Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2014-06-10, 12:53
Wymiana paska rozrządu (i pompy wody)
Autor Wiadomość
ricken 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Sandero
Dołączył: 10 Wrz 2017
Posty: 130
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2018-07-17, 19:18   

Wyszlo 570zl.
W ASO cos 1200 inny warsztat 900 chcial.
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1828
Skąd: wwa
Wysłany: 2018-08-15, 20:26   

Też mieliście tak "dojuebane " śruby od górnej osłony rozrządu??!!
ściągnąłem koło pasowe , napinacz paska osprzętu i założyłem blokady ale stanąłem na górnej osłonie
Próbowałem kluczem oczkowym i kluczem oczkowym z grzechotką. Taki sam efekt był przy małej grzechotce i przegubie na 1/4.
Jutro muszę pojechać do sklepu i kupić przegub na 1/2 i to pneumatem odkręcić.
Tam jest za mało miejsca żeby zmieścić klucz i nasadkę a wyżej silnikiem już nie wyjadę.

Wstawiam też dla oszczędnych zdjęcie napinacza paska osprzętu po 6 latach i 85 tyś z zewnątrz nie da się tego zobaczyć.
Na filmie gość odkręca ta śruby jedną ręką a mi się prawie grzechotka rozwaliła (12:18)

Polecam też ten filmik bo jest lepszy od serwisówki goście prowadzą jak po sznurku

37530074_651950655161168_2329868648245624832_n.jpg
Plik ściągnięto 39 raz(y) 90,75 KB

37521570_524876054627202_3561978620962406400_n.jpg
Plik ściągnięto 39 raz(y) 218,92 KB

Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2018-08-15, 20:42, w całości zmieniany 8 razy  
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1828
Skąd: wwa
Wysłany: 2018-08-15, 23:05   Pompa wody

Wielu producentów pomp wody przestrzega przez smarowaniem uszczelniaczem miejsc styku twierdząc że sama uszczelka w zupełności wystarczy.
W serwisówce podają że należy uszczelnić klejem żywicznym (ktoś wie konkretnie jakim ?)
oraz zastosować środek FRENETACHE (pasta teflonowa ?) na 2 śruby mające kontakt z cieczą.
Na tym filmiku instruktażowym gość używa Kleju anaerobowy (2:43) ale nie używa uszczelki.

Serwisówka wyszła w 2010 roku i trochę się od tego czasu zmieniło.

Sam klej anaerobowy działa tylko na styku dwóch metal , uszczelka jest co prawda aluminiowa ale pokryta z obu stron gumą/silikonem. Do tego w okół pompy jest wyraźny zgrubienie materiału uszczelniające połączenie. Czy ktoś wie jak powinno się to wykonać ? bo w internecie co każda instrukcja jest inaczej

Bez tytułu.jpg
Plik ściągnięto 12 raz(y) 72,15 KB

Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2018-08-15, 23:36, w całości zmieniany 4 razy  
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1828
Skąd: wwa
Wysłany: 2018-08-16, 00:14   

Rosjanie nie podają że pompę wody trzeba czymkolwiek smarować i ja się chyba będę tego trzymał.
http://www.renault-duster...hhej-zhidkosti/
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 58 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2955
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2018-08-16, 11:34   

Ori uszczelki sa ok i dobrze uszczelniaja. Zamienniki przewaznie to uszczelki z kartona po mleku, wiec w tym przypadku lepiej skladac na mase.
_________________
Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 58 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2955
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2018-08-16, 11:37   

Tzn. Ze nasi juz tu byli. Ktos to przykrecil jak glupi.
_________________
Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1828
Skąd: wwa
Wysłany: 2018-08-16, 12:49   

Ja składam na ori bo cały komplet kosztuje 700 zł więc głupotą by było iść w zamienniki.
Nie mogłem nigdzie kupić tej pasty teflonowej na śruby M8 więc kupiłem zwykły klej do gwintów czerwony (średni do 20Nm) mam nadzieje że coś tam uszczelni.
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1828
Skąd: wwa
Wysłany: 2018-08-16, 12:57   

Auto znam od nowości. Serwisowałem je ja, mój sąsiad i ASO.
Nie było żądnej naprawy w aso która by wymagała ściągania tego elementu.
Raz tylko miałem problem z ładowaniem to dokręcili napinacz (stąd pewnie jego uszkodzenie)
a tak jakieś pierdoły:
skrzypiał pedał sprzęgła, lpg się nie przełączało , falowały obroty i termostat nawalił.
 
Dzida 


Marka: Renault
Model: Megane Grandtour
Silnik: 1.5 dci
Rocznik: 2021
Wersja: Unlimited
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Lut 2014
Posty: 161
Skąd: Paryż Pólnocy :)
Wysłany: 2018-08-16, 21:41   

Mam takie pytanie: Po ilu latach wymieniać rozrząd w silniku K4M? (bardzo mały przebieg od nowości - mniej niż 7 kkm rocznie).
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1828
Skąd: wwa
Wysłany: 2018-08-17, 04:04   

Czy ja mam taki fart że zalałem nowy płyn i zdechł termostat czy coś jest nie tak z popmą .
Samochód nagrzewa się normalnie nawet wolniej niż kiedyś.
Jednak po przekroczeniu 90 szybko przyspiesza rozgrzewanie przy 95 odpala 1 poziom dmuchawy po 100 drugi. Dociągnąłem tak do 107 i nadal waż za termostatem był zimny.
Wylałem z niego wcześniej z 10 l bo stworzyłem lekkie nadciśnienie i wypchałem cały stary płyn , reszta wyleciała przy zdjęciu pompy. Teraz za pierwszym razem weszło 3 l do full zbiorniczka , termostat się otworzył ale dopiero na 2 poziomie dmuchawy i zszedł cały stan ze zbiorniczka wyrównawczego więc dolałem znowu pod korek ale już termostat się nie otworzył. Całościowo wlałem może 4,5 l
Od wymiany mam z nim problemy więc jutro z rana jadę po nowy , na szczęści części do K4M można kupić łatwiej niż świeże bułki
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2018-08-17, 04:20, w całości zmieniany 1 raz  
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 58 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2955
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2018-08-17, 09:53   

Uklad dobrze odpowietrzony ?
_________________
Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1828
Skąd: wwa
Wysłany: 2018-08-18, 00:04   

Puściłem układ bez termostatu wtedy dobrze się odpowietrzył. Dałem nowy termostat i jest teraz ok.
Tamten stary za późno się otwierał.
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1828
Skąd: wwa
Wysłany: 2018-08-18, 00:07   

co 6 lat lub 100 tyś
kord stalowy w moim pasku pryz 82 zaczął już korodować.
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-08-18, 16:03   

raczej 5 lat / 60 tys ...?
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1828
Skąd: wwa
Wysłany: 2018-08-18, 16:38   

ja mam w książce 6/100
 
malygabrys 



Marka: Dacia, Dacia
Model: Duster III, MCV
Silnik: 1,0ECO-G LPG, 1,6 MPI+LPG BRC
Rocznik: 2024 , 2010
Wersja: Extreme
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Sty 2011
Posty: 566
Skąd: Jastrowie
Wysłany: 2018-08-19, 06:31   

A ja w swojej mam 8 lat lub 160 tys.km
 
Piotr_K 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4 esp+asr
Silnik: 1,6 MPI 16V + LPG BRC
Rocznik: 2011
Wersja: Ambiance
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Mar 2011
Posty: 1001
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-09-02, 09:56   

keikan napisał/a:
Ja właśnie po przeglądzie i wymianie rozrządu w niezależnym serwisie.. Robiłem tam cały przegląd więc ciężko powiedzieć ile kosztowała sama "robocizna" wymiany rozrządu, pasków osprzętu, pompy wody i płynu chłodniczego, bo do tego doszła wymiana oleju i filtra kabinowego.
Łącznie zapłaciłem 700 PLN za wszystko - czas trwania 7 godzin

Same części kupowałem moto dynamic:

zestaw paska osprzętu oryginał : 238 PLN
olej Elf SXR 5W40 5 litrów : 105 PLN
filtr kabinowy oryginał: 30 PLN
zestaw rozrządu oryginał :231 PLN
pompa wody oryginał: 201
uszczelka spustu oleju : 3 PLN
płyn chłodniczy 5+1 litr Dybagel: 60 PLN

tak więc cały koszt przeglądu po 6 latach ok. 1500 PLN

Tyle chcieli w ASO za sam rozrząd z wymianą


Czy możesz z faktury podać nr katalogowe części ? W moto dynamicu to bardzo ułatwia dotarcie do właściwych części.
_________________
Dacia Duster 1,6+LPG BRC Ambiance 4x4, brąz cajou
 
Nikita_Bennet 


Marka: Dacia
Model: LOGAN pick-up+Duster 2
Silnik: oba 1.5 dCi
Rocznik: 2011 i 2018
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 28 Wrz 2010
Posty: 759
Skąd: warmia i mazury
Wysłany: 2018-09-02, 14:20   

w modotynamic czy allegro i użytkownik labren podaj VIN auta i znajdą to czego szukasz.
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1828
Skąd: wwa
Wysłany: 2018-09-02, 15:16   

pasek akcesoriów dłuższy dla pompy wspomagania ,krótszy (tańszy) dla elektrycznego wspomagania
https://www.renault-czesc...6-16v,3,379,942
https://www.renault-czesc...3694r,3,379,184
https://www.renault-czesc...dyna,3,635,1329
 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2018-11-04, 21:50   

bezproblemowo dojechałem do wieku podanego w książce dla K4M z 2010 roku - wymiana rozrządu po 8 latach i 105 tyś przebiegu. Jak określił mechanik - wizualnie części nie miały uszkodzeń. Ale pasek do Dustera 1,6 2WD z początku produkcji ( norma E4) jest inny niż do do nowszych egzemplarzy.
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1828
Skąd: wwa
Wysłany: 2018-11-05, 18:23   

a mój po 6 latach miał korozje (pasek)
 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2018-11-05, 20:02   

W 2012 to już było Euro 5 i inne paski - te o krótszym interwale wymiany.
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1828
Skąd: wwa
Wysłany: 2018-11-05, 20:07   

wątpię bo miały te same numery
raczej pękały i renu skorciło okres miedzy naprawczy
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 58 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2955
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2018-11-05, 21:52   

Fruxo napisał/a:

raczej pękały

Skad taka informacja?
A i interwaly to raczej przedluzja, bo np. W dizlu CR sa duzo miej obciazone w porwnaniu do WP( nietylko reno).
_________________
Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2018-11-06, 09:00   

Fruxo napisał/a:
wątpię bo miały te same numery
raczej pękały i renu skorciło okres miedzy naprawczy

A skąd masz taka informacje - bo mi jak chcieli dobrać po marce i silniku to mieli problem ( wyszło im z katalogu że Dusterów 1,6 2WD jeszcze wtedy nie produkowano :mrgreen: ) , dopiero po nr VIN dało się dobrać i powiedzieli że jest inny.
Ostatnio zmieniony przez PiotrWie 2018-11-06, 09:45, w całości zmieniany 2 razy  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne