Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: XII 2016
Dołączył: 20 Mar 2017 Posty: 32 Skąd: Legnica
Wysłany: 2024-03-28, 15:54
Wychodzi na to, że silnik 1.3 Tce jako mild hybrid to tak naprawdę trzycylindrowy silnik 1.2. to chyba raczej nowa konstrukcja jeżdżąca już jakiś czas w Renault Austral. Ciekawe
Marka: Ford/Dacia
Model: Fiesta/Duster
Silnik: 1,4i LPG/ Blue dCi 115 4WD
Rocznik: 2013 Trend, GoldX/2020 Ptestige Pomógł: 4 razy Dołączył: 02 Mar 2014 Posty: 369 Skąd: KR
Wysłany: 2024-03-28, 21:11
Dokładnie tak.
Liczba zaworów
12
Procedura homologacji
1
Moc maksymalna kW (KM)
96 (130)
Protokół homologacji
WLTP
Maksymalny moment obrotowy w Nm
230
Rodzaj paliwa
benzyna
Liczba cylindrów
3
Norma emisji spalin
Euro 6
Pojemność skokowa (cm3)
1199
_________________ miała być Sandero Laureate tce, jest Fiesta mk7, no i Duster
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: XII 2016
Dołączył: 20 Mar 2017 Posty: 32 Skąd: Legnica
Wysłany: 2024-03-29, 09:19
Dokładnie tak, czyli jest to silnik co najmniej mało popularny - rozważam zmianę samochodu, zależy mi koniecznie na 4x4, a zatem w obecnej konfiguracji tylko ten silnik wchodzi w grę. Chyba jednak wstrzymam się z decyzją do możliwości zobaczenia tego "na żywo"
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 12 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1389 Skąd: Kępno
Wysłany: 2024-03-29, 09:32
Silnik jeździ już jakiś czas w renault, w wersji 130KM 48V oraz 200KM e-tech ale w naszym kraju jest raczej mało popularny z racji modelu w którym znalazł do tej pory zastosowanie. Poza tym nie trafił chyba do samochodów flotowych więc nie ma informacji jak zachowuje się po większych przebiegach. Myślę że u nas dopiero duster ma szansę go w miarę spopularyzować.
_________________ pozdrawiam
Paweł
Ostatnio zmieniony przez r70 2024-03-29, 09:33, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Ford/Dacia
Model: Fiesta/Duster
Silnik: 1,4i LPG/ Blue dCi 115 4WD
Rocznik: 2013 Trend, GoldX/2020 Ptestige Pomógł: 4 razy Dołączył: 02 Mar 2014 Posty: 369 Skąd: KR
Wysłany: 2024-03-29, 13:00
A tu co innego. Cytat za francuskie. pl
"Pod maską testowego Dustera znajduje się silnik 1.3 TCe 130 mild hybrid 48V. To trzycylindrowy silnik benzynowy 1.2 nowej generacji współpracujący z silnikiem elektryktrycznym o mocy 16 KM. Akumulator 48V ma pojemność 0,9 kWh a łączna moc napędu wynosi 131 KM. Maksymalny moment obrotowy, rzecz istotna dla 4×4, wynosi 230 Nm."
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 12 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1389 Skąd: Kępno
Wysłany: 2024-03-30, 13:34
Ale gdzie Ty widzisz rozbieżność poza błędem w tekście francuskie.pl która twierdzi że silnik o pojemności 1.2 nazywa się 1.3tce, podczas gdy na całym świecie zanywa się 1.2tce advanced mild hybrid 48v ?
Marka: Ford/Dacia
Model: Fiesta/Duster
Silnik: 1,4i LPG/ Blue dCi 115 4WD
Rocznik: 2013 Trend, GoldX/2020 Ptestige Pomógł: 4 razy Dołączył: 02 Mar 2014 Posty: 369 Skąd: KR
Wysłany: 2024-03-30, 16:13
Patrząc na konfigurator, można odnieść wrażenie (przynajmniej ja tak, być może błędnie pomyślałem), że te 130 koni i 230 niutonometrów generuje jednostka spalinowa...
Fakt z 1,3 pomyłka.
_________________ miała być Sandero Laureate tce, jest Fiesta mk7, no i Duster
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 12 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1389 Skąd: Kępno
Wysłany: 2024-03-30, 19:57
No bo tak jest, elektryczny silnik wspomaga spalinowy w dolnym zakresie obrotów, gdzie ten nie rozwija ani 130KM ani 230Nm, więc obecność elektryka nie wpływa na podawane parametry a "jedynie" poprawia pracę spalinowego tam gdzie najbardziej to jest potrzebne :)
Marka: Dacia
Model: NOWY DUSTER 3
Silnik: 1,0 ECO-G
Rocznik: 2024
Wersja: Extreme 5-os. Pomógł: 8 razy Dołączył: 14 Lip 2015 Posty: 1253 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2024-04-03, 19:14
Frapuje mnie róznica w Extreme i Journey; pierwszy ma relingi modułowe, drugi nie ma. Podobnie z felgami 17" i 18", a przy tym dokładając pakiety wszystkie! do każdej z wersji extreme wychodzi drożej niż journey. Mam dylemat czy nie postawić tutaj na mniejsze felgi ze względu na koszty późniejszej eksploatacji.
Marka: Dacia
Model: NOWY DUSTER 3
Silnik: 1,0 ECO-G
Rocznik: 2024
Wersja: Extreme 5-os. Pomógł: 8 razy Dołączył: 14 Lip 2015 Posty: 1253 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2024-04-03, 20:59
michauek22 napisał/a:
No... Generalnie im mniejsza felga i wyższy profil opony - tym lepiej. Jeżeli chodzi o koszty, oczywiście.
Tak też myślałem, opony te mniejsze są tańsze i łatwiejsze do kupienia, 18 to ciężko później znaleźć. Chętnie bym w journey zmienił opony na 17. ale konfigurator nie daje.
I ciekawostka przykład Full journey z P1 i P3 =97300, a extreme z P2 P3 P4 czyli to samo =100000 .
Marka: Ford/Dacia
Model: Fiesta/Duster
Silnik: 1,4i LPG/ Blue dCi 115 4WD
Rocznik: 2013 Trend, GoldX/2020 Ptestige Pomógł: 4 razy Dołączył: 02 Mar 2014 Posty: 369 Skąd: KR
Wysłany: 2024-04-03, 21:17
r70 napisał/a:
No bo tak jest, elektryczny silnik wspomaga spalinowy w dolnym zakresie obrotów, gdzie ten nie rozwija ani 130KM ani 230Nm, więc obecność elektryka nie wpływa na podawane parametry a "jedynie" poprawia pracę spalinowego tam gdzie najbardziej to jest potrzebne :)
Tak, to by to miało jakiś sens.
Ciekawe jak będzie z faktycznym zużyciem paliwa. Czy to zrekompensuje, w skrócie kolejny stopień skomplikowana samochodu.
_________________ miała być Sandero Laureate tce, jest Fiesta mk7, no i Duster
Ostatnio zmieniony przez wojtek013 2024-04-03, 21:18, w całości zmieniany 1 raz
Extreme ma modułowe relingi, tapicerkę microcloud, system kontroli zjazdu ze wzniesienia HSA/HDC oraz miedziane akcenty, których nie da się domówić do Journey.
Co nie zmienia faktu, że podział na te wersje jest trochę bez sensu i tylko rozsierdza klienta niepotrzebnie.
Ostatnio zmieniony przez temporar 2024-04-04, 12:38, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: NOWY DUSTER 3
Silnik: 1,0 ECO-G
Rocznik: 2024
Wersja: Extreme 5-os. Pomógł: 8 razy Dołączył: 14 Lip 2015 Posty: 1253 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2024-04-04, 20:51
temporar napisał/a:
Extreme ma modułowe relingi, tapicerkę microcloud, system kontroli zjazdu ze wzniesienia HSA/HDC oraz miedziane akcenty, których nie da się domówić do Journey.
Co nie zmienia faktu, że podział na te wersje jest trochę bez sensu i tylko rozsierdza klienta niepotrzebnie.
Zgadzam się z Tobą, są i zagwozdki opony typu 17 i 18 cali. Jeśli chodzi o hamulce bębnowe to nie mają one związku z zastosowaniem elektrycznego sterowania. Może tarczowe będą dostawiać przy 4x4 lub hybrydzie. Nawet w Renault jest podobnie. Co do wielkości opon, to między 17 i 18 są malutkie różnice bo stosowane są różne średnice profili. A dodatkowo różnica w cenie dla większych jest kolosalnie duża.
Witam z Bydgoszczy.
Byłem, siedziałem, macałem i wąchałem...
Co się rzuciło w oczy:
Czarna, czy też ciemna podsufitka... Niby dziwnie, ale pasowało zajebiastycznie - zakochałem się w tym rozwiązaniu.
Dużo więcej miejsca, na nogi na tylnej kanapie, a przed chwilą siedziałem w wersji 2023.
Jest potencjał... Niby brzydal, ale po bliższym poznaniu ma coś w sobie..
Witam z Bydgoszczy.
Byłem, siedziałem, macałem i wąchałem...
Co się rzuciło w oczy:
Czarna, czy też ciemna podsufitka... Niby dziwnie, ale pasowało zajebiastycznie - zakochałem się w tym rozwiązaniu.
Dużo więcej miejsca, na nogi na tylnej kanapie, a przed chwilą siedziałem w wersji 2023.
Jest potencjał... Niby brzydal, ale po bliższym poznaniu ma coś w sobie..
Oglądałem w ubiegłym tygodniu, stał jeszcze na placu. Fajny. Bajer z kamerami, które się przestawiają też super. Podsufitka dziwna, ale na plus. I ciekawa tapicerka.
Podoba mi się, ale co zrobić. Żona gada, by lodgy wymienić kiedyś na joggera...
Siedziałem sobie dziś w Extreme DD3 4x4 1.2. Licznik elektroniczny - bardzo czytelny i fajny jakościowo. Siedzenia z przodu dużo lepsze niż w DD2 (obszerniejsze i wygodniejsze). Microcloud (moja pierwsza styczność) nagrzewa się mocno od słońca, ale po chwili siedzenia nie parzy i ma bardzo miłą strukturę podczas siedzenia (jest na pewno mniej szorstki niż zwykła tkanina obiciowa Dacii). Kierownica jest większa niż w DD2 i bardziej "kwadratowa". Deska i całe wnętrze jest jakby to dobrze oddać ... "hipsterskie". Podsufitka i przednia szyba są bardzo podobne do nowego Captura po liftingu. Z tyłu jest zdecydowanie więcej miejsca niż w DD2. A bagażnik wygląda bardzo podobnie do DD2 (rozmiarowo i pojemnościowo oraz "rozwiązaniowo": haczyki, lampka, górna półka). Widziałem kolor Szary Shiste - szału nie robi, jest ten DD3 w nim taki poprawny (a może nawet szaromyszkowaty - subiektywne odczucie). Podłokietnik z przodu duży i dobrze spełniający funkcję. Dużo schowków i półeczek ... choć schowek (na rękawiczki) nie jest podświetlony. Trochę dziwne "dizajnersko" rozwiązane nawiewy na przednią szybę ... jakby zabrakło plastiku i wzdłuż całego podszybia jest taka wielka krato-dziura. Cała deska rozdzielcza jest mocno odsunięta od kierowcy i pasażera, w DD2 było chyba bardziej przytulnie (subiektywnie).
_________________ Jeździć, tankować,
Nie żałować!
Zmieniać olej i filtry,
Bo twój samochód jest za..bisty!
Ostatnio zmieniony przez tomkasz 2024-06-05, 22:17, w całości zmieniany 1 raz
Cała deska rozdzielcza jest mocno odsunięta od kierowcy i pasażera, w DD2 było chyba bardziej przytulnie (subiektywnie).
Ponieważ coraz mocniej rozważam zamianę DD1 na DD3, każdy z tych argumentów -- także o mniej klaustrofobicznym pulpicie (jak wsiadam do Riftera to tam jest tyyyyyyleeeee przestrzeni) -- przekonuje mnie coraz bardziej :)
Jedno czego mi będzie brakowało, to oszklonej powierzchni w tylnej części -- patrząc na profil tego auta widać, że poszło w modne tony (na szczęście u mnie z tyłu w 99% jeździ pies.)
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 12 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1389 Skąd: Kępno
Wysłany: 2024-06-06, 09:39
ja się przyzwyczaiłem do DD2, ale po pierwszym wyborze Logana2, jak wsiadłem do DD, to wszystko mi pasowało, poza właście ciężką, wysoką i przytłaczającą deską rozdzielczą ;) Zupełnie inaczej niż w samochodach którymi jeździłem przed DD.
Także z tego co czytam, to dla mnie chyba zmiana w dobrą stronę DD3. Choć cyfrowe wskaźniki to minus :/
szyba jest ustawiona bardziej pionowo niż w innych SUV-ach, nie jest też tak wysoka. W połączeniu z kwadratowym nadwoziem odnoszę wrażenie siedzenia w czołgu. Niemal od razu wiem też, z czym będę miał problem – pozycja za kierownicą jest taka sama jak w Sandero
co by sugerowało, że tej odczuwalnej przestrzeni jest jakby mniej.
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 12 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1389 Skąd: Kępno
Wysłany: 2024-06-06, 15:01
Skoro jest więcej miejsca z tyłu większy bagażnik, porównywalna długość i mniejszy rozstaw osi, to pewni jest krótsza maska i bardziej pionowa szyba żeby tą całą przestrzeń gdzieś zmieścić ?
Jutro może wstąpię do Dacii w Kaliszu i zobaczę go na żywo ale mam nadzieję że to nie jest błąd; moja dwójka nie ma jeszcze 3 lat, dopiero przekroczyła 81tys, i nic mi w niej nie przeszkadza a we wrześniu przestanie mnie kosztować 1180 co miesiąc - więc powinna jeszcze pojeździć przynajmniej kolejne 3 lata i dawać radocha prawie bez kosztowej jazdy ;) nie potrzebne mi jest myślenie o nowym samochodzie nic w praktyce nie dającym poza większymi wydatkami ;)
_________________ pozdrawiam
Paweł
Ostatnio zmieniony przez r70 2024-06-06, 15:06, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 0.9 90 km
Rocznik: 2018
Dołączył: 21 Sie 2022 Posty: 87 Skąd: Szczecin
Wysłany: 2024-06-07, 20:08
Czarne podsufitki sa w toyotkach chr lub chocby clio IV.Tez mi sie to podoba jeszcze z bialymi wstawkami tapicerki.Takie rozwiazanie jest w clio w trafikarach.Zayebiscie to pasuje i wyglada.
I teraz dylemat.
Czekac na sandero 4 do 2027 czy moze zaczac myslec nad dausterem.
ja się przyzwyczaiłem do DD2, ale po pierwszym wyborze Logana2, jak wsiadłem do DD, to wszystko mi pasowało, poza właście ciężką, wysoką i przytłaczającą deską rozdzielczą ;) Zupełnie inaczej niż w samochodach którymi jeździłem przed DD.
Także z tego co czytam, to dla mnie chyba zmiana w dobrą stronę DD3. Choć cyfrowe wskaźniki to minus :/
A mnie się wnętrze Dustera 2 podobało bardziej niż to w Sandero/Loganie 2 i mam wrażenie, że wcale linia deski nie była wyżej. Przynajmniej szyba nie miała zniekształceń w dolnej części (specjalnie po zakupie swojej, gdy już wykryłem tą wadę, porównałem z Dusterem i tam tego nie było, a było w innych Sandero, Dokkerze).
Nowy Duster jak dla mnie jest paskudny z zewnątrz i w środku (tu jest wręcz ohydny). Kwadratowa kierownica, nieczytelny obrotomierz paskowy, wystający tablet - nie idźcie tą drogą. Poprzedni Duster, zwłaszcza sprzed liftu, z okrągłymi nawiewami miał w sobie taką piękną prostotę i czytelność.
Ostatnio zmieniony przez velomar 2024-06-07, 21:25, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum