Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
System Start&Stop w nowych Daciach (od EURO 6)
Autor Wiadomość
Marcyś 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 0.9 Tce
Rocznik: Xll 2019
Wersja: Techroad
Dołączył: 13 Kwi 2024
Posty: 181
Skąd: Lubuskie
Wysłany: 2025-05-14, 13:00   

Czy aby zbyt wysokie ciągłe ładowanie nie szkodzi dla akumulatora?
 
Killer 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: Tce 90
Rocznik: 2019 kupiony w 02-2020
Wersja: Stepway Laureate
Dołączył: 16 Lut 2020
Posty: 129
Skąd: Zagłębie Dąbrowskie
Wysłany: 2025-05-16, 10:13   

Marcyś napisał/a:
Czy aby zbyt wysokie ciągłe ładowanie nie szkodzi dla akumulatora?


Nie, mojemu akumulatorowi nie szkodzi, a również jego pojemność się nie zmniejszyła, mimo że jeżdżę bardzo mało na krótkich trasach i dużych przerwach jazdy.
 
Killer King 



Marka: Honda / Hyundai / Dacia
Model: City / i10 / Duster 3
Silnik: 1.4 / 1,0 / 1.0
Rocznik: 09' / 08' / 25'
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 07 Kwi 2019
Posty: 406
Skąd: Bielsko Biała
Wysłany: 2025-05-16, 10:28   

Po odpięciu kabla od S&S proponuję zobaczyć, co się będzie działo.

Dlaczego to piszę ?

W Tipo miałem tak, że jak odpiąłem kabel od S&S, to silnik pracował na większych obrotach i spalanie leciało w górę.

Było to na tyle irytujące, że zrezygnowałem.

Ręcznie wyłączałem S&S - ale była też opcja wyłączenie przez soft.


I myślę, że ta opcja jest bardziej na rękę.


Zdarzało się, że używałem S&S kilka razy, jak stałem w dużych korkach.
 
Marcyś 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 0.9 Tce
Rocznik: Xll 2019
Wersja: Techroad
Dołączył: 13 Kwi 2024
Posty: 181
Skąd: Lubuskie
Wysłany: 2025-05-16, 10:30   

Też mam zamiar odłączyć wtyczkę od klemy minusowej. Aku mam od nowości ale ciągle niedoładowany . Po za tym autko jakoś daje radę
 
Killer 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: Tce 90
Rocznik: 2019 kupiony w 02-2020
Wersja: Stepway Laureate
Dołączył: 16 Lut 2020
Posty: 129
Skąd: Zagłębie Dąbrowskie
Wysłany: 2025-05-16, 10:42   

Jak po poradzie, odłączyłem wtyczkę S&S z aku —, pojemność akumulatora się już nie pogarsza, bo S&S nie działa. Nie odczuwam również wzrostu spalania benzyny, jest jak było.
 
Killer King 



Marka: Honda / Hyundai / Dacia
Model: City / i10 / Duster 3
Silnik: 1.4 / 1,0 / 1.0
Rocznik: 09' / 08' / 25'
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 07 Kwi 2019
Posty: 406
Skąd: Bielsko Biała
Wysłany: 2025-05-16, 11:42   

Marcyś napisał/a:
Też mam zamiar odłączyć wtyczkę od klemy minusowej. Aku mam od nowości ale ciągle niedoładowany . Po za tym autko jakoś daje radę


A system S&S używasz, czy dezaktywujesz za każdym razem ?
Masz możliwość doładowania z sieci, czy parkujesz w miejscu publicznym ?

Dodam, że często aku nie ma szansy się naładować, przez same krótkie odcinki - np. od sklepu do sklepu.

Raz w tygodniu podpinam prostownik — taki do aku Bosch C3 - mam go od dobrych 10 lat.

Zauważam, że nawet jak jeżdżę bez S&S, to są momenty, że aku nie ma szans się doładować, co w efekcie wpływa na jego żywotność. Bo nie ma nic gorszego niż jazda niedoładowanym aku.

Przez ostatnie 10 lat wymieniłem 3 aku, dwa z nich zostały uszkodzone w wyniku długiego postoju, jako niedoładowane. Trzeci wymieniłem ze starości po 10 latach.

Właśnie przy tych dwóch nie miałem możliwości doładowania, bo stały w serwisie, gdzie była wykonywana naprawa szkody. Krótko po odbiorze padły oba, w przeciągu kilku tygodni.
Ostatnio zmieniony przez Killer King 2025-05-16, 11:55, w całości zmieniany 4 razy  
 
Marcyś 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 0.9 Tce
Rocznik: Xll 2019
Wersja: Techroad
Dołączył: 13 Kwi 2024
Posty: 181
Skąd: Lubuskie
Wysłany: 2025-05-16, 12:16   

Mam garaż i mogę doładować. Ale dwa dni i padaka . A S&S dezaktywuje przyciskiem
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 117 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3984
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2025-05-16, 13:47   

Killer King napisał/a:
Zauważam, że nawet jak jeżdżę bez S&S, to są momenty, że aku nie ma szans się doładować, co w efekcie wpływa na jego żywotność. Bo nie ma nic gorszego niż jazda niedoładowanym aku.
W kwestii naładowania akumulatora, zostawmy S&S w spokoju, bo w porównaniu z efektami działania "inteligencji" ładowania skutki używania systemu S&S są pomijalne. Za niedoładowanie akumulatora odpowiada ta "inteligencja" a nie S&S, to są dwie osobne rzeczy.
Własne, dodatkowe doładowywanie akumulatora przy działającej "inteligencji" daje taki efekt, że chwilowo mamy naładowany akumulator, ale system jak tylko to wyczuje, to przestaje go ładować, albo znacznie to ładowanie ogranicza. Także po paru dniach mamy aku w takim samym stanie jak byśmy go nie ładowali. No chyba, że faktycznie podłączamy ładowarkę dosłownie co kilka dni- wtedy OK, różnica będzie.
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2025-05-16, 13:48, w całości zmieniany 1 raz  
 
Marcyś 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 0.9 Tce
Rocznik: Xll 2019
Wersja: Techroad
Dołączył: 13 Kwi 2024
Posty: 181
Skąd: Lubuskie
Wysłany: 2025-05-16, 15:04   

Ale co lepsze? Odłączyć wtyczkę przy klemie minusowej i niech ma wysokie napięcie ładowania czy zostawić to "inteligencji" i niech jest niedoładowany?
 
BLACHA_997 



Marka: Dacia
Model: Journey
Silnik: 1,2 TCe
Rocznik: 2025
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 817
Skąd: ŚLĄSK
Wysłany: 2025-05-16, 17:17   

Nigdy nie odłączałem wtyczki od klemy. Miesiącami jesienno-zimowymi, raz w miesiącu doładowywałem akumulator (nie odłączając klem) - przy poważnych mrozach raz na 2 tygodnie. I obecnie mój Duster z 2019 roku, który użytkowany jest przez członka rodziny nadal jeździ na oryginalnym - fabrycznym akumulatorze. Fakt - zawsze pamiętałem, żeby wyłączyć S&S klawiszem.
_________________
Nowa zabawka DD 2 :)
Ostatnio zmieniony przez BLACHA_997 2025-05-16, 17:18, w całości zmieniany 1 raz  
 
Killer King 



Marka: Honda / Hyundai / Dacia
Model: City / i10 / Duster 3
Silnik: 1.4 / 1,0 / 1.0
Rocznik: 09' / 08' / 25'
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 07 Kwi 2019
Posty: 406
Skąd: Bielsko Biała
Wysłany: 2025-05-16, 18:39   

Dymek,
Masz rację, to inteligentne ładowanie odpowiada za stan aku - poziom naładowania.
Jednak są momenty, że przy krótkich odcinkach nie będzie w stanie odpowiednio doładować aku.
Tutaj następuje jego powolna degradacja.
S&S tylko to przyspiesza.

Wiem jedno.
Raz na tydzień / dwa podłączenie aku pod ładowarkę nie zaszkodzi.
Ostatnio zmieniony przez Killer King 2025-05-16, 18:42, w całości zmieniany 1 raz  
 
Marcyś 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 0.9 Tce
Rocznik: Xll 2019
Wersja: Techroad
Dołączył: 13 Kwi 2024
Posty: 181
Skąd: Lubuskie
Wysłany: 2025-06-12, 16:56   

Odłączyłem wtyczkę przy akumulatorze. Ładowanie 14.4V -14.8V nigdy mniej. Aku trzyma 12.6V przed odłączeniem miał 12.2V. Testuję dalej😀
 
dudu$ 



Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce 121KM@186Nm
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1972
Skąd: Ząbki
Wysłany: Wczoraj 6:27   

Ja nigdy nie odłączam wtyczki od akumulatora, a S&S dezaktywuje zawsze przyciskiem. Obecny Logan rocznikowo ma 8 lat i 76 tyś. km i w aucie zamontowany jest oryginalny Akku. Auto u mnie i u poprzedniego właściciela trzymane w garażu podziemnym, użytkuje je zazwyczaj od poniedziałku do piątku jeżdżąc do pracy około 25km w jedna stronę, w weekendy zazwyczaj stoi nieużywany ale to nie reguła. Na początku roku sprawdzałem stan akumulatora takim lepszym miernikiem i wyszło, że jego sprawność to bodajże 87 lub 90 % nie pamiętam dokładnie ale w dokumentach od auta mam wydruk wiec mogę dokładnie sprawdzić. Po prostu trzeba normalnie jeździć autem, normalnie to znaczy nie 3-4km ,a 10-15 i więcej km na raz i akumulator powinien wytrzymać 8-10 lat.
 
Killer King 



Marka: Honda / Hyundai / Dacia
Model: City / i10 / Duster 3
Silnik: 1.4 / 1,0 / 1.0
Rocznik: 09' / 08' / 25'
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 07 Kwi 2019
Posty: 406
Skąd: Bielsko Biała
Wysłany: Wczoraj 8:21   

dudu$ napisał/a:
... Po prostu trzeba normalnie jeździć autem, normalnie to znaczy nie 3-4km ,a 10-15 i więcej km na raz i akumulator powinien wytrzymać 8-10 lat.


Tutaj sie zgodzę, ale ważny jest aspekty, aby akumulator nie został rozładowany i przybywał w tym stanie.
To była przyczyna wymiany dwóch aku w moim życiu - rozładowanie i to na dodatek nie z mojej winy.
_________________
Pozdrawiam
Marcin
Ostatnio zmieniony przez Killer King Wczoraj 8:21, w całości zmieniany 1 raz  
 
Marcyś 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 0.9 Tce
Rocznik: Xll 2019
Wersja: Techroad
Dołączył: 13 Kwi 2024
Posty: 181
Skąd: Lubuskie
Wysłany: Wczoraj 10:50   

No tak. Ale ja w większości jeżdżę w ruchu miejskim i Aku jest niedoładowany. Teraz to po prostu rewelacja. Raz że S&S jest dezaktywowany to jeszcze mam stałe ładowanie. Teraz Aku jest w pełni naładowany. Nie ma spadków obrotów i nie szarpie. Używając klimatyzacji nie traci na mocy. Tak że same plusy jak dla mnie i przy moim używaniu auta. Pozdrawiam 13-tego w Piątek 😁
 
dudu$ 



Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce 121KM@186Nm
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1972
Skąd: Ząbki
Wysłany: Wczoraj 17:32   

Marcyś napisał/a:
No tak. Ale ja w większości jeżdżę w ruchu miejskim i Aku jest niedoładowany. Teraz to po prostu rewelacja. Raz że S&S jest dezaktywowany to jeszcze mam stałe ładowanie. Teraz Aku jest w pełni naładowany. Nie ma spadków obrotów i nie szarpie. Używając klimatyzacji nie traci na mocy. Tak że same plusy jak dla mnie i przy moim używaniu auta. Pozdrawiam 13-tego w Piątek 😁


Wydaje mi się że rzeczy o których, piszesz czyli spadek obrotów, szarpanie czy brak mocy przy włączonej kilimie nadal u Ciebie występują jak w większości tych silnikach, tylko doznałeś efektu placebo. Swego czasu testowałem jazdę z odpiętą wtyczka od inteligentnego ładowania przy klemie minusowej i oprócz wyższego napięcia ładowania akumulatora nic się nie zmieniło. Moje auto ma zwiększoną moc i to względem serii o 30% a spadek mocy na Klimie występuje, po prostu jest to małej pojemności silnik, który jest bardzo obciążany przez AC w niskich partiach obrotów i tyl. Naładowanie akumulatora nic tu nie da. Wracając do tematów akumulatora, dzisiaj przypadkowo wpadł mi ponownie miernik do pomiaru stanu akumulatora i po powrocie z pracy, czyli przejechaniu około 26km dokonałem pomiaru. Wyszło, że oryginalny akku o którym pisałem w poprzednim poście, na dzień dzisiejszy ma sprawność 91% a stan naładowania utrzymywany jest przez komputer na poziomie 73% i według miernika powinien zostać doładowany, ale po co skoro po chwili osiągnie z powrotem taką wartość.

 
Marcyś 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 0.9 Tce
Rocznik: Xll 2019
Wersja: Techroad
Dołączył: 13 Kwi 2024
Posty: 181
Skąd: Lubuskie
Wysłany: Wczoraj 18:02   

Już pisałem. Jeżdżę głównie w ruchu miejskim. Z podłączoną wtyczką Aku ma 12.2V a z odpoętą 12.6 To co jest lepsze dla akumulatora? Ktoś już pisał o tym

Wysłany: 2022-10-11, 15:03
Co ciekawe w moim przypadku przy 1.0sce niedoładowany akumulator (przy podłączonej wtyczce od zarządzania energią) to dziwne żabki na starcie po odpaleniu i dławienie się silnika przez pierwsze 500m (raz na 20 startów), natomiast później różnie, a że mam pod górkę z parkingu, to niezły cyrk wychodził, czasem miałem wrażenie też że auto jest mocno zamulone itp, jedynie podczas deszczu dostawało dziwnego wigoru, po odłączeniu zarządzania autko leci jakbym załączył turbinę, klimatyzacja działa jakoś sprawniej i lepiej chłodzi, światła przy max skręcie nie przygasają, wentylatory równiutko chodzą, na radiu znikły szumy, a biały lakier stał się jakiś taki bielszy i przez szyby lepiej widać
Ostatnio zmieniony przez Marcyś Wczoraj 18:12, w całości zmieniany 2 razy  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne