Jakby ktoś był ciekawy, jak to faktycznie wygląda, to wrzucam zdjęcia zwykłej żarówki H4 i Colorvision z niebieską poświatą (kupiłem pod niebieski lakier ;)):
Fajnie wygląda, ale aż 100zł za to? Ja kiedyś kupiłem żarówki udające xenony i świeciły przez ok. 1.5 roku. Bardzo dobrze oświetlały drogę a najlepsza była ich cena- 2zł za sztukę
Oczywiście, że działają i dają więcej światła. Oczywiście nie +90%, ale świecą mocniej. Cieńszy drucik w środku jest i mocniej świeci przy tej samej mocy, co oczywiście skutkuje też dużo słabszą trwałością. Jeździłem na żarówkach Night Vision Osrama, a teraz mam "zwykłe" +50% czy ileś tam i widzę różnicę, a tym bardziej widziałbym ją porównując ze zwykłymi.
Marka: Dacia, Skoda
Model: Duster Ph II 4x4, Superb II
Silnik: 1,6, LPG, 2,0 TDI
Rocznik: 2015, 2012
Wersja: Laureate
Dołączył: 12 Lip 2015 Posty: 97 Skąd: Polska
Wysłany: 2016-04-05, 19:38
Jak dla mnie zdjęcie u góry to brak światła (ewentualnie słońce coś tam odbija) a na dole widać ze świeci. Mam nadziej że to tylko tak wygląda na foto a w realu jest odwrotna różnica.
różnica jest ale zwykle wszędzie ale nie na drodze .
punktów pomiarowych jest 20 może i nawet 40
i to suma tych punktów daje magiczne +90%
Na drodzę poprawa może wynosić 1-2 %
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4273 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-04-05, 20:48
Akurat mam H4 +90 z niebieskim paskiem Boscha. Świecą wyraźnie jaśniej niż Philips +20, które miałem wcześniej. Jest jaśniejsze światło, farby odbijające światło na drodze jak i znaki drogowe zaczęły wyraźniej odbijać światło. Wiec nie zgadzam się, żet, to tylko chwyt marketingowy. Niebieski pasek zmienia subtelnie barwę światła z żółtej an żółto_białą.
Napiszę, choć nie wiem, kiedy będę miał okazję na nocne podróżowanie (tym bardziej, że noce coraz krótsze) :)
Maximus napisał/a:
Jak dla mnie zdjęcie u góry to brak światła (ewentualnie słońce coś tam odbija) a na dole widać ze świeci. Mam nadziej że to tylko tak wygląda na foto a w realu jest odwrotna różnica.
Oba zdjęcia robione pod innym kątem -- w innym miejscu wiązki światła.
Ostatnio zmieniony przez mbar 2016-04-06, 04:30, w całości zmieniany 1 raz
Ja w ogóle nie wnikałbym w sens tych +90%. Oko nie odbiera natężenia światła liniowo, a normy pomiaru mają się pewnie nijak do rzeczywistości.
Ale różnica w jakości oświetlenia jest. Gdyby nie to, że takie Night Breakery nie nadają się do jazdy po dziurawych drogach i wyboistych szutrach, to nie kupowałbym innych żarówek, niż właśnie wzmacniane.
Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.6
Dołączył: 31 Mar 2016 Posty: 4 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-04-26, 14:55
Karenzo napisał/a:
może i dziwne ale też nie legalne .
Najlepsze żarówki to są zwykle dużych producentów ja polecam firmę hella .
Żadne cuda +50% +10000 % nie działają bo moc żarówki określa homologacja która dla wszystkich jest jednakowa
jest to na pewno kosztem trwałości bo filtr jest mocno niebieski a by się przez niego przebić trzeba dać mocno dużo światła. Żarnik wówczas krócej wytrzymuje.
Podobny efekt można uzyskać o wiele taniej montując Nightbreakery od Osrama.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum