Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Nowa Dacia,rozterki przed zakupem.
Autor Wiadomość
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-10-27, 18:24   

1.2 tce trzeba porównywać do 2.0 16v
do 1.6 mpi 0,9 tce

Mnie ciekawi czemu 1.2 tce nie oferuje się na wschodzie
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2015-10-27, 18:25, w całości zmieniany 2 razy  
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-10-27, 18:27   

Karenzo napisał/a:
1.2 tce trzeba porównywać do 2.0 16v
do 1.6 mpi 0,9 tce


Dokładnie tak.
I wtedy już pewnie nie wychodzi tak bardzo drożej, o ile w ogóle.
 
wojtek_pl 


Marka: Peugeot
Model: 3008
Silnik: 2.0 HDI 165
Rocznik: 2010
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 1208
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-10-27, 20:29   

Karenzo napisał/a:


Mnie ciekawi czemu 1.2 tce nie oferuje się na wschodzie
Bo drogie i wrażliwe na jakość paliwa. I nie ma takiej potrzeby bo przepisy są normalne i można sprzedawać wolnossące 2.0.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-10-27, 21:13   

Przecież silnik KFR spełnia norme euro 5 można go była spokojnie do naszych rumunów pakować
niestety "prestiż " marki stał na przeszkodzie .
A raczej interesy grupy kapitałowej renault - nissan
Zresztą u nas w PL nawet na ten silnik nie ma dodatkowej akcyzy .

A dlaczego tam nie oferuje się dustera z 1.2 tce ? bo ten silniki to lipa a francuzi nie chcą psuć swojej opinii na rynkach rosyjskich/brazylijskich
Jak widać po rosyjskich forach 2.0 16v ma prawie 80 % użytkowników , wszystkie modyfikacje robione sa właśnie pod ten silnik . Tylko europejczyk jest taki mądry żeby kupować silnik od kosiarki i jeszcze się cieszyć że jest postępowy

I niech nikt ekologią się nie zasłania , 2.0 16v pali mniej w dusterze niż 1.6 16v którego trzeba piłować .
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2015-10-27, 21:27, w całości zmieniany 4 razy  
 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2015-10-27, 22:45   

Lza napisał/a:


Druga sprawa: moim zdaniem zakup 10-letniego samochodu i serwisowanie go przez 5 lat kosztuje więcej niż zakup i utrzymanie np. nowej dacii (lub innego nowego samochodu). I po tych 5 latach w dopiero skończy się gwarancja i można będzie jeździć przez kolejne 5 lat za dużo nie dokładając. Tymczasem w 15-letnim już samochdzie koszty napraw będą się zbliżały powoli do jego wartości i tak naprawdę trzeba zacząć myśleć o pozbyciu się strupa i kupnie kolejnego.

Sumarycznie trzeba wydać mniej więcej tyle samo hajsu na zakup i utrzymanie nowego samochodu co na zakup i utrzymanie starego. Tylko trzeba myśleć pozapudełkowo, bardziej perspektywicznie niż "wydam na nowy 2 razy więcej niż na używany 10-latek"

Akurat mam ( od nowości) obecnie 17-letnią Lagunę i mam zwyczaj kontrolowania kosztów utrzymania. Z tabelki wynika, że koszty - poza paliwem ( utrata wartości, naprawy, ubezpieczenie, przeglądy wynosiły - przez pierwsze 5 lat - ok 58 000 zł, przez kolejne 5 - ok 32 000 a przez te "kosztowne trzecie pięć lat -ok 15 500. Przez kolejne dwa lata - ok 5000. Guzik mnie obchodzi jego wartość - dla mnie wartością jest to że jeździ, wszystko działa, jak na razie awarie są rzadkie i nigdy nie doprowadziły do całkowitego unieruchomienia - ważne jest ile mnie kosztuje. Mam nadzieję że Duster też posłuży co najmniej 15 lat. A co do wspomagania kierownicy to najstarszy samochód jaki miałem pochodził z 1982 roku i nie była to jakąś nowość, więc nie jest to taki nowy wynalazek - występuje też w kilkudziesięcioletnich PF 125P
Oczywiście nie twierdzę że nie warto kupować nowych samochodów - są wygodniejsze, bezpieczniejsze, lepiej wyposażone, jest mniejsze prawdopodobieństwo awarii unieruchamiających samochód ale akurat argument że starszy samochód jest droższy w utrzymaniu jest błędny - dopóki mnie nie było stać na nowy samochód miałem wiele starych - i w kosztach bezwzględnych żaden nie był droższy od nawet taniego nowego - nawet cztery lata jazdy BMW E 34 kosztowało ok 10000 - z tego utrata wartości to ok 5000 - a dotyczyło to samochodu w wieku od 16 do 20 lat.
Ostatnio zmieniony przez PiotrWie 2015-10-28, 09:15, w całości zmieniany 2 razy  
 
Lza 



Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 1073
Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2015-10-28, 09:56   

Marek1603 napisał/a:
Jeżeli się zastępuje czymś co jest lepsze, eko itd., to dlaczego każe się za to jeszcze dużo więcej płacić.


To już raczej pytanie z natury marketingowych bądź socjologiczncyh.
Czy przypominasz sobie jakiekolwiek obniżki cen? Jesteś w sateni kupić jakikolwiek produkt taniej niż 10 lat temu?
 
Mourinho 


Marka: Opel
Model: Astra
Silnik: 1.6 16V
Dołączył: 21 Paź 2015
Posty: 30
Skąd: z polski
Wysłany: 2015-10-28, 10:06   

Na ten niby postęp nie ma siły,nie ma juz od tego odwrotu.
Hyundai/Kiia wprowadziły 1.0T,Toyota 1.2T,a Honda w nowym CivicuX zastępuje motory VTEC 1.4 i 1.8 motorami turbo o poj 1.0 i 1.5.Takie czasy.
 
Lza 



Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 1073
Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2015-10-28, 10:26   

"Gdybym na początku swojej kariery jako przedsiębiorcy zapytał klientów, czego chcą, wszyscy byliby zgodni: chcemy szybszych koni. Więc ich nie pytałem"

(Henry Ford)
 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2015-10-28, 10:47   

Lza napisał/a:


To już raczej pytanie z natury marketingowych bądź socjologiczncyh.
Czy przypominasz sobie jakiekolwiek obniżki cen? Jesteś w sateni kupić jakikolwiek produkt taniej niż 10 lat temu?

Proszę bardzo - to co kupowałem - opona Michelin Energy Saver 195/65/15 - 2000r - 585 zł, 2009 - 415zł, obecnie są oferty od 235 zł. Z innej dziedziny - zmywarka Bosch w 2006r. kosztowała od 1500 do 3000, obecnie od 1000 do 2400. Inną rzeczą może być trwałość tych produktów - ale ceny większości rzeczy w ciągu ostatnich 10 - 15 lat zostały obniżone. A nie mówiąc już o dostępności - Laguna 1999 ( prawie najtańsze kombi średniej klasy na rynku polskim ) - 35 moich pensji - Zafira 2014 - 14 pensji - a w obu przypadkach jest poziom podobny - ok 1,5 średniej krajowej.
Jeszcze dorzucę bilet lotniczy z Polski na Kretę - 2006r. 3500zł ( nie skorzystałem :-D ) 2015r. - 650zł. - z bagażem, żeby dało się porównać. Oczywiście jest różnica w jakości - w 2006 dawali lunch a teraz musisz sobie kupić :mrgreen:
Ostatnio zmieniony przez PiotrWie 2015-10-28, 12:11, w całości zmieniany 2 razy  
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7484
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2015-10-28, 11:54   

Lza napisał/a:

Czy przypominasz sobie jakiekolwiek obniżki cen? Jesteś w sateni kupić jakikolwiek produkt taniej niż 10 lat temu?


Ja nie mówię, że taniej ale nie aż tyle. Przecież turbina, intercooler itd. nie kosztuje, aż 6500zł.
Dlatego mówię, że te 2000zł, no 3000zł (połowę) jestem w stanie zrozumieć przy masowej produkcji.
Tak jak mówisz. Jest to tak "po cichu" podnoszenie ceny.
 
Mourinho 


Marka: Opel
Model: Astra
Silnik: 1.6 16V
Dołączył: 21 Paź 2015
Posty: 30
Skąd: z polski
Wysłany: 2015-10-28, 12:12   

Zgadza się 2-3k,to powinien być max.A tak na marginesie to sporo tych 1.0-1.6 uturbionych pali naprawdę mało tak że disle tracą powoli racje bytu,a są dużo droższe od benzyn z turbo no może poza Dacią :-D .No i nie spełniają norm ;-)
Ostatnio zmieniony przez Mourinho 2015-10-28, 12:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-10-28, 13:02   

Cytat:
No i nie spełniają norm ;-)

chyba nie mówisz o dci

nawet mój 200Nm 86KM bez fapu ma mniej CO2 niż benzyna 1.6 16V k4m
 
Mourinho 


Marka: Opel
Model: Astra
Silnik: 1.6 16V
Dołączył: 21 Paź 2015
Posty: 30
Skąd: z polski
Wysłany: 2015-10-28, 13:29   

corrado napisał/a:
chyba nie mówisz o dci


Nie,miałem na myśli VW ;-)
 
Lza 



Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 1073
Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2015-10-28, 14:00   

Marek1603 napisał/a:
Dlatego mówię, że te 2000zł, no 3000zł (połowę) jestem w stanie zrozumieć przy masowej produkcji.


No właśnie: dodaj wszystkie VAT-y, akcyzy, marże i się robi drugie tyle.
Zresztą nie jest tajemnicą że cena produktu jaką płaci klient ma się nijak do rzeczywistych kosztów jego wytworzenia. Sprzedawcy i producenci zrobią wszystko żeby zmaksymalizować zysk.
 
Mourinho 


Marka: Opel
Model: Astra
Silnik: 1.6 16V
Dołączył: 21 Paź 2015
Posty: 30
Skąd: z polski
Wysłany: 2015-10-31, 11:58   

Byłem u koreańców i za i20 z 1.2MPI 84ps udało się uzyskać 46000zł.
Plus że nadaje się pod LPG.
 
Mourinho 


Marka: Opel
Model: Astra
Silnik: 1.6 16V
Dołączył: 21 Paź 2015
Posty: 30
Skąd: z polski
Wysłany: 2015-11-02, 18:11   

Następna oferta Polo 1.0 75ps,Comfortline za 45000zł.
 
gregorisan 



Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 30 Sie 2015
Posty: 1365
Skąd: Racibórz
Wysłany: 2015-11-02, 18:51   

Mourinho napisał/a:
Następna oferta Polo 1.0 75ps,Comfortline za 45000zł.

Sąsiad nabył w tym roku Polo z silnikiem TSI 90KM (nie wiem jaka wersja wyposażenia) - kolor metalizowany, po rabacie za 57000 zł.
 
matucha 



Marka: Skoda / VW
Model: Rapid / Up!
Silnik: 1,0 TSI / 1,0 MPI
Rocznik: 2019/2017
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 814
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-11-02, 22:25   

gregorisan napisał/a:
Mourinho napisał/a:
Następna oferta Polo 1.0 75ps,Comfortline za 45000zł.

Silnik fajny jedynie na miasto, chociaż w Polo nie spala najmniej.
_________________
Było Sandero Stepway 1,6MPI + LPG 2010 i Logan MCV 1,6MPI + LPG 2012
 
cookie 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 0,9Tce
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Dołączył: 04 Cze 2014
Posty: 273
Skąd: nijer Łorsoł
Wysłany: 2015-11-03, 18:27   

Mourinho napisał/a:
Następna oferta Polo 1.0 75ps,Comfortline za 45000zł.
za tyle kasy wolalbym Logana/sandero z silnikiem tce i pewnie na gaz by jeszcze wystarczyło. Przeglądy za 350 zeta i gwarancją na 5lat/60tys. Km za 500 zł.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-11-03, 20:50   

daje ci 350 zł i zapłać mi za przegląd
_________________
Moje auto
 
cookie 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 0,9Tce
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Dołączył: 04 Cze 2014
Posty: 273
Skąd: nijer Łorsoł
Wysłany: 2015-11-03, 20:58   

Masz Custera a nie Logana. Za przegląd swojego nie dalej jak miesiąc temu zapłacił em 330 zl, w tym dodatkowy litr borygo za 20zl.
Edit. Masz rację przegląd LPG kosztuje extra kasę.
Ostatnio zmieniony przez cookie 2015-11-03, 21:06, w całości zmieniany 1 raz  
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-11-03, 21:52   

ale za to co dokładnie zapłaciłeś ?
za robociznę czy z ryczałtów wymiana oleju
w pierwszym materiał ~200 zł
w tym drugim przypadku zostaje filtr kabinowy ~150 zł w ASO
_________________
Moje auto
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 85 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3772
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-11-03, 22:27   

Karenzo napisał/a:
daje ci 350 zł i zapłać mi za przegląd

Nie ma sprawy - jeśli do kasy trafić nie potrafisz to chętnie pomogę:
http://www.dacia.pl/serwis/ryczalty-serwisowe/
 
cookie 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 0,9Tce
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Dołączył: 04 Cze 2014
Posty: 273
Skąd: nijer Łorsoł
Wysłany: 2015-11-03, 22:34   

Masz rację to ryczlt bez filtra pyłków. Sam filtr pp kosztuje grosze a jego wymiana to 2 śrubki i 3 minuty wygibasow w kabinie.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-11-03, 22:57   

no i co z tego że kosztuje 10 zł na allegro jak masz obowiązek go wymienić w ramach rygoru serwisowego w ASO co kosztuje min 100 zł ?
czyli razem wychodzi ok 450 zł
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne