Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Uszkodzona rura powietrza
Autor Wiadomość
babol 


Marka: Hyundai
Model: i20
Silnik: 1.0 T-GDi
Rocznik: 2022
Wersja: Comfort
Dołączył: 25 Paź 2019
Posty: 81
Skąd: WLKP
Wysłany: 2020-09-06, 18:45   

Mam uszkodzenie elementu widocznego na zdjęciach. Czy może to być powodem nierównej pracy po stracie silnika i skakaniu obrotów po uruchomieniu?

Co do migania checka - to ma to miejsce zawsze po przełączeniu na LPG w chłodne wilgotne dni. Przy jeździe na samym PB check nie miga. Więc podejrzewam że trzeba będzie wymienić listwę wtrysków LPG?

Zdjęcia:





Jak znaleźć tą część? To jest kwestia wypięcia i wpięcia nowego elementu - podejrzewam że bez problemu wymienię ten "wąż" samodzielnie ;)
 
dudu$ 



Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce 121KM@186Nm
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1975
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2020-09-06, 19:26   

Ta rura nie będzie nic miała do Twoich problemów. Możesz ją obciąć o ten uszkodzony element i założyć z powrotem. Piszesz, że silnik gorzej pracuje po regulacji zaworów, i tu nasuwa się pierwsze pytanie czy osoba ustawiająca luz ustawiła poprawne wartości ? Ten silnik jest produkowany od x lat i tak w 2007 roku były montowane inne wałki rozrządu a co za tym idzie zmieniły się wartości luzu zaworowego. Jeżeli luz jest na pewno poprawie ustawiony to problemy będą w instalacji LPG a to może być problem, ponieważ ci nasi gazownicy to sie na niczym nie znają, potrafią tylko wrzucić instalację pod maskę i wziąć za to kasę a auto będzie słabo jeździło. Ostatnio mam problemy ze swoi Loganem i myślałem, ze jest to spowodowane własnie instalację LPG pojechałem do 3 gazowników i każdy mówi co innego, dla jednego jest za niskie ciśnienie gazu na reduktorze, inny mówi że ciśnienie jest dobre, jeden mówi czas wtrysku LPG powinien być około 1ms dłuższy niz czas wtrysku PB a inny mówi, że musi to być 2mm a jeszcze inny powie, że jeżeli wtryski są wydajne to nie będzie dla nich problemu. Może faktycznie wtryski siadają, jeżeli cena zakupu nie jest jakos wygórowana po można zaryzykować i kupić nowe tylko
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2020-09-06, 19:30   

niestety ale nic to nie da, to wąż zasysający powietrze do silnika :(
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1828
Skąd: wwa
Wysłany: 2020-09-06, 20:46   

Czasy wtrysków ben i lpg powinny być podobne , ciśnienie na reduktorze powinno trzymać 1 bar zawsze , tyle teorii
 
dudu$ 



Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce 121KM@186Nm
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1975
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2020-09-06, 21:17   

Fruxo napisał/a:
Czasy wtrysków ben i lpg powinny być podobne , ciśnienie na reduktorze powinno trzymać 1 bar zawsze , tyle teorii


no nie jestem tego pewien, ciśnienie reduktora zależne jest od zastosowanych wtryskiwaczy, jego dysz, pojemności silnika i Jeszce kilku parametrów. Jeżeli będziesz schodził ciśnieniem na reduktorze to czas wtryskiwaczy LPG będzie się wydłużać przynajmniej na biegu jałowym. Osobiście chciałbym poznać dobrego gazownika, który faktycznie się zna na tym co robi i będzie potrafił wytłumaczyć dlaczego czas wtrysku musi być taki a nie inny itp. Ja w swoim Loganie mam instalację KME NEVO z reduktorem KME Tur 6 do 204km + wtryskiwacze Alex BARRACUDA 115l/m, auto ustawiłem pod siebie ponieważ gazownik, który zakładał instalację miał znać się na robocie a po założeniu LPG cały czas były problemy z pracą na gazie. Ciśnienie na reduktorze mam ustawione 1.05 i na biegu jałowym czas wtryski LPG są o 0,5-0,6ms dłuższe niż PB a podobno powinno być 1ms ale są wyjątki kiedy wtryski są wydajne. Auto jeździ i do nie dawna nie miałem z nim problemów paliło o litr z groszem więcej niż PB, bez problemu osiąga prędkość 160km/h itp. ale chciałbym aby ktoś mi sprawdził instalkę czy jest dobrze ustawiona bo szkoda mi wypalić zawory i gniazda zaworowe. Czas wtryski PB powinien równać się LPG tak jak piszesz ale nie zawsze się da to zrobić
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1828
Skąd: wwa
Wysłany: 2020-09-06, 23:54   

poszukaj sobie zakładu na lpg forum
 
babol 


Marka: Hyundai
Model: i20
Silnik: 1.0 T-GDi
Rocznik: 2022
Wersja: Comfort
Dołączył: 25 Paź 2019
Posty: 81
Skąd: WLKP
Wysłany: 2020-09-07, 08:46   

Jeżeli chodzi o gazownika to mam takiego zaufanego który wyprowadził to auto na prostą. W zasadzie chodziło wszystko cacy do czasu regulacji luzów zaworowych. Luzy regulował niby wykwalifikowany warsztat - ale sam już nie wiem. Odbijanie się od tych mechaników i wydawanie pieniędzy jest mocno frustrujące. Jedyna osoba która bierze rozsądne pieniądze i od której po wyjeździe auto chodzi jak należy to jest właśnie rzeczony gazownik :) Więc chyba najpierw udam się do niego i przedyskutuję problem. Niech sprawdzi wszystko po stronie LPG wówczas poszukam kogoś kto sprawdzi ponownie te luzy zaworowe :-/ Albo co innego - ale to przy okazji wymiany oleju :-) Bo się zbliża właśnie a auto teraz i tak praktycznie stoi...
 
dudu$ 



Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce 121KM@186Nm
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1975
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2020-09-07, 18:59   

Fruxo napisał/a:
poszukaj sobie zakładu na lpg forum


znalazłem, w sumie niedaleko mnie na ul. mechaników 9, miałem tam nawet zakładać instalację ale czas oczekiwania na montaż to 3 miesiące przynajmniej tak było na przełomie stycznia / lutego. Na samą regulację trzeba czekać 2-3 tygodnie. Jest to jeden z najlepszych instalatorów, polecanych na różnych forach samochodowych w tym i tym LPG , które podałeś. Kupuję u nich zawsze filtry gazowe. Gościu jest ogólnie spoko, byłem u niego raz przed przerobieniem przez siebie instalacji, powiedziałem, mu że instalacje ustawiłem sam , sam zebrałem mapy + ustawienie ich tak aby się pokrywały, spojrzał i powiedział, że w sumie muszę coś się na tym znać bo jest wszystko ustawione nawet w porządku i nic złego silnikowi nie powinno sie stać
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1828
Skąd: wwa
Wysłany: 2020-09-08, 15:08   

byłem pare razy bo obok gość gazował moje subaru , jeszcze klinika lpg jest dobra
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne