Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2017-10-30, 01:26
Wymiana oleju silnikowego - kiedy, jaki, ile?
Autor Wiadomość
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2016-01-02, 23:23   

Nikita_Bennet napisał/a:
ten tego, tak przeglądam tematy ale nie mogę znaleźć tego tematu gdzie jest opisane jak samemu wymienić olej w silniku DCi. Silnik 90KM a autko z 2010roku.
Zaczynam tego szukać bo raczej nie będę tego robił w ASO ani nawet w zwykłym zakładzie. W pandzie się da samemu wymienić to tutaj chyba też?


Ściągasz płytę pod silnikiem, korek jest na czworokąt więc albo kupujesz klucz albo zaopatrujesz się w klamkę 8-) (to nie żart) czworokąt z drzwi pasuje idealnie, uszczelka pod korek przydała by się też nowa, wymieniasz filtr olejowy i wsio :) wszystko skręcasz do kupy i zalewasz olejem
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
 
Nikita_Bennet 


Marka: Dacia
Model: LOGAN pick-up+Duster 2
Silnik: oba 1.5 dCi
Rocznik: 2011 i 2018
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 28 Wrz 2010
Posty: 759
Skąd: warmia i mazury
Wysłany: 2016-01-03, 01:06   

To jak płytę zdejmę to wykręcę jedną urwaną śrubę bo to zauważyłem ;(
Jeszcze muszę namierzyć gdzie jest filtr oleju i czy potrzebny jest do niego jakiś klucz.
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3867
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2016-01-03, 09:44   

przy okazji demontażu płyty, ponownie zakręcając mocujące ją śruby warto je przesmarować smarem - widziałem jak to robią w aso. Kolejne demontaże płyty będą bezbolesne ;-)
 
Nikita_Bennet 


Marka: Dacia
Model: LOGAN pick-up+Duster 2
Silnik: oba 1.5 dCi
Rocznik: 2011 i 2018
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 28 Wrz 2010
Posty: 759
Skąd: warmia i mazury
Wysłany: 2016-01-03, 11:33   

no ja jej nie odkręcałem tylko ASO z Olsztyna i widać że nie chciało się im poprawić urwanej śruby :(
Jakby smarowali to by się dało ja odkręcić a nie urwać ;)
Ostatnio zmieniony przez Nikita_Bennet 2016-01-03, 11:35, w całości zmieniany 1 raz  
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2016-01-03, 12:01   

Nikita_Bennet napisał/a:
To jak płytę zdejmę to wykręcę jedną urwaną śrubę bo to zauważyłem ;(
Jeszcze muszę namierzyć gdzie jest filtr oleju i czy potrzebny jest do niego jakiś klucz.


Filtr oleju jest trochę głupio usytuowany, jak otworzysz maskę koło alternatora jest.
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
 
Nikita_Bennet 


Marka: Dacia
Model: LOGAN pick-up+Duster 2
Silnik: oba 1.5 dCi
Rocznik: 2011 i 2018
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 28 Wrz 2010
Posty: 759
Skąd: warmia i mazury
Wysłany: 2016-01-03, 16:10   

faktycznie jest tam ten filtr ale aby do niego się dostać chyba trzeba obudowę filtra powietrza zdjąć?
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 58 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3716
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-01-03, 16:23   

Nie zaszkodzi zdjąć obudowę filtra powietrza, by mieć łatwiejszy dostęp do filtra oleju jak nie masz innej możliwości. ;-)
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
arczi_88 



Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI 84 KM
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 22 Lut 2015
Posty: 1601
Skąd: Lędziny
Wysłany: 2016-01-04, 11:29   

A tak z innej beczki. Dzwoniłem do ASO ustukać się na pierwszy przegląd i dowiedziałem sie, że przy moim przebiegu 13600 km nie ma potrzeby wymieniać oleju w silniku. Osobiście mam mieszane uczucia, dlaczego niby nie widzą takiej potrzeby?
 
jas_pik 



Marka: Mitsubishi
Model: Outlander PHEV
Silnik: 2,0
Rocznik: 2014
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 4056
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-01-04, 12:00   

Jeśli planujesz trzymać samochód do koca gwarancji postępuj zgodnie z zaleceniami producenta - zmartwienie będzie miał przyszły nabywca.
Jeśli planujesz trzymać go dłużej - dla Siebie, dla rodziny a do tego jeździsz sporo po terenie to wymieniaj , wybór należy do Ciebie.
Ja robię na razie wymiany co 15000 km bo wygląda na to że samochód zostanie u mnie znacznie dłużej niż początkowo planowane 5 lat.
_________________
http://bit.ly/3n82hb8
 
arczi_88 



Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI 84 KM
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 22 Lut 2015
Posty: 1601
Skąd: Lędziny
Wysłany: 2016-01-04, 12:42   

Póki co, wygląda na to, że będę nim jeździł aż zdechnie. Wymienię (tzn. szykowałem sie na wymianę oleju tak czy inaczej ale zbili mnie z tropu) bo jednak to pierwsze jego kilometry to raz a dwa to czas - jak mi stuknie 20000 km w np. maju czy lipcu to nie pojadę ekstra drugi raz na wymianę :roll:
 
gregorisan 



Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 30 Sie 2015
Posty: 1365
Skąd: Racibórz
Wysłany: 2016-01-04, 12:57   

arczi_88, ale w instrukcji masz zapewne 20 tysięcy lub 1 rok - co nastąpi pierwsze - no chyba, że w tym silniku jest inaczej.
I w komputerze pokładowym zapewne dostaniesz info o zbliżającym się terminie wymiany.
Także jak wymienisz teraz to zapewne zresetują ustawienia i masz kolejny rok spokoju przy tych przebiegach.
Tym bardziej, że to pierwsza wymiana, więc czas najwyższy :-)
_________________
enjoy the silence
 
arczi_88 



Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI 84 KM
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 22 Lut 2015
Posty: 1601
Skąd: Lędziny
Wysłany: 2016-01-04, 13:36   

gregorisan napisał/a:
arczi_88, ale w instrukcji masz zapewne 20 tysięcy lub 1 rok



No dokładnie tak jest, tym bardziej mnie to zdziwiło, że nie mają w planach wymiany oleju. Ale nic to, wymienią i tak xD

A i mi na szczęście komp nie przypomina o przeglądzie, bo wersja Ambiance+ go poprostu nie ma :mrgreen:
 
gregorisan 



Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 30 Sie 2015
Posty: 1365
Skąd: Racibórz
Wysłany: 2016-01-04, 13:52   

arczi_88 napisał/a:
No dokładnie tak jest, tym bardziej mnie to zdziwiło, że nie mają w planach wymiany oleju. Ale nic to, wymienią i tak xD

A może źle się zrozumieliście - może pracownik ASO zrozumiał, że chcesz wymienić olej przy 13600 km, a nie wiedział, że mija rok od kiedy kupiłeś autko :-)
Cytat:
A i mi na szczęście komp nie przypomina o przeglądzie, bo wersja Ambiance+ go poprostu nie ma :mrgreen:

To trzeba taką informację zamieścić w profilu, a nie później wprowadzać koleżanki i kolegów w błąd :mrgreen:
_________________
enjoy the silence
Ostatnio zmieniony przez gregorisan 2016-01-04, 14:02, w całości zmieniany 1 raz  
 
arczi_88 



Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI 84 KM
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 22 Lut 2015
Posty: 1601
Skąd: Lędziny
Wysłany: 2016-01-04, 15:15   

gregorisan napisał/a:
A może źle się zrozumieliście


Ty a wiesz, że mogło tak być? W sumie nie pytała o wiek tylko o przebieg :lol:

gregorisan napisał/a:
To trzeba taką informację zamieścić w profilu


Przepraszam najmocniej, uzupelnione xD
 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1109
Skąd: krakow
Wysłany: 2016-01-04, 15:17   

Wprawdzie inne materiały i technologia niż kiedyś i docieranie to niby przeżytek. Ale ja bym wymieniał. pozdr
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3867
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2016-01-04, 16:11   

w instrukcji jest więcej takich ciekawostek - np wymiana filtra powietrze co 60 tys km. Co w moim przypadku oznaczałoby pewnie jakieś 8 lat bez wymiany :mrgreen: . Więc kupuję sam (koszt na alle ok 30 zł) i sam sobie wymieniam. Co roku :-P
 
jas_pik 



Marka: Mitsubishi
Model: Outlander PHEV
Silnik: 2,0
Rocznik: 2014
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 4056
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-01-04, 16:14   

Do tego jeszcze brak wymiany oleju w skrzyni biegów i tylnym moście - czyli longlife ???
Sorry ale takie numery to nie ze mną Bruner sorry Dacia :-D
_________________
http://bit.ly/3n82hb8
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7484
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2016-01-04, 17:11   

Ja olej wymieniałem w silniku po 10000km i tez się dziwili. Ja płacę ja żądam.
Olej w skrzyni (w MCV-ce) wymieniałem chyba po 90000km.
 
majkel 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.0 ECo-G, był 1.6 SCe 115 4x4
Rocznik: 2024, był 2015
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 22 Sie 2015
Posty: 320
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 2016-01-05, 11:03   

Koledzy rozwiejcie moje wątpliwości - dostałem taką tabelkę od dealera przy odbiorze samochodu z dwiema kolumnami zatytułowaną "Klasy, które należy stosować w zależności od temperatury zewnętrznej": pierwsza kolumna to ACEA A3/B4 i druga kolumna ACEA A5/B5. Są tam wypisane klasy lepkości 0W40 itd i powyżej jakiej temperatura należą je stosować.
A ja mam pytanie - czy mam zastosować olej A3/B4 czy może A5/B5 ?
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3867
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2016-01-05, 12:54   

tu masz wszystko:
http://adwa.pl/index.php/...kociowe-wg-acea
http://www.serwismajewscy...u-np-10w30.html
Zasada jest prosta -im dalsze litery alfabetu i wyższe cyfry, tym lepszy olej. Oczywiście bez nadmiernej przesady, bo nie ma sensu lać np 5W60 do normalnej jednostki napędowej.Moim zdaniem 0W40 do tego motoru nie powinien być zalewany. Miałem identyczny motor w nissanie i aso lało mi cały czas Shell Helix Ultra 5W40 (zalecenie producenta 5W30)
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2016-01-05, 12:56, w całości zmieniany 1 raz  
 
majkel 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.0 ECo-G, był 1.6 SCe 115 4x4
Rocznik: 2024, był 2015
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 22 Sie 2015
Posty: 320
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 2016-01-05, 13:13   

Czyli np taki http://www.elf.com.pl/Nas...-sxr-5w-40.html z ACEA A3/B4 mogę śmiało lać ?
Swoją drogą taki sam jest polecany do K4M.

Zauważyłem też, że olej ELFa SXR występuję w dwóch odmianach: jeden z ACEA A3/B4 i jest to 5W40 oraz ACEA A5/B5 jest 5W30. Bądź tu mądry..
Ostatnio zmieniony przez majkel 2016-01-05, 13:19, w całości zmieniany 2 razy  
 
ryjas 


Marka: Peugeot
Model: Grand Scenic, Pug 306
Silnik: 1,9 dCi 130 KM FAP, 1,4 75KM
Rocznik: 2006,1999
Dołączył: 27 Sty 2013
Posty: 311
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2016-01-05, 13:26   

5w30 jest bardziej lekkobieżny. Jak się jeździ dużo po mieście to ten olej będzie lepszy niż 5w40, ale nie przesadzajmy. W tej chwili nie jest to aż tak sztywny podział jakie kiedyś.
Szczególnie w benzyniakach
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3867
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2016-01-05, 15:51   

majkel napisał/a:
Czyli np taki http://www.elf.com.pl/Nas...-sxr-5w-40.html z ACEA A3/B4 mogę śmiało lać ?

oczywiście
 
Jacekbigoski 
Zielony listek



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 MPI + LPG BRC Sequent 32
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 29 Sty 2014
Posty: 8
Skąd: zdolnegośląska
Wysłany: 2016-02-04, 00:33   

Witam Serdecznie. Mam Daćkę Lodgy 1,6 z obecnym przebiegiem ok. 26.000 Przy stanie licznika ok. 22.000 wyposażyłem ją w pełną sekwencję LPG firmy BRC ale nie w ASO. Auto na dzisiaj jest zalane ELF-em jaki był wlany w ASO podczas przeglądu. Chcę wlać Mobil 1, 5W50 bo jeżdżę na tym oleju już 5 autem i mam do niego zaufanie. Chodzi mi tutaj głównie o to, że silniki aut smarowane tym olejem były zawsze w idealnej kondycji łącznie z ostatnim Ecoteckiem który po przejechaniu na tym oleju 140.000 ( instalacja gazowa starszej generacji ) nie ,,brał" tego oleju i wymieniałem go od przeglądu bez jakichkolwiek dolewek między przeglądami. Moje pytanie brzmi ; czy mogę zalać silnik w mojej Daćce tym właśnie olejem biorąc pod uwagę zalecenia producenta.Na forum nie znalazłem wiążącej informacji w tym względzie dlatego cenna będzie każda rzeczowa informacja od Was...
Pozdrawiam.
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 87 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3782
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-02-04, 01:38   

Zgodnie z zaleceniami producenta powinieneś lać olej spełniający normę Renault RN700 lub wyższą. Jeśli zastosowany olej nie będzie spełniał tej normy to w razie problemów gwarant może nie uznać roszczenia naprawy usterki silnika. Ty decydujesz.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne