Filozofów to tu jest na peczki, nie mają, nie jeździli ale wiedzą najlepiej. Tak powtórzę jeszcze raz pali zdecydowanie mniej niż producent podaje. Jakież to dziwne w dzisiejszych czasach gdzie wszyscy producenci oszukują. Można popytać właścicieli lub poczytać na forum elysee żeby potwierdzić. To jest stary wolnossacy silnik koncernu PSA o dawnym kodzie NFU tylko delikatnie zmodyfikowany. Tak podpisuje się pod tym, że spalanie w mieście 8 litrów benzyny to górna granica. Gazu nie spalił nigdy więcej niż 9 litrów.
A ja skromnie myślę, że Lodgy z 7 miejscami byłby OK na TAXI, bo można zabrać 6 osób bez bagaży albo 4 osoby z sporym bagażem.
Widziałem już Lodgy jako TAXI.
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Sporo Lodgy jezdzi na Taxi, uwazam, ze to auto stworzone wprost do takich zastosowan. Jednak 301/C-Elysse oraz Logan/MCV tez, na taryfie sie sprawdzaja. Co zreszta widac po korporacjach oraz prywatnych wyborach braci taksowkowej.
Ale nurtuje mnie jakim cudem, C-elysse trafilo do klasy prestizowej, jak juz sam wyglad zewnetrzny jest taki, jakby byl projektowany pod zloty lub majonezowy kolor.
W spalanie wierzę, Peugeot jako jeden z niewielu podaje prawdziwe wartości spalania, czyli jak ktoś ma nogę lekką to zejdzie poniżej katalogowych. Widziałem Lodgy na taxie, nawet jednego Dustera Ale 301 jakby była do tego stworzona.
Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2 Pomógł: 5 razy Dołączył: 30 Sie 2015 Posty: 1365 Skąd: Racibórz
Wysłany: 2017-06-08, 08:58
I kolejna dyskusja o tym magicznym PRESTIŻU posiadania danej marki pojazdu. Jakie to typowe dla tych szerokości geograficznych
A co do porównań to wydaje mi się, że bazą powinny być jednak cenniki.
To, że pan A uzyskał taki a nie inny rabat to nie znaczy, że pan B uzyska podobny - tutaj jest tyle zmiennych, że nie ma żadnej reguły. Począwszy od lokalizacji, konkurencji w regionie a skończywszy na stanie emocjonalnym w danym dniu sprzedającego i kupującego
Czytajcie proszę ze zrozumieniem, ja nigdzie nie napisałem, że Citroen Elysee jest autem prestiżowym. Napisałem, że w mojej firmie obsługuje zlecenia VIP, a Dacie nie.
Niezaprzeczalnym faktem jest to, ze jest samochodem nieco lepiej wykonanym i z lepszych materiałów niż Logan. Płacisz więcej i otrzymujesz nieco więcej w zamian.
Ja rozumiem, że to jest forum Dacii i dla Was to jest najlepsza marka, ale nie podniecajcie się niepotrzebnie. Kolega szuka auta na taksówkę więc mu poradziłem Citroena, bo sam takim jeżdżę i świetnie się sprawdza jako taksówka. Dla jasności gdybym miał mieć auto tylko do celów prywatnych nie kupiłbym takiego auta. Kupiłem pod konkretny cel. Auto miało być niedrogie, proste w budowie czyli tanie w naprawie. Miało mieć normalny silnik a nie pod maską doładowaną kosiarkę. Mocne i trwałe zawieszenie.
A co do spalania to proszę bardzo załączam zdjęcie. tj. średnia z przebiegu 13tyś km. komputer zaniża spalanie o 0,5 litra.
Mogłem kupić Logana Laureate za 36900 lub Elysee za 42500 różnica 5600zł to niewiele, więc nie było nad czym się nawet zastanawiać. Za tak małą różnice dostałem lepsze wyposażenie, lepsze zabezpieczenie przed korozją, mocniejszy silnik, większą przestrzeń, lakier metalik i lepiej postrzegana markę.
Ostatnio zmieniony przez fabi83 2017-06-08, 11:00, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Renault
Model: Megane Grandtour
Silnik: 1.2 Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Lip 2014 Posty: 53 Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-06-08, 12:23
[
A co do spalania to proszę bardzo załączam zdjęcie. tj. średnia z przebiegu 13tyś km. komputer zaniża spalanie o 0,5 litra.
O spalaniu w mieście nie pisałem przez złośliwość. Dłużej jeździłem już kilkunastoma samochodami w swoim życiu i w każdym spalanie ( zwłaszcza w mieście) było wyższe od deklarowanego przez producenta- zawsze. Nie wiem może Peugeot to wyjątek.
Na załączonym obrazu oprócz zużycia paliwa jest widoczna chyba średnia prędkość z 13 tys km ? 39 km/h Może to jest kluczem do rozwiązania zagadki spalania. Ja niestety jeźdząc codziennie po Poznaniu i nieco po drogach pod Poznaniem osiągałem maksymalną średnią prędkość 29 km/h
Kilka lat wstecz przymierzałem się do takiego Citroena właśnie z tym silnikiem- i wspomnienia mam raczej pozytywne, choć po Poznaniu więcej jest widocznych na taxi Dacii Lodgy niż 301/c-elysse. Daci MCV chyba sobie nie przypominam w ogóle.
_________________
Ostatnio zmieniony przez histe 2017-06-08, 12:24, w całości zmieniany 1 raz
spalanie uzyskane na przestrzeni całego przebiegu więc jest i wypad nad morze oraz kilka dłuższych tras, trzy trasy wrocław-warszawa-wrocław gdzie cały czas prędkość była utrzymywana na poziomie 140km/h.
Marka: Peugeot
Model: 206
Silnik: 1.1 Pomógł: 4 razy Dołączył: 17 Kwi 2017 Posty: 410 Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-06-08, 17:30
Bo Lodgy w wersji 7 osobowej jest wręcz skrojona pod taryfę. A jeśli miłbym wybierać pomiędzy Loganem (sedan lub mcv ) a Citroenem też wybrałbym Citroena
Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Kwi 2010 Posty: 1700 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-06-08, 22:26
Z tyłu C-Elysee ma więcej miejsca dla pasażerów. Sam myślałem o MCV, ale brak napinaczy pirotechnicznych to zbytnia oszczędność. Blacha też się różni. Citroeny i pugi mają nadkola z przodu i z tyłu, grubszą blachę, etc. Ja czekam na Dustera 2, bo na puga mam kupców, ale nie widzę na co go zmienić mogę.. Niedrogo dodam..
W sumie to jako taryfiarz poczułem się wywołany do odpowiedzi ;)
U mnie w korpo jeżdżi kilka lodziar. Sam zamówiłem teraz dwie. 7 osób na weekendowe kursy po 3mieście to super sprawa, duży bagażnik na odbiór gości z lotniska czy portu rekompensuje znaczek, a gwarancja 5letnia na wszystko włącznie z fabrycznym gazem jest skutecznym magnesem. Leasing wychodzi mnie koło 8stówek za autko, po 4 latach mam wszystko spłacone i nie martwię się niczym...
Wierzcie mi, że przepatrzyłem sporo nowych autek ostatnio. Od skody, toyoty, kia, opli, fordów i bóg wie czego jeszcze. One wszystkie są takie same, a płacisz tylko za znaczek. W prawie takiej samej konfiuguracji były różnice po 3-4tyś między najdroższymi a najtańszymi opcjami po negocjajcach... Jedynie toyota w hybrydzie wyszła mi sporo drożej... bo ponad stówkę.
Marka: Dacia
Model: Duster II Techroad
Silnik: 1.6 4WD
Rocznik: 2019 Pomógł: 3 razy Dołączył: 26 Maj 2015 Posty: 402 Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2017-06-09, 13:19
Na dzień dzisiejszy użytkujemy właśnie Logana 1.2 w LPG na taxi i z naszego doświadczenia widzimy, że klient docenia, że auto jest zadbane i nowe a to, czy na masce ma gwiazdę, pierścienie czy otwieracz?
Nikt tym sobie głowy nie zawraca.
Dużo ważniejsze są koszty utrzymania takiego pojazdu. Różnica w cenie zakupu prawie 6.000,- zł. - wydawałoby się, że dużo/niedużo ale można by tą kasę przeznaczyć na koszty serwisowania na następne parę lat.
3 lata gwarancji z ograniczeniem do 100.000 km - kolejny istotny aspekt przemawiający za Dacią.
Ceny części zamiennych - myślę, że wszyscy się zgodzą z tym, że tutaj też Dacia jest bezkonkurencyjna (zaliczam do tego również ceny w ASO, dla przykładu - wczoraj robiliśmy tarcze, klocki przód - razem wyszło 500 zł. - w ASO Wektor).
A że ten czy inny plastik jest twardszy, czy bardziej miękki? Jakby to było moje auto prywatne to bym się tym przejmował, a że to auto niestety będzie bardzo intensywnie eksploatowane, więc takimi drobnostkami bym się nie przejmował.
No i żeby bagaże/ludzie się mogli pomieścić, ale w sumie to zależy od tego jakim targetem taksówkarz chce się zająć. Bo znam takich, że na lotniska nie jeżdża, bo się im nie chce
Jak auto jest nowe, to kompletnie nie ma znaczenia czym jedziemy. Wiadomo ze fajniej sie jedzie S-klasse z V-8 pod maska, ale jezdzilem juz takimi gratami klasy premium, ze zdecydowanie wole jechac nowym, najgorszej klasy niz najwyzszej klasy ale w najgorszym stanie.
Wczoraj wsiadlem do swojego Clio III, w porownaniu do Sandero, jest jeszcze bardziej plastikowy, glosniejszy I mulowaty. Choc w stanie jest bardzo dobrym, nie widac po nim tych 6 lat...
Ostatnio zmieniony przez Michał B24 2017-06-09, 13:46, w całości zmieniany 1 raz
Zamiast nowego Dustera mogłem kupić stare BMW serii 7 tylko, że słowo stare to słowo klucz. A jakby coś się zepsuło to pensja mogłaby nie starczyć... Premium nie zawsze jest premium
Ostatnio zmieniony przez Maniak 2017-06-12, 09:47, w całości zmieniany 1 raz
Chciałem dodać, że małe znaczenie ma, jakim Taxi jedziemy. Bo do użytku prywatnego, to znaczenie ma ogromne. Tutaj już sie liczy indywidualne podejście, potrzeby, gusta itp.
Marka: Dacia
Model: Duster II Techroad
Silnik: 1.6 4WD
Rocznik: 2019 Pomógł: 3 razy Dołączył: 26 Maj 2015 Posty: 402 Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2017-07-01, 09:09
Logan w wersji Laureate 1.2 75 KM,
kolor - biały,
dodatkowe wyposażenie:
- Media Nav Evolution
- kierownica i gałka dźwigni zmiany biegów pokryte skórą
- podłokietnik przedni
- system wspomagania parkowania tyłem
- regulator/ogranicznik prędkości (nie był potrzebny ale była to opcja łączona ze skórą na kierownicy)
- koło zapasowe
- EASY Service 48M/60.000 KM
Marka: Kia
Model: Joice
Silnik: 2.0DOHC
Rocznik: 2002
Dołączył: 06 Lip 2017 Posty: 4 Skąd: D C
Wysłany: 2017-07-06, 12:33
Dokonałeś najlepszego możliwego zakupu ten silnik doskonale znosi gaz jeździ dużo lepiej niż 10 trzycylindrowy części do niego też kosztują grosze a jak wypadł to zawsze można kupić ze starej gajówki drugiej generacji z końca lat 90 sam dokładnie zastanawiam się nad takim autem tylko kolor ja wezmę jednak brązowy metalik i to tyle Gratuluję wyboru super auto na taksówkę sam jeżdżę i dlatego się zapisałem tutaj na forum ponieważ będę szukał na jesieni 7 osobowego lokalna pierwszej generacji z silnikiem 16 bez gazu oczywiście z pełnym wyposażeniem
_________________ Nie wazne ile mocy pod maska. Wazne kto szczesliwie dotrze na miejsce... jako pierwszy 😉
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum