Ba, mnie też się właśnie podoba prostota - ale jednak szkoda, że pewnych rzeczy, ważnych dla innych osób niż ja, nie ma z jednego powodu: "bo nie".
A punkt odniesienia to stanowią dane obiektywne: rozmiary, osiągi, poszczególne elementy wyposażenia, paleta opcji - a na końcu jak się powyższe mają do cen.
W ramach poszczególnych klas są zbyt duże rozbieżności, żeby wystarczyło powiedzieć: "Chcę kompakta!" - i w tej chwili przypisywanie do segmentów służy jedynie celom reklamowym. A takie (dez)informacje to ja czniam d:
Z najbardziej mi znanych wymienię tylko mojego dobrego kumpla, który właśnie Fordem jeździł jako służbowym autem i poza wygodą i pojemnością auta (co jest dyskusyjne i subiektywne) narzekał na elektronikę i klimatyzację...
Dlatego jak wiadomo nie kupuje się nie tylko Fszystkich Francuskich, ale i Fordów :)
Ja po przygodzie z Fusionem ... do Forda pewnie długo nie wrócę.
Co Ci sie z Fusionem przytrafilo ? Fusion, Sandero, SX4, Sedici - samchody nie bedace SUVami ale o zwiekszonym przeswiscie. Stad pytam o forda ?
Liczne przecieki - miska olejowa, przekładnia kierownicza, pompa wody (na szczęście na gwarancji). Do tego sławetna korozja (u mnie lewe drzwi, u kumpla wszystkie - w 3-letnich autach). Koszmarny serwis - zwłaszcza w Nowym Sączu. I jeszcze jakieś tam drobnostki.
Fusiona do SX4, czy Sedici bym nie porównywał; te ostatnie mają przynajmniej coś wspólnego z napędem 4X4
Wysłany: 2009-12-31, 14:01 Tani samochód od Toyoty (wideo)
Na kilka dni przez oficjalną premierą, która ma się odbyć na targach motoryzacyjnych w New Delhi, Toyota zaprezentowała teaser nowego, taniego sedana. Samochód ma być konkurentem dla Dacii Logan.
Samochód ma się nazywać Etios i powinien trafić do sprzedaży pod koniec przyszłego roku. Auto będzie napędzane niewielkimi silnikami benzynowymi.
Koncept ma zostać zaprezentowany na targach motoryzacyjnych w Delhi. Jak podaje producent auto ma być w 90 proc. zgodne z wersją produkcyjną. Etios ma pojawić się w sprzedaży pod koniec 2010 roku.
Samochód będzie mógł być wyposażony w 1,4 litrowy silnik diesla i 1,2 lub 1,3 litrowy silnik benzynowy z modelu Yaris.
Okazuje się, że najtańszy samochód świata także może mieć problemy ze sprzedażą. Klienci, którzy musieli zbyt długo czekać na zamówiony samochód, rezygnują z zakupu modelu Nano.
Najtańszy samochód świata kosztujący w przeliczeniu około 2,5 tys. dolarów pojawił się na rynku indyjskim w marcu tego roku. Jednak problemy z produkcją tego samochodu spowodowały, że około 15 proc. zamówień na model Nano zostało anulowanych.
„Istnieje wiele innych, nowych samochodów na rynku na które ludzie nie muszą czekać” – komentarze dilerów nie pozostawiają wątpliwości co do powodów takiej sytuacji.
Wydaje się, że klienci są bardziej wymagający niż koncern Tata Motors się spodziewał.
Nano jest obecnie produkowany w zachodnich Indiach w stanie Gujarat.
Wysłany: 2010-01-14, 09:03 Chevrolet Sail - tani, wyposażony, bezpieczny
Onet.pl napisał/a:
Czy nowoczesny samochód musi być drogi? Kolejne marki starają się udowodnić, że skonstruowanie taniego, nieźle wyposażonego i w miarę bezpiecznego auta jest wciąż wykonalne.
Chevrolet zaprezentował 5-osobowego sedana, którego podstawowa wersja będzie kosztowała w Chinach równowartość niecałych 24 tysięcy złotych! Samochód ma być dostępny także w innych krajach rozwijających się. Na liście wyposażenia standardowego modelu Sail znalazły się m.in. dwie poduszki powietrzne oraz ABS.
Model Sail będzie oferowany z 87-konnym silnikiem 1.2 S-TEC II. W ofercie znajdzie się także mocniejsza odmiana - motor 1.4 S-TEC III o mocy 103 KM. Mimo niezbyt potężnych źródeł napędu auto ma dysponować przyzwoitą dynamiką.
Na przyśpieszenie od 0 do 100 km/h będzie potrzebowało odpowiednio 12,9 i 11,9 sekundy. Deklarowane przez producenta średnie zużycie paliwa w cyklu mieszanym nie przekracza 6 l/100km.
Hmm,
Konkurenci Dacii ? Volvo, Saab i N. Kaszkaj oczywiście !
Jak na odcinku 1 km w RZ (miasto!) nie spotkam 3...4 Volvo S 70, 70 Saab'a 90 (to z aut chińskich) i 2..3 Qashkajów (to z frjapońskich) to się czuję nieswojo. Wczoraj 150 km i 2 Logany Sedany. Bogaty naród na podkarpaciu ;-|\
Mój znajomy miał kupić topową MCV'kę a nabył ... Kię Soul 1.6 CRdi 130 kM (a fuj!!!!) Po upustach i odliczeniu VAT'u wyszło mu 46 kPLN
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2010-01-15, 19:22, w całości zmieniany 1 raz
- ciekawe, ciekawe, choć oczywiście tylko w części konkuruje z Sandero, a w jeszcze mniejszej z daćkowym sedanem.
OT: Czy Was też coraz bardziej irytują dziennikarskie wtręty o braku dynamiczności coraz to innych testowanych modeli, jakby każdy z nich miał co najmniej startować w jakimś rajdzie? W przypadku takiej Venegi, ale także bardzo wielu innych aut, zakrawa to już wręcz na groteskę...
Ostatnio zmieniony przez laisar 2010-01-28, 15:22, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Duster 4X2
Silnik: 1,5 dCI 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Dołączył: 01 Mar 2009 Posty: 846 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-01-28, 21:59
Masz rację ci dziennikarze są denerwujący z tą dynamicznością.
Jeżeli chodzi o Venge to moja koleżanka i jej mąż napalili się na nią.
Ale jak sobie ją obejrzeli i podliczyli co by chcieli z wyposażenia to im wyszło ok. 50 tyś i rura zmiękła
Wydaje mi się, że to nie będzie jednak cenowy konkurent dla Sandero.
- tu przykładowo Ambiance, żeby silniki też były mniej więcej podobnej mocy, ale wiadomo, że można jeszcze taniej, poświęcając część wyposażenia (albo w drugą stronę).
Marka: Dacia
Model: Duster 4X2
Silnik: 1,5 dCI 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Dołączył: 01 Mar 2009 Posty: 846 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-01-28, 22:54
Laisar z tego zestawienia masz rację tylko nie chce mi się wierzyć a widzę to po mojej koleżance aby ludziska rzucili się na wersję podstawową Vengi. Oni wybrali [to ich pierwszew auto] wersję benzyna 1.4 DOHC CVVT 90 KM "M" plus dodatki z zakresu bezpieczeństwa [boczne poduszki,kurtyny i ESP].W mojej ocenie to ta wersja będzie najbardziej się sprzedawała. Zresztą u nas idzie najlepiej Laureta.
Tak na szybko mi wyszło, że jak doposażymy Laureate i Venge "M"to cena się rozjeżdża do ok. 10 tyś zł.
A to już sporo.
Ostatnio zmieniony przez Seal 2010-01-29, 14:51, w całości zmieniany 2 razy
Czy się będzie rzucać, to się jeszcze okaże - ale fakt faktem, że np bijące rekordy Skody są sporo droższe od Daciek... Podobnie zresztą reszta dobrze sprzedających się marek i ich modeli. Czyżby jednak polscy klienci nie byli aż tacy biedni jak sami jęczą? Może Dacia powinna wprowadzić dodatkowe poziomy wyposażenia, porównywalne - także cenowo - z droższą w tej chwili konkurencją?
Ad rem: o rywalach Daciek rozmawiamy zazwyczaj w kategorii "cena" (albo "cena/wyposażenie"), ale czasem także w dyscyplinie "rozmiary" - a tu akurat Venga jest bardzo bliska Sandero:
Marka: Dacia
Model: Duster 4X2
Silnik: 1,5 dCI 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Dołączył: 01 Mar 2009 Posty: 846 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-01-29, 14:59
laisar napisał/a:
Czy się będzie rzucać, to się jeszcze okaże - ale fakt faktem, że np bijące rekordy Skody są sporo droższe od Daciek... Podobnie zresztą reszta dobrze sprzedających się marek i ich modeli. Czyżby jednak polscy klienci nie byli aż tacy biedni jak sami jęczą? Może Dacia powinna wprowadzić dodatkowe poziomy wyposażenia, porównywalne - także cenowo - z droższą w tej chwili konkurencją?
Myślę, że powinni zaryzykować i wprowadzić. W Francji jest np. wersja PRESTIGE MCV a u nas nie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum