Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG Pomógł: 11 razy Dołączył: 10 Paź 2010 Posty: 1103 Skąd: Mikołów
Wysłany: 2016-01-02, 23:23
Nikita_Bennet napisał/a:
ten tego, tak przeglądam tematy ale nie mogę znaleźć tego tematu gdzie jest opisane jak samemu wymienić olej w silniku DCi. Silnik 90KM a autko z 2010roku.
Zaczynam tego szukać bo raczej nie będę tego robił w ASO ani nawet w zwykłym zakładzie. W pandzie się da samemu wymienić to tutaj chyba też?
Ściągasz płytę pod silnikiem, korek jest na czworokąt więc albo kupujesz klucz albo zaopatrujesz się w klamkę (to nie żart) czworokąt z drzwi pasuje idealnie, uszczelka pod korek przydała by się też nowa, wymieniasz filtr olejowy i wsio :) wszystko skręcasz do kupy i zalewasz olejem
_________________ Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
Marka: Dacia
Model: LOGAN pick-up+Duster 2
Silnik: oba 1.5 dCi
Rocznik: 2011 i 2018 Pomógł: 9 razy Dołączył: 28 Wrz 2010 Posty: 759 Skąd: warmia i mazury
Wysłany: 2016-01-03, 01:06
To jak płytę zdejmę to wykręcę jedną urwaną śrubę bo to zauważyłem ;(
Jeszcze muszę namierzyć gdzie jest filtr oleju i czy potrzebny jest do niego jakiś klucz.
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2016-01-03, 09:44
przy okazji demontażu płyty, ponownie zakręcając mocujące ją śruby warto je przesmarować smarem - widziałem jak to robią w aso. Kolejne demontaże płyty będą bezbolesne
Marka: Dacia
Model: LOGAN pick-up+Duster 2
Silnik: oba 1.5 dCi
Rocznik: 2011 i 2018 Pomógł: 9 razy Dołączył: 28 Wrz 2010 Posty: 759 Skąd: warmia i mazury
Wysłany: 2016-01-03, 11:33
no ja jej nie odkręcałem tylko ASO z Olsztyna i widać że nie chciało się im poprawić urwanej śruby :(
Jakby smarowali to by się dało ja odkręcić a nie urwać ;)
Ostatnio zmieniony przez Nikita_Bennet 2016-01-03, 11:35, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG Pomógł: 11 razy Dołączył: 10 Paź 2010 Posty: 1103 Skąd: Mikołów
Wysłany: 2016-01-03, 12:01
Nikita_Bennet napisał/a:
To jak płytę zdejmę to wykręcę jedną urwaną śrubę bo to zauważyłem ;(
Jeszcze muszę namierzyć gdzie jest filtr oleju i czy potrzebny jest do niego jakiś klucz.
Filtr oleju jest trochę głupio usytuowany, jak otworzysz maskę koło alternatora jest.
_________________ Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI 84 KM
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance Plus Pomógł: 55 razy Dołączył: 22 Lut 2015 Posty: 1601 Skąd: Lędziny
Wysłany: 2016-01-04, 11:29
A tak z innej beczki. Dzwoniłem do ASO ustukać się na pierwszy przegląd i dowiedziałem sie, że przy moim przebiegu 13600 km nie ma potrzeby wymieniać oleju w silniku. Osobiście mam mieszane uczucia, dlaczego niby nie widzą takiej potrzeby?
Jeśli planujesz trzymać samochód do koca gwarancji postępuj zgodnie z zaleceniami producenta - zmartwienie będzie miał przyszły nabywca.
Jeśli planujesz trzymać go dłużej - dla Siebie, dla rodziny a do tego jeździsz sporo po terenie to wymieniaj , wybór należy do Ciebie.
Ja robię na razie wymiany co 15000 km bo wygląda na to że samochód zostanie u mnie znacznie dłużej niż początkowo planowane 5 lat.
Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI 84 KM
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance Plus Pomógł: 55 razy Dołączył: 22 Lut 2015 Posty: 1601 Skąd: Lędziny
Wysłany: 2016-01-04, 12:42
Póki co, wygląda na to, że będę nim jeździł aż zdechnie. Wymienię (tzn. szykowałem sie na wymianę oleju tak czy inaczej ale zbili mnie z tropu) bo jednak to pierwsze jego kilometry to raz a dwa to czas - jak mi stuknie 20000 km w np. maju czy lipcu to nie pojadę ekstra drugi raz na wymianę
Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2 Pomógł: 5 razy Dołączył: 30 Sie 2015 Posty: 1365 Skąd: Racibórz
Wysłany: 2016-01-04, 12:57
arczi_88, ale w instrukcji masz zapewne 20 tysięcy lub 1 rok - co nastąpi pierwsze - no chyba, że w tym silniku jest inaczej.
I w komputerze pokładowym zapewne dostaniesz info o zbliżającym się terminie wymiany.
Także jak wymienisz teraz to zapewne zresetują ustawienia i masz kolejny rok spokoju przy tych przebiegach.
Tym bardziej, że to pierwsza wymiana, więc czas najwyższy
Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2 Pomógł: 5 razy Dołączył: 30 Sie 2015 Posty: 1365 Skąd: Racibórz
Wysłany: 2016-01-04, 13:52
arczi_88 napisał/a:
No dokładnie tak jest, tym bardziej mnie to zdziwiło, że nie mają w planach wymiany oleju. Ale nic to, wymienią i tak xD
A może źle się zrozumieliście - może pracownik ASO zrozumiał, że chcesz wymienić olej przy 13600 km, a nie wiedział, że mija rok od kiedy kupiłeś autko
Cytat:
A i mi na szczęście komp nie przypomina o przeglądzie, bo wersja Ambiance+ go poprostu nie ma
To trzeba taką informację zamieścić w profilu, a nie później wprowadzać koleżanki i kolegów w błąd
_________________ enjoy the silence
Ostatnio zmieniony przez gregorisan 2016-01-04, 14:02, w całości zmieniany 1 raz
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2016-01-04, 16:11
w instrukcji jest więcej takich ciekawostek - np wymiana filtra powietrze co 60 tys km. Co w moim przypadku oznaczałoby pewnie jakieś 8 lat bez wymiany . Więc kupuję sam (koszt na alle ok 30 zł) i sam sobie wymieniam. Co roku
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.0 ECo-G, był 1.6 SCe 115 4x4
Rocznik: 2024, był 2015
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 7 razy Dołączył: 22 Sie 2015 Posty: 320 Skąd: Jaworzno
Wysłany: 2016-01-05, 11:03
Koledzy rozwiejcie moje wątpliwości - dostałem taką tabelkę od dealera przy odbiorze samochodu z dwiema kolumnami zatytułowaną "Klasy, które należy stosować w zależności od temperatury zewnętrznej": pierwsza kolumna to ACEA A3/B4 i druga kolumna ACEA A5/B5. Są tam wypisane klasy lepkości 0W40 itd i powyżej jakiej temperatura należą je stosować.
A ja mam pytanie - czy mam zastosować olej A3/B4 czy może A5/B5 ?
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2016-01-05, 12:54
tu masz wszystko:
http://adwa.pl/index.php/...kociowe-wg-acea http://www.serwismajewscy...u-np-10w30.html
Zasada jest prosta -im dalsze litery alfabetu i wyższe cyfry, tym lepszy olej. Oczywiście bez nadmiernej przesady, bo nie ma sensu lać np 5W60 do normalnej jednostki napędowej.Moim zdaniem 0W40 do tego motoru nie powinien być zalewany. Miałem identyczny motor w nissanie i aso lało mi cały czas Shell Helix Ultra 5W40 (zalecenie producenta 5W30)
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2016-01-05, 12:56, w całości zmieniany 1 raz
5w30 jest bardziej lekkobieżny. Jak się jeździ dużo po mieście to ten olej będzie lepszy niż 5w40, ale nie przesadzajmy. W tej chwili nie jest to aż tak sztywny podział jakie kiedyś.
Szczególnie w benzyniakach
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Witam Serdecznie. Mam Daćkę Lodgy 1,6 z obecnym przebiegiem ok. 26.000 Przy stanie licznika ok. 22.000 wyposażyłem ją w pełną sekwencję LPG firmy BRC ale nie w ASO. Auto na dzisiaj jest zalane ELF-em jaki był wlany w ASO podczas przeglądu. Chcę wlać Mobil 1, 5W50 bo jeżdżę na tym oleju już 5 autem i mam do niego zaufanie. Chodzi mi tutaj głównie o to, że silniki aut smarowane tym olejem były zawsze w idealnej kondycji łącznie z ostatnim Ecoteckiem który po przejechaniu na tym oleju 140.000 ( instalacja gazowa starszej generacji ) nie ,,brał" tego oleju i wymieniałem go od przeglądu bez jakichkolwiek dolewek między przeglądami. Moje pytanie brzmi ; czy mogę zalać silnik w mojej Daćce tym właśnie olejem biorąc pod uwagę zalecenia producenta.Na forum nie znalazłem wiążącej informacji w tym względzie dlatego cenna będzie każda rzeczowa informacja od Was...
Pozdrawiam.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 87 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3782 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-02-04, 01:38
Zgodnie z zaleceniami producenta powinieneś lać olej spełniający normę Renault RN700 lub wyższą. Jeśli zastosowany olej nie będzie spełniał tej normy to w razie problemów gwarant może nie uznać roszczenia naprawy usterki silnika. Ty decydujesz.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum