W zeszłym roku przeciągnąłem swoją budkę (~800kg) przez Słowację, Węgry, Chorwację, Bośnię, Czarnogórę. Górek nie brakowało - Duster dał radę i w górach nie odstawał od Toyoty PROACE 177KM ciągnącej 1500kg, a na części nieasfaltowanych dróg w górach nawet lepiej dawał sobie radę ;)
_________________ Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
Ostatnio zmieniony przez damiaszek 2019-01-03, 09:32, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.2 TCe
Wersja: Laureate
Dołączył: 10 Maj 2017 Posty: 21 Skąd: Kraków
Wysłany: 2019-01-17, 22:10
SVENSON, nie znam silnika TCE 90 (z przyczepą), ale jego parametry i podane przez Ciebie masy powinny w zupełności wystarczyć.
Jeździłem m. in. zestawem Astra: 1.4 MPI 82 KM (moment: tylko 113 Nm) + przyczepa DMC 950 kg (dopuszczalne max. dla auta).
Absolutnie żadnych problemów: autostradą do Włoch 80-90 km/h oraz zwykłymi drogami przez Dolomity.
Zrobiłem z różnymi przyczepami kilkadziesiąt tysięcy kilometrów i moje spostrzeżenie jest takie, że stabilność jazdy zestawu w dużym stopniu zależy od zawieszenia przyczepy (przestrzegając max., dozwolonych mas).
Niektóre budki zaczynają myszkować już powyżej 80 km/h, a niektóre dopiero pow. 100.
Oczywiście bezpieczeństwo poprawia cięższy samochód i stabilizator, ale to już inna sprawa.
I pamiętaj o wieku opon w przyczepie i głębokości bieżnika!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum