Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 25 razy Dołączył: 26 Sty 2018 Posty: 949 Skąd: EL
Wysłany: 2021-12-10, 16:15
Jedno jest z drugim powiązane, ale przed żabką bronię się zaciągając ręczny na biegu jałowym. Sprzęgło wyciskam dla zmniejszenia obciążenia rozrusznika.
Poważnie? Jak jest stacyjka na kluczyk, nie guzik START, to też? Oznaczałoby to, że na rozruszniku nie zjedzie się z przejazdu kolejowego..
poważnie, instrukcja SAndero/Logan III:
Uruchamianie silnika
W zależności od pojazdu należy wcisnąć
pedał sprzęgła lub ustawić dźwignię zmiany
biegów w położeniu neutralnym, aby uruchomić silnik przy włączonym biegu. Komunikat
„Ustaw na luz + START” pojawia się na komputerze pokładowym.
Lipa trochę.. dziś sprawdziłem i moim Dusterem na jedynce rozrusznikiem mogę jechać
No i bardzo dobrze, przynajmniej na rozruszniku zjedziesz z przejazdu kolejowego, tak jak wcześniej pisałeś.
Ja też zawsze odruchowo wciskam pedał sprzęgła podczas rozruchu samochodu ze względów bezpieczeństwa, o których wcześniej wspomniałeś oraz mniejszych oporów układu napędowego.
Takie rozwiązanie ma kia .Trzeba miec te rozwiązania wbite do głowy , bo mocno to potrafi mieszac. Po wymianie u pewnej Pani akumulatora w pojeżdzie , tak z lotu na ulicy , majac tylko miernik vol. stwierdziłem ze jest do wymiany. Po dowieżieniu i podłączeniu , poprosiłem ją zeby wywołała rozruch. Auto raz zapalało , raz nie. Po tym postanowiłem sam wejsc i szukać przyczyny. Miałem na myśłi tez wkład stacyjki. No i własnie te rowiązanie z sprzęgłem okazało się przyczyną. Ladna Pani stwierdział ze chyba tak jest. Ale w afekcie sama nie wiedziała co i jak .Przy lekkim mrozie i ulicznym chaosie tak to sie ma. Wszystko skończyło sie dobrze. A ja dostałem nagrodę w płynie.
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 118 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 4013 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-12-13, 15:45
Przy okazji- mała podpowiedź, gdy ktoś zechce zbadać pobór prądu spoczynkowego z akumulatora. Nie przejmować się prądem odczytanym tuż po zamknięciu samochodu centralnym zamkiem- przez pierwsze kilka chwil po zamknięciu samochodu i wygaszeniu oświetlenia kabiny, pobór prądu wynosi ok. 0,9-1,0A, po cierpliwym odczekaniu prąd spada skokowo do zaledwie 16-18 mA i tak już się utrzymuje. Moment tego przełączenia jest zgodny ze słyszalnym kliknięciem przekaźnika i automatycznym odcięciem prądu np. zasilającego MediaNav czy np oświetlenie schowka czy kabiny. Przy czym być może moje pomiary nie są dla wszystkich miarodajne, bo mam u siebie fabryczny autoalarm, który zapewne coś tam dodatkowo pobiera. Pomiary robiłem oczywiście po wyłączeniu zasilania kamerki-rejestratora, który normalnie działa u mnie w trybie parkingowym.
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2021-12-13, 15:48, w całości zmieniany 2 razy
Ja dodam jeszcze od siebie, że wartości poboru prądu z akumulatora w samochodzie przygotowanym do rozruchu (stacyjka w pozycji M) oscylują w granicach 9A, co już powoduje spadek napięcia na klemach akumulatora rzędu 0,3V. Centralny zamek pobiera w trakcie zamykania lub otwierania około 25A. Po odczekaniu kilku minut napięcie zmierzone multimetrem na akumulatorze z wartości w granicach 12-12,1 V (były zgodne z napięciami w radiu) wzrastało do wartości 12,3-12,4V.
Ja zawsze odpalam na wiciśniętym sprzęgle - taki mam odruch.
Wymiany aku nie trzeba się bać.
Nie pamiętam od którego roku, ale w UE od jakiegoś czasu to chyba obowiązkowe wyposażenie(czujnik na sprzęgle, zapobiegający rozruchowi bez wciśniętego sprzęgła).
Ostatnio zmieniony przez yeti65 2021-12-14, 14:33, w całości zmieniany 2 razy
Lipa trochę.. dziś sprawdziłem i moim Dusterem na jedynce rozrusznikiem mogę jechać
Niedawno miałem jakiś zwariowany dzień wpadam do samochodu 3 razy przekręcam kluczyk i nic się nie dzieje. Wtedy uświadomiłem sobie, że nie wcisnąłem sprzęgła, a samochód na biegu. Oznacza to jednym słowem zabezpieczenie przed nagłym uruchomieniem. Może ma to związek z funkcją SS. Z ciekawości sprawdzę dzisiaj jak nie zapomnę...
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 118 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 4013 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2022-01-13, 10:27
nowy napisał/a:
Prezes napisał/a:
Lipa trochę.. dziś sprawdziłem i moim Dusterem na jedynce rozrusznikiem mogę jechać
Niedawno miałem jakiś zwariowany dzień wpadam do samochodu 3 razy przekręcam kluczyk i nic się nie dzieje. Wtedy uświadomiłem sobie, że nie wcisnąłem sprzęgła, a samochód na biegu.
No tak to właśnie działa w poprzedniej generacji Dacii z manualną skrzynią. Silnik daje się uruchomić:
- z wciśniętym pedałem sprzęgła- niezależnie czy na luzie czy z wrzuconym biegiem;
- bez wciskania pedału sprzęgła- tylko gdy jest na luzie.
Przy czym instrukcja zaleca odpalanie na luzie i bez wciskania pedału sprzęgła.
Prezes napisał/a:
eio napisał/a:
a zawsze odpalam na wiciśniętym sprzęgle - taki mam odruch.
Zawsze tak powinno się robić. Niweluje to stłuczki odpalanych na biegu samochodów.
Jak widać jest zabezpieczenie przed takim roztargnieniem.
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2022-01-13, 10:33, w całości zmieniany 1 raz
Jakiej firmy teraz kupować aku bo wogole się nie orientuję podobno banner jakiś jest dobry i czy nadal zwykły kwasowy , wogole nie znam się teraz na tym.
Jakiej firmy teraz kupować aku bo wogole się nie orientuję podobno banner jakiś jest dobry i czy nadal zwykły kwasowy , w ogole nie znam się teraz na tym.
Takie parametry są istotne:
Długość mm
Szerokość mm
Wysokość mm
Pojemność Ah
Biegunowość (plus po prawej albo po lewej)
system start-stop (tak/nie)
Znając te parametry (wymiary mierzymy sobie przymiarem na starym aku)
szukamy w katalogach akumulatorów które pasują, w katalogach często można po marce i modelu auta szukać,
następnie z listą modeli w ręku idziemy do sklepu i bierzemy taki, który maja na stanie
albo mogą sprowadzić za 1-2 dni.
Brałbym akumulator od znanych producentów którzy są długo na rynku: Excide, Bosh, Varta, Energizer, Centra
Najprościej jechać do mechanika który za dodatkowe +50zł dobierze właściwy, zakupi i zamontuje Ci akumulator, i problem będzie z głowy.
Zakupy akumulatora Online w internecie raczej odradzam, bo przesyłka kurierska akumulatorów jest droga z uwagi na towar niebezpieczny
i nie wszystkie firmy kurierskie to wożą
a jak któryś sprzedawca chce ci wysłać zwykłym kurierem czy paczkomatem to znaczy że to jakaś firrma "krzak" która nie doczytała regulaminu kurierów
gdzie pisze że przesyłanie akumulatorów jest zabronione
i w razie jakichś problemów (kwas się wyleje i poparzy kuriera) może mieć duże kłopoty.
Ostatnio zmieniony przez kordirko 2022-01-16, 11:44, w całości zmieniany 13 razy
Jasne, dzięki kordirko.
W poprzednim aucie - 1.9tdi kupowałem aku excide i był dobry, nie miałem z nim problemów ,także może tym razem też tej firmy kupię.
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 118 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 4013 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2022-01-17, 14:12
villager napisał/a:
Podobno ukraińskie Vesty są mocne.
Zgadza się. Ja właśnie zainwestowałem w również polecaną ostatnio markę GROM (Korea).
LINK
Sentyment- koreańskie akumulatory montowane kiedyś w Daewoo to były najtrwalsze akumulatory jakie kiedykolwiek miałem...
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2022-01-17, 14:16, w całości zmieniany 1 raz
Samochód po gwarancji, więc zdecydowałem się z miesiąc temu odłączyć tą wtyczkę przy klemie minusowej, wreszcie jest standardowe ładowanie i nie muszę teraz sprawdzać podczas jazdy, czy wyłączyłem wcześniej start/stop, po przejechaniu niewielkiego dystansu sam automatycznie się wyłącza.
Planuję podmienić akumulator z podtrzymaniem napięcia na okres około tygodnia na Jenox Gold 63Ah, a ten fabryczny (39 miesięczny) naładować do pełna i zmierzyć jego rzeczywistą pojemność.
W dniu dzisiejszym po 16 godzinnym postoju napięcie spoczynkowe na akumulatorze wynosiło 12,45 V, zmierzyłem też jego parametry testerem KW600, były one teraz lepsze niż jesienią, gdy wtyczka była cały czas podłączona.
Jako, że mieszkam w blokowisku to zamierzam czasami podładowywać w przyszłości akumulator w samochodzie bez jego odłączania przetwornicą zasilaną z innego akumulatora, muszę tylko przeciągnąć jeszcze plusowy przewód z bagażnika do komory silnikowej, masa będzie podłączona w bagażniku.
IMG_20220502_114125.jpg Jesienią SOC - 48%
Plik ściągnięto 16 raz(y) 72,67 KB
IMG_20220502_114058.jpg Jesienią SOH - 89%
Plik ściągnięto 17 raz(y) 62,47 KB
IMG_20220502_112047.jpg
Plik ściągnięto 34 raz(y) 127,83 KB
IMG_20220502_112037.jpg
Plik ściągnięto 47 raz(y) 112,45 KB
Ostatnio zmieniony przez michal22 2022-05-02, 18:03, w całości zmieniany 2 razy
Nie udało mi się niestety przeciągnąć przewodu plusowego z bagażnika do komory silnikowej, więc zmuszony byłem wykorzystać w skrzynce bezpiecznikowej w kabinie wolne miejsce F23 i podpiąć się tam z wykorzystaniem adaptera bezpiecznikowego.
Do ładowania akumulatora na parkingu pod blokiem wykorzystałem przetwornicę XYS3580 typu Buck-Boost zasilaną z drugiego akumulatora. Podładowałem akumulator do napięcia 14,8 V prądem o natężeniu 2 A, w końcowej fazie ładowania płynął prąd o wartości 0,25 A, a ładunek wprowadzony do akumulatora wynosił 8,3 Ah.
Po 24 godzinach po zakończeniu ładowania napięcie spoczynkowe akumulatora po odczekaniu ok. 10 minut od otwarcia samochodu wynosiło 12,7 V, a jego parametry pomierzone KW600 są na fotkach, myślę że wyniki są w miarę przyzwoite.
Na pomiar pojemności muszę jeszcze poczekać, syn aktualnie ma w swoim samochodzie tego Jenoxa, o którym wspominałem w poprzednim poście. Jak zrobimy odpowiednie podmianki akumulatorów, wtedy będę mógł porządnie naładować swój akumulator w domu do wartości napięcia wynoszącego 16,2 V i pomierzyć jego rzeczywistą pojemność, wtedy będzie można już dokładniej określić kondycję akumulatora.
IMG_20220512_105427.jpg
Plik ściągnięto 12 raz(y) 80,55 KB
IMG_20220512_105442.jpg
Plik ściągnięto 41 raz(y) 74,59 KB
Ostatnio zmieniony przez michal22 2022-05-12, 19:14, w całości zmieniany 4 razy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum