Wysłany: 2022-12-20, 08:43 Dacia Sandero 0.9 benzyna, Automat- czy warto
Witam
Mam pytanie odnośnie Dacia Sandero II, 0.9 benzyna, skrzynia automatyczna, 2018r. Mam możliwość zakupu tego autka dla dziewczyny z rynku niemieckiego. Przejechane ma ok 60000 km. Na polskim rynku nie znalazłem tego modelu ze skrzynią automatyczną, na rynku niemieckim jest ich ok 25 sztuk. Czy ktoś z Was słyszał coś o tych automatycznych skrzyniach biegów, czy ktoś ma taką Dacia z tym silniczkiem i może podzielić się opinią, będę bardzo wdzięczny za każdą odpowiedź.
W Polsce Sandero z Easy-R sprzedawano w latach 2016-2018, dużo tego raczej nie sprzedano, bo u nas zawsze trwała obawa co do jakichkolwiek automatów. W tym wypadku chyba nie całkiem słusznie. No i wyższa cena dodatkowo zniechęcała. Ale tak naprawdę, to nie jest typowy automat a zwykła skrzynia z dodanym automatycznym sprzęgłem. Mały test egzemplarza z tą skrzynią, ale akurat to Sandero w wersji sprzed FL, więc stare lampy, stara kierownica itp:
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2022-12-20, 11:25, w całości zmieniany 4 razy
no i własnie o te 3 serwomotory chodzi. JEździłem chwilę clio z tym wynalazkiem i nie byłem zachwycony. to juz 3 biegowy zwykły automat mniej przeciągał biegi
Ciekawość jednak wygrała i zajrzałem: 1 serwomotor ciągnący za linkę sprzęgła i drugi zestaw dwóch (albo trzech, na rysunku słabo widać) do wybierania biegów. Do tego sterownik i wiązka... Co tam się psuje? Chociaż rozumiem, że sama naprawialność może być słaba, nawet jeśli serwa to też zapewne jakieś gotowce.
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 113 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3788 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2022-12-21, 14:47
dudi81 napisał/a:
No właśnie i teraz nasuwa się pytanie: czy w razie awarii tej skrzyni "Easy-R" naprawa będzie możliwa??
Naprawa zawsze jest możliwa, po prostu samochód ma kilka dodatkowych elementów, które nie występują jeśli jest skrzynia manualna. Najwyżej będą one trudniej dostępne poza ASO. Ale te wersje były sprzedawane w Polsce a w innych krajach chyba do końca produkcji tej generacji Sandero i cieszyły się większym powodzeniem niż u nas. Poza tym to samo rozwiązanie było przecież przede wszystkim w Renault. To nie jest 20-letni zapomniany model, do którego nie ma nigdzie części. Przeciez jeżeli to 2018 rocznik, to dopiero co skończyła mu się gwarancja, to nowe auto.
Ja jako posiadacz analogicznego Sandero ze skrzynią manualną, jeżeli akceptowałbym w ogóle automat, to na pewno nie bałbym się zakupu takiej wersji z Easy-R.
Daćkowy "robot" raczej był recenzowany pozytywnie, chociaż niektóre inne przypadki bywają rzeczywiście (nie)sławne (jak ten od Citroena). Tak ogólnie to bardziej kwestia gustu - i bardzo podobnie jest z CVT. Natomiast jak ktoś lubi automaty, to też będzie oceniał lepiej takie wynalazki. Jazda testowa jest z kolei zawsze dobrym pomysłem - czy chodzi o skrzynię biegów, silnik, zawieszenie, siedzenia, widoczność, czy cokolwiek innego.
Skrzynia zautomatyzowana wymaga przyzwyczajenia i nie służy zbyt dobrze dynamicznej jeździe. Jednak do sprawnego poruszania się, lub w zakorkowanych miastach, sprawdza sie znakomicie.
W Citroenie, w istocie, irytuje przy pierwszym poznaniu, ale po przyzwyczajeniu, przestaje się zauważać. W Mercedesie Sprinter, była jeszcze wolniejsza, ale zupełnie nie przeszkadzała, w załadowanej lawecie. Po prostu, takimi autami się inaczej jeździ.
CVT dla mnie jest dużo lepsza niż manual, ciągnie bardzo efektywnie i zmniejsza zużycie paliwa w stosunku do manuala. Ale wycie silnika, może niektórych irytować. Mnie akurat nie, bo jestem zawodowo przyzwyczajony do podobnego zachowania silnika.
Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017 Pomógł: 51 razy Dołączył: 02 Mar 2019 Posty: 1756 Skąd: Radzionków
Wysłany: 2022-12-22, 12:39
laisar napisał/a:
Ciekawość jednak wygrała i zajrzałem: 1 serwomotor ciągnący za linkę sprzęgła i drugi zestaw dwóch (albo trzech, na rysunku słabo widać) do wybierania biegów. Do tego sterownik i wiązka... Co tam się psuje? Chociaż rozumiem, że sama naprawialność może być słaba, nawet jeśli serwa to też zapewne jakieś gotowce.
Sterownik dosyć awaryjny i umieszczony w średnio fajnym miejscu. Nawet przy małej stłuczce może ulec uszkodzeniu. Kiedyś ceny tego elementu zaczynały się od 4500zl, teraz pewnie z 2x więcej o ile będzie do kupienia. W tamtym roku jeden zdesperowany klient był w stanie tyle zapłacić za ten sterownik, ale niestety nie był dostępny
Rzadko kiedy patrzę na części czy tam na auto ze względu na awaryjność. Ale easy-r w Daci to powinien być jako rarytas, bo w Polsce to pewnie sprzedali mniej niż 100 szt.
Jeszcze mógłbym zrozumieć jakby to działało sensownie, ale skrzynia była mocno zmulona i losowo rzucała biegami.
Większości krytyków nie irytuje chyba samo wycie, tylko raczej jego występowanie w innym momencie, niż byli do tej pory przyzwyczajeni.
Dla mnie CVT od starego hydraulicznego automatu, aż tak mocno sie nie różni, dźwiękowo, ale różnice w istocie są. Jak dla mnie CVT nowoczesne, robi robotę.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum