Cześć,
mam taką sytuację. Chcę kupić nowy samochód za mojego starego Peugeota 206 (silnik 1.4, 75 KM) w budżecie do 40 tys. zł max. Rozważam Hyundai i10 (1.0, 66 KM), Skoda Citigo (1.0, 75 KM), Toyota Aygo (1.0, 69 KM), Suzuki Celerio (1.0, 68 KM) i właśnie Dacię Sandero w wersji Laureate SCe 75 1.2 16V.
Jednak obawiam się, że Skoda, Toyota i Suzuki będą zbyt małe, wielkość Hyundaia pozytywnie mnie zaskoczyła ale na jeździe próbnej na autostradzie powyżej 110 km/h czuć już było pewne rozchwianie auta.. Sandero też już testowałam ale jechałam tylko po mieście i kawałek obwodnicy więc prędkość maksymalna jaką udało mi się osiągnąć to było jakieś 80 km/h.
Do czego zmierzam - samochodu potrzebuję do jazd do i z pracy, po mieście, na zakupy i tylko czasem na dalsze wycieczki poza miasto. Rocznie robię jakieś 5000 km. Czasem wożę też babcię do lekarzy, która ma problemy z chodzeniem i ciężko jej się obecnie wsiada do Peugeota a Dacia jest wyższa więc obstawiam, że byłoby o wiele łatwiej. W ogóle wygląd zewnętrzny i gabaryty Sandero bardzo mi się podobają i odpowiadałyby. Tu też kolejne pytanie - jak się parkuje w mieście tym autem, jest 20 cm dłuższe niż Peugeot a ja cenię sobie małe hatchbacki właśnie ze względu, że wszędzie się wcisną.
Z drugiej zaś strony wydaje mi się, ze Sandero ma dość ubogie wyposażenie i zbyt plastikowy kokpit, choć w porównaniu do mojego obecnego autka czegokolwiek bym nie kupiła i tak będzie lepsze i nowsze. ;)
Dlatego przyjmę chętnie wszelkie porady i informacje dotyczące Dacii. :)
PS. Powiedzcie też proszę jak klimatyzacja sobie radzi w upały przy tak małym silniku oraz jak bardzo źle się jeździ autostradą?
Marka: Seat
Model: Ateca
Silnik: 1.0 TSI
Rocznik: 2022 Pomógł: 6 razy Dołączył: 24 Kwi 2012 Posty: 917 Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-06-26, 12:14
Toiko napisał/a:
, wielkość Hyundaia pozytywnie mnie zaskoczyła ale na jeździe próbnej na autostradzie powyżej 110 km/h czuć już było pewne rozchwianie auta.. Sandero też już testowałam ale jechałam tylko po mieście i kawałek obwodnicy więc prędkość maksymalna jaką udało mi się osiągnąć to było jakieś 80 km/h.
w Sandero lepiej nie będziesz miała ze względu na wysokie zawieszenie nastawione na pokonywanie dziurawych dróg i średnio dokładny układ kierowniczy.
Ja nie miałem okazji jeździć autkiem, jednak rozważam w przyszłości kupić pewnie coś takiego żonie.
Dzięki, obejrzę wieczorem.
kapelusznik napisał/a:
astaaa napisał/a:
, wielkość Hyundaia pozytywnie mnie zaskoczyła ale na jeździe próbnej na autostradzie powyżej 110 km/h czuć już było pewne rozchwianie auta.. Sandero też już testowałam ale jechałam tylko po mieście i kawałek obwodnicy więc prędkość maksymalna jaką udało mi się osiągnąć to było jakieś 80 km/h.
w Sandero lepiej nie będziesz miała ze względu na wysokie zawieszenie nastawione na pokonywanie dziurawych dróg i średnio dokładny układ kierowniczy.
Dziurawe drogi mam w okolicy i też zdarza mi się po nich jeździć, za to autostradą bardzo rzadko. Dzięki!
Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2 Pomógł: 5 razy Dołączył: 30 Sie 2015 Posty: 1365 Skąd: Racibórz
Wysłany: 2017-06-26, 13:01
i10 Access 1.0 MPI jest w podobnej cenie ( promocyjnej) jak Sandero Sce 75KM Laureate - gdzie i10 nie posiada klimatyzacji, radia, świateł przeciwmgielnych oraz regulacji fotela.
A poza tym i10 to auto należące do segmentu A a Sandero do segmentu B.
Najlepiej samemu się przejechać i podjąć decyzję - na autostradzie nie oczekiwałbym cudów
i10 Access 1.0 MPI jest w podobnej cenie ( promocyjnej) jak Sandero Sce 75KM Laureate - gdzie i10 nie posiada klimatyzacji, radia, świateł przeciwmgielnych oraz regulacji fotela.
A poza tym i10 to auto należące do segmentu A a Sandero do segmentu B.
Najlepiej samemu się przejechać i podjąć decyzję - na autostradzie nie oczekiwałbym cudów
Zgadza się. Jechałam już i10 i Sandero. W porównaniu do mojego Peugeota to jedno jest mniejsze a drugie większe. Ciągnie mnie ku większemu ale tak ja pytałam wyżej, obawiam się parkowania w ciasnych parkingach galerii handlowych. Warto ew brać do Dacii te czujniki parkowania tyłem?
To jeszcze raz przypomnę, że wciąż można dostać wyprzedażową Micrę poprzedniej generacji w śmiesznych pieniądzach. Większa od i10, mniejsza niż Sandero. Do 40k idzie znaleźć sensownie wyposażone.
To jeszcze raz przypomnę, że wciąż można dostać wyprzedażową Micrę poprzedniej generacji w śmiesznych pieniądzach. Większa od i10, mniejsza niż Sandero. Do 40k idzie znaleźć sensownie wyposażone.
Faktycznie, wymiarowo zwykła mikra (nie ta 'nowa') jest taka jak mój Peugeot, może ciut wyższa. Cenowo to rocznik 2017 przekracza moje możliwości ale 2016 wersja z klimą i radiem za 40 500 zł. Pytanie czy jeszcze takie modele się ostały w okolicach Krakowa..
Micra auto wg mnie bardzo damskie. Karl z uwagi na nazwę też;) Sandero to raczej target męski, raczej niemłody ;) No chyba że Stepway.
O ile nie przeraża cię "przestarzałość" modelu (choć de facto jest niemal tak samo przestarzały jak Corsa) to może Punto? https://www.otomoto.pl/of...o-ID6yIlg7.html
Auto mega sprawdzone. Tanie w utrzymaniu. Nie brzydkie mimo wieku. Dość pojemne.
Micra auto wg mnie bardzo damskie. Karl z uwagi na nazwę też;) Sandero to raczej target męski, raczej niemłody ;) No chyba że Stepway.
O ile nie przeraża cię "przestarzałość" modelu (choć de facto jest niemal tak samo przestarzały jak Corsa) to może Punto? https://www.otomoto.pl/of...o-ID6yIlg7.html
Auto mega sprawdzone. Tanie w utrzymaniu. Nie brzydkie mimo wieku. Dość pojemne.
Dziękuję bardzo za odpowiedź.
Na forum Dacii doradzają mi Micrę. Ale pomyślę nad nią bo wygląda ciekawie i cenowo i wielkościowo. Choć co do Sandero to ja się nie boję takich aut, już jako dziecko wolałam bardziej męskie/chłopięce zabawki.
Karla patrzyłam ale jest ciut mniejszy od Peugeota.
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2017-06-26, 14:34
Sandero Laureate ma w wyposażeniu wszystko, co jest tak naprawdę potrzebne do takiej eksploatacji o jakiej wspominasz (elektryka szyb, lusterek, manualna klima, radio, centralny zamek i parę innych drobiazgów) i zasada - jak czegoś nie ma to się nie popsuja, sprawdza się tu w całej pełni. A silnik SCe 75 1.2 16V to sprawdzona od kilkunastu lat w wielu modelach, francuska jednostka , bezawaryjna, tania w eksploatacji, jako jedna z ostatnich nadająca się (w razie czego) do montażu LPG. Co ważne, 4 cylindrowa wolnossąca, równo pracująca, fajnie brzmiąca, nie to co te współczesne 3 cylindrowe downsizingowe pierdzidełka od kosiarek do trawy obliczone na 100 tys przebiegu. Plastikowość wnętrza nie jest specjalnie bardziej plastikowa od 206 (z pominięciem może szlachetności tychże plastików) za to łatwo ją posprzątać i utrzymać w czystości. Wysokie zawieszenie i ogumienie o sporym profilu gwarantuje bezpieczeństwo przy pokonywaniu krawężników, dziur w jezdni i innych miejskich niespodzianek. Auto mocniej niż konkurenci wychyla się na zakrętach ale zawieszenie nie jest ustawione na wyścigi tylko właśnie na komfort i wygodę pasażerów. W warunkach miejskich ma to duże znaczenie. Jeśli nie masz kompleksu znaczka na masce, ten model powinnaś ustawić sobie na czele swojej checklisty
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2017-06-26, 14:37, w całości zmieniany 1 raz
Pytasz to ci koledzy podpowiadają co można mieć w podobnej cenie.
A żeby kupić dacię, to trzeba być świadomym jej wad i zalet.
No ja wiem i jestem wdzięczna za wszystkie odpowiedzi i doceniam, tylko śmiałam się w duchu przy tej Micrze. W sumie to niczego nie wykluczam i jeszcze jestem na etapie jazd testowych różnych modeli, jutro akurat będę w salonie Suzuki a obok jest Nissan i Dacia. Jak mi czasu starczy to odwiedzę wszystko.
Dar1962 napisał/a:
Sandero Laureate ma w wyposażeniu wszystko, co jest tak naprawdę potrzebne do takiej eksploatacji o jakiej wspominasz (elektryka szyb, lusterek, manualna klima, radio, centralny zamek i parę innych drobiazgów) i zasada - jak czegoś nie ma to się nie popsuja, sprawdza się tu w całej pełni. A silnik SCe 75 1.2 16V to sprawdzona od kilkunastu lat w wielu modelach, francuska jednostka , bezawaryjna, tania w eksploatacji, jako jedna z ostatnich nadająca się (w razie czego) do montażu LPG. Co ważne, 4 cylindrowa wolnossąca, równo pracująca, fajnie brzmiąca, nie to co te współczesne 3 cylindrowe downsizingowe pierdzidełka od kosiarek do trawy obliczone na 100 tys przebiegu. Plastikowość wnętrza nie jest specjalnie bardziej plastikowa od 206 (z pominięciem może szlachetności tychże plastików) za to łatwo ją posprzątać i utrzymać w czystości. Wysokie zawieszenie i ogumienie o sporym profilu gwarantuje bezpieczeństwo przy pokonywaniu krawężników, dziur w jezdni i innych miejskich niespodzianek. Auto mocniej niż konkurenci wychyla się na zakrętach ale zawieszenie nie jest ustawione na wyścigi tylko właśnie na komfort i wygodę pasażerów
Dziękuję ślicznie, bardzo spodobała mi się ta odpowiedź.
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2017-06-26, 15:00
dodam jeszcze, że we wnętrzu Sandero bez żadnych wyrzeczeń mieszczą się 4 dorosłe osoby o całkiem sporych gabarytach. Na tylnej kanapie na krótszych dystansach poradzą sobie również 3 osoby, jeśli nie noszą konfekcji XXL. A pojemnością bagażnika bije na głowę wszystkie wymienione wyżej auta - co też ma znaczenie przy większych zakupach. Wózek dziecinny czy kosiarka do trawy mieszczą się bezproblemowo bez składania kanapy, co nie jest takie oczywiste w autach miejskich
Jasne, ze sa lepsze auta niz sander, ale Sandero jezdzi po zakretach przewidywalnie, a zaleta tego auta jest miekkie zawieszenie, a za tym idzie spory comfort. Plastiki w mojej Sandero Stepway nie odrzucaja, generalnie poza klamkami nie ma sie czego przyczepic w tym aucie.
Ma tez calkiem spory bagaznik, latwosc wsiadania do auta jest rewelacyjna. Jest to moje 24 juz auto, mialem lepsze auto, ale to spelnia wszystkie moje wymagania do auta...
dodam jeszcze, że we wnętrzu Sandero bez żadnych wyrzeczeń mieszczą się 4 dorosłe osoby o całkiem sporych gabarytach. Na tylnej kanapie na krótszych dystansach poradzą sobie również 3 osoby, jeśli nie noszą konfekcji XXL. A pojemnością bagażnika bije na głowę wszystkie wymienione wyżej auta - co też ma znaczenie przy większych zakupach. Wózek dziecinny czy kosiarka do trawy mieszczą się bezproblemowo bez składania kanapy, co nie jest takie oczywiste w autach miejskich
Prawda, widziałam bagażnik i naprawdę jest duży i fajny.
Michał B24 napisał/a:
Jasne, ze sa lepsze auta niz sander, ale Sandero jezdzi po zakretach przewidywalnie, a zaleta tego auta jest miekkie zawieszenie, a za tym idzie spory comfort. Plastiki w mojej Sandero Stepway nie odrzucaja, generalnie poza klamkami nie ma sie czego przyczepic w tym aucie.
Ma tez calkiem spory bagaznik, latwosc wsiadania do auta jest rewelacyjna. Jest to moje 24 juz auto, mialem lepsze auto, ale to spelnia wszystkie moje wymagania do auta...
No właśnie, chcę podjąć dobrą decyzję by np za rok nie żałować, że kupiłam takie auto a nie inne w podobnej cenie. W Sandero podobają mi się właśnie gabaryty i ta łatwość wsiadania o której wspominasz, co ze względu na moją babcię byłoby bardzo dobre.
Nie jeżdżę dużo ale auta używam codziennie i nie jestem bardzo wybredna jeśli chodzi o gadżety. Chcę by mnie woziło z punktu A do B, bym mogła posłuchać radia i by była klimatyzacja, czego niestety w moim Peugeocie nie posiadam.
astaaa, bierz Sandero. Nie zastanawiaj się nad tym, masz 3 letnią gwarancję na mechanikę i 6 letnią gwarancję na blachy. Jest taki prosty do bólu w eksploatacji bez elektronicznych udziwnień, że nie ma co za bardzo psuć. Przy Twoim rocznym przebiegu nie ma co przepłacać na inne auta.
Będzie Pani zadowolona.
Pozdrawiam
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2017-06-26, 16:37
a jeśli okaże się, że ten 1,2 16V 75 KM jest już niedostępny, można też rozważyć 1,0 SCE jak pokazany w teście. To równie prosta jednostka, też nadaje się pod LPG, odjęto jej jedynie jeden cylinder. Nie ma turbiny, więc będzie trwała i prosta w eksploatacji. Będzie też tańsze OC. Nie powinna też palić więcej w mieście. Na autostradę się raczej nie nadaje
Nie jeżdżę dużo ale auta używam codziennie i nie jestem bardzo wybredna jeśli chodzi o gadżety. Chcę by mnie woziło z punktu A do B, bym mogła posłuchać radia i by była klimatyzacja, czego niestety w moim Peugeocie nie posiadam.
Sandero 2017 ma wydajna klimatyzacje, a radio gra naprawde niezle, lepiej niz w jakiejkolwiek Skodzie, no moze Superb ma lepsze radio.
Ja ze stepway jestem bardzo zadowolony, a jezdzilem sporo autami, ktore do tanich nie naleza.
Jednak koleżanka nie chce mieć duże auto tylko auto typu kompakt. Przeczytaj jeszcze raz cały wątek od początku to wtedy zrozumiesz co koleżanka chciała mieć konkretne auto....
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2017-06-26, 20:54
manewrowanie sporym sedanem nie sprawia przyjemności komuś, kto preferuje małe, poręczne miejskie pojazdy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum