Potrzebuję do swojego Dustera dobry interfejs na CANIE, pomijając CLIPA - dobry ale ta cena. Diagnozowałem go na PCMSCAN i rewelacji nie było, może to wina LM327- więcej danych miałem na Pistonie.
Znalazłem coś takiego
Jeden po kablu, drugi na wifi. no i te programy diagnostyczne, bo DDT2000 raczej nie ruszy. Może ktoś już to obsługuje, wiadomo że po wifi jest bardziej funkcjonalny, tylko czy nie będzie ograniczeń w odczytach, w porównaniu z kabelkiem?
widziałem, że właśnie francuzi łączą się z nową bazą ddt2000 m.in. z Canem po jakimś niedrogim kablu.
Widze jestes ogarniety z tematem. Mam pytanie,
Czy da się gdzieś zmienić ustawienie dla wbudowanego tempomatu w ECM, może np. zmienić typ skrzyni biegów z jr5 189 na jr5 306 , tak żeby mi po zmianie kół piątego biegu działał tempomat ? starym ddt2000 mogę się połączyć z abs, ecm (injection), ale tam nigdzie nie ma możliwości zmiany . Zależy mi tylko żeby tempomat działał na 5 biegu ? Bo na 5tce obecnie widzi tempomat jakby był na sprzęgle. Nie zgadza mu się prędkość auta z obrotami wału etc.
Widzę też, że ten RenOlink łączy się tablicą zegarów na Canie ( u mnie też jest na Canie)
bardzo fajna i obiecująca sprawa, można chyba ? włączyć , wyłączyć ostrzeganie, diody na zegarach i wyskalować wskazania.
But keep in mind, RenOlink is not freeware. It`s about 300$ or sth like that.
Najważniejsze, żeby ten fejs miał chipset STN1110 ,
więc ten z tej aukcji
http://allegro.pl/obdlink...5861106776.html
powinien działać.
Ale pamiętajcie, że RenOlink nie jest darmowy, kosztuje coś około 300$ albo 300E , dokładnie nie pamiętam.
Zresztą, Shrek mieszka we Francji i zna francuski więc jeszcze więcej będzie mógł przetłumaczyć.
Ten pierwszy link chyba najlepszy i najlepsze forum.
A druga sprawa ciekawe czy ten fejs, na chipsecie STN1110 lub STN1710 ( nowszy )z Can Single + Can M wystarczy i zagada z samym DDT2000 z modułami po CAN ( czyli te z zielonym rombem ).
Bo mi np przydałoby się mieć dostęp do zegarów a te mam na CAN czyli Tableu de Board albo coś takiego :) Tego nie wyjaśnia.
Pytanie skierowane do naszego Guru Laisar, jak również do kolegów mających wiedzę w tym temacie
Prośba o wyjaśnienie kilku parametrów bieżących z diagnostyki mojego silnika, oczywiście wszystko w miarę możliwości i bez większego nacisku, przyda się dla potomnych.
W załącznikach, punktach od 1 do 41 potrzebuję informacji z zakresów pomiarów (od najmniejszy do największy), jakie powinny oscylować w dci 110 km. Parametry wykonane są na wyłączonym silniku, z mojego programu diagnostycznego.
Zależy mi głównie na wiarygodnych w/w danych, za co z góry wielkie dzięki.
Trochę bez sensu zadane pytanie, nie bardzo też wiadomo, co autor programu czy też tłumaczenia miał na myśli w paru opcjach. Czasem dopiero zależności pomiędzy poszczególnymi parametrami dają jakieś odbicie, co do dalszej diagnostyki. Poza tym zawsze może być dołożony BOX czy wirus do ECU i parametry się przesuną. Jeżeli nie rozumiesz, jakie zależności dają poszczególne parametry pomiędzy sobą to podanie wartości skrajnych nic nie da ani tobie ani potomnym. Bo masz wartości normalne, jak układ nie dostaje to, co trzeba to próbuje się dostosować regulując nastawy i większość sterowników dopuszcza regulacje w granicach 30% bez zapalenie kontrolki silnika większe odchyłki są jak najbardziej możliwe, ale zapala się kontrolka.
Program posiada kilka możliwości adaptacyjnych, testów i dużo parametrów bieżących nie tylko silnika, wystarczy skontaktować się z producentem i połączyć z działem technicznym.
Program ten nie jest jakiś ,,prfesjonal,, , bo za taki trzeba wydac od kilku do kilkunastu tys.zł. i jeszcze trzeba dysponowac odpowiednią wiedzą co by wykorzystać w pełni jego możliwosci.
W moim przypadku, ten jest na razie wystarczający do podstawowej diagnostyki całego samochodu, co juz miało miejsce w przypadku czujnika ABS.
W ASO za zdiagnozowanie problemu, wymianę i samą część musiałbym wydać prawie równowartość całego programu.
Co do parametrów wyjsciowych, to na jednym obrazku podałem ciśnienie czynnika chłodzącego od 1 do 25 bara, jesli program wskazuje mi 6 bar to już mam jakis obraz sutuacji dlaczego klima słabo chlodzi i nastepnym razem będe wiedział czy udać się już do serwisu klimatyzacji. Tyczy się to równierz większości parametrów, do których jeszcze nie posiadam wartości skrajnych a każdy sterownik, czy nastawnik powinien je miec zaprogramowane przez producenta.
[size=7][size=7][size=9]corrado
Wysłany: Dzisiaj 8:35 Temat postu:
A czy mozna w tym sofcie
- skalibrowac czujnik skretu kierownicy ESP/ASR
- polaczyc sie z zegarami i wlaczyc funkcje diody ESP/ASR
Druga sprawa to nie szukajcie problemow gdzie ich nie ma. Auto nie ma bledow i dobrze jedzie wiec nie r[/size]uszac :)[/size][/size]
Z tym to nie do końca sie zgodzę. Samochód jeździ dobrze, nie sygnalizuje żadnych niepokojacych oznak ani błędów a przy pierwszej diagnostyce program wykrywa dużo błędów. Chociaż były to błędy sporadyczne, zapisane w sterowniku to po ich wykasowaniu zauważyłem mniejsze spalanie, ciekawe czy to przypadek.
A czy mozna w tym sofcie
- skalibrowac czujnik skretu kierownicy ESP/ASR
Z ukł. kierowniczego jest tylko 8 parametrów bieżących, nie można nic kalibrowac.
- polaczyc sie z zegarami i wlaczyc funkcje diody ESP/ASR
W Dusterze na razie nie można połączyć się z (deska rozdzielczą) zegarami, chociaż w Sandero i chya Loganach już tak.
Program cały czas jest rozwijany i aktualizowany i to jak będzie działał, zależy głównie od osób zgłaszajacych swoje uwagi i wysyłających pliki log. do producenta.
A czy mozna w tym sofcie
- skalibrowac czujnik skretu kierownicy ESP/ASR
Z ukł. kierowniczego jest tylko 8 parametrów bieżących, nie można nic kalibrowac.
czujnik skrętu kierownicy jest w module ABS i tam trzeba szukać a nie w układzie kierowniczym! Bo w DDT2000 - można z tego co przetłumaczyłem skalibrować ... ale nie jestem na 100% pewien tłumaczenia...
- polaczyc sie z zegarami i wlaczyc funkcje diody ESP/ASR
Cytat:
W Dusterze na razie nie można połączyć się z (deska rozdzielczą) zegarami, chociaż w Sandero i chya Loganach już tak.
Program cały czas jest rozwijany i aktualizowany i to jak będzie działał, zależy głównie od osób zgłaszajacych swoje uwagi i wysyłających pliki log. do producenta.
Zegary - czyli Table de Board z francuskiego :) jest na CAN nawet w moim k9k 796, dlatego pytam się i dlatego nie mogłem się do niego połączyć przez VAG k+l przez DDT2000
Masz rację coś jest w ukł. ham.
SĄ DWA MODUŁY UKŁADU HAMULCOWEGO
1 system hamulcowy Bosh 8.1 - z ciekawszych rzeczy do adoptowania, to jest odpowietrzanie układu hamulcowego ABS/ESP, reszta to testy elektrozaworów kół, silnika pompy i zasilania czujników. Testy również w postaci wykresów.
W usterkach znalazłem coś takiego - wyrównanie programowe kierownicy,(kod DF216) widocznie samo się ustawia bo po wykasowaniu usterki takowa się więcej nie pojawia.
2 system hamulcowy ABS Ogólny KWP - tutaj była usterka sporadyczna (kod DF196), Brak multipleksowego sygnału ukł. wspomagania kierownicy + Limity tolerancji napięcia zewnetrznego.
Parametry bieżące podzielone są na 3 zestawy.
1 predkości kół i pojazdu
2 pedał hamulca, zasilanie sterownika, STC sterownik stabilizacji i trakcji, kąt skrętu kierownicy, kąt szpilki, ciśnienie płynu hamulc, przyspieszenie poprzeczne.
3 programowe wyrównanie kierownicy, programowe wyrównanie przyspieszenia poprzecznego.
W tym module są tylko testy elektrozaworów każdego koła z osobna i test zasilania czujników prędkości kół, również w postaci wykresów. Adaptacji brak.
Zamiast deski rozdzielczej ja mam - Modół kontroli nadwozia Jednostka połączeniowa UCH, są tu param. bież., testy blokady drzwi, świateł, wycieraczek, brzęczka, lampka kontroli immobilajzera itp., co do adaptacji -to tylko odczyt i zapis nr. VIN.
Modół deski jest w Sandero II 2013r.
Program posiada kilka możliwości adaptacyjnych, testów i dużo parametrów bieżących nie tylko silnika, wystarczy skontaktować się z producentem i połączyć z działem technicznym.
A bez kontaktu się nie połączy? Trochę to dziwne.
Dardus napisał/a:
Co do parametrów wyjsciowych, to na jednym obrazku podałem ciśnienie czynnika chłodzącego od 1 do 25 bara, jesli program wskazuje mi 6 bar to już mam jakis obraz sutuacji dlaczego klima słabo chlodzi i nastepnym razem będe wiedział czy udać się już do serwisu klimatyzacji. Tyczy się to równierz większości parametrów, do których jeszcze nie posiadam wartości skrajnych a każdy sterownik, czy nastawnik powinien je miec zaprogramowane przez producenta.
Widzisz czepiłeś się nastawów mini/max, co jak już ci pisałem do niczego nie prowadzi. Podałeś wartość 0d 1 do 25bar, ale jakiego LP czy HP? Po wartości domyślam się, że HP tylko, że sprawdzałeś to jak nie było zbyt ciepło, bo ciśnienie może tam pójść znacznie wyżej a bez znajomości działania nic nie określisz do niczego to nie prowadzi, bo trzeba znać ciśnienie po niskiej jak i po wysokiej jego stosunek jak również temperaturę parownika i czynnika jak również zewnętrzną. I wtedy można coś powiedzieć w innym wypadku to tylko głupota. Bo to 6 barów może być w określonych warunkach dobrym ciśnieniem
Dardus napisał/a:
Z tym to nie do końca sie zgodzę. Samochód jeździ dobrze, nie sygnalizuje żadnych niepokojacych oznak ani błędów a przy pierwszej diagnostyce program wykrywa dużo błędów. Chociaż były to błędy sporadyczne, zapisane w sterowniku to po ich wykasowaniu zauważyłem mniejsze spalanie, ciekawe czy to przypadek.
To dziś prawie całkiem normalne ze zgłasza błędy zawłaszcz w tak leciwym autku jak twoje. Jedną z przyczyn błędów, które podałeś jest zużyty akumulator i rozrusznik i spowodowane trym spadki napięcia podczas rozruchu. Są tam zapisanie i na nic nie wpływają, ale zawsze ci, co kupili sobie pejsik na allegro za 20zł i za tyle też program piszą potem jak to po kasowaniu błędów auto lepiej im pali z rana, jest dynamiczniejsze a do tego mniej spala. Zawsze wtedy piszę, że kasuj dalej po 1 000 000 na raz autko będzie palić tylko 1l na 10000km a po użyci kasuj błędy 100 000 000 będzie produkować paliwo. Nie aktywne błędy nie wpływają na zużycie paliwa i na nic innego. Chociaż ja znam dwa przypadki, że błędy zapisane w sterowniku uniemożliwiają prawidłową pracę. Jeden to grupa VAG a drugi to Toyota.
w punktach od 1 do 41 potrzebuję informacji z zakresów pomiarów
Żaden ze mnie "guru", po prostu zazwyczaj dość dobrze idzie mi znajdowanie informacji - ale takich szczegółowych nie widziałem w zwykłej dokumentacji serwisowej.
Powinny być opisane w oryginalnym oprogramowaniu diagnostycznym, Renault CLIP, ale nie mam go, więc to tylko podejrzenie.
Ciężko zrozumiec o co ci chodzi.
W razie wątpliwości czy pytań skontaktować się z działem technicznym ( bo po połączeniu telefon odbiera sekretarka), tam informatyk powinien udzielić informacji na temat działania programu i jego możliwościach, co dla człowieka oriętującego sie w temacie nie powinno być problemu ze zrozumieniem poszczególnych zagadnień.
Pewnie może masz programik za kilka tys. zł. i myslisz, że jak coć jest warte kilkaset zł. to się do niczego już nie nadaje. Jednak ktoś to kupuje, bo ma możliwości - przykład, koszt wypalania fapa w serwisie - tutaj jest to możliwe po spełnieniu pewnych warunków wytyczonych przez program, sprawdzałem i to działa.
Ne mam zamairu wnikać w twoje kompetencje, jak się na tym znasz to twoja sprawa, ty próbujesz się tutaj wywyższać. Jesli nie masz odpowiedzi na moje pytania to nie odpowiadaj a nie krytykować, że sie czepiam i to tylko głuputa.
Jesli moje auto jest leciwe, to co można powiedzieć o starszych rocznikach (bez komentarza).
Swoją drogą jeśliby mechanik na podstawie tylko parametrów z diagnostyki chciał mi teraz wymienić aku a tym bardziej rozrusznik, to dla mnie jest wymieniaczem części z dobrych na nowe i naciągaczem, można by go porównać z kowalem i omijać szerokim łukiem.
Druga sprawa, wykasowanie usterek jednak coś wniosło, pierwsza diagnostyka od kiedy go kupiłem (co się działo wcześniej nie wiem), jednak błędy były i to dużo a na chwilę obecną i to już po większym przebiegu jakoś się nie powtarzają. pojawiły się nowe ale to wymuszone przeze mnie.
Dusterem jeżdżę tylko ja, pokonuje przeważnie ten sam dystans, wcześniej cieżko było zejść poniżej 6.6 l/100km, to teraz poniżej 6,0 l schodzi bez problemu - i to są fakty.....
Cytat:
laisar
Wysłany: Dzisiaj 9:50 Temat postu:
Dardus napisał/a:
w punktach od 1 do 41 potrzebuję informacji z zakresów pomiarów
Żaden ze mnie "guru", po prostu zazwyczaj dość dobrze idzie mi znajdowanie informacji - ale takich szczegółowych nie widziałem w zwykłej dokumentacji serwisowej.
Powinny być opisane w oryginalnym oprogramowaniu diagnostycznym, Renault CLIP, ale nie mam go, więc to tylko podejrzenie.
Wielkie dzięki laisar za fatygę.
Szczerze to nie spodziewałem i już nie spodziewam się informacji w tym temacie, chociaż warto było spróbować, temat można odpuścić.
A wskaż mi miejsce, w którym kazałem ci wymienić akumulator czy rozrusznik? Co do omijania szerokim łukiem to akurat ja staram się omijać takich klijętów, którzy kupili sobie fejsik z Internetu i próbują zepsuć sobie samochód. Pół biedy jak tylko odpinają czujnik i patrzą jak to wspaniały program mają, bo czujnik odpięty a program od razu im błąd czujnika, który odpieli pokazuje. A jak jeszcze tym programem daje się te błędy wykasować to są już w niebie.
Widzisz tam gdzie jest 5V ma być od 4, 9 do 5, 1V. Ale jak jest trochę więcej czy mnie to tragedii nie ma. To jest napięcie służące do zasilenia czujników i zależy tylko od dokładności doboru elementów w fabryce składającej ECU. Problemem jest jak masz tam około 3 V, co oznacz zwarcie na czujniku i to przy końcu magistrali ( prawo Ohma się kłania) czy też jak pojawia się tam 12-13V, czyli masz zwarcie do linii +12V i przepływka na takim napięciu wyzionął ducha. To sam pytasz się o ciśnienie na rampie. To bez znaczenia, jakie jest ciśnienie, bo może być tam 500 bar i jest dobrze a może być to bardzo źle. Liczy się ciśnienie zadane przez sterownik i czy takie jest utrzymane. Jak nie jest to parzysz, co robi sterownik by je utrzymać ( wysterowanie zaworu, jaka ma wartość).
Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Wrz 2007 Posty: 1106 Skąd: krakow
Wysłany: 2016-09-13, 14:52
Ktoś z kolegów poradzi, czy tester 327 z kabelkiem na USB połaczy się z tabletem Samsunga, który nie ma gniazda USB, a myszkę itp można podłączyć przez przejściówkę OTG? pozdr
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum