Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Nieszczelność dolotu powietrza
Autor Wiadomość
Lajkonik 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1,6 16v
Rocznik: 2010
Wersja: Ambiance
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 13 Cze 2012
Posty: 1140
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-05-19, 10:17   

A co zrobiłeś z rezonatorem? Całkiem wyleciał?
Jak ja próbowałem jeździć bez niego, to silnik zaczął dziwnie brzmieć i zrobił się mułowaty.
_________________

 
mercurysable 


Marka: DACIA
Model: DUSTER II
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate2
Dołączył: 19 Gru 2013
Posty: 100
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2016-05-19, 11:59   

Wszystko jest wywalone , nie ma nic z fabrycznego dolotu , ale nie wiem czy przejdzie to u ciebie bo masz przepustnicę Dellorto , tak mi się wydaje z silniczkiem krokowym , ja mam elektronikę i otwór z fi 80 zasysania . Na pewno po jeździe odbytej teraz stwierdzam , że przy złączonej klimatyzacja dynamika jest tak jak wcześniej przy nienaruszaniu patentu fabrycznego bez załączonej klimy . To nie jest takie proste musisz przeliczyć pojemność fabrycznego układu dolotu powietrza i strać się w zbliżonej wersji odtworzyć modyfikowany dolot .
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3705
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-05-19, 12:06   

A jak to przeliczyć pojemność fabrycznego dolotu powietrza? :roll:
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
mercurysable 


Marka: DACIA
Model: DUSTER II
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate2
Dołączył: 19 Gru 2013
Posty: 100
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2016-05-19, 12:09   

Co do rezonatora to u mnie zastępuje go rura fi 77 i obudowa termiczna stożka średnica ponad 13cm . Więc powietrze ma gdzie falować . Wcześniej wydaje mi się , że to ta norma euro5 spowodowała przeróbki , mało zasysa , mało paliwa , mała ilość spalin , a to że się dusi i jest zamulony to już trudno .Po drugie moje wizyty w aso i prośby o przeprogramowanie podawanych dawek paliwa ,zwiększenie ich , to też jest jakiś skutek .
 
mercurysable 


Marka: DACIA
Model: DUSTER II
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate2
Dołączył: 19 Gru 2013
Posty: 100
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2016-05-19, 12:17   

Przeliczenie jest proste , demontuje wszystko , zatykasz jedną dziurę danej części w drugą lejesz wodę . Bo to nie ma kształtu walca żeby wyprowadzić wzór , potem wodę odlewasz kolejno z każdego takiego ustrojstwa do jednego naczynia i teraz albo mierzysz litry i mililitry , albo ważysz wodę , ja ważyłem , oczywiście kładziesz nowy pojemnika tarujesz wagę i wlewasz wodę , wynik zapisujesz . Kupujesz sprzęt i robisz to samo , wiesz z czego możesz mniej więcej odciąć kawałem , z tym że tu rozpisujesz każdy element z osobna , bo z obudowy stożka za wiele nie wytniesz :lol: Tak to wygląda zabawa na 102 .
Bynajmniej ja znam taki sposób , taki prosty co go można wcielić w życie samemu bez zaprzęgania sprzętu elektronicznego . :-/
Ostatnio zmieniony przez mercurysable 2016-05-19, 12:20, w całości zmieniany 1 raz  
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-05-19, 15:18   

do dupy jest ten rezonator jak obudowa przepustnicy jest dziurawa jak sito
_________________
Moje auto
 
mercurysable 


Marka: DACIA
Model: DUSTER II
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate2
Dołączył: 19 Gru 2013
Posty: 100
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2016-05-19, 18:47   

Widzę , że w wersji I jest inne rozwiązane , filtr jest chyba też inny . Nie mam pojęcia jak to się tam trzyma , ale w wersji II na przepustnicę nałożony jest gumowy oring czy simering , jak zwała tak zwał a na niego nakładany jest ten czarny plastik do którego wchodzi odma , a całść w części górnej przykręcona jest dwoma śrubkami . Wchodzi na wcisk z tym , że na wcisk to bardzie odma wchodzi niż przepustnica . Można , jeżeli , też masz taką konstrukcję spróbować obkleić przepustnicę z tym pudełkiem jakąś taśmą , typu powertape
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-05-19, 19:33   

konstrukcja jest taka sama
wlot jest tylko zintegrowany z rezonatorem
_________________
Moje auto
 
mercurysable 


Marka: DACIA
Model: DUSTER II
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate2
Dołączył: 19 Gru 2013
Posty: 100
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2016-05-19, 19:50   

Co Ci mam napisać , jak nie spróbujesz to nie będziesz wiedział . Zawsze da się zrobić to tak , żeby przywrócić do stanu fabrycznego i tyle . Ja zrobiłem i testuje , zobaczymy jak będzie dalej . Nie wiem czym jest problem .
Przegoniłem Dracule , trzeci bieg obroty nr 6 prędkość 130 i nie ma jeszcze odcięcia :mrgreen:
Ostatnio zmieniony przez mercurysable 2016-05-19, 19:56, w całości zmieniany 1 raz  
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-05-19, 19:59   

ja planuje uszczelnić taśma aluminiową co powinno zapewnić dodatkowo ekranowanie ciepła
Ogólnie ta konstrukcja jest taka sama od 25 lat bo w lagunach/clio wszędzie jest to samo .
Jak chcesz zrobić dobry wlot powietrza to możesz kupić łapacz powietrza od laguny II kawałek rury i gotowe .


A udało ci się wyjąć obudowę przepustnicy , czy na wcześniej przepustnice wymontowałeś ?
_________________
Moje auto
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2016-05-19, 20:09, w całości zmieniany 7 razy  
 
mercurysable 


Marka: DACIA
Model: DUSTER II
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate2
Dołączył: 19 Gru 2013
Posty: 100
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2016-05-20, 06:37   

Obudowa wyszła ale dzielnie stawiała opór , za to musiałem się pozbyć oringa na przepustnicy , bo po założeniu kolanka i skręceniu cybantem nie bardzo się trzymał . Użyłem taśmy teflonowej do gazu .
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-05-21, 17:37   

Dziś podjąłem kolejną walkę ale dalej
obudowa przepustnicy 2:0 karenzo a prawie wszystkie węże pochowałem .
Bez demontażu przepustnicy się nie obejdzie .

Co ciekawe obudowa ma dwa obwody zasilanie powietrzem 2 obieg jest w ściankach obudowy i zasysa powietrze z nieszczelności .

Sam 2 obieg zaczyna swój bieg na uszczelce przepustnicy i według mnie tu leży problem .
Uszczelka wygląda na zbyt małą i płaską .
Jest to fajny pomysł bo w przypadku zapchania filtra powietrza / dolotu silnik może pracować
_________________
Moje auto
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2016-05-21, 17:38, w całości zmieniany 1 raz  
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-05-21, 23:05   

Wydaje mi sie że to jest ten "2 obieg powietrza "
zaznaczony na żółto jest wylot
na czerwono odma ?

7049156800_1315760852.jpg
Plik ściągnięto 36 raz(y) 138,71 KB

_________________
Moje auto
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-05-26, 22:23   

nie ma żadnego drugiego obiegu
cała obudowa jest szczelna , uszczelki dobrze trzymają .
Dziś wszystko zdemontowałem i zalałem wodą , przy składaniu znalazłem prowodyra .
Wszystkiemu był winny gówniany filtr powietrza a dokładnie jego uszczelka .
Raz się połasiłem i przy okazji czegoś kupiłem tanio filtr nigdy więcej .

Na zdjęciu filtron i to coś bo nie ma znakowania firmy
ori filtr ma jeszcze grubszą uszczelkę
Najlepsze że ASO 2 razy rozbierało ten dolot i nikt tego nie zauważył .

13293042_240957272935962_118642697_n.jpg
Plik ściągnięto 38 raz(y) 52,54 KB

_________________
Moje auto
 
piotr. z 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 LPG fabryczny (tfu!)
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 805
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2016-05-27, 09:12   

Super, że przyczyną okazała się pierdoła i nauczka dla nas wszystkich, że kilka PLNów oszczędności może płatać przykre figle.
Warto zapamiętać. :->
_________________
 
Józef 


Marka: dacia
Model: sandero
Silnik: 1,4 mpi
Rocznik: 2008
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 09 Mar 2014
Posty: 367
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2016-05-27, 10:02   

Jakiś czas temu zajmowałem się podobnymi usterkami, nawet w opisach problemów w literaturze fachowej jest pomijany. Mianowicie zakładają, że taka przyczyna nie powinna wystąpić. To najwyraźniej brak odpowiedzialności producenta tego wyrobu. I czasami takie usterki są jak najbardziej trudne do wykrycia.
 
piotr. z 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 LPG fabryczny (tfu!)
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 805
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2016-05-27, 20:54   

FMEA się kłania niektórym producentom i jej brak podczas projektowania stąd czasami pojawiają się problemy ciężkie do wykrycia bo jako użytkownicy zakładamy, że producent wziął pod uwagę taką drobnostkę jak min i max wymiar uszczelki i szukamy defektu gdzie indziej tracąc nerwy i pieniądze (jak ktoś odda brykę do mechanika).
_________________
 
mercurysable 


Marka: DACIA
Model: DUSTER II
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate2
Dołączył: 19 Gru 2013
Posty: 100
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2016-06-20, 18:12   

Przejechałem już trochę na nowym dolocie i jak na chwilę obecną nie mam zastrzeżeń , naprawdę czuć widoczna poprawę przy pracy silnika. Dołożona została rura fi77 przedłużająca zasysanie powietrza, gięta. W wolnej chwili muszę obejrzeć i wyciąć kawałek plastiku, którym zaślepiona jest część atrapy w Duster II.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne