Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2020-07-02, 01:02
Wydajność klimatyzacji
Autor Wiadomość
Bartosz81 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.2 16V
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Dołączył: 23 Kwi 2015
Posty: 93
Skąd: Warszawa Marysin
Wysłany: 2015-05-15, 16:45   

Wieje równo. Sądzę po tym co wyleciało z filtra, że w układzie nawiewów mieszka pokaźna liczba pająków i jest skład próchnicy leśnej. Poza tym ta klima faktycznie mogłaby być sprawiejsza. Dlatego chcę tam zajrzeć.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-05-16, 00:29   

Bartosz81 napisał/a:
Próbowałem się dostać do parownika, ale zarówno od środka auta jak i od strony maski byłem bez szans.

To pierwsze jest niemożliwe - dostęp do parownika z wnętrza auta jest najprostszy pod Słońcem. Wyjmujesz filtr kabinowy, wkładasz dłoń do komory filtra i parownik znajduje się pionowo od strony kabiny.
 
Dardus 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 Blue dCi
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lut 2015
Posty: 337
Skąd: okol. Częstochowy
Wysłany: 2015-05-17, 22:44   

Ewuntualnie dobry odkurzacz z dorobionymi końcówkami i sprężone powietrze, wyczyścić kanał w niarę możliwości w kierunku od filtra do wylotu i odwrotnie. Za filtrem powinno byc czysto. Potem nowy fitr a na koniec sugeruję przeprowadzic małe odświeżanie.
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4273
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-05-17, 22:53   

Bartosz81 - porównywałeś działanie klimy w Twoim sandero z klima w innym egzemplarzu sandero I ? W razie co zapraszam na Mokotów ;-)
 
Bartosz81 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.2 16V
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Dołączył: 23 Kwi 2015
Posty: 93
Skąd: Warszawa Marysin
Wysłany: 2015-05-18, 07:47   

mekintosz, dzięki. Póki co jest to jedyna daćka, z jaką miałem do czynienia.

Wsunę się raz jeszcze pod schowek i spróbuję zawalczyć z syfem w dolocie.
 
Drozu 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 Sce
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 25 Lut 2016
Posty: 56
Skąd: Opole
Wysłany: 2016-02-25, 20:43   Wydajność ogrzewania zimą i klimatyzacji latem.

Witajcie,
Z racji tego że przymierzam się do zakupu nowej Lodgy i staram się zbierać możliwie jak najwięcej informacji na jej temat to naszło mnie takie oto pytanie kierowane do osób, które mają przyjemność już tym autem jeździć.

Auto w środku jest ogromne, a nawiewy dmuchające zimą ciepłe a latem zimne powietrze umieszczone są jedynie z przodu auta... (chyba że jest inaczej ?)

Jak zatem zimą wygląda utrzymanie temperatury w tak dużym samochodzie np podczas mrozów? Czy w ostatnim rzędzie siedzeń nie jest po prostu zimno ?

Z drugiej strony czy klimatyzacja daje radę w upalne dni utrzymać przyjemny chłód w całej kabinie podczas upałów w długiej trasie bez włączania nawiewu na max prędkość ?
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-02-25, 20:56   

Drozu napisał/a:
chyba że jest inaczej?

Owszem - kanały wentylacyjne są także dla 2 i (w wersji 7-os.) 3 rzędu:



Drozu napisał/a:
Czy w ostatnim rzędzie siedzeń nie jest po prostu zimno?

Z ogrzewaniem nie ma większych problemów, ale...

Drozu napisał/a:
czy klimatyzacja daje radę w upalne dni utrzymać przyjemny chłód w całej kabinie podczas upałów w długiej trasie bez włączania nawiewu na max prędkość?

...z chłodzeniem niektórzy mieli - http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=9154

Podobno został rozwiązany, ale na potwierdzenie trzeba będzie zaczekać do odpowiednich warunków pogodowych.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2016-02-25, 20:58, w całości zmieniany 2 razy  
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-02-25, 23:08   

laisar napisał/a:


Drozu napisał/a:
czy klimatyzacja daje radę w upalne dni utrzymać przyjemny chłód w całej kabinie podczas upałów w długiej trasie bez włączania nawiewu na max prędkość?

...z chłodzeniem niektórzy mieli - http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=9154

Podobno został rozwiązany, ale na potwierdzenie trzeba będzie zaczekać do odpowiednich warunków pogodowych.


Został rozwiązany problem śnieżenia klimy, ale nie problem jej słabej wydajności.
I na nic nie trzeba czekać, bo mi ten problem rozwiązali rok temu, więc miałem okazję sprawdzić efekt podczas odpowiednich warunków pogodowych.
I nadal klima kiepsko chłodzi, bo kompresor na niskich biegach co chwilę się wyłącza a nadmuch jest zbyt słaby by schłodzić wnętrze.
Na wyższych biegach kompresor się nie wyłącza, za to dmuchawa hałasuje i wieje zbyt mocno.

Czyli - nie, nie da się utrzymać temperatury podczas upałów bez używania wysokich biegów dmuchawy.
3 bieg to minimum, a i tak jest gorzej niż w normalnych autach na biegu 1.
Ostatnio zmieniony przez Cav 2016-02-25, 23:10, w całości zmieniany 2 razy  
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4273
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-02-25, 23:15   

W Sandero nawiewy pod siedzeniem kierowcy i pasażera dmuchają raczej symbolicznie, stąd z ciekawości zapytuje, jak wygląda sprawa nagrzewania/schładzanie 3 rzędu Lodgy/MCV. Wszak jest identyczny "moduł nawiewu" jak w sporo mniejszym sandero. Powietrze trzeba przepompować 1.5m dalej relatywnie wąskim kanałem.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-02-25, 23:26   

Jak tunele są szczelne ( a bardzo ciężko je wpiąć do tunelu środkowego i wielu się nie chce ) to przy ustawieniu tylko na nogi czuć ciepłe lub zimne powietrze


Odnośnie wydajności klimatyzatora to w stojącym pojeździe praktycznie nie da się uzyskać komfortowej temperatury w żadnym aucie z powodu znikomego przewiewu .
Na długim postoju w słońcu w te najwyższe upały tego lata trzeba było używać 3 biegu klimatyzacji .
_________________
Moje auto
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-02-26, 00:16   

mekintosz napisał/a:
W Sandero nawiewy pod siedzeniem kierowcy i pasażera dmuchają raczej symbolicznie

A nie nagrzewa Ci się mocno konsola środkowa? Bo może kanały nie siedzą tak jak powinny w bloku.

U mnie przy ustawieniu wentylacji wyłącznie na dół dmucha całkiem-całkiem.


mekintosz napisał/a:
jak wygląda sprawa nagrzewania/schładzanie 3 rzędu Lodgy/MCV

W Jedynej Prawdziwej MCV szału nie ma, a doświadczenia są mieszane - np okna w trzecim rzędzie łatwo parują, ale nikt raczej nie narzeka ani na zimno, ani na gorąco.

W lodgy powinno być trochę lepiej, bo jest większa przestrzeń między kanapą 2 rzędu a podłogą, więc i cyrkulacja powietrza łatwiejsza.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2016-02-26, 00:17, w całości zmieniany 1 raz  
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 58 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2955
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2016-02-26, 19:16   

Drozu napisał/a:
Witajcie,
Z racji tego że przymierzam się do zakupu nowej Lodgy i staram się zbierać możliwie jak najwięcej informacji na jej temat to naszło mnie takie oto pytanie kierowane do osób, które mają przyjemność już tym autem jeździć.

Auto w środku jest ogromne, a nawiewy dmuchające zimą ciepłe a latem zimne powietrze umieszczone są jedynie z przodu auta... (chyba że jest inaczej ?)

Jak zatem zimą wygląda utrzymanie temperatury w tak dużym samochodzie np podczas mrozów? Czy w ostatnim rzędzie siedzeń nie jest po prostu zimno ?

Z drugiej strony czy klimatyzacja daje radę w upalne dni utrzymać przyjemny chłód w całej kabinie podczas upałów w długiej trasie bez włączania nawiewu na max prędkość ?


Posiadam Lodgy ktora zakupilem w 2013 r. Pierwsza zime przejedzilem we Francji bez problemow(wyzsze temperaury niz w polsce). W lato bylo troche gorzej (wyzsze temperatury). Po pierwszej zimie postanowilem wymienic termostat na termostat o temperaturze otwarcia 88 stopni (oryginalny 82 jak sie nie myle).Opisywalem wymiane na forum. Po wymianie termostatu i wyjazdu do Polski w zime moge powiedziec, ze temperatura w zime byla ok pod warunkiem ,ze ogrzewanie chodzilo na max (lubie cieplo). Podczas pobytu w Polsce w zime przyciemnilem szyby, wiec odczuwalnie w lato przy zalaczonej klimie bylo chlodniej niz wczesniej w aucie , ale i tak chodzila na maksa. Duza poprawe w zime i lato zawdzieczam wygluszeniu auta matami i gabka(drzwi, dach,maska). Teraz w zime jest znacznie lepiej, pojazd grzeje duzo lepiej, nie wytraca tak szybko temeratury na postoju. Z klima tez sie poprawilo nie chodzi juz na maksa. Co to wentylatora chodzi glosno , jak na razie nie znalazlem rozwiazania na cichsza prace . W drugim rzadzie siedzej nie ma zle, nawet bez wygluszen i izolacji jest porownywalnie z pierwszym rzedem.W trzecim nie wiem bo naprawde rzadko jezdzimy w 6-7 osob. Co do kanalow nawiewu to Lodgy posiada nadmuch na 2 rzad siedzen ale dmucha dobrze tylko w ustawieniach na nogi, na innych ustawieniach tak sobie. W zimie i podczas deszczu w podrorzy z 4-7 osob na pokladzie mozesz sie spodziewac,ze tylne boczne szyby beda zaparowane.
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4273
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-02-26, 22:05   

laisar napisał/a:
mekintosz napisał/a:
W Sandero nawiewy pod siedzeniem kierowcy i pasażera dmuchają raczej symbolicznie

A nie nagrzewa Ci się mocno konsola środkowa? Bo może kanały nie siedzą tak jak powinny w bloku.

U mnie przy ustawieniu wentylacji wyłącznie na dół dmucha całkiem-całkiem.

...


U mnie też dmucha ale mało kiedy się tylko na dół ustawia.
 
Roman1 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5dci
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Dołączył: 27 Sty 2016
Posty: 23
Skąd: Jarocin
Wysłany: 2016-03-03, 16:05   

Pierwszą zimę przejeździełem dacią i faktycznie w mrozy wentylator na 3 lub max ale hałas drażniący , nawet przy ustawieniu max komfort termiczny słaby z drugiej strony zastanawia mnie dlaczego w moim modelu brak wskaźnika temperatury silnika gdyby był łatwiej można by stwierdzić czy tak zimno ma być czy to wina termostatu.W mojej vitarze jak ustawie ogrzewanie na max to wylotem wpada zdecydowanie bardziej gorące powietrze.
 
specek 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6
Rocznik: 2018
Wersja: Stepway
Dołączył: 18 Lut 2016
Posty: 42
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-05-29, 19:55   Klimatyzacja - temperatura powietrza.

Witam

Niedawno temu miałem wymieniany kompresor klimatyzacji w Lodgy, cały czynnik został spuszczony z układu a po montażu nowego kompresora ponownie napełniony 475g.
Klima dziala, kompresor się uruchamia, problem w tym że dosyć słabo chłodzi. Nie wiem dokładnie jaka jest temperatura powietrza z nawiewów ale u mojego znajomego w sandero jest ona wyczuwalnie 2x mniejsza.
Przy nabijaniu serwisant powiedział mi ze ciśnienie w układzie jest pomiędzy 4-5bar ( tyle pokazała mu maszyna nabijająca) I teraz pytanie - czy temperatura jest zależna od ciśnienia generowanego przez sprężarkę. Jesli nie, to gdzie szukać przyczyny słabego chłodzenia?

Pozdrawiam
specek
Ostatnio zmieniony przez specek 2016-05-29, 19:55, w całości zmieniany 1 raz  
 
Józef 


Marka: dacia
Model: sandero
Silnik: 1,4 mpi
Rocznik: 2008
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 09 Mar 2014
Posty: 367
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2016-05-29, 20:01   

Ciepło się zrobiło i wrócił problem klimatyzacji.
 
Allekko 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: SCe 115 S&S
Rocznik: 2016
Dołączył: 31 Gru 2015
Posty: 85
Skąd: Katowice
Wysłany: 2016-05-29, 20:27   

U mnie dla odmiany czynnik ucieka. Niestety na razie nie widać gdzie. Ostatnio udało się odzyskać 120g. Przy tej ilości czynnika klimatyzacja się jeszcze uruchamia :?: ale chłodzenie jest wyczuwalne tylko na wolnych obrotach podczas jazdy brak. W środę będą szukali miejsca nieszczelności układ nabili ponownie z barwnikiem. A co się stało z kompresorem. Jeżeli doszło do mechanicznego uszkodzenia sekcji roboczej to powinien być układ przepłukany i wymieniony osuszacz. Opiłki jeżeli doszło do zatarcia poprzedniego nadal są w układzie i uszkadzają nowy kompresor. :!:
 
damiaszek 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Gru 2015
Posty: 545
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-05-29, 20:33   

specek napisał/a:
I teraz pytanie - czy temperatura jest zależna od ciśnienia generowanego przez sprężarkę. Jesli nie, to gdzie szukać przyczyny słabego chłodzenia?


Pośrednio. Ciśnienie w układzie chłodzenia nie może być za niskie, bo nie włączy się sprężarka i nie może być za wysokie, bo też czujnik wyłączy sprężarkę. Ciśnienie powinno się zmierzyć na działającym układnie z najmocniejszym nawiewem (tak aby zimno było dobrze odbierane z parownika) i nie po 20-30s, tylko minucie albo dwóch (w zależności od wielkości układu). Ja na twoim miejscu sprawdziłbym jeszcze drożność skraplacza (chłodnicy). Jak jest zanieczyszczona (liście, kurz, pióra, piach, błoto itp.) to może mieć już małą sprawność przy wymianie ciepła - wtedy ciśnienie w układzie rośnie zbyt wysoko i na chwilę sprężarka odłączana, jak spadnie ponownie jest załączana i tak w kółko. Wtedy czujemy że coś chłodzi, ale nie tak jak powinno.
_________________
Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
 
specek 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6
Rocznik: 2018
Wersja: Stepway
Dołączył: 18 Lut 2016
Posty: 42
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-05-29, 21:11   

Kompresor juz nie dzialał jak kupiłem Lodgy (niestety zima -10 nie bardzo jak sprawdzic klime) także nie wiem cos sie z nim stalo, opiłek nie widzialem (rozkrecilem) ale wiem że osuszacz sie powinno wymienić, niestet nie starczylo juz pieniążków a sam kompresor dostalem (nowy) w bardzo atrakcyjnej cenie. Może w środe pojade jeszcze raz zobaczyć czy nie ubyło czynnika.
Prośba - Jeżeli ktoś będzie dobijał klimę niedługo, zerknijcie/zapytajcie jakie jest ciśnienie w układzie?

Chłodnica czysta , bez zanieczyszczeń, kompresor pracuje równo, nie ma przerw w temperaturze powietrza, nie jest tylko zimne jak powinno.

Samochód kupilem z Francji - pewnie bity przód, bo coś tam widać majstrowane bylo, na początku klima sie nie załączała wcale, kolega podpią pod komputer i byl walnięty czujnik ciśnienia w układzie chłodzenia. Czujnik wymielilismy na nowy a potem też sprężarkę... ot cała historia
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3867
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2016-05-29, 21:35   

jeśli dojdzie do rozszczelnienia klimatyzacji i ucieczki czynnika, powinno się wymienić również filtr - osuszacz
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2016-05-29, 22:12   

Musisz sprawdzić i podać ciśnienie podczas pracy LP,HP i temperaturę powietrza wdmuchiwaniego do wnętrza. Zawór rozprężny dział prawidłowo?
 
damiaszek 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Gru 2015
Posty: 545
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-05-29, 22:36   

specek napisał/a:
Prośba - Jeżeli ktoś będzie dobijał klimę niedługo, zerknijcie/zapytajcie jakie jest ciśnienie w układzie?


Ale jak już pisano na forum, ciśnienie zależy od temperatur (zew, wew), ilości czynnika, przepływu pow. w nawiewie przez parownik,, przepływie pow. przez skraplacz - nie da się jednoznacznie powiedzieć że takie, a takie ciśnienie jest idealnie słuszne, generalnie od strony niskiego około 3bar, wysokie poniżej 25 bar zazwyczaj jakieś 15 bar. I nie zależy to do marki auta czy klimatyzacji a jest związane z gazem roboczym. Dane dałem dla r134a.

Dar1962 napisał/a:
jeśli dojdzie do rozszczelnienia klimatyzacji i ucieczki czynnika, powinno się wymienić również filtr - osuszacz


Powinno, mogło oblodzić zawór (dyszę) rozprężną, ale wtedy by rozłączyło sprężarkę bardzo szybko.
_________________
Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
Ostatnio zmieniony przez damiaszek 2016-05-29, 22:37, w całości zmieniany 1 raz  
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3715
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-05-30, 07:36   

specek, a czy przypadkiem wymieniłeś filtr kabinowy? Bo przed wymianą filtra, klima u mnie działała słabo, ledwo na 2 biegu wentylatora.
Po wymianie filtra i ODGRZYBIENIU klima już chłodziła tak jak trzeba, bo to sprawdziłem osobiście jadąc na trasie Lublin-Łódź w obie strony. Miałem nastawione wentylator na 1 biegu, nawiewy na górę (nie na szybę, lecz otworami i skierowane do góry) i troszkę na dół, a temperatura na jakieś druga zimna kropka od dołu na pokrętle (nie wiem jaka jest to w stopni C). Było bardzo przyjemnie w środku, a temperatura powietrza na zewnątrz oscylowała się ok. 28 st.C. Było tylko bardzo leciutkie wyczuwanie załączanie i wyłączanie sprężarki, ale mnie to nie przeszkadzało i jechałem ok. 110 km/h. ;-)
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Ostatnio zmieniony przez route2000 2016-05-30, 07:37, w całości zmieniany 1 raz  
 
specek 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6
Rocznik: 2018
Wersja: Stepway
Dołączył: 18 Lut 2016
Posty: 42
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-05-30, 15:03   

Ile może kosztować wymiana osuszacza z robocizną i czy trzeba zdejmować przedni zderzak?
Jesli znacie jakis dobry serwis znający się na klimatyzacjach w Lublinie/ lubelskim to proszę (błagam ;) o namiar. Zjeżdziłem juz tylu idiotów mechaników, że glowa boli.

route2000 masz może jakiś schemat/ instrukcję wymiany filtra. ewentualnie też nr katalogowy?


Pozdrawiam
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-05-30, 16:26   

specek napisał/a:
Ile może kosztować wymiana osuszacza z robocizną

W lodgy nie występuje jako osobna część - wygląda na to, że jest zintegrowany ze skraplaczem ("chłodnicą klimy").

Oryginał 1600 zł + wymiana 1,3 rbg + opróżnienie/napełnienie układu.

specek napisał/a:
czy trzeba zdejmować przedni zderzak?

Tak.

specek napisał/a:
instrukcję wymiany filtra. ewentualnie też nr katalogowy

http://www.daciaklub.pl/forum/search.php + filtr lodgy = http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=594
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne