Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Który silnik jest mocniejszy?
Autor Wiadomość
gregorisan 



Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 30 Sie 2015
Posty: 1365
Skąd: Racibórz
Wysłany: 2015-12-01, 13:53   

bebe napisał/a:
Nie, raczej chodziło mi o tą przeklętą dynamikę, której nie było, nie ma i nie będzie w K4M/dCi/TCe. :>

A to w Tce już też nie ma dynamiki? Od kiedy?
W sumie mój samochód stoi od niedzieli i nic mi o tym nie wiadomo...muszę uprzedzić małżonkę o tym fakcie :shock:
_________________
enjoy the silence
Ostatnio zmieniony przez gregorisan 2015-12-01, 14:02, w całości zmieniany 1 raz  
 
cookie 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 0,9Tce
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Dołączył: 04 Cze 2014
Posty: 273
Skąd: nijer Łorsoł
Wysłany: 2015-12-01, 14:17   

No powyżej 3500rpm to już jest korek na dolocie. 6 biegów albo wirus poprawiający moment obrotowy na wyższych obrotach by pomogło.
 
gregorisan 



Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 30 Sie 2015
Posty: 1365
Skąd: Racibórz
Wysłany: 2015-12-01, 14:32   

cookie napisał/a:
6 biegów albo wirus poprawiający moment obrotowy na wyższych obrotach by pomogło.

W Euro 6 "zawirusowali" - jest teraz 140 :-)
_________________
enjoy the silence
 
waldi1805 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,2 TCe
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Dołączył: 01 Lut 2014
Posty: 249
Skąd: Łęczyca
Wysłany: 2015-12-01, 18:19   

1.2 tce daje radę bez wirusów i zbędnego hałasu jeździ całkiem nieźle bez większych problemów dochodzi do 180 i więcej już chyba nie da rady mimo że obroty przy tej prędkości są niezbyt wysokie w przeciwieństwie do spalania :->
Ostatnio zmieniony przez waldi1805 2015-12-01, 18:21, w całości zmieniany 1 raz  
 
GORDINI 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,5Dci
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 252
Skąd: SCI
Wysłany: 2015-12-01, 18:53   

Taka mała uwaga:
-kupujesz auto najpierw sprawdź parametry napędu, wymiary, ciężary itd.
-zrób jazdę testową tym co Cię interesuje
-następnie finalizacja kupna.
Odczucia co do pracy napędu mogą być różne w zależności od sposobu jazdy.
Prowadzenie auta podobnie.
Zbyt pochopne kupowanie może doprowadzić do frustracji.
PS
Odbyłem jazdę testową w lutym b.r. Twingo 0,9TCe - niby fajnie ale dla mnie be.
 
kilazz 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.2TCE 125PS
Rocznik: 2014
Wersja: Prestige
Dołączył: 22 Gru 2012
Posty: 518
Skąd: Gorny Slask
Wysłany: 2015-12-02, 12:51   

GORDINI napisał/a:
Taka mała uwaga:
-kupujesz auto najpierw sprawdź parametry napędu, wymiary, ciężary itd.
-zrób jazdę testową tym co Cię interesuje
-następnie finalizacja kupna.
Odczucia co do pracy napędu mogą być różne w zależności od sposobu jazdy.
Prowadzenie auta podobnie.
Zbyt pochopne kupowanie może doprowadzić do frustracji.
PS
Odbyłem jazdę testową w lutym b.r. Twingo 0,9TCe - niby fajnie ale dla mnie be.


Ja popełniłem niestety ten błąd i pierwszą jazdę Dusterem 1.6 16V (i w ogóle jakimkolwiek dusterem) odbywałem na 1000 kilometrowej trasie powrotnej z niemieckiego salonu do domu, niestety już wtedy dowiedziałem się, że ten silnik w Dusterze to porażka. Wytrzymałem do przebiegu 15 tys km..

Przed zakupem TCe też nie odbyłem jazdy próbnej Dusterem ale powoziłem się Kadjarem z tym silnikiem, i wiedziałem że to jest odpowiednia jednostka do Dustera.
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-12-02, 16:56   

bebe napisał/a:
Marmach napisał/a:
bebe napisał/a:
Korci mnie, żeby kiedyś wynająć tor i zorganizować track day Dacii (obsługa toru zabiłaby nas śmiechem, ale nic to :> ), żeby raz na zawsze rozstrzygnąć, co jeździ szybciej. :>

Ale V-max? :mrgreen:

Nie, raczej chodziło mi o tą przeklętą dynamikę, której nie było, nie ma i nie będzie w K4M/dCi/TCe. :>


Przesada, tak może mówić tylko ktoś kto nie naciska gazu.
Szans na nią nie ma TYLKO w K4M z w/w.
 
gregorisan 



Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 30 Sie 2015
Posty: 1365
Skąd: Racibórz
Wysłany: 2015-12-02, 21:12   

Ciekawe jakby ten wątek przeczytali np: właściciele C4 Cactus z silnikiem 1.2 82 KM :-)
_________________
enjoy the silence
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4273
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-12-03, 02:54   

Cactus jest lekki waży niespełna tonę.
 
Maximus 


Marka: Dacia, Skoda
Model: Duster Ph II 4x4, Superb II
Silnik: 1,6, LPG, 2,0 TDI
Rocznik: 2015, 2012
Wersja: Laureate
Dołączył: 12 Lip 2015
Posty: 97
Skąd: Polska
Wysłany: 2015-12-03, 21:49   

Niestety niektórzy nie potrafią jeździć - dlatego żeby poczuć się pewniej potrzebują kilka koni więcej pod maską, są też tacy co mimo bardzo wielu koni i tak nie czują się pewniej i zamiast jeździć robią wycieczki krajoznawcze - i są tacy którzy naprawdę nic pod maska nie mają a jeżdżą - dlatego nie ma się co ta dyskusją przejmować wystarczy po prostu jeździć :P
 
monopios 



Marka: DACIA
Model: Sandero
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2010
Wersja: Arctica
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 12 Gru 2010
Posty: 982
Skąd: okolice Częstochowy
Wysłany: 2015-12-04, 03:05   

A mówią wszyscy Ci, co w innych tematach tak zachwalają te swoje autka.

Na polskie warunki wystarczy, że te nasze auto do 140km/h pociągnie. Dynamika szału nie robi ale dramatu też nie ma.

Zresztą, każdy wiedział co kupuje :!: Chyba :?:
_________________
 
keikan 



Marka: Dacia
Model: Duster II 4x4 / Sandero II / Sandero III
Silnik: 1,3 150KM / 1,2 16V / 1.0 LPG 100 Eco-G
Rocznik: 2020 / 2014 / 2024
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Lut 2012
Posty: 1248
Skąd: Krak-OFF
Wysłany: 2015-12-04, 09:27   

Mam 1,6 i nie narzekam.
Jak ktoś potrafi jeździć to i TDi prześcignie w mieście, jak ktoś nie potrafi, to mu nawet silnik V8 nie pomoże. Oczywiście na długiej prostej to inna bajka. Nie ma co się wygłupiać i bawić w wyścigi.
Co do dynamiki to ten typ silnika trzeba po prostu trzymać na obrotach, a nie jak w dieslu poniżej 2000 RPM.
W mieście mi się sprawdza i już nie jednemu "kozakowi" pokazałem gdzie raki zimują.
W trasie nauczyłem się po prostu wolniej jeździć i zwykle nie przekraczam 120 km/h, chyba, że na prawdę mi się spieszy.

Dla mnie JEDYNY minus tego silnika to spalanie ( 8 litrów w trasie do 11 litrów po mieście).
Gdybym dziś miał kupować nowe auto - wybrałbym to samo.
 
fotorobart 



Marka: Toyota
Model: GR Yaris
Silnik: 1.6
Rocznik: 2021
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Paź 2014
Posty: 720
Skąd: kraków
Wysłany: 2015-12-04, 09:36   

keikan napisał/a:

Co do dynamiki to ten typ silnika trzeba po prostu trzymać na obrotach, a nie jak w dieslu poniżej 2000 RPM.


Każdego benzyniaka bez turbiny powinno "kręcić się" powyżej 3 tys obrotów bo inaczej "nie jedzie"
Ostatnio zmieniony przez fotorobart 2015-12-04, 09:37, w całości zmieniany 1 raz  
 
gregorisan 



Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 30 Sie 2015
Posty: 1365
Skąd: Racibórz
Wysłany: 2015-12-04, 10:02   

monopios napisał/a:
Na polskie warunki wystarczy, że te nasze auto do 140km/h pociągnie.

Nie wiem ile jest w tym prawdy a ile "miejskiej legendy", ale gdzieś tam kiedyś trafiłem na taką opinię, która się akurat odnosiła do motocykli, że tak się projektuję liczniki, aby najbardziej "optymalna prędkość" była na środku skali. Jakoś to pasuję choćby do mojej "125 - tki" jak i Sandero.
_________________
enjoy the silence
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 58 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3716
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-12-04, 11:05   

Dacią Lodgy wyciągnąłem na chwilę 160 km/h silnikiem 1,6 MPI.... i widać, że da radę, ale pytanie jest takie: po co? w imię czego? gdzie się tak śpieszyć? (chyba, że na własny pogrzeb... - sorry za odpowiedź). :->
Wolę pojechać wolniej i bezpieczniej, do celu dojadę trochę później niż zwykle i będę cały. :->
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
dacia 


Marka: dacia
Model: dacia
Silnik: 1,5
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Lut 2015
Posty: 386
Skąd: Polska
Wysłany: 2015-12-04, 21:40   

Na naszych drogach jak samochód wyprzedzi Tira bez strachu w oczach to już jest dobrze .
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-12-05, 01:00   

nie śmiał bym się z 1.6 mpi
_________________
Moje auto
 
Piitubski 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0
Rocznik: 2024
Dołączył: 17 Lis 2015
Posty: 749
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-12-05, 10:16   

To chyba z nitro.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-12-05, 10:17   

Cytat:
Logan Turbo 1.6 8v
Garrett 1752s, boost 0.9bar
Russia, city Ekaterinburg
_________________
Moje auto
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-12-05, 11:36   

Karenzo napisał/a:
nie śmiał bym się z 1.6 mpi


Kto takie coś robi ? Na pewno nie "zwykły obywatel/kierowca".
Inny kolektor wydechowy + dolotowy przebudowany ( opcja bez IC), turbo z wastegatem i nowa mapa wtrysku i przeprogramowanie ECU zeby zapodać wtrysk i mierzyć ciśnienie w kolektorze dolotowym, zbijać ciśnienie z turbo itd... Kupa roboty, czasu i kasy
 
ajax 



Marka: Daćka i "łopel"
Model: Duster 4X4
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 22 Lis 2010
Posty: 912
Skąd: z Powołania ;-P
Wysłany: 2015-12-05, 19:38   

corrado napisał/a:
Kto takie coś robi ? Na pewno nie "zwykły obywatel/kierowca".
Inny kolektor wydechowy + dolotowy przebudowany ( opcja bez IC), turbo z wastegatem i nowa mapa wtrysku i przeprogramowanie ECU zeby zapodać wtrysk i mierzyć ciśnienie w kolektorze dolotowym, zbijać ciśnienie z turbo itd... Kupa roboty, czasu i kasy

A kto bogatemu Ivanowi zabroni ;-) Chce to niech wstawia silnik od MIG-a 29. Będzie miał > 400. A pod górkę to pewnie i więcej jak pofrunie :mrgreen:
 
SilverTM 



Marka: Dacia
Model: Duster Fl 4x4/Sandero 2
Silnik: 1.6 LPG/1.2 PB
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Mar 2014
Posty: 452
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-12-05, 20:34   

Modyfikacje, tuning czy jak na to mówić wszystko ok ( bo wszystko jest dla ludzi ) tylko znałem taką jedną osobę która wpompowała łącznie 100 tyś w auto które kupiła za 60, a sprzedała po kilku latach za 50 ;). Trzeba uważać z tym.

Często taniej sprzedać auto i kupić mocniejsze.
( dodam niedługo nowe auto do profilu i tam mocy myślę że nie będzie brakowało ;) )
Ostatnio zmieniony przez SilverTM 2015-12-05, 20:35, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne