Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Zachowanie lewarka biegów przy zmianach prędkości
Autor Wiadomość
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3550
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2017-02-08, 21:33   

Chyba jednak sam jutro sprawdzę.
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2017-02-08, 21:43   

http://zssplus.pl/prace_d..._sterowanie.htm
http://zssplus.pl/publikacje/publikacje12.htm
 
Andrzej Zajczuk 



Marka: Dacia
Model: Duster Journey Hybrid 140
Silnik: 1.6 MPI +EV
Rocznik: 2024
Wersja: Duster
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 13 Maj 2012
Posty: 157
Skąd: BIAŁYSTOK
Wysłany: 2017-02-09, 21:13   

Dusterjack napisał/a:
Jeden mechanik przestrzegał mnie aby podczas jazdy nie trzymać dłoni na drążku zmiany biegów, ma on sobie swobodnie drgać. Trzymanie ręki cały czas na drążki skrzyni biegów powoduje pewne perturbacje w skrzyni biegów. :-(


To stwierdzenie jest prawdziwe dla skrzyń biegów z drążkiem bezpośrednio wchodzącym do skrzyni biegów, bo powodowało rzeczywiście wywieranie nacisku na wybierak i zużywanie się sprężynek zatrzasków, a w następstwie wyrzucanie samoczynne biegu w czasie jazdy. Schemat takiej skrzyni w pierwszym linku poprzedniego postu.

W Dusterach są linki i one amortyzują nacisk na drążek zmiany biegów , co oczywiście nie uzasadnia trzymania ręki i na drążku zmiany biegów w czasie jazdy.
Zauważyłem , że po czterech latach eksploatacji w moim Dusterku odczuwalne jest minimalne ruszanie się dźwigni zmiany biegów przy hamowaniu silnikiem i przyspieszaniu. Zapewne jest to związane ze zmianą elastyczności poduszek zawieszenie zespołu napędowego.

Zauważyłem również, że Duster 1,5 Dci 110, wymaga pełnego wysprzęglenia (pedał sprzęgła do oporu wciśnięty w podłogę) , mam sprzęgło z wysprzęglikiem hydraulicznym.
Ostatnio zmieniony przez Andrzej Zajczuk 2017-02-09, 21:28, w całości zmieniany 3 razy  
 
sirius98 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Daster
Silnik: 1.3
Dołączył: 05 Paź 2019
Posty: 1
Skąd: Net
Wysłany: 2019-10-05, 03:09   Drgania lewarka zmiany biegów przy wysprzęglaniu

Witam,
Będąc na jeździe próbnej nowym Dusterem wszystko poszło w porządku poza jednym faktem.
Kiedy bieg był wrzucony a w szczególności trójka (inne biegi ciut mniej) to podczas puszczania sprzęgła w tym nowym samochodzie na lewarku zmiany biegów czuć było zdecydowane uderzenie w lewarek które próbowało wyprostować do pionu tą dźwignię. Sprzedawca był zdezorientowany. Najlepszy mechanik z JASZPOLU w Łodzi mówi że ten typ tak ma. I jest problem.
Czy ktoś z szanownych doświadczonych forumowiczów doświadczył coś podobnego w nowym Dusterze?
Jechałem 1.3 150KM wersją TECHROAD którą właśnie wycofują. Nie ma się do czego przyczepić poza tym jednym problemem.
 
Belphegor 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 27 Cze 2018
Posty: 1560
Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2019-10-06, 10:18   

Ogólnie to Renault od dawna ma tak, że lewarki zmiany biegów lubią się poruszać nieco podczas dodawania i odejmowania gazu. Ponoć za miękkie dają poduszki skrzyni biegów. Jednak walić nie powinno. Trochę się ruszyć może, ale nie walić.

Mi jak tak waliło w starym Oplu Vectra, to oznaczało, że poszła poduszka pod skrzynią biegów. ;-)
_________________
EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. 8-)
Psycho the rapist

 
Lajkonik 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1,6 16v
Rocznik: 2010
Wersja: Ambiance
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 13 Cze 2012
Posty: 1147
Skąd: Kraków
Wysłany: 2019-10-07, 06:42   

Ogólnie to wina którejś z poduszek układu napędowego. Skrzynia jest na sztywno połączona z silnikiem, więc ruchy silnika też się przeniosą na lewarek. W pierwszej kolejności trzeba sprawdzić, czy któraś poduszka nie pękła (np na skutek błędu w montażu fabrycznym), a jak TTTM, to można szukać twardszych zamienników. W moim 1,6 16V lewarek ani drgnie.
_________________

 
damiroz 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe
Rocznik: 2022
Wersja: Prestige
Dołączył: 20 Lut 2022
Posty: 7
Skąd: unknown
Wysłany: 2022-02-20, 19:23   Drążek skrzyni biegów - Duster II fp2

Witam,

jestem nowym użytkownikiem Dacii Duster II fp2. Zauważyłem w moim świeżo odebranym aucie (przejechane 500 km) dziwne zachowanie drążka zmiany biegów. Otóż głównie na biegach 3 i 4 (najbardziej możliwe do wychwycenia okiem) ewidentnie widać poruszanie się dźwigi zmiany biegów podczas dodawania/puszczania gazu - ruch to jakieś 0,5 - 1 cm.
Czy Wy również zauważyliście tego typu zachowanie w swoich samochodach ? To, że nieco mnie to drażni to jedno, ale wolę zapytać czy udać się z tym do ASO czy po prostu TTTM ?
Biegi wchodzą płynnie, nie ma z tym problemów - choć zdarzyło mi się 2 razy, że wsteczny nie chciał zaskoczyć i musiałem najpierw wbić 1, a dopiero potem wsteczny.
Będę wdzięczny za wszelkie odpowiedzi.
 
mci 


Marka: Dacia / Dacia
Model: Lodgy / Duster
Silnik: TCe100FAP / TCe100LPG
Rocznik: 2020 / 2022
Wersja: Celebration 7 os.
Dołączył: 31 Maj 2020
Posty: 31
Skąd: gdańsk
Wysłany: 2022-02-20, 20:23   

Moja Lodgy 1.3 TCe 100KM ma podobnie. Od nowości do teraz (26tys przebiegu). Uznałem, że tak ma być i jeżdżę.
 
tomkasz 



Marka: Dacia
Model: Jogger
Silnik: Hybrid 140
Rocznik: 2024
Wersja: Extreme 7-os.
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 14 Sie 2021
Posty: 404
Skąd: małopolska
Wysłany: 2022-02-20, 21:39   

Najpierw 1 potem wsteczny - TTTM. Proste zęby na wstecznym.
Drganie drążka - raczej typowe - TTTM.
_________________
Jeździć, tankować,
Nie żałować!
Zmieniać olej i filtry,
Bo twój samochód jest za..bisty!
 
damiroz 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe
Rocznik: 2022
Wersja: Prestige
Dołączył: 20 Lut 2022
Posty: 7
Skąd: unknown
Wysłany: 2022-02-20, 21:56   

tomkasz napisał/a:
Najpierw 1 potem wsteczny - TTTM.


To akurat mi nie przeszkadza. Dotychczas jeździłem "japończykami" i tam to była norma - Honda, Mitsubishi, Nissan - każdy z nich co jakiś czas tak robił.

tomkasz napisał/a:
Drganie drążka - raczej typowe - TTTM.


Rozumiem, że u Ciebie również to występuje ?
 
tomkasz 



Marka: Dacia
Model: Jogger
Silnik: Hybrid 140
Rocznik: 2024
Wersja: Extreme 7-os.
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 14 Sie 2021
Posty: 404
Skąd: małopolska
Wysłany: 2022-02-20, 22:12   

damiroz napisał/a:
Rozumiem, że u Ciebie również to występuje ?

Również (f.1). Podobnie było w innych autach które do tej pory miałem, no może poza automatami :mrgreen: . To chyba zależy od typu połączenia drążka ze skrzynią, starsze Renault też tak miały.
_________________
Jeździć, tankować,
Nie żałować!
Zmieniać olej i filtry,
Bo twój samochód jest za..bisty!
 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1109
Skąd: krakow
Wysłany: 2022-02-20, 22:29   

Owszem. A 0,5 - 1 cm to całkiem dobrze. pozdr
 
damiroz 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe
Rocznik: 2022
Wersja: Prestige
Dołączył: 20 Lut 2022
Posty: 7
Skąd: unknown
Wysłany: 2022-02-20, 22:32   

Dziękuję za wszystkie odpowiedzi. Zatem tak ma być. No dobrze jakoś postaram się do tego przyzwyczaić, że coś tam sobie żyje własnym życiem w tunelu środkowym ;-)
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne