Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Brak w ofercie Duster z Lpg
Autor Wiadomość
gito 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 0.9 TCe
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 08 Maj 2016
Posty: 19
Skąd: Charznów
Wysłany: 2016-05-10, 09:31   

Dzwoniłem do serwisu i rzeczywiście nie ma takich wymagań żeby 3000KM przejechać na benzynie.

Jedynie co dostałem poradę, żeby po 4000KM podjechać wymienić olej, ale nie ma takich wymagań gwarancyjnych.
Natomiast dla własnego samopoczucia zamierzam tak zrobić, powinno wypaść akurat przed wakacyjnymi wyjazdami.

Przestudiowałem warunki gwarancji wydaje mi się że ewentualną regulacje zaworów będzie można podciągnąć pod wadę fabryczną, zwłaszcza że nie ma tego jako wymagania w programie przeglądów.

Ale jak to jest w rzeczywistości. czy ktoś już załatwiał sprawę regulacji zaworów w silnikiem 0.9 TCE i fabrycznym gazem ?
_________________
coGito ergo sum
 
arnold 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 785
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2016-05-10, 09:40   

Silnik nie jest nawet rok w ofercie z gazem to ciężko znaleźć kogoś kto będzie musiał robić regulację zaworów.
 
Kacper_Potocki 



Marka: Dacia
Model: D1b_4x2 D1b_4x4 D2a_4x2 D3a_4x4 B1a_4x4
Silnik: 1.6 1.2 1.0 1.2 1.2
Rocznik: 2017 2017 2020 2024 2025
Dołączył: 12 Maj 2016
Posty: 434
Skąd: Kęty
Wysłany: 2016-05-13, 15:42   

Wysłałem wczoraj zapytanie do jednej z firm, które w Warszawie montują LPG (renomowana firma, polecana bardzo) i silnik 1.2 Tce i LPG. Oto co odpisali:

Szanowny Panie,
Obecnie Dystrybutorzy nie posiadają przetestowanej i bezawaryjnej aplikacji LPG do PANA samochodu z bezpośrednim wtryskiem, którą mogę polecić.
To jednak wszystko, błyskawicznie się zmienia i listy profesjonalnych instalacji LPG dedykowanych do wymagających silników stale się powiększają o kolejne, nowe dopracowane sety montażowe.
Proponuję abyśmy pozostali w kontakcie bo jestem pewien, że w niedalekiej przyszłości będę w stanie zaoferować Panu super rozwiązanie LPG, które będzie działało niezawodnie i da komfort użytkowania samochodu po montażu autogazu na obu paliwach.

Pozdrawiam Piotr Zatchij, Właściciel, Szef Techniczny Energy Gaz Polska
_________________
Strzelnica Pneumatyczna: SMKS Kęty - LOK Nowa Wieś
 
SilverTM 



Marka: Dacia
Model: Duster Fl 4x4/Sandero 2
Silnik: 1.6 LPG/1.2 PB
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Mar 2014
Posty: 452
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-05-13, 16:19   

A ja natomiast porozmawiałem z zaprzyjaźnionym instalatorem LPG odnośnie Dustera 1.6 na silniku nissana i dowiedziałem się że sytuacja wygląda identycznie jak w każdym aucie w którym regulacja wymaga wymiany szklanek. A nissan to nie jest jedyna marka która stosuje takie rozwiązania toyota,nissan i parę innych wymienił. W takich autach można instalować gaz tylko trzeba to zrobić dobrze. Jak wiadomo pełno jest partaczy którzy wypuszczają auto po autokalibracji i myślą że będzie ok a później wychodzi że jest pełno problemów. I tak jak ludzie gazują nissany z tym samym silnikiem i nie mają problemów ( po poszukiwaniach jeden z nissanów ma najechane na gazie już ponad 150 tyś i wszystko jest ok można sprawdzać czy już czas na wymianę szklanek czy nie ) więc instalacja jest możliwa ale wymaga dobrego speca i na pewno takie instalacje jak instaluje dacia albo aso jako kit nie dadzą rady.

Takie wtrącenie co do Energy Gaz Polska na pewnym forum gazowym zostali przyłapani na podawaniu się za własnych klientów i zachwalali swoje instalacje które wymagały poprawek ( myślałem że każdy wie co to takiego nr ip... ) Nie twierdzę że są tragiczni ale robią instalacje tak by auto było gotowe jak najszybciej co jak wiadomo nie sprzyja na dokładności.

Jak ktoś z okolic Lublina ( Lubelszczyzny ) chce namiary na na prawdę dobrego gazownika to pw ;) Z innych miejsc Polski to już On może doradzić do kogo się zgłosić.
Ostatnio zmieniony przez SilverTM 2016-05-13, 16:25, w całości zmieniany 3 razy  
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-05-13, 17:08   

Zainstalować się da .
Problem jest w tym że w qaszkajach masowo padały jak muchy po 20-40 tyś na lpg
Kolejna sprawa to dodatkowe 4 wtryski które dobrej firmy będą kosztować 800-1000 zł więcej .
Do takiej instalacji potrzebny jest wydajniejszy reduktor i lepsza centralrka .
Nie mówiąc o regulowaniu tego układu co mało ludzi potrafi zrobić dobrze
_________________
Moje auto
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2016-05-13, 17:12, w całości zmieniany 1 raz  
 
SilverTM 



Marka: Dacia
Model: Duster Fl 4x4/Sandero 2
Silnik: 1.6 LPG/1.2 PB
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Mar 2014
Posty: 452
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-05-13, 18:20   

Karenzo napisał/a:
Problem jest w tym że w qaszkajach masowo padały jak muchy po 20-40 tyś na lpg


Padały bo jak napisałeś partacze montowali a to zamorduje każdy silnik.

Karenzo napisał/a:
Kolejna sprawa to dodatkowe 4 wtryski które dobrej firmy będą kosztować 800-1000 zł więcej .


4 wtryski dobrej firmy to ( 60-100zł za wtryskiwacz + dodatkowy koszt za montaż ale na pewno nie więcej jak cena wtrysku ) ... i nie trzeba dodatkowych 4 wtryskiwaczy.

http://www.phjacus.pl/Y56...ndry-p1462.html 4 wtryski łącznie 166zł
i to spokojnie starczy do napędzenia tego wariata ;)

Karenzo napisał/a:
Do takiej instalacji potrzebny jest wydajniejszy reduktor i lepsza centralrka .


Co do reduktora to nie ważne ile ma do obsługi wtryskiwaczy, i tak najczęściej montują mega popularne reduktory do 200 - 250km.

http://www.phjacus.pl/R54...R250-p1304.html
jest też wersja np do 150 km ale jak piszesz że trzeba wydajniej to wydajniej ;)

Co do centralki to większość dobrych centralek obsługuje ten patent ( ba ogarniają nawet silniki Wankla i inne kosmiczne technologie ;) )

Zresztą sam zobacz ile kosztują części. Jednak to nie to nabija koszt najbardziej to dobry instalator. Znam przypadek BMW znajomego co zamontował instalację na wsi przejechał 4,5 tyś i silnik staną :D

ps. Stronka do sprawdzenia części http://www.phjacus.pl/cgi-bin/index.pl

Jak ktoś jest zainteresowany montażem to podam namiar ;)
Jednak rozchodzi się tutaj o gwarancję, jak minie te 2-3 lata ludzie zaczną przerabiać dustery w lpg. Zresztą kolega miał toyotę corollę e12 czy jakoś tak ( 1.4 albo 1.6 nie pamiętam ) identyczna sytuacja co w silniku nissana czyli szklanki też większość osób siała wizję destrukcji i zniszczenia. A auto ma ponad 100 tyś w gazie sprawdzał nawet czy trzeba wymieniać te szklanki całe ale spokojnie mówili że jeszcze na nie jest czas.

Na forum lpg ten silnik jest ogarnięty. niestety chyba trzeba się zalogować
http://lpg-forum.pl/nissa...issan%20Qashqai

http://lpg-forum.pl/nissa...issan%20qashqai

http://lpg-forum.pl/nissa...issan%20qashqai

http://lpg-forum.pl/nissa...issan%20qashqai

pierwsze z brzegu.
Ostatnio zmieniony przez SilverTM 2016-05-13, 18:37, w całości zmieniany 5 razy  
 
keisyzrk 


Marka: dacia
Model: duster 4x2
Silnik: 1.6 sce
Rocznik: 2015
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 26 Gru 2015
Posty: 414
Skąd: LUBACZÓW/ZAMOŚĆ/RZESZÓW/TARNÓW/LUBLIN
Wysłany: 2016-05-13, 19:38   

a ja dzwoniłem do CZAKRAMU w Tarnowie i mi pan powiedział, że montowali instalacje LPG do QASHQAI i jeżeli silniki miały po jednym wtryskiwaczu benzyny to występowały problemy i nie poleca, a jeżeli wersja z dwoma wtryskiwaczami to nie mieli zgłaszanych żadnych problemów...koszt ok 3500zł..
 
walter_g 



Marka: Dacia
Model: Duster II Techroad
Silnik: 1.6 4WD
Rocznik: 2019
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Maj 2015
Posty: 402
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2016-05-13, 19:57   

Co do jazdy na gazie, z naszych kalkulacji Logana na TAXI wynika, że przy przebiegach mniejszych niż ok. 30.000 km rocznie to się po prostu nie opłaca :-/

Konieczność regulacji zaworów w ASO co 20.000 km (koszt ok. 600 zł.), wymiana świec zapłonowych co 20.000 dodatkowe 120 zł., co 15.000 przegląd gazu w BRC (120 zł.)...

Podobno silnik 1.2 16V potrzebuje ok. 2-3 regulacji zaworów i powinno się wszystko ułożyć, zobaczymy
 
Allekko 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: SCe 115 S&S
Rocznik: 2016
Dołączył: 31 Gru 2015
Posty: 85
Skąd: Katowice
Wysłany: 2016-05-13, 20:01   

keisyzrk napisał/a:
a ja dzwoniłem do CZAKRAMU w Tarnowie i mi pan powiedział, że montowali instalacje LPG do QASHQAI i jeżeli silniki miały po jednym wtryskiwaczu benzyny to występowały problemy i nie poleca, a jeżeli wersja z dwoma wtryskiwaczami to nie mieli zgłaszanych żadnych problemów...koszt ok 3500zł..

Duster przynajmniej mój posiada 4 wtryskiwacze czyli się nie nadaje do LPG. Może i lepiej i tak nie chciałem montować. Ale obecna cena LPG mocno kusi.
 
SilverTM 



Marka: Dacia
Model: Duster Fl 4x4/Sandero 2
Silnik: 1.6 LPG/1.2 PB
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Mar 2014
Posty: 452
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-05-13, 20:14   

To już trzeba bezpośrednio u ludzi którzy mają pojęcie o czym mówią. Ale Allekko jeśli posiadasz na pewno 4 wtryskiwacze to identycznie będą u Ciebie 4 wtryskiwacze gazu.

Ta cała zaistniała sytuacja z brakiem fabrycznej instalacji gazowej do Dustera wynika z niedoskonałości fabrycznych instalacji, jeśli chodzi o montaż i dobór podzespołów to nie jest źle. Jednak te silniki nissana wymagają wręcz perfekcyjnego montażu i wystrojenia tak by mieszanka była odpowiednia a nie raz za ubogo raz za bogato. Gdyby każdy salon musiał robić po 50km na strojenie instalacji to przestało by to być dla Renault opłacalne a i tak by to zrobili źle. Sprawdzałem moją instalację i mam za bogatą mieszankę jednak z dwojga złego lepiej tak najwyżej wypali mi katalizator...
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-05-13, 20:36   

to co ty podałeś to jakieś najtańsze
normalnie
http://www.autogaz-market...-niebieska.html
taki mamy w fabrycznym lpg
_________________
Moje auto
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2016-05-13, 20:39, w całości zmieniany 1 raz  
 
SilverTM 



Marka: Dacia
Model: Duster Fl 4x4/Sandero 2
Silnik: 1.6 LPG/1.2 PB
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Mar 2014
Posty: 452
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-05-13, 20:59   

nie najtańsze ale tanie dobre i sprawdzone. Bo te co my mamy to jedyne co w nich dobre to że działają... Ale te tanie i dobre też działają i podobne przebiegi robią. Bo te nasze to są w podobnych pieniądzach co japońskie keihin-y ale takie super wtryski to montują do mocno nietypowych aut ( moce powyżej 400km np ). Są niewiele droższe od tych najtańszych hanny ogólnie wtryski do takich aut jak "nasze" oscylują w granicach 100zł za sztukę. Chyba że ktoś chce płacić za to samo tylko nie robione w Polsce i kilka razy drożej to czemu nie.

Co do tych landi nic do nich nie mam poza tym że są bardzo głośne w moim dusterze czasami z zewnątrz wydaje mi się że mam diesla w porównaniu do innych wtryskiwaczy a przerobiłem już kilka modeli w innych autach ;)
 
wojtek013 



Marka: Ford/Dacia
Model: Fiesta/Duster
Silnik: 1,4i LPG/ Blue dCi 115 4WD
Rocznik: 2013 Trend, GoldX/2020 Ptestige
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Mar 2014
Posty: 371
Skąd: KR
Wysłany: 2016-05-13, 21:08   

Są jeszcze: http://www.phjacus.pl/Y75...nczy-p2394.html
_________________
miała być Sandero Laureate tce, jest Fiesta mk7, no i Duster
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-05-13, 21:11   

baracudy też dobre wtryski ale nadal 8 x 71 = 568
_________________
Moje auto
 
wojtek013 



Marka: Ford/Dacia
Model: Fiesta/Duster
Silnik: 1,4i LPG/ Blue dCi 115 4WD
Rocznik: 2013 Trend, GoldX/2020 Ptestige
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Mar 2014
Posty: 371
Skąd: KR
Wysłany: 2016-05-13, 21:14   

Karenzo napisał/a:
baracudy też dobre wtryski ale nadal 8 x 71 = 568

Cztery w zupełności ogarną.
_________________
miała być Sandero Laureate tce, jest Fiesta mk7, no i Duster
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-05-13, 21:29   

mowa o H4M gdzie jest jest 8 wtrysków benz.
więc musi być 8 wtrysków lpg
_________________
Moje auto
 
wojtek013 



Marka: Ford/Dacia
Model: Fiesta/Duster
Silnik: 1,4i LPG/ Blue dCi 115 4WD
Rocznik: 2013 Trend, GoldX/2020 Ptestige
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Mar 2014
Posty: 371
Skąd: KR
Wysłany: 2016-05-13, 21:34   

Karenzo napisał/a:
mowa o H4M gdzie jest jest 8 wtrysków benz.
więc musi być 8 wtrysków lpg

Taa...
_________________
miała być Sandero Laureate tce, jest Fiesta mk7, no i Duster
Ostatnio zmieniony przez wojtek013 2016-05-13, 21:36, w całości zmieniany 2 razy  
 
SilverTM 



Marka: Dacia
Model: Duster Fl 4x4/Sandero 2
Silnik: 1.6 LPG/1.2 PB
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Mar 2014
Posty: 452
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-05-13, 21:40   

8 dobrych Polskich wtryskiwaczy ( barracudy to przerost nie potrzebne są z takim zapasem a nawet to może szkodzić na niskich obrotach ) jeśli to nawet kwota 500-600zł to wychodzi 300zł dopłaty do normalnej instalacji.

Co do 8 wtrysków to nie wypowiem się bo nie jestem instalatorem czy są potrzebne czy nie ;) jednak jak widać nie jest to bóg wie jaki problem czy komplikacja.
 
wojtek013 



Marka: Ford/Dacia
Model: Fiesta/Duster
Silnik: 1,4i LPG/ Blue dCi 115 4WD
Rocznik: 2013 Trend, GoldX/2020 Ptestige
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Mar 2014
Posty: 371
Skąd: KR
Wysłany: 2016-05-13, 21:46   

SilverTM napisał/a:
8 dobrych Polskich wtryskiwaczy ( barracudy to przerost nie potrzebne są z takim zapasem a nawet to może szkodzić na niskich obrotach ) jeśli to nawet kwota 500-600zł to wychodzi 300zł dopłaty do normalnej instalacji.

Co do 8 wtrysków to nie wypowiem się bo nie jestem instalatorem czy są potrzebne czy nie ;) jednak jak widać nie jest to bóg wie jaki problem czy komplikacja.


Problem to gazownik, który dobierze odpowiednie komponenty i wystroi instalację tak, aby prawidłowo działała w pełnym zakresie obrotów i obciążeń.

Nic więcej nie potrzeba.

W Fieście mam właśnie Barracudy i nie uważam, żeby to był przerost - kwestia odpowiednich dysz. Obecnie są wyżej klasyfikowane niż Hana. Po prostu cena/ jakość.
_________________
miała być Sandero Laureate tce, jest Fiesta mk7, no i Duster
Ostatnio zmieniony przez wojtek013 2016-05-13, 21:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
SilverTM 



Marka: Dacia
Model: Duster Fl 4x4/Sandero 2
Silnik: 1.6 LPG/1.2 PB
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Mar 2014
Posty: 452
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-05-14, 07:58   

A ja mam cały komplet staga na tych wtryskach co podałem i też działają bardzo dobrze. W corolce i kia znajomych ciągle latają i wszystko ok a chyba 50-60zł tańsze na sztuce były. Ale to takie duperele.

Nie ważne jaka firmy sprzęt ważniejsze w czym gazownik się dobrze czuje i który sprzęt zna.

Jak ktoś ma w planach gazowanie silnika SCE to mogę się spytać o polecanego człowieka w konkretnym województwie który to to ogarnie bez problemów.


2 wtryskiwacze benzyny na cylinder:
http://lpg-forum.pl/nissa...ilit=juke%201.6

I jak widać jak ktoś myśli i ma doświadczenie to zrobi taki silnik bez problemów nie wykręcając się bo ... są dostępne emulatory specjalnie dla takich silników i wystarczą 4 wtryskiwacze lpg oraz normalna instalacja.

I podobno landirenzo ma instalację lpg do tego silnika.
Ostatnio zmieniony przez SilverTM 2016-05-14, 08:26, w całości zmieniany 2 razy  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne