Dzwoniłem do serwisu i rzeczywiście nie ma takich wymagań żeby 3000KM przejechać na benzynie.
Jedynie co dostałem poradę, żeby po 4000KM podjechać wymienić olej, ale nie ma takich wymagań gwarancyjnych.
Natomiast dla własnego samopoczucia zamierzam tak zrobić, powinno wypaść akurat przed wakacyjnymi wyjazdami.
Przestudiowałem warunki gwarancji wydaje mi się że ewentualną regulacje zaworów będzie można podciągnąć pod wadę fabryczną, zwłaszcza że nie ma tego jako wymagania w programie przeglądów.
Ale jak to jest w rzeczywistości. czy ktoś już załatwiał sprawę regulacji zaworów w silnikiem 0.9 TCE i fabrycznym gazem ?
Wysłałem wczoraj zapytanie do jednej z firm, które w Warszawie montują LPG (renomowana firma, polecana bardzo) i silnik 1.2 Tce i LPG. Oto co odpisali:
Szanowny Panie,
Obecnie Dystrybutorzy nie posiadają przetestowanej i bezawaryjnej aplikacji LPG do PANA samochodu z bezpośrednim wtryskiem, którą mogę polecić.
To jednak wszystko, błyskawicznie się zmienia i listy profesjonalnych instalacji LPG dedykowanych do wymagających silników stale się powiększają o kolejne, nowe dopracowane sety montażowe.
Proponuję abyśmy pozostali w kontakcie bo jestem pewien, że w niedalekiej przyszłości będę w stanie zaoferować Panu super rozwiązanie LPG, które będzie działało niezawodnie i da komfort użytkowania samochodu po montażu autogazu na obu paliwach.
Pozdrawiam Piotr Zatchij, Właściciel, Szef Techniczny Energy Gaz Polska
A ja natomiast porozmawiałem z zaprzyjaźnionym instalatorem LPG odnośnie Dustera 1.6 na silniku nissana i dowiedziałem się że sytuacja wygląda identycznie jak w każdym aucie w którym regulacja wymaga wymiany szklanek. A nissan to nie jest jedyna marka która stosuje takie rozwiązania toyota,nissan i parę innych wymienił. W takich autach można instalować gaz tylko trzeba to zrobić dobrze. Jak wiadomo pełno jest partaczy którzy wypuszczają auto po autokalibracji i myślą że będzie ok a później wychodzi że jest pełno problemów. I tak jak ludzie gazują nissany z tym samym silnikiem i nie mają problemów ( po poszukiwaniach jeden z nissanów ma najechane na gazie już ponad 150 tyś i wszystko jest ok można sprawdzać czy już czas na wymianę szklanek czy nie ) więc instalacja jest możliwa ale wymaga dobrego speca i na pewno takie instalacje jak instaluje dacia albo aso jako kit nie dadzą rady.
Takie wtrącenie co do Energy Gaz Polska na pewnym forum gazowym zostali przyłapani na podawaniu się za własnych klientów i zachwalali swoje instalacje które wymagały poprawek ( myślałem że każdy wie co to takiego nr ip... ) Nie twierdzę że są tragiczni ale robią instalacje tak by auto było gotowe jak najszybciej co jak wiadomo nie sprzyja na dokładności.
Jak ktoś z okolic Lublina ( Lubelszczyzny ) chce namiary na na prawdę dobrego gazownika to pw ;) Z innych miejsc Polski to już On może doradzić do kogo się zgłosić.
Ostatnio zmieniony przez SilverTM 2016-05-13, 16:25, w całości zmieniany 3 razy
Zainstalować się da .
Problem jest w tym że w qaszkajach masowo padały jak muchy po 20-40 tyś na lpg
Kolejna sprawa to dodatkowe 4 wtryski które dobrej firmy będą kosztować 800-1000 zł więcej .
Do takiej instalacji potrzebny jest wydajniejszy reduktor i lepsza centralrka .
Nie mówiąc o regulowaniu tego układu co mało ludzi potrafi zrobić dobrze
Problem jest w tym że w qaszkajach masowo padały jak muchy po 20-40 tyś na lpg
Padały bo jak napisałeś partacze montowali a to zamorduje każdy silnik.
Karenzo napisał/a:
Kolejna sprawa to dodatkowe 4 wtryski które dobrej firmy będą kosztować 800-1000 zł więcej .
4 wtryski dobrej firmy to ( 60-100zł za wtryskiwacz + dodatkowy koszt za montaż ale na pewno nie więcej jak cena wtrysku ) ... i nie trzeba dodatkowych 4 wtryskiwaczy.
Co do centralki to większość dobrych centralek obsługuje ten patent ( ba ogarniają nawet silniki Wankla i inne kosmiczne technologie ;) )
Zresztą sam zobacz ile kosztują części. Jednak to nie to nabija koszt najbardziej to dobry instalator. Znam przypadek BMW znajomego co zamontował instalację na wsi przejechał 4,5 tyś i silnik staną :D
Jak ktoś jest zainteresowany montażem to podam namiar ;)
Jednak rozchodzi się tutaj o gwarancję, jak minie te 2-3 lata ludzie zaczną przerabiać dustery w lpg. Zresztą kolega miał toyotę corollę e12 czy jakoś tak ( 1.4 albo 1.6 nie pamiętam ) identyczna sytuacja co w silniku nissana czyli szklanki też większość osób siała wizję destrukcji i zniszczenia. A auto ma ponad 100 tyś w gazie sprawdzał nawet czy trzeba wymieniać te szklanki całe ale spokojnie mówili że jeszcze na nie jest czas.
a ja dzwoniłem do CZAKRAMU w Tarnowie i mi pan powiedział, że montowali instalacje LPG do QASHQAI i jeżeli silniki miały po jednym wtryskiwaczu benzyny to występowały problemy i nie poleca, a jeżeli wersja z dwoma wtryskiwaczami to nie mieli zgłaszanych żadnych problemów...koszt ok 3500zł..
Marka: Dacia
Model: Duster II Techroad
Silnik: 1.6 4WD
Rocznik: 2019 Pomógł: 3 razy Dołączył: 26 Maj 2015 Posty: 402 Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2016-05-13, 19:57
Co do jazdy na gazie, z naszych kalkulacji Logana na TAXI wynika, że przy przebiegach mniejszych niż ok. 30.000 km rocznie to się po prostu nie opłaca
Konieczność regulacji zaworów w ASO co 20.000 km (koszt ok. 600 zł.), wymiana świec zapłonowych co 20.000 dodatkowe 120 zł., co 15.000 przegląd gazu w BRC (120 zł.)...
Podobno silnik 1.2 16V potrzebuje ok. 2-3 regulacji zaworów i powinno się wszystko ułożyć, zobaczymy
a ja dzwoniłem do CZAKRAMU w Tarnowie i mi pan powiedział, że montowali instalacje LPG do QASHQAI i jeżeli silniki miały po jednym wtryskiwaczu benzyny to występowały problemy i nie poleca, a jeżeli wersja z dwoma wtryskiwaczami to nie mieli zgłaszanych żadnych problemów...koszt ok 3500zł..
Duster przynajmniej mój posiada 4 wtryskiwacze czyli się nie nadaje do LPG. Może i lepiej i tak nie chciałem montować. Ale obecna cena LPG mocno kusi.
To już trzeba bezpośrednio u ludzi którzy mają pojęcie o czym mówią. Ale Allekko jeśli posiadasz na pewno 4 wtryskiwacze to identycznie będą u Ciebie 4 wtryskiwacze gazu.
Ta cała zaistniała sytuacja z brakiem fabrycznej instalacji gazowej do Dustera wynika z niedoskonałości fabrycznych instalacji, jeśli chodzi o montaż i dobór podzespołów to nie jest źle. Jednak te silniki nissana wymagają wręcz perfekcyjnego montażu i wystrojenia tak by mieszanka była odpowiednia a nie raz za ubogo raz za bogato. Gdyby każdy salon musiał robić po 50km na strojenie instalacji to przestało by to być dla Renault opłacalne a i tak by to zrobili źle. Sprawdzałem moją instalację i mam za bogatą mieszankę jednak z dwojga złego lepiej tak najwyżej wypali mi katalizator...
nie najtańsze ale tanie dobre i sprawdzone. Bo te co my mamy to jedyne co w nich dobre to że działają... Ale te tanie i dobre też działają i podobne przebiegi robią. Bo te nasze to są w podobnych pieniądzach co japońskie keihin-y ale takie super wtryski to montują do mocno nietypowych aut ( moce powyżej 400km np ). Są niewiele droższe od tych najtańszych hanny ogólnie wtryski do takich aut jak "nasze" oscylują w granicach 100zł za sztukę. Chyba że ktoś chce płacić za to samo tylko nie robione w Polsce i kilka razy drożej to czemu nie.
Co do tych landi nic do nich nie mam poza tym że są bardzo głośne w moim dusterze czasami z zewnątrz wydaje mi się że mam diesla w porównaniu do innych wtryskiwaczy a przerobiłem już kilka modeli w innych autach ;)
8 dobrych Polskich wtryskiwaczy ( barracudy to przerost nie potrzebne są z takim zapasem a nawet to może szkodzić na niskich obrotach ) jeśli to nawet kwota 500-600zł to wychodzi 300zł dopłaty do normalnej instalacji.
Co do 8 wtrysków to nie wypowiem się bo nie jestem instalatorem czy są potrzebne czy nie ;) jednak jak widać nie jest to bóg wie jaki problem czy komplikacja.
Marka: Ford/Dacia
Model: Fiesta/Duster
Silnik: 1,4i LPG/ Blue dCi 115 4WD
Rocznik: 2013 Trend, GoldX/2020 Ptestige Pomógł: 4 razy Dołączył: 02 Mar 2014 Posty: 371 Skąd: KR
Wysłany: 2016-05-13, 21:46
SilverTM napisał/a:
8 dobrych Polskich wtryskiwaczy ( barracudy to przerost nie potrzebne są z takim zapasem a nawet to może szkodzić na niskich obrotach ) jeśli to nawet kwota 500-600zł to wychodzi 300zł dopłaty do normalnej instalacji.
Co do 8 wtrysków to nie wypowiem się bo nie jestem instalatorem czy są potrzebne czy nie ;) jednak jak widać nie jest to bóg wie jaki problem czy komplikacja.
Problem to gazownik, który dobierze odpowiednie komponenty i wystroi instalację tak, aby prawidłowo działała w pełnym zakresie obrotów i obciążeń.
Nic więcej nie potrzeba.
W Fieście mam właśnie Barracudy i nie uważam, żeby to był przerost - kwestia odpowiednich dysz. Obecnie są wyżej klasyfikowane niż Hana. Po prostu cena/ jakość.
_________________ miała być Sandero Laureate tce, jest Fiesta mk7, no i Duster
Ostatnio zmieniony przez wojtek013 2016-05-13, 21:52, w całości zmieniany 1 raz
A ja mam cały komplet staga na tych wtryskach co podałem i też działają bardzo dobrze. W corolce i kia znajomych ciągle latają i wszystko ok a chyba 50-60zł tańsze na sztuce były. Ale to takie duperele.
Nie ważne jaka firmy sprzęt ważniejsze w czym gazownik się dobrze czuje i który sprzęt zna.
Jak ktoś ma w planach gazowanie silnika SCE to mogę się spytać o polecanego człowieka w konkretnym województwie który to to ogarnie bez problemów.
I jak widać jak ktoś myśli i ma doświadczenie to zrobi taki silnik bez problemów nie wykręcając się bo ... są dostępne emulatory specjalnie dla takich silników i wystarczą 4 wtryskiwacze lpg oraz normalna instalacja.
I podobno landirenzo ma instalację lpg do tego silnika.
Ostatnio zmieniony przez SilverTM 2016-05-14, 08:26, w całości zmieniany 2 razy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum