Wysłany: 2009-04-09, 15:46 Przystosowanie auta dla osoby niepełnosprawnej
Witam wszystkich forumowiczów, mam pytanie czy są na tym forum osoby które mają samochód przystosowany dla osób niepełnosprawnych ruchowo.
jeśli tak to proszę o opinie jak wam się jeździ tą marką i co macie zainstalowane.
Ja mimo "utrudnień" nie mam problemów, "pasuje mi jak ulał".
PS. Dacia Sandero 1.6 ręczny gaz i hamulec (amputacja prawej dolnej Kończyny 1/3 uda wysoka jeśli to coś komuś mówi )
PS2: to dzięki wam forumowicze zdecydowałem się na zakup ww. pojazdu (wasze opinie) oraz wygody wsiadania i kierowania ww. pojazdem (ogólnie wygody)
_________________ właściciel - niepełnosprawny, oprzyrządowany
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os. Pomógł: 8 razy Dołączył: 31 Mar 2008 Posty: 1105 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2009-04-09, 17:25
Mogę Ci jedynie podpowiedzieć jedno fajne rozwiązanie do gazu, z tego co zrozumiałem to lewa noga sprawna. Mój ojciec miał zrobioną "a'la rakietę tenisową" na lewe kolano, naciskając na nią dodawał gazu, a hamulec normalna wajcha na rękę.
Moim zdaniem taka "rakieta" będzie w twoim wypadku wygodniejsza niż gaz ręczny.
Całkiem ciekawa przeróbka, oczywiście koło zapasowe do składowania w garażu, ale sam pomysł i wykonanie super :) Dodatkowo pomysł na taksówkę - gdybym miał taką (4 pasażerów + jeden na wózku) pewnie nie narzekałbym na brak pracy.
Dla ogólnej wiedzy wstawiam kilka fotek jednego wielu oprzyrządowania samochodu dla osoby niepenospranej (ww. oprzyrządowanie jest dedykowane dla osób z „problemami” z dolnymi narządami ruchu). Te na zdjęciu są zastosowane w mojej dacii.
Wygląda że na forum jestem „rodzynkiem”
PS: był gdzieś tam wątek o tempomacie w dacii, moja ma mechaniczny
pozdr
PIC02249.jpg
Plik ściągnięto 345 raz(y) 34,46 KB
PIC02248.jpg
Plik ściągnięto 314 raz(y) 67,16 KB
PIC02247.jpg
Plik ściągnięto 337 raz(y) 94,77 KB
PIC02246.jpg
Plik ściągnięto 328 raz(y) 43,94 KB
_________________ właściciel - niepełnosprawny, oprzyrządowany
Marka: Dacia
Model: Logan MCV oraz MCV II
Silnik: 1,6 MPI oraz TCe 90 E-R
Rocznik: 2009 oraz 2017
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Maj 2009 Posty: 196 Skąd: okolice Poznania
Wysłany: 2009-07-15, 22:31
Ja wybrałem MCV głównie ze względu na niepełnosprawne dziecko (5 lat). W bagażniku można "zaparkować" wózek przodem (wnęka za kanapą idealnie blokuje koła), wysokie drzwi ułatwiają wkładanie dzieciaka. Jedno, czego mi czasami brakuje, to przesuwane drzwi tylne
Niedługo będę przystosowywał tak samochód dla mojego Klienta z W-wy.
Jeśli jest użytkownikiem lub gościem forum to będzie Was dwóch .
Witam
Można wiedzieć jaki model smochodu i jakie oprzyrządowanie (te z warszawy czy innej firmy - automatyczne sprzęgło) ?
Jak chciałem zamontować automatyczne sprzęgło (te z warszawy) to firma stwierdziła że nie da się bo jest za mało miejsca w komorze silnikowej (nie ma go gdzie za instalować) i tak pozostałem przy ręcznym hamulcu i gazie) trochę żałuję ale tylko trochę.
_________________ właściciel - niepełnosprawny, oprzyrządowany
Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 16V gaz
Rocznik: 2009
Dołączył: 06 Maj 2013 Posty: 2 Skąd: Szamotuły
Wysłany: 2013-05-07, 17:34
Witam
Jestem nowym nabywcą MCV-ki. Śledząc to forum zacząłem zastanawiać się czy wejdzie mi automatyczne sprzęgło. W sensie czy jest tam dostatecznie miejsca. Dotychczas jeżdżę KIA Picanto 1.0 ale tam nie było problemów w przerobieniem bo pod maska miejsca jest sporo. Do tego jeszcze muszę mieć RGH-2 ale widzę, że u Ciebie nie ma z nim problemu.
Jeśli nie będzie problemu prześlij mi proszę kilka zdjęć jak masz zamontowane RGH-2 w swoim aucie (chodzi mi o miejsce mocowania do karoserii).
Jantar - jakie oprzyrządowanie i do jakiego auta wstawialiście? Masz może fotki?
Marka: w planach
Model: w planach
Silnik: w planach
Dołączył: 21 Lis 2015 Posty: 369 Skąd: na polnocy
Wysłany: 2019-09-07, 13:54
Dobra robota. Ty akurat umailes to zrobic, ale ile osob potrzebuje podobnych przerobek, a nie potrafi sobie poradzic. Z niezaleznymi warsztatami tez roznie bywa.
Moim zdaniem powinny byc przepisy, ktore obliguja ASO/producentow do obowiazku wprowadzania standardowych przerobek z listy okreslonej ustawa i za cene ustawowa. O ile nie jestem zwolennikiem mocnego regulowania rynku, to akurat tutaj inaczej pewnie sie nie da, bo niepelnosprawni stanowia nisze, o ktora firmy nie chca walczyc. Nie mowie oczywiscie o wszystkich rodzajach niepelnosprawnosci, bo pewnie wszystkiego przewidziec sie nie da, ale przynajmniej te najbardziej typowe przerobki powinny byc obowiazkowe. Dodatkowo taki ustawowy wymog powodowalby, ze producenci przewidywali by zmiany juz na etapie projektowania podezspolow, wiec pozniej dodanie modyfikacji powinno byc tansze.
I tu moglaby zadzialac UE, ale woli zajmowac sie przyslowiowa dlugoscia ogorka....
Ostatnio zmieniony przez ken-wawa 2019-09-07, 13:55, w całości zmieniany 1 raz
Dobra robota. Ty akurat umailes to zrobic, ale ile osob potrzebuje podobnych przerobek, a nie potrafi sobie poradzic. Z niezaleznymi warsztatami tez roznie bywa.
Moim zdaniem powinny byc przepisy, ktore obliguja ASO/producentow do obowiazku wprowadzania standardowych przerobek z listy okreslonej ustawa i za cene ustawowa. O ile nie jestem zwolennikiem mocnego regulowania rynku, to akurat tutaj inaczej pewnie sie nie da, bo niepelnosprawni stanowia nisze, o ktora firmy nie chca walczyc. Nie mowie oczywiscie o wszystkich rodzajach niepelnosprawnosci, bo pewnie wszystkiego przewidziec sie nie da, ale przynajmniej te najbardziej typowe przerobki powinny byc obowiazkowe. Dodatkowo taki ustawowy wymog powodowalby, ze producenci przewidywali by zmiany juz na etapie projektowania podezspolow, wiec pozniej dodanie modyfikacji powinno byc tansze.
I tu moglaby zadzialac UE, ale woli zajmowac sie przyslowiowa dlugoscia ogorka....
umialem ale zaplacic :)
Powinno byc i dobry biznes
Gaz hamulec w reku 8000zl troche platiku i rurek technicznie proste
Podnosnik ok 7500zl z montazem ,monter dojezdza do klienta w kraju tu technicznie drozej
Sa tez dofinansowania z pefron na gaz dostale 5000 reszte sam placilem.
ken-wawa
Moim zdaniem powinny byc przepisy, ktore obliguja ASO/producentow do obowiazku wprowadzania standardowych przerobek z listy okreslonej ustawa i za cene ustawowa.
i jak to sobie wyobrażasz ? - każdy model auta wymagałby odmiennych rozwiązań , podzespołów . Policz teraz ilość modeli wszelkiej maści . Producent przygotuje auto do dostosowania dla osoby niepełnosprawnej ( czytaj : wyda kupę szmalu ) a przecież sprzedaż takiego udogodnienia może być zerowa lub liczona w pojedynczych sztukach .
Jeśli już to powinien być stworzony system dużych i łatwo osiągalnych dopłat , nie tylko do urządzeń dostosowujących auto , ale i do samego samochodu , Ale niepełnosprawni to nie górnicy - nie mają siły przebicia
ken-wawa
Moim zdaniem powinny byc przepisy, ktore obliguja ASO/producentow do obowiazku wprowadzania standardowych przerobek z listy okreslonej ustawa i za cene ustawowa.
i jak to sobie wyobrażasz ? - każdy model auta wymagałby odmiennych rozwiązań , podzespołów . Policz teraz ilość modeli wszelkiej maści . Producent przygotuje auto do dostosowania dla osoby niepełnosprawnej ( czytaj : wyda kupę szmalu ) a przecież sprzedaż takiego udogodnienia może być zerowa lub liczona w pojedynczych sztukach .
Jeśli już to powinien być stworzony system dużych i łatwo osiągalnych dopłat , nie tylko do urządzeń dostosowujących auto , ale i do samego samochodu , Ale niepełnosprawni to nie górnicy - nie mają siły przebicia
Wystarczy wspolpracowac z dostawca ktory oferuje game rozwiazan tak jak to robia serwisy co montuja . Wbrew opinia jest to bardzo duza grupa osob co korzysta z tych systemow co sam bylem zdziwiony. Problem jest z iloscia dofinansowan i informacji o nich czesto komus o nich mowie to jest zdziwiony . Mobilosc ON wyciaga ludzi z domu i aktywizuje zawodowo
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum