeżeli dojdzie do rozszczelnienia lpg (o co bardzo trudno ) gaz rozrzedzi się po całym parkingu więc nie będzie możliwości "eksplozji "

Ogólnie ten zakaz jest nieprawomocny , został wprowadzony przeciwko rzęchom z lewymi instalacjami których właściciele zakładali stare butle gazowe .
Mnie nigdy nie spotkało żadne nieprzyjemności związane z lpg .

Tylko ja mam nowy samochód i regularnie sprawdzam co się dzieje pod spodem .
Jak przyjedziesz e36 z 90 roku strzelającą w wydechu i śmierdzącą jak przepompownia gazu na kilometr to może być problem .
Czasem na mieście czuje się rzęchy od których aż wali gazem , to właśnie dla takich jest ten zakaz .
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2015-09-18, 11:04, w całości zmieniany 1 raz  
 
yurec1st 



Marka: Dacia
Model: Sandero II
Silnik: SCe 75 1.0 ccm
Rocznik: 2020
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Lut 2020
Posty: 366
Skąd: Podbeskidzie
Wysłany: 2020-06-28, 16:27   

Właśnie jestem po trasie 1600 km, taki mały silnik na trasie wyraźnie słabo sobie radzi na długich wzniesieniach czy przy wietrze od czoła wyraźnie zwalnia - to bez klimy, można spróbować z tym żyć.
Natomiast połowę trasy pokonywałem z klimą i to już jest ekstremalne przeżycie. Klima włącza/wyłącza się co parę chwil powodując ciągłe nieprzewidywalne spadki mocy i tak już słabego silniczka.
Podczas np. próby wyprzedzania właśnie, (silnik 3500-4000 obr/min prędkość ponad 100km/h) silnik na 20 sekund traci moc jakby przestał palić jeden cylinder, po czym jest nagły/chwilowy przyrost mocy i tak wiele razy. Znakomicie wydłuża to czas wyprzedzania. Zostaje mieć nadzieję, że kolejny spadek mocy nastąpi już po zakończeniu manewru wyprzedzania. Nie miałem nigdy takich doświadczeń i nie wiem czy można i należy się do tego przyzwyczajać bo mało to komfortowe i właściwie niebezpieczne też ale koniecznie trzeba mieć na uwadze takie zachowanie samochodu przy planowaniu manewrów np. chwilowo wyłączając klimę :-/
_________________

Żeby nie otrzymywać głupich odpowiedzi nie należy zadawać głupich pytań :roll:
Ostatnio zmieniony przez yurec1st 2020-06-28, 16:36, w całości zmieniany 1 raz  
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 118 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 4015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-06-28, 20:03   

Ekstremalne wrażenia z wpływu klimatyzacji na moc silnika to były np. w Tico czy Matizie. Matiza z klimą użytkuję od 2006 roku- tam to trzeba uwzględniać klimę przy wyprzedzaniu, bo silnik ma 52KM. W Sandero z TCe90 również wyraźnie czuć kiedy klimą działa ale tu już jest jakiś zapas mocy. Po prostu- albo się przyzwyczaisz, albo wymiana samochodu.
 
yurec1st 



Marka: Dacia
Model: Sandero II
Silnik: SCe 75 1.0 ccm
Rocznik: 2020
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Lut 2020
Posty: 366
Skąd: Podbeskidzie
Wysłany: 2020-06-28, 20:08   

Ja mam silnik SCe 75 i o żadnym zapasie mocy nie może być mowy, trzeba mieć chyba stalowe nerwy albo żyłkę hazardzisty ;-)
_________________

Żeby nie otrzymywać głupich odpowiedzi nie należy zadawać głupich pytań :roll:
 
telecaster1951 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.0 Sce
Rocznik: 2019
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 26 Lut 2019
Posty: 633
Skąd: Łódź
Wysłany: 2020-06-29, 08:17   

Ja mam klimy włączona w zasadzie cały rok. Nigdy nie zauważyłem tak strasznego spadku mocy. Jasne jest trochę słabiej, ależ redukcja spokojnie idzie wyprzedzić na DK. Na autostradzie to nie ma już znaczenia bo 140 na tempomacie i jadę bez dotykania gazu.
 
yurec1st 



Marka: Dacia
Model: Sandero II
Silnik: SCe 75 1.0 ccm
Rocznik: 2020
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Lut 2020
Posty: 366
Skąd: Podbeskidzie
Wysłany: 2020-06-29, 08:32   

Cytat:
redukcja spokojnie idzie wyprzedzić

Chcesz redukować przy ponad 100 km/h ?
_________________

Żeby nie otrzymywać głupich odpowiedzi nie należy zadawać głupich pytań :roll:
Ostatnio zmieniony przez yurec1st 2020-06-29, 08:32, w całości zmieniany 1 raz  
 
Michał B24 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 90tce
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 03 Mar 2017
Posty: 1085
Skąd: Chwaszczyno
Wysłany: 2020-06-29, 10:20   

A dlaczego nie? Nawet w 0,9TCE, trzeba zredukowac na 4 bieg, przy 120 pod górkę, żeby wyprzedzic na autostradzie.

Poza tym, prędkość maksymalna jest osiągana na 4 biegu w TCE
 
yurec1st 



Marka: Dacia
Model: Sandero II
Silnik: SCe 75 1.0 ccm
Rocznik: 2020
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Lut 2020
Posty: 366
Skąd: Podbeskidzie
Wysłany: 2020-06-29, 10:24   

A patrzysz czasem co podpowiada "econiańka", przy tak niskiej skrzyni to bardzo trzeba by go kręcić, nie polecam.
_________________

Żeby nie otrzymywać głupich odpowiedzi nie należy zadawać głupich pytań :roll:
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-06-29, 10:46   

Technicznie to żaden problem, a skoro sytuacja wymaga - to dlaczego nie? W końcu to po jest skrzynia biegów.

http://www.daciaklub.pl/f...1711040#1711040
GRL napisał/a:
Sandero + Logan 1.0 SCe (75):
- Prędkość obrotowa silnika przy 90km/h - 3.000 [obr/min]
- Prędkość obrotowa silnika przy 140km/h - 4.700 [obr/min]


(Na czwórce będzie pewnie przy tych prędkościach z 500-700 obr/min więcej, bo tak zwykle są zestopniowane biegi).
 
yurec1st 



Marka: Dacia
Model: Sandero II
Silnik: SCe 75 1.0 ccm
Rocznik: 2020
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Lut 2020
Posty: 366
Skąd: Podbeskidzie
Wysłany: 2020-06-29, 11:08   

Jadąc np. 130 km/h gdy włączy się klima prędkość spada bez względu na położenie pedału gazu i wtedy nie zaryzykowałbym żadnej redukcji do ekstremalnych obrotów bo to nie zdrowe z resztą bez gwaranji, że auto przyspieszy.
_________________

Żeby nie otrzymywać głupich odpowiedzi nie należy zadawać głupich pytań :roll:
 
telecaster1951 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.0 Sce
Rocznik: 2019
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 26 Lut 2019
Posty: 633
Skąd: Łódź
Wysłany: 2020-06-29, 11:50   

Ja zrobiłem 10 tysięcy po autostradach Loganem. Prędkość 120 - 130 na tempomacie. Nie widzę żadnego zwalniania auta gdy włącza się klima.
Na autostradzie redukcja przy wyprzedzaniu jest bez sensu, bo tutaj rozpędzić się jest czas na pasie prawym i piłowanie auta nie ma sensu. Poza tym wbijanie gazu w podłogę jadąc 130 jest idiotyzmem, bo to jest normalna prędkość i nie ma konieczności przyspieszania na lewym pasie.
Redukcja przy 90 -100 na drodze krajowej? Jasne że tak. Co za problem?
Jak rozpedzasz się na pasie rozbiegowym to też zmieniasz bieg przy 2500 RPM? Bo ja zmieniam przy 5 - 6 tysiącach i w ten sposób 140km/h mam przed końcem pasa.
Bardziej niezdrowe jest trzymanie się 2000RPM niż czasem wkręcanie silnika wysoko. Wysokie obroty obciążają rozrząd, którego i tak raczej nie wymienię przed sprzedażą. A jak Ci wywali UPG od wysokich obrotow, to ASO Ci ja wymieni, bo silnikowi nie ma prawa sie nic stac od takiej jazdy.

Nie patrzę na wskazania zmiany biegu. W żadnym aucie na to nie patrzyłem.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne