Czy aby zbyt wysokie ciągłe ładowanie nie szkodzi dla akumulatora?
Nie, mojemu akumulatorowi nie szkodzi, a również jego pojemność się nie zmniejszyła, mimo że jeżdżę bardzo mało na krótkich trasach i dużych przerwach jazdy.
Jak po poradzie, odłączyłem wtyczkę S&S z aku —, pojemność akumulatora się już nie pogarsza, bo S&S nie działa. Nie odczuwam również wzrostu spalania benzyny, jest jak było.
Też mam zamiar odłączyć wtyczkę od klemy minusowej. Aku mam od nowości ale ciągle niedoładowany . Po za tym autko jakoś daje radę
A system S&S używasz, czy dezaktywujesz za każdym razem ?
Masz możliwość doładowania z sieci, czy parkujesz w miejscu publicznym ?
Dodam, że często aku nie ma szansy się naładować, przez same krótkie odcinki - np. od sklepu do sklepu.
Raz w tygodniu podpinam prostownik — taki do aku Bosch C3 - mam go od dobrych 10 lat.
Zauważam, że nawet jak jeżdżę bez S&S, to są momenty, że aku nie ma szans się doładować, co w efekcie wpływa na jego żywotność. Bo nie ma nic gorszego niż jazda niedoładowanym aku.
Przez ostatnie 10 lat wymieniłem 3 aku, dwa z nich zostały uszkodzone w wyniku długiego postoju, jako niedoładowane. Trzeci wymieniłem ze starości po 10 latach.
Właśnie przy tych dwóch nie miałem możliwości doładowania, bo stały w serwisie, gdzie była wykonywana naprawa szkody. Krótko po odbiorze padły oba, w przeciągu kilku tygodni.
Ostatnio zmieniony przez Killer King 2025-05-16, 11:55, w całości zmieniany 4 razy
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 117 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3984 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2025-05-16, 13:47
Killer King napisał/a:
Zauważam, że nawet jak jeżdżę bez S&S, to są momenty, że aku nie ma szans się doładować, co w efekcie wpływa na jego żywotność. Bo nie ma nic gorszego niż jazda niedoładowanym aku.
W kwestii naładowania akumulatora, zostawmy S&S w spokoju, bo w porównaniu z efektami działania "inteligencji" ładowania skutki używania systemu S&S są pomijalne. Za niedoładowanie akumulatora odpowiada ta "inteligencja" a nie S&S, to są dwie osobne rzeczy.
Własne, dodatkowe doładowywanie akumulatora przy działającej "inteligencji" daje taki efekt, że chwilowo mamy naładowany akumulator, ale system jak tylko to wyczuje, to przestaje go ładować, albo znacznie to ładowanie ogranicza. Także po paru dniach mamy aku w takim samym stanie jak byśmy go nie ładowali. No chyba, że faktycznie podłączamy ładowarkę dosłownie co kilka dni- wtedy OK, różnica będzie.
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2025-05-16, 13:48, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Journey
Silnik: 1,2 TCe
Rocznik: 2025 Pomógł: 10 razy Dołączył: 17 Sie 2011 Posty: 817 Skąd: ŚLĄSK
Wysłany: 2025-05-16, 17:17
Nigdy nie odłączałem wtyczki od klemy. Miesiącami jesienno-zimowymi, raz w miesiącu doładowywałem akumulator (nie odłączając klem) - przy poważnych mrozach raz na 2 tygodnie. I obecnie mój Duster z 2019 roku, który użytkowany jest przez członka rodziny nadal jeździ na oryginalnym - fabrycznym akumulatorze. Fakt - zawsze pamiętałem, żeby wyłączyć S&S klawiszem.
_________________ Nowa zabawka DD 2 :)
Ostatnio zmieniony przez BLACHA_997 2025-05-16, 17:18, w całości zmieniany 1 raz
Dymek,
Masz rację, to inteligentne ładowanie odpowiada za stan aku - poziom naładowania.
Jednak są momenty, że przy krótkich odcinkach nie będzie w stanie odpowiednio doładować aku.
Tutaj następuje jego powolna degradacja.
S&S tylko to przyspiesza.
Wiem jedno.
Raz na tydzień / dwa podłączenie aku pod ładowarkę nie zaszkodzi.
Ostatnio zmieniony przez Killer King 2025-05-16, 18:42, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce 121KM@186Nm
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor Pomógł: 52 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1972 Skąd: Ząbki
Wysłany: Wczoraj 6:27
Ja nigdy nie odłączam wtyczki od akumulatora, a S&S dezaktywuje zawsze przyciskiem. Obecny Logan rocznikowo ma 8 lat i 76 tyś. km i w aucie zamontowany jest oryginalny Akku. Auto u mnie i u poprzedniego właściciela trzymane w garażu podziemnym, użytkuje je zazwyczaj od poniedziałku do piątku jeżdżąc do pracy około 25km w jedna stronę, w weekendy zazwyczaj stoi nieużywany ale to nie reguła. Na początku roku sprawdzałem stan akumulatora takim lepszym miernikiem i wyszło, że jego sprawność to bodajże 87 lub 90 % nie pamiętam dokładnie ale w dokumentach od auta mam wydruk wiec mogę dokładnie sprawdzić. Po prostu trzeba normalnie jeździć autem, normalnie to znaczy nie 3-4km ,a 10-15 i więcej km na raz i akumulator powinien wytrzymać 8-10 lat.
... Po prostu trzeba normalnie jeździć autem, normalnie to znaczy nie 3-4km ,a 10-15 i więcej km na raz i akumulator powinien wytrzymać 8-10 lat.
Tutaj sie zgodzę, ale ważny jest aspekty, aby akumulator nie został rozładowany i przybywał w tym stanie.
To była przyczyna wymiany dwóch aku w moim życiu - rozładowanie i to na dodatek nie z mojej winy.
_________________ Pozdrawiam
Marcin
Ostatnio zmieniony przez Killer King Wczoraj 8:21, w całości zmieniany 1 raz
No tak. Ale ja w większości jeżdżę w ruchu miejskim i Aku jest niedoładowany. Teraz to po prostu rewelacja. Raz że S&S jest dezaktywowany to jeszcze mam stałe ładowanie. Teraz Aku jest w pełni naładowany. Nie ma spadków obrotów i nie szarpie. Używając klimatyzacji nie traci na mocy. Tak że same plusy jak dla mnie i przy moim używaniu auta. Pozdrawiam 13-tego w Piątek 😁
Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce 121KM@186Nm
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor Pomógł: 52 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1972 Skąd: Ząbki
Wysłany: Wczoraj 17:32
Marcyś napisał/a:
No tak. Ale ja w większości jeżdżę w ruchu miejskim i Aku jest niedoładowany. Teraz to po prostu rewelacja. Raz że S&S jest dezaktywowany to jeszcze mam stałe ładowanie. Teraz Aku jest w pełni naładowany. Nie ma spadków obrotów i nie szarpie. Używając klimatyzacji nie traci na mocy. Tak że same plusy jak dla mnie i przy moim używaniu auta. Pozdrawiam 13-tego w Piątek 😁
Wydaje mi się że rzeczy o których, piszesz czyli spadek obrotów, szarpanie czy brak mocy przy włączonej kilimie nadal u Ciebie występują jak w większości tych silnikach, tylko doznałeś efektu placebo. Swego czasu testowałem jazdę z odpiętą wtyczka od inteligentnego ładowania przy klemie minusowej i oprócz wyższego napięcia ładowania akumulatora nic się nie zmieniło. Moje auto ma zwiększoną moc i to względem serii o 30% a spadek mocy na Klimie występuje, po prostu jest to małej pojemności silnik, który jest bardzo obciążany przez AC w niskich partiach obrotów i tyl. Naładowanie akumulatora nic tu nie da. Wracając do tematów akumulatora, dzisiaj przypadkowo wpadł mi ponownie miernik do pomiaru stanu akumulatora i po powrocie z pracy, czyli przejechaniu około 26km dokonałem pomiaru. Wyszło, że oryginalny akku o którym pisałem w poprzednim poście, na dzień dzisiejszy ma sprawność 91% a stan naładowania utrzymywany jest przez komputer na poziomie 73% i według miernika powinien zostać doładowany, ale po co skoro po chwili osiągnie z powrotem taką wartość.
Już pisałem. Jeżdżę głównie w ruchu miejskim. Z podłączoną wtyczką Aku ma 12.2V a z odpoętą 12.6 To co jest lepsze dla akumulatora? Ktoś już pisał o tym
Wysłany: 2022-10-11, 15:03
Co ciekawe w moim przypadku przy 1.0sce niedoładowany akumulator (przy podłączonej wtyczce od zarządzania energią) to dziwne żabki na starcie po odpaleniu i dławienie się silnika przez pierwsze 500m (raz na 20 startów), natomiast później różnie, a że mam pod górkę z parkingu, to niezły cyrk wychodził, czasem miałem wrażenie też że auto jest mocno zamulone itp, jedynie podczas deszczu dostawało dziwnego wigoru, po odłączeniu zarządzania autko leci jakbym załączył turbinę, klimatyzacja działa jakoś sprawniej i lepiej chłodzi, światła przy max skręcie nie przygasają, wentylatory równiutko chodzą, na radiu znikły szumy, a biały lakier stał się jakiś taki bielszy i przez szyby lepiej widać
Ostatnio zmieniony przez Marcyś Wczoraj 18:12, w całości zmieniany 2 razy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum