Wysłany: 2020-04-05, 13:29 Problem z zapłonem (chyba)
Witam serdecznie. Potrzebuję rady. (duster 1.6Sce 115KM 2015rok). Podczas jazdy zapalają się kontrolki elektryki ABS i ESP silnik traci moc i zaczyna pracować jak traktor, następnie zapala się kontrolka silnika. Komputer pokazał wypadanie zapłonu lub zwarcie do masy na cewce 1. Cewka wymieniona - objawy niestety nie ustąpiły. Bardzo proszę o Waszą pomoc.
Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce 121KM@186Nm
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor Pomógł: 52 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1975 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2020-04-05, 15:25
Jeżeli wymiana cewki nie pomogła to w pierwszej kolejności zamienił bym miejscami świece zapłonowe a jak i to nie pomoże to poszukał problemu w instalacji elektrycznej a dokładnie uszkodzeniu wiazki co idzie do tej cewki zapłonowej gdzie wyskakuje błąd.
Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce 121KM@186Nm
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor Pomógł: 52 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1975 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2020-04-06, 08:49
To w ciemno wymienił bym świece bo to w nich może tkwić problem. Wymiana świec w 1.6 Sce jest niestety trochę bardziej skomplikowana niż w K4M bo trzeba ściągnąć kolektor ssący ale da się to zrobić. Dostęp do śrub trzymających kolektor nie jest zły więc mechanik da sobie radę. Jak to nie pomorze to szukał bym problemu w wiązce
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 85 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3772 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-04-06, 14:47
eplus napisał/a:
Drozda, ja też bym się od razu nie szarpał z gwintem, zawsze jeszcze zdążysz go zepsuć.
To jakaś abberacja , naprawiać układ zapłonowy bez sprawdzenia i wymiany podstawowego jego elementu. To może zamiast cieknącej uszczelki pod deklem zaworów wymieńmy korek wlewu oleju bo tak łatwiej ?
ArtSer napisał/a:
Auto ma przejechane 92000. Czy poprzedni właściciel wymieniał świecę - nie mam pojęcia. A co do mechanika to na dziś jestem umówiony z innym
Obstawiam że nie, jeśli planował sprzedaż bo komplet kosztuje jakieś 150 PLN minimum.
Niestety są cztery razy droższe niż te do starszych silników.
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2020-04-06, 14:51, w całości zmieniany 1 raz
Dodam jeszcze że kontrolki elektryki ABS i ESP nie zapalają się od razu po uruchomieniu silnika. Rano auto odpala normalnie i dopiero po przejechaniu kilku(kilkunastu) kilometrów zaczyna się problem. Kontrolki zapalają się, auto zaczyna chodzić jak traktor, po chwili gasną i pracuje normalnie. Niestety częstotliwość zapalania się kontrolek i dziwnej pracy silnika rośnie aż w końcu pracuje jak traktor cały czas i zapala się kontrolka silnika. (Świecę będą wymieniane w sobotę)
Nie mam nic do ciebie, przepraszam, jeśli tak to odebrałeś. Mam na myśli idiotyczną komplikację budowy samochodów. Był dawniej taki dowcip o konkursie mechaników samochodowych - wygrał ginekolog, bo potrafił regulować luz zaworowy przez rurę wydechową. Tu za to świece pod kolektorem ssącym.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum