Powiem więcej, każde następne auto również kupię z tą samą skrzynia. Żadne DSG, Tiptronic czy to tam jeszcze maja. Sam fakt, że nigdy nie będę musiał wymienić sprzęgła czy dwumasy sprawia, że czuję się lepiej Ta skrzynia w połączeniu z napędem hybrydowym jest genialnym wynalazkiem. Wczoraj tankowałem auto po przejechaniu 600 km - weszło 25 l.
Doskonale wiedziałem ile będzie mnie kosztowało to auto i w pełni zaakceptowałem cenę, ale po Dusterze chciałem auto, które będzie mnie choć trochę rozpieszczać jakością materiałów, ich spasowaniem i wyposażeniem. Poza tym różnica w cenie nie wynika tylko z zastosowanej skrzyni, ale też z samej marki i jej pozycjonowania na rynku przez Toyotę. Oprócz tego nie da się porównać ze sobą CT i Dustera pod żadnym względem.
Lubiłem Dustera za bezproblemową eksploatacje, ale brakowało mi w nim tez kilku rzeczy, chociażby automatycznej klimy (której w Dusterze FL nawet nie oferowali) czy lamp LED albo chociaż ksenonowych. Wiem, że Dacia to marka budżetowa (taka jaką kiedyś była Skoda w koncernie Volkswagena), ale rozwija się i nie wykluczam że za kilka (kilkanaście lat) wrócę do Dacii, jeżeli beda mieli w ofercie fajne i dobrze wyposażone auto kompaktowe.
Ostatnio zmieniony przez FocuS83 2019-08-30, 13:26, w całości zmieniany 2 razy
Miałem do dyspozycji Aurisa na kilka dni i zaraz po nim przesiadłem się na DSG.
To co mi zaimponowało w CVT to szybkość działania całego układu - auto ciągnie od pierwszego muśnięcia gazu.
Przy niej reakcja nawet szybkiej dwusprzęgłówki jest mega powolna.
Przy spokojnej jeździe hałas nie przeszkadzał.
Przy dynamicznej był on w pełni naturalnym efektem "deptania".
Bardziej wkurzało to co po środku - dość dynamicznie, ale bez szaleństw - wtedy faktycznie wyła.
Myślę, że z lepiej wyciszonym CT bym się jeszcze bardziej polubił.
Gratuluję auta.
Marka: DUSTER I 1,5 dCi 90KM
Model: TESLA model 3 LR
Silnik: 440 KM
Rocznik: 2021, 2022 Pomógł: 5 razy Dołączył: 24 Gru 2011 Posty: 549 Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2019-08-31, 07:47
FocuS83 napisał/a:
Powiem więcej, każde następne auto również kupię z tą samą skrzynia. Żadne DSG, Tiptronic czy to tam jeszcze maja. Sam fakt, że nigdy nie będę musiał wymienić sprzęgła czy dwumasy sprawia, że czuję się lepiej Ta skrzynia w połączeniu z napędem hybrydowym jest genialnym wynalazkiem. Wczoraj tankowałem auto po przejechaniu 600 km - weszło 25 l.
I kolejny użytkownik który przechodzi w stronę niezawodności, komfortu jazdy i innego podejścia do motoryzacji - bardzo dobry wybór
Użytkowałem ponad 20 aut prywatnie z różnymi skrzyniami (klasyczne automaty, DSG, CVT, manuale) i powiem jedno eCVT robi niesamowitą robotę - max. moment w każdym zakresie obrotów, kto ceni komfort i bezpieczeństwo, a zarazem całkowitą niezawodność układu eCVT - napęd hybrydowy ten już nie wróci do klasycznej skrzyni biegów.
Mam Aurisa hybrydowego, żona z córka jeżdzi Yarysem Hybrydowym i faktycznie jest coś w tych autach.
_________________ Tesla 3 LR 82 kWh 4x4 440 KM 2022r. - 14,0 kWh/100 km
Renault ZOE II 52 kWh 2020r. - 13,0 kWh/100 km
Marka: DUSTER I 1,5 dCi 90KM
Model: TESLA model 3 LR
Silnik: 440 KM
Rocznik: 2021, 2022 Pomógł: 5 razy Dołączył: 24 Gru 2011 Posty: 549 Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2019-08-31, 07:48
Co do wysokich kosztów eksploatacji czy obaw przed kosztownymi naprawami - tu nic takiegie nie występuje.
Kupujesz auto i zapominasz o mechaniku na wiele lat (nawet żarówka nie chce mi sie przepalać) a w Dusterze co roku jakaś padała.
Koszty serwisu w ASO także nie należą do wysokich - poniżej koszty od nowości (nie licząc oszczędności na paliwie rzędu kilku tysięcy rocznie).
Bez nazwy.jpg
Plik ściągnięto 17 raz(y) 99,38 KB
_________________ Tesla 3 LR 82 kWh 4x4 440 KM 2022r. - 14,0 kWh/100 km
Renault ZOE II 52 kWh 2020r. - 13,0 kWh/100 km
Ostatnio zmieniony przez pluto 2019-08-31, 08:10, w całości zmieniany 1 raz
Mam pytanie do użytkowników hybrydy.
A jak wygląda jazda w długich trasach?
Np 500 km - jakie jest wtedy zużycie?
Dlaczego pytam? Przed podjęcie decyzji o zakupie auta, byłem również w Toyocie. Pierwsze o co mnie zapytali to było e km robię rocznie. Powiedziałem, że ponad 20 k.
Dostałem ofertę na Aurisa combi w benzynie. Podczas drugiej wizyty zapytałem czemu nie oferują mi hybrydy. Odpowiedz: za dużo jeżdżę poza miastem. Na trasie i tak benzyna by była.
Nie drążyłem tematu, bo pojawiła się najbardziej ekonomiczna opcja na rynku .
Fajnie byłoby usłyszeć opinię od użytkowników a nie tylko sprzedawcy.
Marka: DUSTER I 1,5 dCi 90KM
Model: TESLA model 3 LR
Silnik: 440 KM
Rocznik: 2021, 2022 Pomógł: 5 razy Dołączył: 24 Gru 2011 Posty: 549 Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2019-08-31, 15:33
Piitubski napisał/a:
Przy prędkościach autostradowych hybryda nic nie daje - jedzie na silniku spalinowym
Nieprawda , silnik elektryczny wspomaga spalinowy przy podjazdach lub manewrach wyprzedzania. W trakcie odjecia gazu lub jazdy z górki oczywiście ładuje akumulator trakcyjny.
Przy prędkości licznikowej 120 km/h spalanie oscyluje o koło 4,5 litra (oczywiscie bez tempomatu bo ten jak zwykle zawyża spalenie) przy 140 km/h wychodzi okolo 6 litrów.
Niemniej jak jechalem ponad 190 km/h to wychodzilo 10 litrow ale chyba rzadko kto tak jeździ hybrydą.
Ona najlepiej się czyje w miescie, ale i na autostradach też daje radę tak jak inne auta spalinowe.
Tylko trzeba nauczyć sie jazdy hybrydą, a to zajmuje parę miesięcy.
_________________ Tesla 3 LR 82 kWh 4x4 440 KM 2022r. - 14,0 kWh/100 km
Renault ZOE II 52 kWh 2020r. - 13,0 kWh/100 km
Marka: DUSTER I 1,5 dCi 90KM
Model: TESLA model 3 LR
Silnik: 440 KM
Rocznik: 2021, 2022 Pomógł: 5 razy Dołączył: 24 Gru 2011 Posty: 549 Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2019-08-31, 16:33
Nigdy nie przekroczyłem z całego baku 6 l/100 km. Na trasie spala okolo 5 litrow w zależnosci od stylu jazdy i jakimi drogami się jeździ.
Poniżej link do mojego spalania od nowosci.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum