Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Problem z odpaleniem
Autor Wiadomość
Łukasz_M 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: Blue dCi 95
Rocznik: 2019
Wersja: Stepway
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lis 2019
Posty: 395
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2024-11-17, 13:07   

Nie chcesz mieć wody w paliwie to tankuj benzynę do pełna a nie do połowy. Nie ma bata pomimo gazu trzeba czasami pojechać na benzynie więcej a ubytki uzupełnij tankując do pełna. Warto pamiętać że pierwsze objawy degradacji benzyny to nawet juz 3 miesiące, powyżej 6 miesięcy benzyna powoli traci już swoje właściwości, biokomponenty się wytrącają a nawet pojawiają się bakterie beztlenowe. Pomimo gazu powinno się jednak wypalać ten bak w max 6 miesięcy co przy tankowaniu do pełna raz na tydzień lub dwa kompletnie rozwiązuje problem jakości paliwa w baku w tym wody. Niepełny bak wypełnia się wilgotnym powietrzem w dużej ilości i ta wilgoć już tam zostaje jeśli się skropli i jeśli ta woda w filtrze paliwa się nie oddzieli. Przy każdym tankowaniu dystrybutor odsysa to wilgotne powietrze razem z oparami benzyny - częste tankowanie do pełna redukuje zawartość wilgoci w baku.
Ostatnio zmieniony przez Łukasz_M 2024-11-17, 13:21, w całości zmieniany 3 razy  
 
dudu$ 



Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce 121KM@186Nm
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1981
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2024-11-17, 19:55   

Łukasz_M napisał/a:
Nie chcesz mieć wody w paliwie to tankuj benzynę do pełna a nie do połowy. Nie ma bata pomimo gazu trzeba czasami pojechać na benzynie więcej a ubytki uzupełnij tankując do pełna. Warto pamiętać że pierwsze objawy degradacji benzyny to nawet juz 3 miesiące, powyżej 6 miesięcy benzyna powoli traci już swoje właściwości, biokomponenty się wytrącają a nawet pojawiają się bakterie beztlenowe. Pomimo gazu powinno się jednak wypalać ten bak w max 6 miesięcy co przy tankowaniu do pełna raz na tydzień lub dwa kompletnie rozwiązuje problem jakości paliwa w baku w tym wody. Niepełny bak wypełnia się wilgotnym powietrzem w dużej ilości i ta wilgoć już tam zostaje jeśli się skropli i jeśli ta woda w filtrze paliwa się nie oddzieli. Przy każdym tankowaniu dystrybutor odsysa to wilgotne powietrze razem z oparami benzyny - częste tankowanie do pełna redukuje zawartość wilgoci w baku.


Ja mając samochody z instalację LPG nigdy nie woziłem w baku zbędnych litrów PB. Gdy tylko zapalała mi się rezerwa jeździłem na stację i tankowałem 5l i nigdy nie maiłem, żadnych z odpalaniem auta czy jego jazdą na PB. Co innego jak 15 lat temu może więcej miałem Fiata Sienę 1.2 8v z instalacje gazowa II generacji. Tam, zazwyczaj co 2 tankowanie do baku wlewałem kilka litrów PB co skutkowało tym, ze po kilku miesiącach miałem prawie pełen bak benzyny. Nie wyjeżdżałem jej co skutkowało tym, że po pewnym czasie silnik kulał pracując na benzynie. Pomęczyłem się tak kilka dni aż wyjeździłem cały bak i po zalaniu świeżego paliwa problem został rozwiązany, dlatego też mając auto na LPG stosuje się do wyżej opisanej zasady czyli dotankowuję PB dopiero wtedy kiedy rezerwa sie zaswieci.
 
gawel 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway Laureate LPG
Silnik: 0,9 LPG
Rocznik: 2019
Wersja: Stepway Laureate
Dołączył: 31 Maj 2019
Posty: 379
Skąd: WPR
Wysłany: 2024-11-17, 20:03   

dudu$ napisał/a:
Łukasz_M napisał/a:
Nie chcesz mieć wody w paliwie to tankuj benzynę do pełna a nie do połowy. Nie ma bata pomimo gazu trzeba czasami pojechać na benzynie więcej a ubytki uzupełnij tankując do pełna. Warto pamiętać że pierwsze objawy degradacji benzyny to nawet juz 3 miesiące, powyżej 6 miesięcy benzyna powoli traci już swoje właściwości, biokomponenty się wytrącają a nawet pojawiają się bakterie beztlenowe. Pomimo gazu powinno się jednak wypalać ten bak w max 6 miesięcy co przy tankowaniu do pełna raz na tydzień lub dwa kompletnie rozwiązuje problem jakości paliwa w baku w tym wody. Niepełny bak wypełnia się wilgotnym powietrzem w dużej ilości i ta wilgoć już tam zostaje jeśli się skropli i jeśli ta woda w filtrze paliwa się nie oddzieli. Przy każdym tankowaniu dystrybutor odsysa to wilgotne powietrze razem z oparami benzyny - częste tankowanie do pełna redukuje zawartość wilgoci w baku.


Ja mając samochody z instalację LPG nigdy nie woziłem w baku zbędnych litrów PB. Gdy tylko zapalała mi się rezerwa jeździłem na stację i tankowałem 5l i nigdy nie maiłem, żadnych z odpalaniem auta czy jego jazdą na PB. Co innego jak 15 lat temu może więcej miałem Fiata Sienę 1.2 8v z instalacje gazowa II generacji. Tam, zazwyczaj co 2 tankowanie do baku wlewałem kilka litrów PB co skutkowało tym, ze po kilku miesiącach miałem prawie pełen bak benzyny. Nie wyjeżdżałem jej co skutkowało tym, że po pewnym czasie silnik kulał pracując na benzynie. Pomęczyłem się tak kilka dni aż wyjeździłem cały bak i po zalaniu świeżego paliwa problem został rozwiązany, dlatego też mając auto na LPG stosuje się do wyżej opisanej zasady czyli dotankowuję PB dopiero wtedy kiedy rezerwa sie zaswieci.


Masz 100 % racji, tych pierdół powyżej nawet nie chce mi się komentować. Napiszę wieć krótko to super porada wozić 50 kg starzejącej się benzyny w imię braku intelektu i innych durnych zabobonów.
_________________
Martwią się bogacze, gdzie pochować swoje dacze:)
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne