Odpalic DDT2000 Light i wskazac katalog z rozpakowaną bazą ECU z xmlami.
Wszystko bedzie dzialac , tylko ze sam bedziesz musial sobie klikac po modulach.
Ale to co dostepne bedzie sam program dobierze, po nacisnieciu "lornetki" (SCAN ALL).
Poza tym nie ma zadnej roznicy w dzialaniu/ korzystaniu z programu.
Marka: Renault
Model: Clio Sport
Silnik: 2.0
Rocznik: 2002
Dołączył: 01 Sty 2016 Posty: 5 Skąd: mazowsze
Wysłany: 2016-01-02, 20:22
Czyli w ddt light wybieram opcje "open local folder" wyskakuje mi okno "select an ECU folder" i tutaj mam wybrac cały folder DDT200data czy tylko podfolder "ecus" z tego folderu ? Tak czy inaczej - nie pojawiaja mi się modele aut do wyboru. Poki co potrzebuje ddt by zczytać błąd airbagu w moim clio , zrobiłem to ale wyskoczył tylko numer błędu ##9006## bez żadnego opisu i weź dojdź co jest winne...
Tak, z tego co pamiętam to ECUS ( tak przynajmniej też pamiętam - nie chce mi się schodzić po kabel żeby sprawdzić na 100%) ...
NO i jak sie zaladuje to bedziesz mial liste modeli w kontrolce tzw . Treeview po lewej
- wybierasz najblizszy model do Twojego
Ja wybieram Logan 4x4 -bo nie ma dustera i tak, i mam ABS , UCH, ECM , Airbag do dzialania i sprawdzania. A jak jestes mega leniwy to klikasz po kolei i lornetke po prawej - scan all
i sam program skanuje wszystkie konfiguracje sterownikow z XMLi jakie komunikuja sie z tymi z twojego auta
Marka: Renault
Model: Clio Sport
Silnik: 2.0
Rocznik: 2002
Dołączył: 01 Sty 2016 Posty: 5 Skąd: mazowsze
Wysłany: 2016-01-03, 02:06
Robie wszystko tak jak napisałeś ale dalej nie mam w tym drzewie modeli aut a tylko zawsze tam jest "all projects" i nie ma opcji wyboru czegos innego. Wyswietla się lista modułów i nic wiecej. a bazy probowalem 180, 677 i ok 870mb. na kazdej to samo.
tak to wyglada:
Ostatnio zmieniony przez piotres 2016-01-03, 02:06, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Renault
Model: Clio Sport
Silnik: 2.0
Rocznik: 2002
Dołączył: 01 Sty 2016 Posty: 5 Skąd: mazowsze
Wysłany: 2016-01-07, 00:15
Poszlo :)
problem polegał na tym kopiowałem baze do C:/DDT2000data/DDT2000data zamiast do C:/DDT2000data (myślałem błędnie że nalezy kopiować cąły rozpakowany ściagnięty katalog). Dopiero jak się na dole w oknie logów ddt2000 light doczytałem gdzie program szuka danych to wpadłem na to ;).
Baza 405mb jest w moim przypadku najlepsza do clio IIph2 (najwiecej modułów ogarnia) . A sprawdzałem także ta 872mb (niby najnowsza).
Co to oznacza - że jest połączenie z airbagiem pasażera ale rezystancja poduszki nie jest prawidłowa ? Czy że wogóle nie ma połączenia ? Domyślam się że problem jest z jednym z dwóch nabojów poduszki.
Może po prostu coś źle styka na wtyczce airbaga. Spróbuj resetu błędów i zobaczysz czy się znowu pojawi ten błąd. Możesz też pokombinować z wyłącznikiem poduszki pasażera.
Marka: Renault
Model: Clio Sport
Silnik: 2.0
Rocznik: 2002
Dołączył: 01 Sty 2016 Posty: 5 Skąd: mazowsze
Wysłany: 2016-01-07, 11:39
Już to wszystko wcześniej rozbierałem i sprawdzałem - bo juz wcześniej wiedziałem że wg diag bład powoduje poducha pasażera. Błąd kasowałem oczywiście, odrazu znowu się pojawia.
Przejscie pomiedzy oboma wtyczkami airbagu a wtyczka sterownika jest - sprawdzane multimetrem wszystkie 4 żyły. Airbag ma poprawna rezystancje na obu nabojach, nie pamietam już dokładnie ile ale ok 2,5ohm.
Wiec naprawde nie wiem w czym jest problem . Obecnie obstawiam wtyczke przy poduszce, że po prostu "nie kontaktuje".
TO DDT2000 już mam chyba poprawnie zainstalowany. Teraz widziałem parę postów temu, że jeden z kolegów pytał o kabel diagnostyczny do Sandero Stepway I (2012) i chyba nie otrzymał odpowiedzi. Wie ktoś jaki kabel użyć?
Jak jest na Canie szyna to jedyne co to CAN za ok 600pln podróbka z allegro, jeżeli jeszcze K+L i inne to właśnie ten Vagowski kabel VAG K+L wystarczy za 40-50pln
Jeżeli Twój moduł z dana wersja (bo tu np rozne sa np dla ABSu/ESP), który chcesz zdiagnozować np DDT jest z zielonym rombem ( z górnego paska "DIAGONCAN" , lub oznaczony jest przez taki czarno-czerwony znaczek ( "CAN" ) to możesz tylko przez kabel za 600pln, a reszta czyli romb pomaranczowy(K Fast Init monopoint), zolty, niebieski jasny i ciemny - mozesz uzywajac kabla vag k+l za 40-50pln
już napisałem, jeśli się nie łączy przez kabel VAG K+L i DDT2000 bo jest już u Ciebie na CANie - moduł ABS, to bedziesz potrzebowal CAN CLIP za 600pln podróbkę z allegro bądź z aliexpress ok 110$
- czy mam odpowiedni kabel? jest na nim napisane VAGKKL + Fiatecuscan i przełączniki 7, 3, 1/9 i 12/13
- jakie ECU mam wybrać w DDT2000 Light? Dacia Logan MCV, 7 osobowa. W dowodzie rejestracyjnym mam napisane Dacia SD -ksd04 -ksd045 LOGAN. Silnik 1.5 dCi, rok 2011.
A przewód z fejsem dobry ale pod K+L a nie pod sam CAN jesli juz u Ciebie jest. U mniw jeszcze ecm 1.2.
Obadaj sobie najpierw na sterowniku co masz za ECM ?
Próbowałem uruchamiać przez Reac ECU Identification, wybierałem z listy wszystkie ECU z Dacii i był error. Czy możliwe, że ECU z Renówek będzie działać?
Wybierasz injection - ECM , i scan albo po kolei wszystkie albo scan ALL
Wszystko masz na czerwono.
Druga sprawa jestli twój ECM jest w wersji z zielonym rombem na linii CAN to się tym fejsem już nie polaczysz ;)
A możesz tez wybierac z ECMów dla RENAULT - to nie szkodzi , chociaż ja wybierałem u siebie dla dacii logan 4x4 :)
Dzięki. Udało się połączyć, odczytałem i skasowałem błędy. Tylko jak sprawdzić parametry takie jak ciśnienie doładowania, przepływki, korekcje wtrysków?
Sory, ale Multiecuscan prostszy, tutaj się nie mogę odnaleźć.
Jest tam w injection ECM ... któraś z podstron i będzie pressure boost , injection correction itd.
Bierze sie wczesniej zielone koleczko z gory menu i znak "PLAY" i te wartosci sa odswiezane na biezaco jak auto odpalone.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum