Trochę "odbiegane" od głównego tematu ale.......
Wszystkie czynności serwisowe te obowiązkowe, nie obowiązkowe jak i wynikłe z eksploatacji wykonuję sam i też jeżdżę.
Może dramatyzuję, ale przedłużenie gwarancji to jest takie uszczęśliwwianie na siłę:tzn. wyciągnięcie z portwelela klienta max kasy, pod przykrywką utraty gwarancji.
Też słyszałem o takich wymianach, przeważnie w autach flotowych- tam prawie nikt nie wnika czy i co było robione, liczy się papier i pieczątka.
Swojego czasu byłem swoim w ASO na tzw. przeglądzie przed wakacyjnym zabrali mi kluczyki i kazali się zgłosić za godzinę, przyszedłem wcześniej wlazłem od razu na warsztat- wisiał jeszcze na podnośniku i mogłem co nieco podejrzeć. Oczywiście nie byli tym faktem zachwyceni (bhp,itd) ale wyproszony nie zostałem. Diagnoza była taka jak bym sobie sam wiechał na swój kanał i posprawdzał, to był bym bardziej pewny (co z czym jak i do czego)
Najlepsze w tym wszystkim, to ja mechanik opisał stan hamulców bez wieżdżania na rolki, wszystko oceniane było na podnośniku . O ile tarcze i klocki można wywniskować, to ciekawe jak można ocenić dokładnie stan tylnych hamulców (bębny, szczęki, sprężyny itp.)nie wspominając już o równomierności i sile hamowania, a zależało mi najbardziej na tym bo podpinałem kemping.
Po tym wszystkim to nachodziła mnie jeszcze myśl czy aby czegoś nie uszkodził, przy tym "sprawdzaniu"
Dla mnie dużo wnioskuje relacja z właścicielem samochodu, czy może były wykonywane jakieś czynności w ostatnim czasie, lub na podstawie spostrzeżeń wynikłych z eksplowtacji, czasami mała pierdoła może doprowadzić do prawidłowej diagnozy, bez konieczności wymiany większości elementów.
Wniosk - to był mój pierwszy i ostatni raz jak mnie widzieli w ASO
Szukałem w dziale ale nikt nie pisał o wymianie oleju w loganie MCV z uwagi że planuję sam wymienić mam pytanie do bardziej zaawansowanych użytkowników jakie mnie kłopoty mogą się przydarzyć - nie ma nic bardziej kłopotliwego niż rozłożony samochód i brak jakiegoś klucza - będę wdzięczny jak mi pomożecie radami jaki klucz jest do odkręcenia korka spustowego i czy zwykłym kluczem taśmowym odkręcę filtr ?
i jaki olej polecacie ?
A jak jeszcze przysłalibyście mi link do instrukcji typu zrób to sam lub jaką ksiąrzkę powinienem kupić to już nadmiar szczęścia i obiecuję mniej zaśmiecać forum moimi prozaicznymi dylematami.
Jeśli chodzi o klucze to musisz obczaić się czy będą pasowały, ale raczej tak.
Olej to standardowo o normie ACEA A3/B4 10W40 albo 5W40.
Materiały to olej, filtr oleju i uszczelka pd korek spustu oleju i tyle.
Trzeba mieć miskę do spuszczania oleju, tylko co potem zrobisz z zużytym olejem?
Natomiast lepiej dać 50 zł za usługę wymiany oleju w dowolnym warsztacie.
Marka: Seat
Model: Ateca
Silnik: 1.0 TSI
Rocznik: 2022 Pomógł: 6 razy Dołączył: 24 Kwi 2012 Posty: 917 Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-11-17, 11:39
Można też po prostu pojechać do warsztatu gdzie wymieniają olej. Zapłacić im za olej z tzw darmową wymiana. Olej wyjdzie trochę drożej niż w sklepie ale znów bez przesady.
Jedne co dowożę to filtr bo czasami akurat konkretnego na stanie nie mają więc wolę mieć swój w zapasie.
Każdy sklep przyjmuje zużyty olej??? Nie słyszałem o tym.....
Co innego motor, gdzie tam wchodzi niespełna 0,7-0,9 l oleju, a nie w samochodzie gdzie tam jest blisko 4-5 l oleju....
A może się mylę...?
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2 Pomógł: 5 razy Dołączył: 30 Sie 2015 Posty: 1365 Skąd: Racibórz
Wysłany: 2016-11-17, 13:15
Owszem do mojego motoru wchodził litr - ale wymieniałem dwa razy w roku.
W sklepie nie robili problemu - a dokładnie w sieci sklepów LucArt. To nie kryptoreklama
Szukałem w dziale ale nikt nie pisał o wymianie oleju w loganie MCV z uwagi że planuję sam wymienić mam pytanie do bardziej zaawansowanych użytkowników jakie mnie kłopoty mogą się przydarzyć - nie ma nic bardziej kłopotliwego niż rozłożony samochód i brak jakiegoś klucza - będę wdzięczny jak mi pomożecie radami jaki klucz jest do odkręcenia korka spustowego i czy zwykłym kluczem taśmowym odkręcę filtr ?
i jaki olej polecacie ?
A jak jeszcze przysłalibyście mi link do instrukcji typu zrób to sam lub jaką ksiąrzkę powinienem kupić to już nadmiar szczęścia i obiecuję mniej zaśmiecać forum moimi prozaicznymi dylematami.
Spust oleju to kwadrat, od razu uprzedza że ½" nie pasuje. Jest za duży ale jak odkręcony z normalną siłą czyli 20Nm to szerokim płaskim śrubokrętem odkręcasz. W marketach masz taki zestawik kluczy za niewielkie pieniądze. Możesz też bez problemu kupić w motoryzacyjnym. Filtr taśmowym z trudem podchodzi lepiej pazurkowy. Zawsze też jest długi śrubokręt i młotek
rysiek223 [Usunięty]
Wysłany: 2016-11-23, 09:55 Wymiana oleju i filtra oleju w Sandero II
Przymierzam się do wymiany oleju po raz pierwszy po 3500 km jeszcze nie wiem gdzie czy w serwisie czy gdzie indziej metodą wyssysania oleju. Zadzwoniłem do serwisu i zapytałem jaki mam kupić olej i filtr aby nie mieć w przyszłości problemów w Aso i uzyskałem odpowiedź że do mojego silnika 1.2 16v olej może być nie ważne jakiej marki byle spełniał normę RN 0710 5W 40 a filtr oleju to oryginalny Renault 8200257642.
Poza filtrem sprawa jasna ale jaki proponujecie wlać olej i czy wymienić go w serwisie czy?
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 58 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2955 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2016-11-23, 11:14
Temat omawiany juz na forum. Jak chcesz to kup olej, filtrr oryginal. Zmien sam, jedz do warsztatu lub jak chcesz to do aso. Zalezy od Ciebie. Jak czesci beda oryginal wymienisz sam lub w jakimkolwiek warsztacie to i tak nikt sie nie zorietuje.
Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI 84 KM
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance Plus Pomógł: 55 razy Dołączył: 22 Lut 2015 Posty: 1601 Skąd: Lędziny
Wysłany: 2016-11-23, 16:52 Re: Wymiana oleju i filtra oleju w Sandero II
rysiek223 napisał/a:
uzyskałem odpowiedź że do mojego silnika 1.2 16v olej może być nie ważne jakiej marki byle spełniał normę RN 0710 5W 40
Śmieszna sprawa - ja z kolei dzwoniłem na infolinię Renault i powiedział koleś, że wymogiem jest ACEA A3/B4 a RN nie jest wymagana. Ktoś ogarnia o co chodzi? ASO sobie a centrala sobie?
Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2 Pomógł: 5 razy Dołączył: 30 Sie 2015 Posty: 1365 Skąd: Racibórz
Wysłany: 2016-11-23, 18:56
arczi_88 napisał/a:
Ktoś ogarnia o co chodzi? ASO sobie a centrala sobie?
Też dzwoniłem we wrześniu do Renault Polska i po kilku dniach po jakiś tam konsultacjach otrzymałem odpowiedz, że oleje z normą RN710 ( dla silników benzynowych) spełniają wszelkie wymogi.
Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI 84 KM
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance Plus Pomógł: 55 razy Dołączył: 22 Lut 2015 Posty: 1601 Skąd: Lędziny
Wysłany: 2016-11-23, 20:27
No chyba tak zrobię. Zagadałem, bo mam nagrane 4 litry Elfa 900NF, prawie darmo a on nie ma tej normy RN. A jak już jest tak to nie chce mi się jeździć za innym olejem i kupię tylko filtry.
PS. Modów proszę o wydzielenie mojego pytania i przeniesienie do tematu o olejach. Sorki i dzięki z góry
Wysłany: 2016-11-24, 08:01 Re: Wymiana oleju i filtra oleju w Sandero II
arczi_88 napisał/a:
rysiek223 napisał/a:
uzyskałem odpowiedź że do mojego silnika 1.2 16v olej może być nie ważne jakiej marki byle spełniał normę RN 0710 5W 40
Śmieszna sprawa - ja z kolei dzwoniłem na infolinię Renault i powiedział koleś, że wymogiem jest ACEA A3/B4 a RN nie jest wymagana. Ktoś ogarnia o co chodzi? ASO sobie a centrala sobie?
Poczytaj moje posty o przygodach z olejem w ASO.
W ASO powiedzieli, że elf 900NF nie ma normy RN, więc wymieniam na własną odpowiedzialność i jeśli coś się stanie z silnikiem to tracę gwarancję. Musiałem im podpisać stosowny papier na ten temat.
Po wymianie oleju i wyjściu z ASO napisałem pismo do Renault Polska o ich stanowisko na ten temat. Otrzymałem pisemną odpowiedź, że zastosowany olej mimo, że nie ma normy RN - spełnia normę ACEA i nie ma wpływu na gwarancję. Po jakimś czasie zadzownił pan z ASO, że bardzo przeprasza, że wprowadził mnie w błąd i oczywiście podpisany przeze mnie paper trafił do kosza. Pewno ktoś z Renault Polska go odpowiednio wyprostował (zresztą później dzwoniła miła Pani z RP i pytała, czy jestem zadowolony z rozwiązania problemu). Tak więc, jeśli jakikolwiek olej (niekoniecznie Motrio czy Elf) spełnia normę ACEA z tą wpisaną w książkę przeglądów (instrukcję obsługi) można go stosować bez konsekwencji.
Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2 Pomógł: 5 razy Dołączył: 30 Sie 2015 Posty: 1365 Skąd: Racibórz
Wysłany: 2016-11-24, 08:46
arczi_88, Na stronie Elfa masz rekomendowana dwa inne oleje SOLARIS LLX 5W30 / EVOLUTION FULL-TECH LLX 5W30 oraz SOLARIS MSX 5W30 / EVOLUTION FULL-TECH MSX 5W30.
Tam też z tego co widać, oleje są zgodne tylko z normą A3.
Te 5W30 to jest czysta porażka w postaci hydrokraka ("technologia syntetyczna"), ten 5W40 ma chociaż domieszkę 5% bazy PAO.
Polecam zerknąć do karty charakterystyki produktu.
Noalejużbezprzesady! Do diesli czy jakichś superwysilonych szybkoobrotowych potworów można by szukać czegoś lepszego, ale do daćkowych benzyniaków? A zwłaszcza antycznego 1.6? To jakaś sztuka dla sztuki... Wymieniać co te 15 tys. km na cokolwiek i dojdzie do milijona (:
Witam, serwis i proponuje dogadać się co do kosztów, idzie coś nieco wynegocjować, a później spokój z jakimiś tam wątpliwościami.
Tak też zrobiłem uzgodniłem z ASO 60 zł z ich uszczelką, olej + filtr swój. Wszystko na papierze w razie ewentualnych problemów, ponadto powiedzieli mi że na pierwszym przeglądzie po roku ( a przegląd taki będę miał na koniec marca początek kwietnia) nie będę musiał wymieniać oleju ( oczywiście jak nie będzie dużo km przejechane) a w późniejszym czasie bo mają obecną wymianę w kompie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum