Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Holowanie auta
Autor Wiadomość
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-10-01, 17:22   Holowanie auta

Strzelił mi pasek klinowy pod pracą (wjeżdżając na parking ) w moim drugim aucie .
Musze teraz zaholować moje auto jutro na działkę i coś z tym fantem zrobić (50km )
auto citroen berlingo 1.9d waga 1250 kg
aktualnie do dyspozycji mam
dustera 1.6 16v 1180kg
cordobe 1.4 8v 950 kg

Na początku chciałem wziąć cordobe bo już jest stara i niedługo pójdzie na żyletki ale różnica masy mnie trochę niepokoi .
Jest też duster ale mam mieszana uczucia ciągać nim taki ciężar (ma dopiero 3 latka ) :mrgreen: , holował już ktoś takie ciężary ?
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2015-10-01, 17:23, w całości zmieniany 1 raz  
 
GORDINI 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,5Dci
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 252
Skąd: SCI
Wysłany: 2015-10-01, 18:34   

Jedno i drugie da radę- najmniej męczarni będziesz miał na sztywnym holu, linkę musi ogarniać jeden i drugi kierowca.
Focusem dałem radę ciągnąć przyczepę (hamulce niesprawne), która ważyła 3 tony
na dystansie prawie 35km i to mocno pod i z górki.
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3715
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-10-01, 18:57   

Tylko jak wygląda ze strony prawa ruch drogowego: czy lżejsze auto może holować cięższe niesprawne auto? Nie wiem co na to policja? :->
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-10-01, 19:10   

O drugiego kierowce się nie obawiam .
Tak jak pisałem walnął pasek klinowy , wymieniony miesiąc temu . Prawdopodobnie alternator stanął .
Duster ma krótkie biegi które w tej sytuacji mogą okazać się zbawienne ale sztywność karoserii nie przekonuje mnie do takich operacji
_________________
Moje auto
 
arczi_88 



Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI 84 KM
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 22 Lut 2015
Posty: 1601
Skąd: Lędziny
Wysłany: 2015-10-01, 19:37   

Holowałem Matizem Golfa znajomego i dało rade, nie wiem ile waży Golf ale różnica mas była pewnie większa niż w Twoim przypadku. Ruszanie masakra ale jak juz się rozkulałem z nim to szło. Porządna lina i ogarnięty kierowca holowanego do utrzymywania naciągu liny przy hamowaniu i nie ma się czego bać ;-)
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-10-01, 19:45   

nie był bym taki pewien
matiz to ok 800 kg
golf II 900
_________________
Moje auto
 
GORDINI 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,5Dci
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 252
Skąd: SCI
Wysłany: 2015-10-01, 19:49   

Cytat:
Duster ma krótkie biegi które w tej sytuacji mogą okazać się zbawienne ale sztywność karoserii nie przekonuje mnie do takich operacji

Masz zgnite auto czy kompleksy w głowie. Tak jak napisałem powyżej bez problemu dasz radę. A jak się boisz to bierz autolawetę.
 
arczi_88 



Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI 84 KM
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 22 Lut 2015
Posty: 1601
Skąd: Lędziny
Wysłany: 2015-10-01, 19:54   

Karenzo napisał/a:
nie był bym taki pewien
matiz to ok 800 kg
golf II 900



Golf 4 to był wg wiki waży 1120 kg.
 
ajax 



Marka: Daćka i "łopel"
Model: Duster 4X4
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 22 Lis 2010
Posty: 912
Skąd: z Powołania ;-P
Wysłany: 2015-10-01, 19:58   

znam z opisów przypadek holowania Poloneza fiatem 126p. Wiem, że dało radę, ale nie wiem jak długo potem ten maluch jeździł
 
malygabrys 



Marka: Dacia, Dacia
Model: Duster III, MCV
Silnik: 1,0ECO-G LPG, 1,6 MPI+LPG BRC
Rocznik: 2024 , 2010
Wersja: Extreme
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Sty 2011
Posty: 562
Skąd: Jastrowie
Wysłany: 2015-10-01, 20:13   

Karenzo masz hak w dasterze? to traktuj to jak przyczepę hamowaną i dajesz - 1,3 czy 1,4 tony możesz targnąć i wio :-P
 
cookie 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 0,9Tce
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Dołączył: 04 Cze 2014
Posty: 273
Skąd: nijer Łorsoł
Wysłany: 2015-10-01, 20:52   

Jeśli Berlingo ma silnik bez Klimy i pod silnikiem nie ma osłony to wymiana alta i paska zajmie ci góra 45 minut. Używanego alta z poglądem stanu szczotek zostaniesz w Pruszkowie-na Żbikowowie w cenie 1/4 regeneracji. Masz tam pod maska XUD-a czy to nowsze cudo z elektroniczną pompą?
Ostatnio zmieniony przez cookie 2015-10-01, 20:54, w całości zmieniany 1 raz  
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-10-01, 20:56   

hak mam w berlingo
więc do dustera już nie montowałem

Co do kompleksów to jak chcecie możecie tak to nazywać . Ile z was sprawdzało jak wygląda podwozie po podnoszeniu podnośnikiem dwukolumnowym ?
ja mam pogięte ...
No cóż jutro spróbujemy jak będzie dzieżko podjadę dusterem
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2015-10-01, 21:04, w całości zmieniany 3 razy  
 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2015-10-02, 07:36   

Spróbuj po prostu pojechać - jak masz dobry akumulator to 50 km na luzie pojedziesz na nim. No chyba że w brelingo pompa wody jest napędzana z tego samego paska co alternator a nie z rozrządu. Ja Laguną z silnikiem K4M przejechałem spod Lyonu pod Karlsruhe po odcięciu paska akcesoriów z powodu awarii alternatora, tam wymieniłem aku i dojechałem do Polski. Pan z ADAC od którego kupowałem akumulator mówił "unmoglich" :mrgreen:
Ostatnio zmieniony przez PiotrWie 2015-10-02, 07:38, w całości zmieniany 1 raz  
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-10-02, 11:39   

to starożytny smoluch więc jak odpali to już pójdzie nawet pod wodą
Ale po zerwaniu paska wpadł w okropne drgania i świszczy więc jednak hol
_________________
Moje auto
 
bebe 
Moderator
I aim to misbehave



Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 2388
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-10-02, 13:59   

Holowałem identyczne berlingo. :) I też po zerwaniu paska. Niestety odpalić się go nawet po wymianie nie udało, był jakiś problem z pompą paliwa.

Co do samego holowania - masakra. Krótkie biegi to ma Duster 4x4, w 4x2 są w miarę normalne, niestety. Największy problem to ruszyć z miejsca bez spalenia sprzęgła. Znaczy, to nie jest problem na parkingu. To jest problem na wyjeździe z parkingu, w godzinach szczytu, kiedy żaden buc cię nie wpuści, bo przecież zeżresz mu asfalt :> , i ruszyć trzeba w miarę żwawo. Ale jak już się ruszy i jest się myślącą osobą, to jest spoko, nie rozumiem, co miałoby się zepsuć. Skrzywienia karoserii po podnośnikach i holowaniu nie stwierdziłem. Nie bardzo też umiem sobie wyobrazić, jaki dokładnie miałby być mechanizm powstania uszkodzenia po holowaniu - sugestię, że do wykrzywienia podłużnic czy mocowania kółka do holowania miałby się przyczynić silnik o momencie obrotowym całych 158 Nm, skwituję rubasznym śmiechem. ;)
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-10-02, 14:34   

no dobra bebe przekonałeś mnie
jade dusterem
jak jutro nic nie napisze to znaczy że się nie udało
będziesz miał mnie na sumieniu
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2015-10-02, 14:34, w całości zmieniany 1 raz  
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-10-02, 23:54   

no cóż udało się . Nareszcie ta krótka jedyna się przydała , ruszanie nie sprawia problemu .
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2015-10-03, 00:19, w całości zmieniany 1 raz  
 
malygabrys 



Marka: Dacia, Dacia
Model: Duster III, MCV
Silnik: 1,0ECO-G LPG, 1,6 MPI+LPG BRC
Rocznik: 2024 , 2010
Wersja: Extreme
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Sty 2011
Posty: 562
Skąd: Jastrowie
Wysłany: 2015-10-03, 16:31   

No widzisz a tyle strachu było :-P
 
Dardus 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 Blue dCi
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lut 2015
Posty: 337
Skąd: okol. Częstochowy
Wysłany: 2015-10-03, 21:42   

Prawnie zabronione jest holowanie samochodu przy unieruchomionym silniku, (jedynie laweta) brak wspomagania kierownicy i hamowania, można by się ,,przejechac" przy pierwszej kontroli.
Pomijając kwestie prawną Duster świetnie sprawdza się przy holowaniu, sam nim ciągam przyczepę 1000 kg na długie dystanse i nie widzę w tym problemu, :mrgreen:
 
arczi_88 



Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI 84 KM
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 22 Lut 2015
Posty: 1601
Skąd: Lędziny
Wysłany: 2015-10-04, 05:51   

A po co komu holować sprawne auto? Czyli zmieniły sie przepisy? Bo za moich czasów holowane auto musiało mieć sprawny układ kierowniczy i hamulce i tyle.
 
GORDINI 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,5Dci
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 252
Skąd: SCI
Wysłany: 2015-10-04, 07:42   

Dardus napisał/a:
Prawnie zabronione jest holowanie samochodu przy unieruchomionym silniku, (jedynie laweta) brak wspomagania kierownicy i hamowania, można by się ,,przejechac" przy pierwszej kontroli.

Nie wprowadzaj zamętu. Przeczytaj ze zrozumieniem.
"2. Zabrania się holowania:
1.pojazdu o niesprawnym układzie kierowniczym lub o niesprawnych hamulcach, chyba że sposób holowania wyklucza potrzebę ich użycia;
2.pojazdu za pomocą połączenia giętkiego, jeżeli w pojeździe tym działanie układu hamulcowego uzależnione jest od pracy silnika, a silnik jest unieruchomiony"

Brak wspomagania(przy wyłączonym silniku) kierownicy nie znaczy, że układ jest niesprawny.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-10-04, 12:06   

Układy przy wyłączonym silniku były sprawne .
Rozrząd się przestawił o 2-3 ząbki i tłumik drgań chyba zdechł .

Teraz nowych aut holować przy wyłączonym silniku nie można bo mają wspomaganie elektryczne
_________________
Moje auto
 
GORDINI 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,5Dci
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 252
Skąd: SCI
Wysłany: 2015-10-04, 16:06   

Karenzo napisał/a:
Teraz nowych aut holować przy wyłączonym silniku nie można bo mają wspomaganie elektryczne

Gdzie to jest napisane?
Jak wysiądzie wspomaganie to kierownica jest zablokowana czy można nią kręcić a co za tym idzie sterować autem?
Z tego co widzę masz z wieloma prostymi sprawami problemy. :mrgreen:
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-10-04, 16:47   

Może dlatego że wspomaganie działa tylko przy włączonym silniku ?

Bez wspomaganie kierowca ma 2 razy trudniejszą sytuacje niż w przypadku braku fabrycznego wspomagania .
Po pierwsze musi dodatkowo napędzić silnik elektryczny
po drugie ma kierownice ze wspomaganiem która ma krótsze przełożenie .

Kiery bez wspomagania obracają się o pół obrotu dalej aby bardziej rozłożyć silę .


Jest jeszcze możliwość zniszczenia pompy w układzie elektro hydraulicznym
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2015-10-04, 16:48, w całości zmieniany 1 raz  
 
GORDINI 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,5Dci
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 252
Skąd: SCI
Wysłany: 2015-10-04, 18:01   

Nie syp bzdetami tylko konkretami!
Układ kierowniczy w każdym aucie po awarii wspomagania ( nie jest istotne jaki system) zawsze będzie działał.
Zadałem konkretne pytanie a Ty za przeproszeniem wypisujesz jak sztywnieje kierownica. Dołożysz trochę więcej siły i skręcisz. Takie to trudne?
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne