Nie chcesz mieć wody w paliwie to tankuj benzynę do pełna a nie do połowy. Nie ma bata pomimo gazu trzeba czasami pojechać na benzynie więcej a ubytki uzupełnij tankując do pełna. Warto pamiętać że pierwsze objawy degradacji benzyny to nawet juz 3 miesiące, powyżej 6 miesięcy benzyna powoli traci już swoje właściwości, biokomponenty się wytrącają a nawet pojawiają się bakterie beztlenowe. Pomimo gazu powinno się jednak wypalać ten bak w max 6 miesięcy co przy tankowaniu do pełna raz na tydzień lub dwa kompletnie rozwiązuje problem jakości paliwa w baku w tym wody. Niepełny bak wypełnia się wilgotnym powietrzem w dużej ilości i ta wilgoć już tam zostaje jeśli się skropli i jeśli ta woda w filtrze paliwa się nie oddzieli. Przy każdym tankowaniu dystrybutor odsysa to wilgotne powietrze razem z oparami benzyny - częste tankowanie do pełna redukuje zawartość wilgoci w baku.
Ostatnio zmieniony przez Łukasz_M 2024-11-17, 13:21, w całości zmieniany 3 razy
Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce 121KM@186Nm
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor Pomógł: 52 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1981 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2024-11-17, 19:55
Łukasz_M napisał/a:
Nie chcesz mieć wody w paliwie to tankuj benzynę do pełna a nie do połowy. Nie ma bata pomimo gazu trzeba czasami pojechać na benzynie więcej a ubytki uzupełnij tankując do pełna. Warto pamiętać że pierwsze objawy degradacji benzyny to nawet juz 3 miesiące, powyżej 6 miesięcy benzyna powoli traci już swoje właściwości, biokomponenty się wytrącają a nawet pojawiają się bakterie beztlenowe. Pomimo gazu powinno się jednak wypalać ten bak w max 6 miesięcy co przy tankowaniu do pełna raz na tydzień lub dwa kompletnie rozwiązuje problem jakości paliwa w baku w tym wody. Niepełny bak wypełnia się wilgotnym powietrzem w dużej ilości i ta wilgoć już tam zostaje jeśli się skropli i jeśli ta woda w filtrze paliwa się nie oddzieli. Przy każdym tankowaniu dystrybutor odsysa to wilgotne powietrze razem z oparami benzyny - częste tankowanie do pełna redukuje zawartość wilgoci w baku.
Ja mając samochody z instalację LPG nigdy nie woziłem w baku zbędnych litrów PB. Gdy tylko zapalała mi się rezerwa jeździłem na stację i tankowałem 5l i nigdy nie maiłem, żadnych z odpalaniem auta czy jego jazdą na PB. Co innego jak 15 lat temu może więcej miałem Fiata Sienę 1.2 8v z instalacje gazowa II generacji. Tam, zazwyczaj co 2 tankowanie do baku wlewałem kilka litrów PB co skutkowało tym, ze po kilku miesiącach miałem prawie pełen bak benzyny. Nie wyjeżdżałem jej co skutkowało tym, że po pewnym czasie silnik kulał pracując na benzynie. Pomęczyłem się tak kilka dni aż wyjeździłem cały bak i po zalaniu świeżego paliwa problem został rozwiązany, dlatego też mając auto na LPG stosuje się do wyżej opisanej zasady czyli dotankowuję PB dopiero wtedy kiedy rezerwa sie zaswieci.
Nie chcesz mieć wody w paliwie to tankuj benzynę do pełna a nie do połowy. Nie ma bata pomimo gazu trzeba czasami pojechać na benzynie więcej a ubytki uzupełnij tankując do pełna. Warto pamiętać że pierwsze objawy degradacji benzyny to nawet juz 3 miesiące, powyżej 6 miesięcy benzyna powoli traci już swoje właściwości, biokomponenty się wytrącają a nawet pojawiają się bakterie beztlenowe. Pomimo gazu powinno się jednak wypalać ten bak w max 6 miesięcy co przy tankowaniu do pełna raz na tydzień lub dwa kompletnie rozwiązuje problem jakości paliwa w baku w tym wody. Niepełny bak wypełnia się wilgotnym powietrzem w dużej ilości i ta wilgoć już tam zostaje jeśli się skropli i jeśli ta woda w filtrze paliwa się nie oddzieli. Przy każdym tankowaniu dystrybutor odsysa to wilgotne powietrze razem z oparami benzyny - częste tankowanie do pełna redukuje zawartość wilgoci w baku.
Ja mając samochody z instalację LPG nigdy nie woziłem w baku zbędnych litrów PB. Gdy tylko zapalała mi się rezerwa jeździłem na stację i tankowałem 5l i nigdy nie maiłem, żadnych z odpalaniem auta czy jego jazdą na PB. Co innego jak 15 lat temu może więcej miałem Fiata Sienę 1.2 8v z instalacje gazowa II generacji. Tam, zazwyczaj co 2 tankowanie do baku wlewałem kilka litrów PB co skutkowało tym, ze po kilku miesiącach miałem prawie pełen bak benzyny. Nie wyjeżdżałem jej co skutkowało tym, że po pewnym czasie silnik kulał pracując na benzynie. Pomęczyłem się tak kilka dni aż wyjeździłem cały bak i po zalaniu świeżego paliwa problem został rozwiązany, dlatego też mając auto na LPG stosuje się do wyżej opisanej zasady czyli dotankowuję PB dopiero wtedy kiedy rezerwa sie zaswieci.
Masz 100 % racji, tych pierdół powyżej nawet nie chce mi się komentować. Napiszę wieć krótko to super porada wozić 50 kg starzejącej się benzyny w imię braku intelektu i innych durnych zabobonów.
_________________ Martwią się bogacze, gdzie pochować swoje dacze:)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum