Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Zatarty silnik
Autor Wiadomość
loookas 


Marka: Dacia
Model: Logdy
Silnik: 1.6 MPI + lpg
Rocznik: 2015
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 19 Lut 2015
Posty: 43
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-09-08, 13:23   

Na gaz mam gwarancje Dacii, a mrolka nie kupie no chyba ,że od nowa zaczną beczki produkowac :lol:
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7484
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2016-09-08, 14:14   

Ja w MCV-ce robiłem po 100kkm (tylko PB) i to raczej dla sprawdzenia niż ze względu że coś się działo.
 
art 


Marka: Dacia
Model: Sandero/ Logan II
Silnik: 1.4 MPI + LPG lovato/ 1.5 dCi
Rocznik: 2010/ 2013
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Lip 2011
Posty: 203
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2016-09-08, 15:22   

loookas napisał/a:
Akumulator nie trzyma pojemności przebieg 70000 1,5 roku eksploatacji nie wiem może ma to związek z wymienianym wcześniej alternatorem. Może ktoś się orientuje czy akumulator obejmie gwarancja ?


jeśli robisz przeglądy gwarancyjne oraz walnięty był alternator, to wg. mnie należy Ci się wymiana tego akumulatora.

Sprawa regulacji luzów zaworowych: skoro Ty masz takiego pecha i zaraz będziesz miał wymienione wszystkie podzespoły, może warto zrobić to w ASO ? co prawda, wątpię żeby dwa razy zatarł się silnik no ale jak się ma pecha, to cóż :)
Ostatnio zmieniony przez art 2016-09-08, 15:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
art 


Marka: Dacia
Model: Sandero/ Logan II
Silnik: 1.4 MPI + LPG lovato/ 1.5 dCi
Rocznik: 2010/ 2013
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Lip 2011
Posty: 203
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2016-09-08, 15:29   

A mam jeszcze jeden pomysł: co byście powiedzieli jakby kolega udał się do rzecznika konsumentów z zamiarem wywalczenia wymiany na nowy samochód wolny od wad ?

Wg. mnie istnieją ku temu poważne przesłanki, z tego co opisuje, samochód co rusz znajduje się w serwisie uniemożliwiając mu to, do czego samochód został zakupiony (przemieszczania się). Ja osobiście tym samochodem nie wybrałbym się gdzieś dalej :D
 
loookas 


Marka: Dacia
Model: Logdy
Silnik: 1.6 MPI + lpg
Rocznik: 2015
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 19 Lut 2015
Posty: 43
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-09-09, 02:26   

Hmmm o ile sobie przypominam to w warunkach gwarancji jest coś takiego ,że wymiana nie wchodzi w rachubę. Natomiast naprawy do skutku tak albo do konca gwarancji 😆
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-09-09, 10:10   

loookas napisał/a:
w warunkach gwarancji jest coś takiego ,że wymiana nie wchodzi w rachubę

Podstawę do żądania wymiany daje ustawowa rękojmia - http://www.prawakonsument...macje/rekojmia/

(Tzn. warunki gwarancji nie mają żadnego znaczenia).
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2016-09-09, 16:40   

loookas napisał/a:
. A stwierdzenie "prawdopodobnie" trochę mnie rozśmieszyło, to ja mam płacić za metodę prób i błędów?Jeżeli ktoś coś wie w tym temacie to proszę o podpowieďź

Mnie za to śmieszą takie wypowiedzi idziesz do lekarza i też zmienia ci 2-3 razy leki zanim trafi i co też na forum lekerzy piszesz o metodzie prób i błędów? O takich rzeczach ją prawnik czy ksiądz nie wspomnę.
Postawił diagnozę to trzeba ją zweryfikować i zrobić regulację. A potem idziesz dalej zgodnie ze ścieżką diagnostyczną.
 
luckyboy 


Marka: Renault
Model: Clio
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2015
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Sie 2016
Posty: 510
Skąd: Toruń
Wysłany: 2016-09-17, 07:24   

Karenzo napisał/a:
keikan napisał/a:
i niech mi ktoś powie, że kupno nowego auta na gwarancji to głupota...
Kupując jakiekolwiek auto używane po gwarancji to loteria....
a tak - gwarancja, serwis, nowe części i można jeździć dalej...
dlatego ja w obu Daćkach dokupiłem FNS do 5 lat...

to czysta głupota
prędzej ci ten samochód ukradną niż silnik się zatrze .
Samochód to zespół układów mechatronicznych wiec ich stan można ocenić w łatwy sposób .
Oczywiście trzeba się na tym znać dla totalnego laika lepszy jest nowy samochód.


Masz rację ;-)
 
loookas 


Marka: Dacia
Model: Logdy
Silnik: 1.6 MPI + lpg
Rocznik: 2015
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 19 Lut 2015
Posty: 43
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-09-26, 11:11   

Do wymiany jest akumulator bo nie trzyma pojemności i niewiele trzeba żeby się rozładował. Radio pogra pół godziny i już klapa. ASO oczywiście ,że 70000 km ,że 30000 km po wymianie alternatora i takie tam bla bla. Ale zmierzyłem napięcie ładowania i jest w najlepszym momencie 13,6 do 13,7 v. Przy włączonych odbiornikach (nie wszystkich oczywiście ) spada na 13,4v. To chyba trochę zbyt mało. Czy sprawdzal może , któryś z Panów jaki jest spadek ładowania na wolnych obrotach przy kręceniu kierownicą czyli jak działa wspomaganie bo umnie spada na 12,4v
Pazdrawiam wszystkich
 
Lajkonik 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1,6 16v
Rocznik: 2010
Wersja: Ambiance
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 13 Cze 2012
Posty: 1147
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-09-27, 06:22   

Napięcie ładowania powinno być >14V, wiec jest mało. Winny może być alternator, lub jakieś zwarcie w aku (co by też tłumaczyło szybkie rozładowywanie się).
_________________

 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7484
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2016-09-27, 08:51   

Dawniej jak się budowało prostowniki to napięcie ładowania na sterowniku ustawialiśmy na 14,4 i tyle powinno być przy odpalonym silniku. Na wolnych obrotach chyba właśnie ma być 13,9 wzwyż.
Przy kręceniu kierownica będzie spadać ze względu na pracującą (elektryczną) pompę wspomagania w obecnych modelach.

A jeżeli aku ma napięcie ale szybko się rozładowuje to prawdopodobnie zwarcie na celi ma aku. Można to sprawdzić (w zależności od aku) przyrządem do pomiaru gęstości elektrolitu tzw areometrem.
I wszystko jasne.
https://pl.wikipedia.org/wiki/Akumulator_kwasowo-o%C5%82owiowy
Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2016-09-27, 09:03, w całości zmieniany 2 razy  
 
loookas 


Marka: Dacia
Model: Logdy
Silnik: 1.6 MPI + lpg
Rocznik: 2015
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 19 Lut 2015
Posty: 43
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-09-27, 08:56   

Hmmm , sprawdziłem u kolegi Dacia Docker ten sam silnik i lpg . Na wolnych obrotach 14,3~14,4v, ze wspomaganiem spada na 13,6 v. Czyli zupełnie inne parametry.
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7484
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2016-09-27, 09:01   

I tak też ma być.

Może być uszkodzona dioda lub regulator napięcia w alternatorze i nie daje odpowiedniej wartości.
 
loookas 


Marka: Dacia
Model: Logdy
Silnik: 1.6 MPI + lpg
Rocznik: 2015
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 19 Lut 2015
Posty: 43
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-09-27, 09:18   

Tak to , że spadek napięcia przy wspomaganiu to normalne OK ale nie do wartości napięcia akumulatora
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7484
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2016-09-27, 10:08   

Jak masz niskie napięcie ładowania to i niskie na aku, a ten jest niedoładowany w efekcie może ulec uszkodzeniu poprzez np. zwarcie na celach. To natomiast jest powodem szybkiego rozładowywania się aku. Dziwnie, że jeszcze jest w stanie odpalać.
 
loookas 


Marka: Dacia
Model: Logdy
Silnik: 1.6 MPI + lpg
Rocznik: 2015
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 19 Lut 2015
Posty: 43
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-01-31, 06:20   Napraw ciąg dalszy...

Akumulator kupiłem we własnym zakresie bo w serwisie bla bla bla nie wymienią chociaż mechanik sam stwerdził, że oryginalne są do d...
Wymienili za to cztery wtryskiwacze gazowe. Trwało to trochę bo trzy tygodnie i trzy wizyty w serwisie na Puławskiej oraz osobista wizyta u Pana dyrektora Kiełbasińskiego gdyż wtryski trzy tygodnie sprowadzali.
Po wymianie na drugi dzień ponowna wizyta w ASO bo check engine zapalił się na stałe. A to już coś bo przed wymianą tylko migał i w tryb awaryjny wchodził. Od nowa programowanie map silnika , gazu bo to jakiś nowy model wtryskiwaczy i po czterech godzinach wyjechałem zadowolony z równiutkiej pracy silnika. Co ciekawe to po raz pierwszy zauważyłem brak różnicy w mocy ( o ile to można nazwać mocą 😆 ) między beznyną i gazem.
Już kiedyś wspominałem o wymianie manetki od włacznika świateł przy kierownicy bo sygnału nie było. No to wymiana szykuje się powtórnie bo albo nie świateł mijania nie ma a jak są to gasną przy włączeniu kierunkowskazu ot taka Dacia czarodziejka.W tej chwili przejechane 91600 a lista napraw coraz dłuższa. Reno już pewnie rączki z zachwytu zaciera ,że gwarancja się kończy ( 100 tk) i pozbędą się problemu. Pewnie już im moja LODGY bokiem wychodzi bo mi napewno.
Pozdrawiam wszystkich użytkowników tej marki i dużo wytrwałości życzę.
 
48piotr 


Marka: Dacia
Model: DUSTER 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Duster
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 16 Lis 2010
Posty: 733
Skąd: Puławy
Wysłany: 2017-01-31, 08:17   

loookas napisał/a:
Pozdrawiam wszystkich użytkowników tej marki i dużo wytrwałości życzę.

Dzięki za pozdrowienia.Mam niefabryczne LPG ,75.000 km i prawie 7 lat .
Jestem zadowolony.
_________________
48piotr
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne