Wysłany: 2018-09-02, 15:25 Zamiana Dustera II na Megane IV Grandtour
Witam wszystkich :)
Otóż znowu dostałem ciekawą propozycję zakupienia nowego samochodu z salonu Renault w którym kupiłem swoją Daćkę, i padło na Megane IV Kombi Grandtour z takim samym silnikiem jak duster 1.6 115 KM wersja Limited 2018 z pakietem multimedialnym, teraz oferują wyprzedaż tych modeli i cena jest dosyć ciekawa bo z 74 tysięcy oferują mi ten egzemplarz za 63 tysiące i zastanawiam się czy warto wziąć ten wóz. Chciałbym poznać Wasze opinie czy zamienilibyście się na taką megankę. Może jest ktoś kto jeździł Megankami i może się wypowiedzieć? Zastanawia mnie fakt, czy np. Grandtour będzie się tak samo zbierał jak Duster ? Pozdrawiam :)
Ostatnio zmieniony przez gwidon 2018-09-02, 15:25, w całości zmieniany 1 raz
Megane jest lepiej wykończona i bardziej cicha. Siedzi się niżej, ale w samochodzie ogólnie jest wrazenie, że jest bardziej ciasno, chociaż to subiektywne. Megane z tym silnikiem lepiej się zbiera i ma lepszy zryw, choć cudów bym się nie spodziewał.
Bagażnik ma podobny, ale jego próg znajduje się niżej niż w Dusterze i jest szerzej.
Ja bym się może zamienił, jeśli miałbym co najmniej takie samo wyposażanie i silnik, jakie mam w Dusterze. A tu już byłaby znacznie wyższa kwota.
Ogólnie w Megane na każdym kroku widać, że auto jest lepiej wykończone, lepiej spasowane i z większą dbałością o szczegóły. Różnica jest duża, ale nie powalająca. Poza tym to auto o zupełnie innym charakterze, niż Duster i trzeba mieć na to wzgląd. Zależy, czy potrzebujesz typowego kombi (taka właśnie jest Megane), czy SUVa.
_________________ EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. Psycho the rapist
Marka: Dacia
Model: Nowy Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2018
Wersja: Comfort
Dołączył: 08 Maj 2018 Posty: 164 Skąd: Łódź
Wysłany: 2018-09-02, 17:51
czytajac ten temat z ciekawosci zerknalem na oferte Megane Grandtour. wszystko fajnie - wyposazenie, silniki itd. jednak od kiedy mam dustera to nie zamienie sie juz na takie niskie auto. moze brakuje troche niutonow ale za to dziur i kraweznikow nie czuc ;)
Jeśli chodzi o mojego Dustera też nie szukałbym sobie kwiatków ale to co dzieje się na chwile obecną z moim autem sprawia że rozczarowałem się ... ale o tym napiszę za chwilę w moim wątku o Dusterze.
Natomiast jeśli chodzi o Megankę to zastanawiam się nad nią z tego względu że wizualnie podoba mi się ale tylko w wersji kombi. Nie wybierałbym GrandCoupe ani Hatchbacka ponieważ w tym momencie mijałoby się to z celem uwsteczniając się wzgledem bagażnika.
Zależy mi na większym bagażniku albo takim samym jak w Dusterze ponieważ mam roczne dziecko czyli wiadomo wózek i te sprawy jedynie czego będzie mi szkoda względem DDII że Megane nie ma podgrzewanych foteli i będzie brakować mi kamerek dookoła i ostatnia rzecz najważniejsza czy Meganka nie jest zbyt niska i czy nie będzie przychaczać o jakieś przeszkody dlatego Wasze uwagi odnośnie tego egzemplarza mile widziane tak samo jeśli chodzi o wykończenie i silnik 1.6 SCE w tym modelu :)
Ojciec niecały rok miał megane 1,6 w wersji limited, jeździłem nią kilka razy i w porównaniu do dustera to inna bajka jeśli chodzi o prowadzenie. Silnik lepiej się zbiera, skrzynia przyjemnie pracuje, siedzenia wygodne, jakość materiałów we wnętrzu na plus meganki. Ale miała też minus... spasowanie elementów zewnętrznych takich jak przednie błotniki, tylna klapa czy tylne drzwi, to jakaś pomyłka tutaj duster wygrywa. No i megane jest niska, do dustera wygodniej się wsiada i wysiada. Weź megane na jazdę próbną i sam wyrób sobie zdanie, limited to moim zdaniem optymalne wyposażenie bez zbędnych wodotrysków i zwróć uwagę na spasowanie elementów zewnętrznych, my z ojcem na placu oglądaliśmy kilka szt i każda była tak sobie spasowana.
Dzień dobry. Przejechałem Renault Megane Grandtour ponad 190 000km. Silnik 1,5 110km, odebrany z salonu 07.2013. Nie mogę powiedzieć złego słowa. Jedyną awarię miałem po przebiegu 180 000, uszkodzeniu uległ moduł wspomagania kierownicy. Niestety to dosyć wredna usterka i skończyło się lawetą. To jest bardzo dobry i wygodny samochód do szybszej jazdy na autostradę. Spalanie od 4,5 - 7l/100km (zależy od prędkości - od 150 w górę lubi wypić:). 4 osoby z bagażem podróżują komfortowo, dla 5 już jest ciasno. Bardzo niskie zawieszenie, lubi zaczepić listwą pod zderzakiem nawet przy podjeżdżaniu pod krawężnik. Całkiem fajny wóz, pod warunkiem że nie zjeżdżasz z asfaltu. Pozdrawiam.
lindeman2 - Piszesz o Megane III, a tu chodzi o Megane IV. To zupełnie inne auta tak pod kątem materiałów, spasowania, głośności w kabinie. Że o wyglądzie nie wspomnę.
A ci z Was, co martwią się, że Megane może o coś przyhaczyć przednim zderzakiem to... dobrze myślicie. Bardzo lubi zahaczyć. No i do Megane się wpada, a do Dustera wsiada.
_________________ EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. Psycho the rapist
Mnie tak rozczarował mój duster II że zamieniłbym go na cokolwiek innego gdybym dostał taką możliwość.
To co się u Ciebie takiego z nią się dzieje że też Cię wkurza? Ja postaram się dzisiaj w swoim wątku zdać raport :)
A co do Megane właśnie boję się o te przychaczenia o których piszecie.
Belphegor- a powiedz mi jak uważasz na lekkie krawężniki czy na delikatną drogę szutrową powiedzmy "za lasem" spokojnie przejedzie bez haczenia spodem? bo tylko o to się boje na ile jest on niski że można przychaczyć :P czy jest aż tak strasznie ? :P
gwidon,
Po prostu tak usterkowego samochodu jeszcze nigdy nie miałem. Niby pierdoły, można z tym żyć, ale jednak jeszcze żaden nowy samochód który do tej pory miałem nie sprawiał tylu kłopotów.
Zaczęło się już drugiego dnia od wyprowadzenia z salonu gdy zawiesiła się wskazówka obrotomierza i zamiast zwyczajnie sobie opadać, opadała skokami co jakieś pół centymetra.
Trzeciego dnia wystąpił błąd polegający na wyrzucaniu check engine przy trzymaniu auta przez kilkanaście sekund na obrotach powyżej 2000. Towarzyszył temu gwałtowny spadek obrotów.
Zawieszający się komputer to taka oczywistość że nie warto nawet o niej wspominać.
Chwilowa utrata mocy przy dynamicznym przyspieszaniu w zakresie 2200-2300 obrotów.
Teraz zaczęła się wywalać przy odpalaniu kontrolka ciśnienia oleju z komunikatem o ryzyku awarii silnika.
Obecnie samochód od dwóch tygodni stoi w ASO, ja jestem lżejszy o prawie 60 tys. zł a do pracy popierniczam rowerem (jako alternatywa dla zatłoczonego i jadącego dwa razy dłużej autobusu ).
To chyba mój najgorszy motoryzacyjny zakup jaki do tej pory dokonałem (a samochodów już trochę się przewinęło przez mój garaż).
ASO na razie bezradne jak dziecko. Jedyny plus to taki to że jutro MOŻE w końcu dostanę jakiś samochód zastępczy, bo w ramach gwarancji oczywiście u Dacii cos takiego jak zstępczy bezpłatny samochód nie występuje.
Ostatnio zmieniony przez pavulon78 2018-09-03, 09:39, w całości zmieniany 3 razy
Jesli to prawda Pavulon78 o Dusterze II, to juz odchodzi mnie ochota na w przyszlosci wymiane mojego Dustera I na DD II , nawet jesli bylby to benzyniak .
Kiedys kusil mnie jeszcze 1.2TCE ale go usuneli
corrado, Prawda, prawda. Jak chcesz to mogę udostępnić nagrania tych wszystkich usterek na YouTube. To z ciśnieniem oleju potrafi też wystąpić w 1.2 TCe (znalazłem jakieś niemieckie nagranie na YouTube) także to nie kwestia silnika tylko coś innego jest zrąbane w tych samochodach.
Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige
Dołączył: 20 Kwi 2010 Posty: 1700 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-09-03, 09:44
Chyba 1.6 mają problemy, jak się nasze forum czyta.
Swoim 1.2 ponad 11 tys. km przejechałem i żadnej kontrolki, spadku mocy, etc. nie miałem. Oleju też nie wypił i jestem bardzo zadowolony.
1.2 Tce niestety też są usterkowe:
wyciągają się łańcuchy rozrządu
wadliwe wtryskiwacze powodują wypalanie denka tłoka
padają pompy oleju
nadmierne zużycie oleju
Oczywiście są to jednostkowe przypadki tym niemniej występują. Może nie tak powszechnie jak we wczesnych wersjach 1.2 i 1.4 TSI ale są.
No tak, jednak na zachodzie dalej sprzedaja 1.2TCE i to w 4WD. Mnie jeszcze kusil oprocz lekkiego dosc silnika w 1.2Tce ( mniejsza pojemnosc ) , przy delikatnej jezdzie wiec oszczednego spalania , mozliwosc jego lekkiego podwirusowania no i oczywiscie brak AdBlue i DPF . Tymi lancuchami bym sie nie przejmowal a traktowal to jako plus zamiast paskow rozrzadu, ktore trzeba rowniez wymieniac i nie jest to tez taki tani gips bo jednorazowo zawsze circa 1tys pln.
Pavulon78, jesli masz te filmiki, to b.chetnie obejrze, mozesz podeslac ewentualnie link na prv , jesli nie chcesz tu "śmiecić" :)
Belphegor- a powiedz mi jak uważasz na lekkie krawężniki czy na delikatną drogę szutrową powiedzmy "za lasem" spokojnie przejedzie bez haczenia spodem? bo tylko o to się boje na ile jest on niski że można przychaczyć :P czy jest aż tak strasznie ? :P
Spokojnie da radę. Po prostu trzeba uważać na dojazdy do krawężnika przodem oraz zjazd z krawężnika przodem i tyłem. Przedni zderzak jest nisko, a tylny w Grandtour ma długi zwis. Ale dzięki temu też auto ma bardzo ładną linię.
_________________ EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. Psycho the rapist
No tak to prawda z tym naszym Dusterem, jednak większość jest taka że trafiła na udany egzemplarz a reszta tak jak My (a jesteśmy w większości) ma dręczące nas problemy. Ale jakby tego było mało to póki co wszyscy mamy problem z zacinającym się kompem...
A wracając do tematu Megane Grandtour IV w wersji benzynowej 1.6 114 KM czy ktoś może mi powiedzieć czy będzie się tak samo zbierać a może gorzej niż Duster z tym samym silnikiem ?
bo jakby nie patrzeć to wydaje mi się że Duster jest ciut lżejszy od Meganki Grandtour
i czy ten silnik da radę jeśli chodzi o zbieranie się...
i co do samej awaryjności Renault co myślicie ? bo gdzieś tam czytam że czasami nie jest z tym najlepiej choć to tylko Francuz ale widzę że marki Citroen czy Peugeot są lepiej pozycjonowane na rynku niż Reno....
Ostatnio zmieniony przez gwidon 2018-09-03, 13:58, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Nowy Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2018
Wersja: Comfort
Dołączył: 08 Maj 2018 Posty: 164 Skąd: Łódź
Wysłany: 2018-09-03, 14:12
gwidon napisał/a:
No tak to prawda z tym naszym Dusterem, jednak większość jest taka że trafiła na udany egzemplarz a reszta tak jak My (a jesteśmy w większości) ma dręczące nas problemy. Ale jakby tego było mało to póki co wszyscy mamy problem z zacinającym się kompem...
tylko te problemy z zacinajacym sie kompem to pierdoły w stosunku do tego co pokazal kolega na filmikach z youtube. to ze mi sie jakis ekranik nie zmieni nie wplywa na sprawne dzialanie silnika i innych istotnych podzespolow. fakt, ze z tego co czytam to 1.6 sce stroi jakies fochy.
Renault nie wykracza jakoś poza średnią awaryjności. Ot, wypada po prostu przeciętnie. Co do zbierania się - jeśli przejdziesz się najpierw 1.2 TCe 130 KM, to raczej nie będziesz chciał kupić 1.6 SCe 115 KM. Ogólnie w moim mniemaniu zbiera się lepiej niż Duster, ale ma trochę krótszą skrzynię. Jakby przeznaczeniem Megane z tym silnikiem była jazda miejska. Czyli przyzwoity zryw, bezproblemowa zmiana pasa ruchu, ale z typowym wyprzedzaniem na trasie już gorzej. No i przy szybkiej jeździe obroty silnika są spore, co przekłada się na spalanie. A pali podobnie jak Duster, tyle że jest cichsza.No i trzeba się przyzwyczaić do nietypowego włączania biegu wstecznego.
_________________ EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. Psycho the rapist
Marka: Kia
Model: Picanto
Silnik: 1
Dołączył: 03 Sie 2018 Posty: 27 Skąd: Polska
Wysłany: 2018-09-03, 15:41
gogol napisał/a:
fakt, ze z tego co czytam to 1.6 sce stroi jakies fochy.
I dlatego zaczynam się mocno zastanawiać nad zakupem DD II.
Bo do tej pory w każdym moim aucie ( 5 Octavii a teraz Jetta) , służbowymi zresztą , eksploatacja wygląda tak: lanie ON, jazda, lanie ON, jazda - tak od przeglądu do przeglądu co 30 000 aż do 240 000. Oczywiście naprawy eksploatacyjne typu klocki, paski rozrządu są robione. Poza tym nic.
I boję się teraz , że będę musiał "zaprzyjaźnić" się z mechanikami w ASO.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum