Wysłany: 2019-09-28, 11:47 Problem z oryginalnym wideorejstratorem
Jakiś miesiąc temu zakupiłem z salonie oryginalny wideo rejestrator do dustera montowany z lusterku. Wszystko pięknie ładnie, 0 kabli, praktycznie niewidoczny tylko że rejestrator nagrywa co chce i kiedy chce. Próba połączenia się przez aplikacje w celu przejrzenia zawartości/ustawienia wideorejstratora to droga przez mękę. Nieraz za 10-15 udaje się połączyć. Nagrania są albo parosekundowe albo od połowy trasy jakos fragment albo nie ma ich wcale.
Byłem z tym w ASO i panowie po przyjzeniu się sprawie powiedzieli że trzeba odinstalowac aplikacje i wyłączyć wifi w telefonu i wszystko działa bez zarzutów. Jednak to nie pomogło i dalej rejestrator nagrywa co chce i kiedy chce. W dodatku jeżeli miałbym jeździć bez możliwości podglądu filmow w przypadku kolizji z aplikacji to jak mam udowodnić moja rację? Laptopa wozic w aucie ?
Czy ktoś z posiadaczy takiego rejestratora spotkał się z podobnym problemem ? Dodam że w przeciągu 1.5 tyg umawiam się znowu do ASO i niech coś z tym robią bo Sprzet warty 1150zl u nich nie nadaje się do niczego.
Dokładnie mam to samo. Co więcej opcja monitoringu auta na parkingu nie działa. Nagrywać nagrywa ale oglądanie tylko na komuterze. przez telefon w czasie rzeczywistym obraz poklatkowy
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 117 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3986 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-09-28, 12:50
Używam to cudo. Konfigurowanie przez WiFi nie przysparza problemów, nagrywa też dobrze. Jednak nigdy nie zamierzałem obserwować obraz na żywo na komórce. A ściągnięcie nawet 3minutowego nagrania (takie mam ustawione) po WiFi trwa potwornie długo. Najszybciej jest po prostu przełożyć kartę pamięci do smartfona- ja mam zewnętrzny czytnik kart.
ASO nic Ci nie pomoże- ten rejestrator tak właśnie działa.
Jedyne z czym można kombinować z łącznością to zmiana kanału WiFi- jest ich chyba 11 w menu. Ale niewiele to pomaga.
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2019-09-28, 13:01, w całości zmieniany 1 raz
Problem z łącznoscia mogę przebolec. Oglądanie filmow na telefonie było by mi tylko potrzebne w przypadku kolizji by udowodnić winę sprawcy jak coś. Jednak fakt że ten rejestrator nie nagrywa całości trasy tego nie rozumiem. Ostatni 2 dni jeżdżenia 0 sek nagranego materiału A ASO mówi że u nich nagrywało wszystko ale filmy usunęli...
Jeżeli nie robiłeś to zrób 1/2 razy przywracanie wszystkiego do wartości fabrycznych , zmień kartę na szybką, serwis niech sprawdzi prawidłowość podłączenia. Do oglądania jak koledzy piszą najlepiej kup mini czytnik taki co go bezpośrednio do telefonu podepniesz bo w razie W możesz nie mieć możliwości odpalenia rejestratora lub czasu na zabawę z nim a kartę możesz zawsze wyjąć i zabrać z sobą.
Ostatnio zmieniony przez Black Dusty 2019-09-28, 19:36, w całości zmieniany 2 razy
Kartę odrazu po zamontowaniu rejestrator wymieniłem na szybszą. Serwis twierdzi że oni szystko dobrze zrobili ale i tak będę jechać do nich jeszcze raz i tak do skutku. Co do czytnika spoko pomysł napewno skorzystam jak będzie wogole co przeglądać bo wg mnie problem tkwi w karcie wifi w rejstratorze bo zauwazylem że podczas jazdy co jakiś czas święci się niebieska i fioletowa dioda napezewian co znaczy że rejestrator jest włączony ale nie nagrywa...
Problem z łącznoscia mogę przebolec. Oglądanie filmow na telefonie było by mi tylko potrzebne w przypadku kolizji by udowodnić winę sprawcy jak coś. Jednak fakt że ten rejestrator nie nagrywa całości trasy tego nie rozumiem. Ostatni 2 dni jeżdżenia 0 sek nagranego materiału A ASO mówi że u nich nagrywało wszystko ale filmy usunęli...
Problemy z nagrywaniem w rejestratorach to w 90% problemy z kartą pamięci. Nawet masz tam włożoną jakąś szybką kartę to zmień ją na inną powinno pomóc.
_________________ Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
Problem z łącznoscia mogę przebolec. Oglądanie filmow na telefonie było by mi tylko potrzebne w przypadku kolizji by udowodnić winę sprawcy jak coś. Jednak fakt że ten rejestrator nie nagrywa całości trasy tego nie rozumiem. Ostatni 2 dni jeżdżenia 0 sek nagranego materiału A ASO mówi że u nich nagrywało wszystko ale filmy usunęli...
Problemy z nagrywaniem w rejestratorach to w 90% problemy z kartą pamięci. Nawet masz tam włożoną jakąś szybką kartę to zmień ją na inną powinno pomóc.
Bardzo ważne jest również w przypadku rejestratorów dedykowanych do Dustera, aby formatowanie karty wykonywać za pomocą dedykowanej aplikacji.
zarówno kartę oryginalną 8gb jak i moja nowa 60gb formatowalem przez aplikacje która ASO mi kazali odinstalowac i nie korzystać bp niby ona wpływa na to że mi rejestrator nie nagrywa filmów...
Wysłany: 2019-09-29, 08:44 Re: Problem z oryginalnym wideorejstratorem
Gtk24 napisał/a:
Jakiś miesiąc temu zakupiłem z salonie oryginalny wideo rejestrator do dustera montowany z lusterku.
W moim przypadku - to wywalone w błoto 9 stówek, bo tyle kosztowało dodatkowe wyposażenie do odbieranego nowego Dustera.
Zastanawiam się czy go po prostu nie wywalić i zastąpić innym sprawdzonym wykorzystując istniejącą instalację elektryczną.
zarówno kartę oryginalną 8gb jak i moja nowa 60gb formatowalem przez aplikacje która ASO mi kazali odinstalowac i nie korzystać bp niby ona wpływa na to że mi rejestrator nie nagrywa filmów...
A z jakiej korzystać radzili ?
Cokolwiek można zrobić z tym złomem to tylko poprzez aplikację.
Rozumiem, że mówimy o Ranault DashCam ?
Tak radzili odinstalowac renault dashcam app jednak to nie rozwiązało problemu że rejestrator nagrywa część trasy albo wcale. Co do rodzaju karty ASO się nie wypowiedzieli bo na ich karcie i na mojej jest to samo. Dziś wloze 3 kartę i sprawdzę czy będzie dalej ten sam problem. Zresetuje jeszcze raz cały rejestrator oraz zresetuje połączenie wifi. Jeżeli problem dalej będzie nie rozwiązany za 2 tyg jadę do ASO (pracuje poza miejscem zamieszkania) i albo to zrobią- sprawdza poprawność podłączenia itp. Albo niech to zabierają i oddadzą pieniądze choć wiem że nie będą chcieli tego zrobić. Wtedy to już sprawę będę załatwiać na drodze sądowej bo tyle kasy wywalic na coś co nie działa albo działa jak mu się chce to kpina.
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 117 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3986 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-09-29, 09:02
Widzę teraz, że faktycznie gdzieś jest jakiś problem. Aplikacji na co dzień można nie używać, ale tylko przez nią można ustawić konfigurację kamery i opcje nagrywana. No i na koniec wystartować nagrywanie (symbol kamerki). Potem już kamera działa sama włączając nagrywanie po włączeniu zapłonu. I nagrywa całą trasę bez problemu. To, że kamera nagrywa trasę w odcinkach 1, 3 lub 5 minut tworząc mnóstwo małych plików jest celowe i normalne w kamerach z WiFi bo chodzi o to żeby wybrać łatwo interesujący nas fragment nagrania na smartfonie i dopiero wtedy przesłać go ewentualnie przez WiFi. Przesyłanie jest tak powolne, że większe pliki to byłaby istna masakra. Może próbujesz tą opcję ustawić na OFF? Wtedy teoretycznie powinna nagrywać jeden duży plik, ale ostrzegam- jest jakiś "bug' i to ustawienie powoduje problemy z nagrywaniem i brak możliwości połączenie przez WiFi i tylko reset kamery na to pomaga, przynajmniej u mnie. Nie wiem też czemu ma służyć odinstalowanie aplikacji, przecież ona nie wpływa na pracę kamery jeśli jest zamknięta, WiFi nie jest włączone i połączone z kamerą.
Kamera nie błyska diodami w czasie trasy a jedynie po wystartowaniu- włączeniu zapłonu. No chyba, że coś tam będziemy przyciskać, robić zdjęcia itp. napraemienne miganie niebiesko- fioletowe oznacza: kamera włączona, aplikacja wyłączona, kamera nie nagrywa. Tak jakby nie zrobiono Startu nagrywania z aplikacji.
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2019-09-29, 09:38, w całości zmieniany 6 razy
Aplikacja żadnych problemów nie robi i musisz ją mieć bo jakiekolwiek zmiany parametrów wykonasz tylko przez nią. W czasie jazdy używanie jej jest zbędne i nie musi być połączona po wifi z rejestratorem i może być wyłączona(a nawet lepiej dla rejestratora jak jest wyłączona bo nie musi on robić dwóch rzeczy jednocześnie). Żaden START z aplikacji nie jest wymagany, rejestrator domyślnie ma startować po włączeniu zapłonu.
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 117 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3986 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-09-29, 09:46
Black Dusty napisał/a:
Żaden START z aplikacji nie jest wymagany, rejestrator domyślnie ma startować po włączeniu zapłonu.
I to jest właśnie dziwne, bo taka kombinacja błysków występuje tylko w jednej sytuacji - nagrywanie jest zastopowane z aplikacji (np. podczas konfiguracji) i aplikacja została zamknięta lub przerwana łączność WiFi. Bez wyłączania zapłonu.
Dla mnie jest żenujące, że do teraźniejszych modeli czy do sprzedaży bezpośredniej oferowany jest model rejestratora jazdy z 2017 roku!
Dwa lata w elektronice to jak II wieki w życiu.
I to na dodatek w jakiej cenie!
_________________
Ostatnio zmieniony przez szanto 2019-09-29, 10:37, w całości zmieniany 1 raz
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 117 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3986 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-09-29, 13:12
szanto napisał/a:
Dla mnie jest żenujące, że do teraźniejszych modeli czy do sprzedaży bezpośredniej oferowany jest model rejestratora jazdy z 2017 roku!
Dwa lata w elektronice to jak II wieki w życiu.
I to na dodatek w jakiej cenie!
A dla mnie mogłaby być i sprzed 5 lat, byłe była dopracowana i bez błędów w sofcie. Uważasz za realne zmienianie modelu co pół roku? Przecież w przypadku akcesoriów oferowanych jako wyposażenie dodatkowe samochodu to abstrakcja.
szanto napisał/a:
Miałem podobnie do czasu aż w aplikacji [po 15 próbach] doszukałem się możliwości sformatowania włożonej karty.
Potem już nagrywało.
Sama aplikacja ma przecież szczegółową instrukcję z opisem wszystkich opcji, po angielsku, ale obrazkową- po przeczytaniu
naprawdę niczego nie trzeba już szukać..
...Uważasz za realne zmienianie modelu co pół roku? Przecież w przypadku akcesoriów oferowanych jako wyposażenie dodatkowe samochodu to abstrakcja.
Może i abstrakcja ale:
- video rejestrator kosztuje prawie tysiąc zł
- jego obsługa jest mega niedopracowana i trudna w porównaniu do obecnych
- inne rozwiązania rejestracji i zapisu obrazu były dwa lata temu i są teraz
- gdybym przez zakupem wiedział, że mam zakupić technologię i wykonanie sprzed dwóch lat - nie byłoby mnie w tej dyskusji
_________________
Ostatnio zmieniony przez szanto 2019-09-29, 14:05, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Journey
Silnik: 1,2 TCe
Rocznik: 2025 Pomógł: 10 razy Dołączył: 17 Sie 2011 Posty: 817 Skąd: ŚLĄSK
Wysłany: 2019-09-29, 14:42
Może nie do końca na temat (nie użytkuję tej kamery), ale jeśli chodzi o same aspekty techniczne nagrywania to mam pewną sugestię.
Realizując nagrania video - zwłaszcza jeśli chodzi o format full HD (1920 x 1080 przy 50 lub 25 kl/s) karta pamięci powinna być na prawdę szybka, a ponadto mając do czynienia z dużymi plikami (zwłaszcza jeśli ktoś dąży do nagrywania ciągłego w postaci jednego pliku - jeśli kamera ma taką opcję) karta ta powinna być sformatowana w systemie plików NTFS, a nie FAT 32! Jest to niezbędne gdyż przy sformatowaniu karty w systemie FAT 32 jeden plik nie może być większy niż 4 Gb stąd w momencie przekroczenia tego limitu zapis się zawiesza. Może komuś przyda się ta informacja.
Tylko jest ten problem że sam producent mówi że karta powinna być w formacie fat32 więc nie wiem czy jak się sformatuje kartę do formatu ntfs będzie działać. Postaram się to sprawdzić chociaż wątpię bo aplikacja do rejestratora ma opcję formatowania karty i pewnie za tym idzie nadanie formatu karty.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum