A w ASO Warszawa Puławska pytałem, czy można wyłączyć s&s i powiedzieli, że to niemożliwe. Chętnie bym skorzystał z pomocy osoby, która by mi wyłączyła to dziadostwo. Jestem z Warszawy.
Pamiętam jak w mondeo nie udało się odłączyć immobilizera w jednym z serwisów Bosch, dopiero sztuka ta się powiodła jak przyniosłem instrukcję z forum .
Piitubski, w aso nie wiedzą, nie chcą lub nie mogą tego zrobić bo ta opcja powinna być w ich clipie. (to jest opcja typowo diagnostyczna jak np. wybraliby się z testerem na jazdę próbną)
Marka: Dacia
Model: Dokker Van
Silnik: 1.6 SCe 102 KM
Rocznik: 2016
Dołączył: 26 Kwi 2017 Posty: 7 Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-10-25, 20:58
Czy w przypadku słabo naładowanego akumulatora system START-STOP zostaje automatycznie wyłączony? Nie działa mi ta funkcja i nie świeci kontrolka, która o tym informuje (jak np przy zbyt niskiej temperaturze). Lampka przy przycisku włączającym i wyłączającym system również sie nie zapala mimo naciskania na niego. Tak ma być gdy akumulator nie jest dobrze naładowany czy coś jest nie tak?
W przypadku wystąpienia niekorzystnych lub szkodliwych parametrów (jest ich "kilka" m.in. poziom napięcia, temperatura, na pewno są opisane w strategi silnika,ale to tylko dla inżynierów kiedyś miałem okazję czytać strategię klimatyzacji do laguny 2/2 i nie przyszło by mi do głowy że są takie teksty i co opisują - jakie parametry).
Marka: Dacia
Model: Dokker Van
Silnik: 1.6 SCe 102 KM
Rocznik: 2016
Dołączył: 26 Kwi 2017 Posty: 7 Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-10-26, 07:31
Rozumiem, że w niektórych sytuacjach może nie działać system START-STOP. Chciałbym dowiedzieć się czy w przypadku np słabego naładowania akumulatora kontrolka na "zegarach" o tym informuje czy też nie. Zastanawia mnie też brak zaświecania się lampki przy przycisku służącym do włączania i wyłączania tej funkcji.
W instrukcji jest napisane, że w chwili, gdy nie ma możliwości działanie S&S, to jest przekreślona ikonka A (a jest to zbyt niska temperatura silnika, słaby akumulator i inne czynniki), jednak przy manewrowaniu na placu mi kontrolka w ogóle nie świeci, wynika to prawdopodobnie z tego, że w instrukcji jest napisane, że naciskanie kilkiukrotnie pedałów powoduje dezaktywacje, a rozumiem tę dezaktywację, gdy samochód nie jedzie szybciej niż kilkanaście km/h. Po przekroczeniu tych kilkunastu km/h S&S wraca u mnie do prawidłowej pracy.
Marka: Dacia
Model: Dokker Van
Silnik: 1.6 SCe 102 KM
Rocznik: 2016
Dołączył: 26 Kwi 2017 Posty: 7 Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-10-26, 10:42
Wydaje mi się właśnie, że w przypadku słabo naładowanego akumulatora powinna się świecić kontrolka z przekreślonym A informująca o braku możliwości działania S&S. U mnie się ona nie święci, tak samo lampka przy wyłączniku. Tak jakby cały system był odcięty.
Puki się nie aktywuje to przekroślonego A nie bedzie na desce. Np. puki moje auto jest zimne nie zaświeci się mi kontrolka. Poźniej jak jest za zimno na dworze, lub za gorąco to sygnalizuje że nie może wyłączyć silnika.
Ostatnio zmieniony przez arnold 2017-10-26, 14:52, w całości zmieniany 1 raz
Lampka na wyłączniku zapali się w momencie wyłączenia systemu ( wsiadam, odpalam, wyłączam s&s-lampka się zapala), co do "A" tonie zwróciłem uwagi ale chyba po osiągnięciu temperatury i zatrzymaniu sygnalizuje gotowość lub nie do działania
Obejrzałem na YT film z kanału Auto Świat. Panowie redaktorzy polecają, by w ASO poprosić o inwersję S&S. Wtedy na stałe będzie wyłączony, a w każdej chwili przyciskiem można go włączyć.
A czy w ogóle jest to zgodne z licencją dealerską? Z tego co rozmawiałem gość mi powiedział, że da się silnik ze 100 na 140 podkręcić bez problemu, ale za to, jakby tak zrobili to straciliby licencję, bo homologacje i zgodność z normą euro 6 by auto nie spełniło. To samo podejrzewam S&S, jest po to, aby te normy uzyskał silnik.
Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2 Pomógł: 5 razy Dołączył: 30 Sie 2015 Posty: 1365 Skąd: Racibórz
Wysłany: 2017-11-20, 13:40
Ale co masz na myśli mówiąc, że nie działa?
Nie działa cały system czy tylko się nie aktywuje? Jak to drugie to nie ma co panikować - prawdopodobnie jak koledzy powyżej temperatura jest za niska na zewnątrz.
Ale co masz na myśli mówiąc, że nie działa?
Nie działa cały system czy tylko się nie aktywuje? Jak to drugie to nie ma co panikować - prawdopodobnie jak koledzy powyżej temperatura jest za niska na zewnątrz.
jak sie zatrzymie to nie gasnie swieci sie kontrolka systemu (bieg luz sprzegło puszczone)
To ze auto nowe nic nie znaczy, jak bedziesz jezdzil odcinki 3 km to po 500 km akumulator moze byc niedoladowany, gdy na dworze zimno a ty wlaczasz nadmuch, swiatla, klime, radio, wycieraczki lub otwierasz okna
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum