Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Nieszczelność dolotu powietrza
Autor Wiadomość
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-04-18, 17:27   Nieszczelność dolotu powietrza

Mam prośbę do innych posiadaczy dustera 1.6 16v K4M do rocznika 2013
Czy moglibyście sprawdzić jak wygląda szczelność dolotu .
Chodzi o zatkanie ręką wlotu plastikowej rury oraz wlotu do rezonatora .
Pytam bo u mnie nie czuć podciśnienia i nie wiem czy TTTM ?
dokładnie chodzi mi o zakrycie ręką w tych miejscach

motor-parcial-renault-duster-kangoo-logan-16-16v-flex-105001-MLB20261732595_032015-F.jpg
Plik ściągnięto 433 raz(y) 156,94 KB

item,223,1,x.jpg
Plik ściągnięto 349 raz(y) 149,08 KB

Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2016-04-18, 17:28, w całości zmieniany 1 raz  
 
arnold 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 785
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2016-04-18, 20:07   

To jest przed filtrem? Podciśnienie jakieś wyczujesz gdy silnik będzie osiągał moc maksymalną, a przy małych obrotach smiem wątpić. Szczelny to ma być za filtrem żeby syfu nie ciągnął, a za przepustnicą żeby praca silnika była stabilna.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-04-18, 20:16   

dolot mimo prostej budowy jest bardzo skomplikowany więc musi być szczelny
kąty zagięcia oraz pojemność ma tu kluczowe znaczenia
w daci na łączeniu puszki rezonacyjnej i obudowy filtra jest jakaś tandetna guma i w niej upatruje problem
_________________
Moje auto
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2016-04-18, 20:17, w całości zmieniany 2 razy  
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-04-20, 18:27   

Bez żartów nikt nie znalazł czasu żeby zwyczajnie przyłożyć rękę do wlotu powietrza ?
przecież cała operacja to maks 30 sek
_________________
Moje auto
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3680
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-04-20, 19:55   

wazne zeby za przeplywomierzem byl szczelny a przed nie musi. druga sprawa to silnik N/A wiec jakies nieszczelnosci to nic nie robia, nie beda mialy wplywu na prace silnika
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-04-20, 20:32   

niestety w moim nie ma przepływomierza .
jest tylko w klekocie
U mnie masa powietrza jest szacowana poprzez czujnik w kolektorze dol .


Zresztą przepływomierze stosuje się tylko w celu ograniczenia emisji spalin .
_________________
Moje auto
 
arnold 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 785
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2016-04-20, 20:33   

Dokładnie. Ale przy dużym obciążeniu możesz go w ten sposób zadusić.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-04-20, 20:47   

Niestety dolot spełnia szereg ważnych funkcji i musi być szczelny .
Najważniejsze to doładowanie zwrotne , czyli fala powrotna po zamknięciu zaworów która powinna się spotkać w rezonatorze .

Przy nieszczelnym dolocie powstają zawirowanie w dolocie i niepotrzebne opory .
Kolejna sprawa to temperatura tlenu czyli gęstość powietrza która jest kompromisem miedzy możliwościami filtracyjnymi a osiągami .
W naszych autach postawiono priorytet na jak najlepszą filtracje .

K4M to prymitywna jednostka do bólu , brak czujnika temp zasysanego powietrza oraz przepływomierza powoduje że gęstość i masa powietrza jest dobiera według schematów temp otoczenia i czujnika w dolocie . Jeżeli będzie zasysał inne powietrze niż zaprogramował to producent doprowadzi to do złego składu mieszanki (w małym stopniu )
_________________
Moje auto
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2016-04-20, 20:51, w całości zmieniany 1 raz  
 
arnold 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 785
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2016-04-20, 21:48   

Czyli jest klasyczny map sensor z czujnikiem temp? To znaczy że mierzy temperaturę za filtrem i przepustnicą.


EDIT:

Patrzę na moją rurę zasysającą powietrze (tCe 90) i tam są takie nacięcia z dwóch stron wzdłuż osi całej rury. Reszta stajni Renault ma w tym silniku podobnie. Nie wiem jak je nazwać i jaką dokładną funkcję mają. Ale wiem że dolot zimnego powietrza przed filtrem w wielu markach robiony jest na taką sztukę. Zupełnie inna gadka jest za filtrem powietrza.

fota z francuskiej strony:


http://www.turbo.fr/diapo...s-photos-48399/
Ostatnio zmieniony przez arnold 2016-04-29, 16:07, w całości zmieniany 1 raz  
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-05-06, 20:30   

Dziś rozebrałem dolot do przepustnicy .
Przepustnica jest szczelna nie ma lewego powietrza

Całe powietrze idzie tymi otworami
Czy to jest dolot ciepłego powietrza znad wydechu ?
Coś takiego było w starych jednostkach .
Działało to na zasadzie klapki sterowanej bi metalem który po rozgrzaniu powietrza zasysanego znad kolektora wydechowego zamykał się dając tylko świeże powietrze . Pytanie brzmi dlaczego ten wlot jest za filtrem ???
Cała ta puszka przed filtrem jest bardzo duża i nie da się jej wyjąć bez demontażu przepustnicy .

Może te otwory to swego rodzaju odma ?

motor-parcial-renault-duster-kangoo-logan-16-16v-flex-105001-MLB20261732595_032015-F.jpg
Plik ściągnięto 305 raz(y) 158,29 KB

13173022_231030820595274_9092569714862400450_o.jpg
otwory
Plik ściągnięto 157 raz(y) 74,57 KB

_________________
Moje auto
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2016-05-06, 20:35, w całości zmieniany 4 razy  
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-05-06, 21:09   

mowa o tym elemncie
odma to na pewno nie jest

Bez tytułu.png
Plik ściągnięto 19778 raz(y) 128,25 KB

_________________
Moje auto
 
mercurysable 


Marka: DACIA
Model: DUSTER II
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate2
Dołączył: 19 Gru 2013
Posty: 100
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2016-05-09, 19:45   

Karenzo wyjęcie tego plastiku nie jest takie piękne jak na zdjęciu , tym bardziej . Właśnie rozbierałem to dziadostwo , żeby dostać się do przepustnicy , aby zmierzyć fi przepustnicy i ją wyczyścić . Mam wrażenie , że ten patent nie do końca jest w stanie zachować szczelność układu dolotowego za filtrem . Dokładnie chodzi o gumkę założoną na przepustnicy . Jak pozbawimy ten plastik dwóch śrub to całość ma luz i , że tak powiem lata sobie na boki . Przepustnica syf pomimo , że ASO czyściło ją przy 20tyś , teraz mam jakieś 45tyś km . Wiem skąd ten syf z odmy podpiętej pod tą plastikową puszkę , cała tłusta od oleju. Przymierzam się do założenia stożka w obudowie kompozytowej bo powróciły falujące obroty .
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-05-09, 20:40   

wydawało się łatwe
ale z 10 min kombinowałem i odpuściłem .
u mnie o dziwo przepustnica czysta , gumka na miejscu ale jestem pewny że ten plastik jest powodem problemów
dziwaczne rozwiązanie
przepustnica nad kolektorem wydechowym do tego w nieszczelnej obudowie

su.jpg
Plik ściągnięto 140 raz(y) 135,62 KB

_________________
Moje auto
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2016-05-09, 20:48, w całości zmieniany 3 razy  
 
mercurysable 


Marka: DACIA
Model: DUSTER II
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate2
Dołączył: 19 Gru 2013
Posty: 100
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2016-05-09, 21:14   

Według mnie nie wyjdzie bez demontażu przepustnicy , po prostu się nie zmieści , po demontażu jak najbardziej . Przepustnica jest na dwóch śrubach od spodu i jedna od góry , tak mi się wydaje bo jej nie demontowałem . Ale fi przepustnicy to 83-84mm potęga !!!!!!! Szukam teraz kolanka z redukcją na 76mm. Jestem pewien , że się tego całego badziewia pozbędę . Nie dość że faktycznie cały plastik jest nad wydechem to jeszcze jakieś dziury ma wewnątrz najprawdopodobniej żeby olej z odmy miał gdzie ściekać , tylko co z powietrzem , nie dość , że tam wiruje to się jeszcze podgrzewa . Ciekawe czy to ma coś wspólnego z normą ERO 5 , bo przy przepustnicach elektronicznych były zawsze przepływki !!!
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-05-09, 21:58   

tu film z instrukcją



Co to stożków to bardzo ale to bardzo nie polecam .
Nie wgłębiając się niepotrzebnie w szczegóły takie stożki są dla sportu gdzie żywotność silnika to 2-3 rzędna sprawa .

Sama konstrukcja dolotu to bardzo skomplikowana sprawa więc własna konstrukcje bez potężnej wiedzy to stąpanie po lodzie przy + 10 C .
Przepływomierza nie ma bo nie musi go być , służy on tylko do dobrania lepszej mieszanki w celu zmniejszenie szkodliwych substancji , u nas silnik szacuje mase powietrza zliczając :
temp powietrza , ciśnienia za przepustnicą , temp silnika

http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2076985.html
temat jak widać stary , trzeba poszukać rozwiązania

Ja mam takie wrażenie że odwietrzenie układu korbowego powinno mieć jakiś powrót oleju do miski i to spadło/urwało się

obudowa filtra .pdf
instrukcja serwisowa
Pobierz Plik ściągnięto 241 raz(y) 134,4 KB

_________________
Moje auto
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2016-05-09, 22:46, w całości zmieniany 7 razy  
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7427
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2016-05-10, 04:55   

Gdzieś widziałem, że obudowę filtra okleja się folią ALU ze styropianem (czy czymś takim) w celu odizolowania termicznego, a wydech owija kocem azbestowym albo z włókna szklanego.
Już mnie olśniło. Kolega na renaultklub robi clio na rajdy.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-05-11, 19:51   

Dziś dowiedziałem się że nie ma opcji aby powietrza dla silnika było zasysane przed odme .(szczelną odmę )
Po prostu chcieli mnie zbyć w serwie bo gwarancja się kończy ....

Izolacja termiczna dolotu to sztuka dla sztuki , tam jest taki przepływ że powietrze może podgrzewa się o kilka stopni , bardziej minie martwi zasysanie niefiltrowanego gorącego powietrza


Mam takie pytanie w serwisówce z 2010 przy obudowie przepustnicy jest- przewód (3) recyrkulacji oparów benzyny.
u mnie nie ma go w tym miejscu (a jest pierwszy podejrzany problemów ) widać też go obok przepustnicy , gdzie on jest w naszym silnikach z elektroniczną przepustnica


Ogólnie mowa o elemncie
82 00 420 871
występującym w każdym 1.6 16v K4M od renault

Są w nim otwory nad kolektorem wydechowym


Kupie taśmę aluminiową i zakleję cały dół tej obudowy

moteur11.jpg
Plik ściągnięto 252 raz(y) 177,07 KB

_________________
Moje auto
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2016-05-11, 20:35, w całości zmieniany 8 razy  
 
mercurysable 


Marka: DACIA
Model: DUSTER II
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate2
Dołączył: 19 Gru 2013
Posty: 100
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2016-05-13, 18:08   

Czyli jak rozumię serwis zaprzecza jakoby odma była w tym plastikuza przepustnicą. Ale tak jest w daciach z elektroniczną przepystnicą. W tym pudle jest gumowa uszczelka i wystający walcowy odlew wychodzący z bloku silnika . Stąd też taki syf wewnątrz niego i na przepustnicy. Zakupiłem części i poniedziałek biore się za przerabianie układu powietrznego . Będzie trzeba pomierzyć pojemność orginału i dobrać taki sam dla stożka . Zobaczymy .
 
mercurysable 


Marka: DACIA
Model: DUSTER II
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate2
Dołączył: 19 Gru 2013
Posty: 100
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2016-05-17, 23:00   

Po dzisiejszym montażu mogę na chwilę obecna powiedzieć , że wyczuwalna jest różnica w reakcji na pedał gazu , silnik dużo szybciej wkręca się na obroty . Jutro trochę pojeżdżę to zobaczymy co się jeszcze zmieniło .

stożek duster 2.jpg
Plik ściągnięto 314 raz(y) 225,38 KB

 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-05-17, 23:19   

ja proponuje udać sie na hamownie .
_________________
Moje auto
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7427
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2016-05-18, 05:07   

mercurysable napisał/a:
silnik dużo szybciej wkręca się na obroty.


I dla mnie to już jest modyfikacja na plus. Niewielki ale jednak plus.

Hamownie powinien zrobić przed i po modyfikacjach, to by widział na wykresie konkretnie różnicę.
 
mercurysable 


Marka: DACIA
Model: DUSTER II
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate2
Dołączył: 19 Gru 2013
Posty: 100
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2016-05-18, 22:20   

Po pierwszych jazdach wrażenia są takie , jest ciszej , nie jet to jakieś tam spadek decybeli , ale ..... Najprawdopodobniej dlatego , że filtr został przeniesiony , nie ma go już przy grodzi i nic nie dudni , a drugi powód to to , że to stożek w obudowie . Zakres obrotów stał się bardziej elastyczny , silnik szybciej i wyżej wkręca się na obroty . Pierwszy bieg i 6 na obrotomierzu i ciągnie , tak na każdym biegu . Teraz ten silnik wie , że żyje . Zastanawiam się kto wpadł na pomysł montażu przepustnicy z fi zewnętrznym ponad 80mm a potem w tym orginalnym plastiku wyprowadza rurę plastikową ( wewnątrz ) , która zasłania praktycznie 3/4 dolotu , mało tego filtr jak drzwi do stodoły a ciągnie 1/2 powierzchni , nie mówiąc , że dalej same zwężenia i zakręty . Teraz jest jeden rura aluminiowa fi 77 , działo jak się patrzy i niczego nie ogranicza . Rano po odpaleniu nie było katarynki - falowania obrotów i zdychania . Pozostaje dokupić rurę giętą i przeciągnąć dolot w linii prostej spod atrapy . Zobaczymy jak będzie dalej . W każdym bądź razie nie ma żadnej dyskoteki na desce , żadnych check engine itp . Nie ma " przepływki " nie ma problemu . :-D
 
Lajkonik 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1,6 16v
Rocznik: 2010
Wersja: Ambiance
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 13 Cze 2012
Posty: 1140
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-05-19, 06:05   

Podasz koszty?
_________________

 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-05-19, 08:41   

jeżeli chodzi o wlot powietrza to ja to tak rozwiązałem
http://www.daciaklub.pl/f...1649643#1649643
http://www.daciaklub.pl/f...1661458#1661458

ja na razie z tego zrezygnowałem ponieważ i tak połowę powietrza zasysa bokiem ....
_________________
Moje auto
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2016-05-19, 08:42, w całości zmieniany 1 raz  
 
mercurysable 


Marka: DACIA
Model: DUSTER II
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate2
Dołączył: 19 Gru 2013
Posty: 100
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2016-05-19, 10:13   

Lajkonik to tak stożek Simota - 180zł , rura alum fi 77 - 50zł ( poszła i tak do cięcia i szlifowania , ale lepiej dłuższa niż za krótka ) , łącznik z wejściem odmy 13zł JackySports i łącznik gumowy - harmonijka 30zł , 50cm węża z Castoramy , zbrojony fi18 - 2,5zł , cybanty też z Casto 10zł , Kolanko sylikonowe z przejściem z fi 83 na fi 77 - 70zł . Dojdzie jeszcze albo rura gumowa połączona do orginalnego chwytaka albo wyprowadzona na wprost , to jeszcze muszę kupić i sprawdzić , koszt takiej rozciągliwej rurki to jakieś 35zł przy niedużej jej rozciągliwości . Reszta to już osobiste przemyślenia dotyczące samego montażu . Problem był z kolankiem , znalazłem na aledrogo.pl .
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne