Wieje równo. Sądzę po tym co wyleciało z filtra, że w układzie nawiewów mieszka pokaźna liczba pająków i jest skład próchnicy leśnej. Poza tym ta klima faktycznie mogłaby być sprawiejsza. Dlatego chcę tam zajrzeć.
Próbowałem się dostać do parownika, ale zarówno od środka auta jak i od strony maski byłem bez szans.
To pierwsze jest niemożliwe - dostęp do parownika z wnętrza auta jest najprostszy pod Słońcem. Wyjmujesz filtr kabinowy, wkładasz dłoń do komory filtra i parownik znajduje się pionowo od strony kabiny.
Ewuntualnie dobry odkurzacz z dorobionymi końcówkami i sprężone powietrze, wyczyścić kanał w niarę możliwości w kierunku od filtra do wylotu i odwrotnie. Za filtrem powinno byc czysto. Potem nowy fitr a na koniec sugeruję przeprowadzic małe odświeżanie.
Wysłany: 2016-02-25, 20:43 Wydajność ogrzewania zimą i klimatyzacji latem.
Witajcie,
Z racji tego że przymierzam się do zakupu nowej Lodgy i staram się zbierać możliwie jak najwięcej informacji na jej temat to naszło mnie takie oto pytanie kierowane do osób, które mają przyjemność już tym autem jeździć.
Auto w środku jest ogromne, a nawiewy dmuchające zimą ciepłe a latem zimne powietrze umieszczone są jedynie z przodu auta... (chyba że jest inaczej ?)
Jak zatem zimą wygląda utrzymanie temperatury w tak dużym samochodzie np podczas mrozów? Czy w ostatnim rzędzie siedzeń nie jest po prostu zimno ?
Z drugiej strony czy klimatyzacja daje radę w upalne dni utrzymać przyjemny chłód w całej kabinie podczas upałów w długiej trasie bez włączania nawiewu na max prędkość ?
Owszem - kanały wentylacyjne są także dla 2 i (w wersji 7-os.) 3 rzędu:
Drozu napisał/a:
Czy w ostatnim rzędzie siedzeń nie jest po prostu zimno?
Z ogrzewaniem nie ma większych problemów, ale...
Drozu napisał/a:
czy klimatyzacja daje radę w upalne dni utrzymać przyjemny chłód w całej kabinie podczas upałów w długiej trasie bez włączania nawiewu na max prędkość?
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-02-25, 23:08
laisar napisał/a:
Drozu napisał/a:
czy klimatyzacja daje radę w upalne dni utrzymać przyjemny chłód w całej kabinie podczas upałów w długiej trasie bez włączania nawiewu na max prędkość?
Podobno został rozwiązany, ale na potwierdzenie trzeba będzie zaczekać do odpowiednich warunków pogodowych.
Został rozwiązany problem śnieżenia klimy, ale nie problem jej słabej wydajności.
I na nic nie trzeba czekać, bo mi ten problem rozwiązali rok temu, więc miałem okazję sprawdzić efekt podczas odpowiednich warunków pogodowych.
I nadal klima kiepsko chłodzi, bo kompresor na niskich biegach co chwilę się wyłącza a nadmuch jest zbyt słaby by schłodzić wnętrze.
Na wyższych biegach kompresor się nie wyłącza, za to dmuchawa hałasuje i wieje zbyt mocno.
Czyli - nie, nie da się utrzymać temperatury podczas upałów bez używania wysokich biegów dmuchawy.
3 bieg to minimum, a i tak jest gorzej niż w normalnych autach na biegu 1.
Ostatnio zmieniony przez Cav 2016-02-25, 23:10, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4273 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-02-25, 23:15
W Sandero nawiewy pod siedzeniem kierowcy i pasażera dmuchają raczej symbolicznie, stąd z ciekawości zapytuje, jak wygląda sprawa nagrzewania/schładzanie 3 rzędu Lodgy/MCV. Wszak jest identyczny "moduł nawiewu" jak w sporo mniejszym sandero. Powietrze trzeba przepompować 1.5m dalej relatywnie wąskim kanałem.
Jak tunele są szczelne ( a bardzo ciężko je wpiąć do tunelu środkowego i wielu się nie chce ) to przy ustawieniu tylko na nogi czuć ciepłe lub zimne powietrze
Odnośnie wydajności klimatyzatora to w stojącym pojeździe praktycznie nie da się uzyskać komfortowej temperatury w żadnym aucie z powodu znikomego przewiewu .
Na długim postoju w słońcu w te najwyższe upały tego lata trzeba było używać 3 biegu klimatyzacji .
W Sandero nawiewy pod siedzeniem kierowcy i pasażera dmuchają raczej symbolicznie
A nie nagrzewa Ci się mocno konsola środkowa? Bo może kanały nie siedzą tak jak powinny w bloku.
U mnie przy ustawieniu wentylacji wyłącznie na dół dmucha całkiem-całkiem.
mekintosz napisał/a:
jak wygląda sprawa nagrzewania/schładzanie 3 rzędu Lodgy/MCV
W Jedynej Prawdziwej MCV szału nie ma, a doświadczenia są mieszane - np okna w trzecim rzędzie łatwo parują, ale nikt raczej nie narzeka ani na zimno, ani na gorąco.
W lodgy powinno być trochę lepiej, bo jest większa przestrzeń między kanapą 2 rzędu a podłogą, więc i cyrkulacja powietrza łatwiejsza.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2016-02-26, 00:17, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 58 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2955 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2016-02-26, 19:16
Drozu napisał/a:
Witajcie,
Z racji tego że przymierzam się do zakupu nowej Lodgy i staram się zbierać możliwie jak najwięcej informacji na jej temat to naszło mnie takie oto pytanie kierowane do osób, które mają przyjemność już tym autem jeździć.
Auto w środku jest ogromne, a nawiewy dmuchające zimą ciepłe a latem zimne powietrze umieszczone są jedynie z przodu auta... (chyba że jest inaczej ?)
Jak zatem zimą wygląda utrzymanie temperatury w tak dużym samochodzie np podczas mrozów? Czy w ostatnim rzędzie siedzeń nie jest po prostu zimno ?
Z drugiej strony czy klimatyzacja daje radę w upalne dni utrzymać przyjemny chłód w całej kabinie podczas upałów w długiej trasie bez włączania nawiewu na max prędkość ?
Posiadam Lodgy ktora zakupilem w 2013 r. Pierwsza zime przejedzilem we Francji bez problemow(wyzsze temperaury niz w polsce). W lato bylo troche gorzej (wyzsze temperatury). Po pierwszej zimie postanowilem wymienic termostat na termostat o temperaturze otwarcia 88 stopni (oryginalny 82 jak sie nie myle).Opisywalem wymiane na forum. Po wymianie termostatu i wyjazdu do Polski w zime moge powiedziec, ze temperatura w zime byla ok pod warunkiem ,ze ogrzewanie chodzilo na max (lubie cieplo). Podczas pobytu w Polsce w zime przyciemnilem szyby, wiec odczuwalnie w lato przy zalaczonej klimie bylo chlodniej niz wczesniej w aucie , ale i tak chodzila na maksa. Duza poprawe w zime i lato zawdzieczam wygluszeniu auta matami i gabka(drzwi, dach,maska). Teraz w zime jest znacznie lepiej, pojazd grzeje duzo lepiej, nie wytraca tak szybko temeratury na postoju. Z klima tez sie poprawilo nie chodzi juz na maksa. Co to wentylatora chodzi glosno , jak na razie nie znalazlem rozwiazania na cichsza prace . W drugim rzadzie siedzej nie ma zle, nawet bez wygluszen i izolacji jest porownywalnie z pierwszym rzedem.W trzecim nie wiem bo naprawde rzadko jezdzimy w 6-7 osob. Co do kanalow nawiewu to Lodgy posiada nadmuch na 2 rzad siedzen ale dmucha dobrze tylko w ustawieniach na nogi, na innych ustawieniach tak sobie. W zimie i podczas deszczu w podrorzy z 4-7 osob na pokladzie mozesz sie spodziewac,ze tylne boczne szyby beda zaparowane.
Pierwszą zimę przejeździełem dacią i faktycznie w mrozy wentylator na 3 lub max ale hałas drażniący , nawet przy ustawieniu max komfort termiczny słaby z drugiej strony zastanawia mnie dlaczego w moim modelu brak wskaźnika temperatury silnika gdyby był łatwiej można by stwierdzić czy tak zimno ma być czy to wina termostatu.W mojej vitarze jak ustawie ogrzewanie na max to wylotem wpada zdecydowanie bardziej gorące powietrze.
Wysłany: 2016-05-29, 19:55 Klimatyzacja - temperatura powietrza.
Witam
Niedawno temu miałem wymieniany kompresor klimatyzacji w Lodgy, cały czynnik został spuszczony z układu a po montażu nowego kompresora ponownie napełniony 475g.
Klima dziala, kompresor się uruchamia, problem w tym że dosyć słabo chłodzi. Nie wiem dokładnie jaka jest temperatura powietrza z nawiewów ale u mojego znajomego w sandero jest ona wyczuwalnie 2x mniejsza.
Przy nabijaniu serwisant powiedział mi ze ciśnienie w układzie jest pomiędzy 4-5bar ( tyle pokazała mu maszyna nabijająca) I teraz pytanie - czy temperatura jest zależna od ciśnienia generowanego przez sprężarkę. Jesli nie, to gdzie szukać przyczyny słabego chłodzenia?
Pozdrawiam
specek
Ostatnio zmieniony przez specek 2016-05-29, 19:55, w całości zmieniany 1 raz
U mnie dla odmiany czynnik ucieka. Niestety na razie nie widać gdzie. Ostatnio udało się odzyskać 120g. Przy tej ilości czynnika klimatyzacja się jeszcze uruchamia ale chłodzenie jest wyczuwalne tylko na wolnych obrotach podczas jazdy brak. W środę będą szukali miejsca nieszczelności układ nabili ponownie z barwnikiem. A co się stało z kompresorem. Jeżeli doszło do mechanicznego uszkodzenia sekcji roboczej to powinien być układ przepłukany i wymieniony osuszacz. Opiłki jeżeli doszło do zatarcia poprzedniego nadal są w układzie i uszkadzają nowy kompresor.
I teraz pytanie - czy temperatura jest zależna od ciśnienia generowanego przez sprężarkę. Jesli nie, to gdzie szukać przyczyny słabego chłodzenia?
Pośrednio. Ciśnienie w układzie chłodzenia nie może być za niskie, bo nie włączy się sprężarka i nie może być za wysokie, bo też czujnik wyłączy sprężarkę. Ciśnienie powinno się zmierzyć na działającym układnie z najmocniejszym nawiewem (tak aby zimno było dobrze odbierane z parownika) i nie po 20-30s, tylko minucie albo dwóch (w zależności od wielkości układu). Ja na twoim miejscu sprawdziłbym jeszcze drożność skraplacza (chłodnicy). Jak jest zanieczyszczona (liście, kurz, pióra, piach, błoto itp.) to może mieć już małą sprawność przy wymianie ciepła - wtedy ciśnienie w układzie rośnie zbyt wysoko i na chwilę sprężarka odłączana, jak spadnie ponownie jest załączana i tak w kółko. Wtedy czujemy że coś chłodzi, ale nie tak jak powinno.
_________________ Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
Kompresor juz nie dzialał jak kupiłem Lodgy (niestety zima -10 nie bardzo jak sprawdzic klime) także nie wiem cos sie z nim stalo, opiłek nie widzialem (rozkrecilem) ale wiem że osuszacz sie powinno wymienić, niestet nie starczylo juz pieniążków a sam kompresor dostalem (nowy) w bardzo atrakcyjnej cenie. Może w środe pojade jeszcze raz zobaczyć czy nie ubyło czynnika.
Prośba - Jeżeli ktoś będzie dobijał klimę niedługo, zerknijcie/zapytajcie jakie jest ciśnienie w układzie?
Chłodnica czysta , bez zanieczyszczeń, kompresor pracuje równo, nie ma przerw w temperaturze powietrza, nie jest tylko zimne jak powinno.
Samochód kupilem z Francji - pewnie bity przód, bo coś tam widać majstrowane bylo, na początku klima sie nie załączała wcale, kolega podpią pod komputer i byl walnięty czujnik ciśnienia w układzie chłodzenia. Czujnik wymielilismy na nowy a potem też sprężarkę... ot cała historia
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2016-05-29, 21:35
jeśli dojdzie do rozszczelnienia klimatyzacji i ucieczki czynnika, powinno się wymienić również filtr - osuszacz
Prośba - Jeżeli ktoś będzie dobijał klimę niedługo, zerknijcie/zapytajcie jakie jest ciśnienie w układzie?
Ale jak już pisano na forum, ciśnienie zależy od temperatur (zew, wew), ilości czynnika, przepływu pow. w nawiewie przez parownik,, przepływie pow. przez skraplacz - nie da się jednoznacznie powiedzieć że takie, a takie ciśnienie jest idealnie słuszne, generalnie od strony niskiego około 3bar, wysokie poniżej 25 bar zazwyczaj jakieś 15 bar. I nie zależy to do marki auta czy klimatyzacji a jest związane z gazem roboczym. Dane dałem dla r134a.
Dar1962 napisał/a:
jeśli dojdzie do rozszczelnienia klimatyzacji i ucieczki czynnika, powinno się wymienić również filtr - osuszacz
Powinno, mogło oblodzić zawór (dyszę) rozprężną, ale wtedy by rozłączyło sprężarkę bardzo szybko.
_________________ Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
Ostatnio zmieniony przez damiaszek 2016-05-29, 22:37, w całości zmieniany 1 raz
specek, a czy przypadkiem wymieniłeś filtr kabinowy? Bo przed wymianą filtra, klima u mnie działała słabo, ledwo na 2 biegu wentylatora.
Po wymianie filtra i ODGRZYBIENIU klima już chłodziła tak jak trzeba, bo to sprawdziłem osobiście jadąc na trasie Lublin-Łódź w obie strony. Miałem nastawione wentylator na 1 biegu, nawiewy na górę (nie na szybę, lecz otworami i skierowane do góry) i troszkę na dół, a temperatura na jakieś druga zimna kropka od dołu na pokrętle (nie wiem jaka jest to w stopni C). Było bardzo przyjemnie w środku, a temperatura powietrza na zewnątrz oscylowała się ok. 28 st.C. Było tylko bardzo leciutkie wyczuwanie załączanie i wyłączanie sprężarki, ale mnie to nie przeszkadzało i jechałem ok. 110 km/h.
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Ostatnio zmieniony przez route2000 2016-05-30, 07:37, w całości zmieniany 1 raz
Ile może kosztować wymiana osuszacza z robocizną i czy trzeba zdejmować przedni zderzak?
Jesli znacie jakis dobry serwis znający się na klimatyzacjach w Lublinie/ lubelskim to proszę (błagam ;) o namiar. Zjeżdziłem juz tylu idiotów mechaników, że glowa boli.
route2000 masz może jakiś schemat/ instrukcję wymiany filtra. ewentualnie też nr katalogowy?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum