Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2008-12-16, 00:48
Usterki, awarie, naprawy.
Autor Wiadomość
siwy-34 


Marka: DACIA
Model: Logan MCV Laureate 7os
Silnik: 1.6 16V
Dołączył: 16 Gru 2007
Posty: 47
Skąd: Białystok
Wysłany: 2010-02-23, 19:28   

tzn. janie że to sprzęgło?, ile kosztowało rozwiązanie?
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2127
Skąd: Lublin
Wysłany: 2010-02-23, 20:10   

siwy-34 napisał/a:
tzn. janie że to sprzęgło?, ile kosztowało rozwiązanie?


1) nie mam pewności
2) nie wiem

bo jeszcze się za to nie brałem. Tzn zabrałem się ale majster przy okazji stwierdził pęknięcie obudowy termostatu i wyciek ok 2 l. płynu. Samochód stoi w garażu do czasu usunięcia usterki termostatu.
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
 
siwy-34 


Marka: DACIA
Model: Logan MCV Laureate 7os
Silnik: 1.6 16V
Dołączył: 16 Gru 2007
Posty: 47
Skąd: Białystok
Wysłany: 2010-02-27, 18:58   

Po czym poznać że zaczyna rozsypywać się pompa wodna?
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2010-02-27, 23:41   

Raczej jakieś kłopoty z temperaturą silnika (przegrzewanie?)
 
gigi303 



Marka: Opel
Model: Astra IV
Silnik: 1.7 cdti
Rocznik: 2011
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 888
Skąd: W-WA
Wysłany: 2010-02-28, 08:13   

jan ostrzyca napisał/a:
siwy-34 napisał/a:
Co do hałasu łożyska sprzęgła to czy to może wyglądać tak że przy świeżo uruchomionym aucie słychać takie nieregularne krótkotrwałe szumy i w tym czasie odczuwa się to na drążku zmiany biegu jako takie drgania inne niż te normalnie odczuwane a ponadto ustaje to przy wciśniętym sprzęgle?


U mnie "na luzie" słychać ciche terkotanie, które ustaje po wciśnięciu pedału sprzęgła. Początkowo brałem to za odgłos nawiewu lub wtryskiwaczy.


zauważyłem ostatnio ten sam objaw u siebie, raz to terkotanie jest głośniejsze raz cichsze ale zawsze na luzie występuje, po wciśnięciu sprzęgła znowu jest przyjemna cisza
Ostatnio zmieniony przez gigi303 2010-02-28, 09:07, w całości zmieniany 1 raz  
 
ADAM 12 



Marka: dacia
Model: było mcv , jest duster
Silnik: 1,6 sce
Rocznik: 2017/2018
Wersja: Open
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 188
Skąd: luboń k/poznania
Wysłany: 2010-02-28, 16:06   

Po czym poznać że zaczyna rozsypywać się pompa wodna?
Po delikatnym ubytku płynu i mokrym silniku od spodu w okolicy rozrządu.Pompa wody jest mało skąplikowana i jedyne co w niej szwankuje to uszczelniacz,rzadko wysiada łożysko "samo z siebie".W niektórych silnikach uszkodzeniu ulegał jeszcze napęd,ale w renówkach to się nie zdarza.Dlatego przy każdej wymianie rozrządu zrowy rozsądek zaleca wymianę pompy za parę złotych,ponieważ późniejsza wymiana to koszt pracy a nie części.
Kol.Siwy nie napisałęś skąd takie pytanie, czy silnik Ci się grzeje,czu ubywa Ci płynu w układzie,czy dochodzą Cię jakieś niepokojące dźwięki z tych okolic? Bez obejrzenia auta trudno leczyć pacjenta na odległość.
 
walther 



Marka: Dacia/Fiat Palio Weekend 1.6HL
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5dci85KM
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 73
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-02-28, 17:41   

Zużyta pompa lubi też grzechotać.

A co do awaryjności- po 20000 eksploatacji żadnych poważnych uwag, oprócz piór wycieraczek, rzecz jasna, których o mało co nie powyrywałem z wściekłości jak musiałem 6,5 godz. jechać w deszczu, jęczą jak zarzynany baran. Dodatkowo czasami skrzypi pedał sprzęgła.
_________________
Ostatnio zmieniony przez walther 2010-02-28, 17:41, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-02-28, 19:26   

PISZCZY!
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2010-02-28, 20:06   

Próbowaliście psikąć czymś ala wd-40 na mocowanie wycieraczki? tzn w te miejsce na podszybiu gdzie jest "nabijana" wycieraczka? U mnie w dwóch różnych samochodach pomogło
 
Domel 


Marka: Dacia
Model: LoganMCV
Silnik: 1.5 dCi
Dołączył: 31 Paź 2009
Posty: 187
Skąd: Katowice
Wysłany: 2010-02-28, 20:34   

a u mnie w prawym przednim kole, metaliczny odglos tarcia co jakis czas. Wzmaga sie przy ostrzejszym skrecie w lewo. Czasem kilka dni spokoju i troche popiszczy. Musze poobserwowac dlaczego.
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-02-28, 20:37   

Wygląda jak zapieczony zacisk, lub tłoczek.
A nie grzeje się to koło bardziej niż inne ?
Przejedź się np. 4 kilometry starając się mało hamować i sprawdź czy prawe koło nie jest cieplejsze(gorące) od lewego.
_________________

Ostatnio zmieniony przez KaS602 2010-02-28, 21:32, w całości zmieniany 2 razy  
 
Domel 


Marka: Dacia
Model: LoganMCV
Silnik: 1.5 dCi
Dołączył: 31 Paź 2009
Posty: 187
Skąd: Katowice
Wysłany: 2010-02-28, 20:41   

nie, kola zimne. A samochod ledwo 3,5k na liczniku, zeby juz cos sie zapieklo? Sciagac tez nie sciaga przy hamowaniu. Za pierwszym razem myslalem, ze cos w tarcze wpadlo jakis paproch. Jednak juz sie powtorzylo kilka razy.
Mozna tak z biego do ASO podjechac, zeby sprawdzili w kilka godzin?
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2010-02-28, 22:01   

Nawet byłoby wskazane, potem Ci zarzucą że długo jeżdziłeś z usterką i odmówią naprawy w ramach gwarancji czyli będziesz musiał płacić z własnej keiszeni...
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2127
Skąd: Lublin
Wysłany: 2010-03-02, 11:47   

Obudowa termostatu wymieniona jakiś tydzień temu. Czekałem z wpisem, żeby sprawdzić szczelność ustrojstwa. Nie cieknie.

Koszty:
1) obudowa plastikowa - 32 zł (oryginał),
2) wymiana 15 zł,
3) wymiana płynu chłodzącego 30 zł,
4) płyn petrygo 5 l. 24 zł
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
 
robertp1983 



Marka: FSO / Dacia
Model: 125p / Logan
Silnik: 1,5 / 1,4 MPI
Rocznik: 1990 / 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 14 Lut 2010
Posty: 416
Skąd: WARSZAWA
Wysłany: 2010-03-06, 05:27   

witam odebrałem już moją daćkę , z warsztatu i wszystko fajnie wygląda. po spotkaniu z zaspą wymienili mi zderzak, amortyzator etc. mam do Was pytanie, zauważyłem , że przy zimnym silniku potrafi przy odpalaniu świeci sie kontrolka ciśneinia oleju. Podobno jest to związane z tym, że czujnik oleju jest wysoko. jak uważacie. możliwe, że po tych moich przejściach jestem przewrażliwony bo przy ciepłym silniku tego efektu nie ma. pozdrawiam
 
tomi 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 SCE 115
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 31 Sie 2008
Posty: 314
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-03-06, 11:12   

Przy zimnym tak jest, pali się ok 2sec.
 
robertp1983 



Marka: FSO / Dacia
Model: 125p / Logan
Silnik: 1,5 / 1,4 MPI
Rocznik: 1990 / 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 14 Lut 2010
Posty: 416
Skąd: WARSZAWA
Wysłany: 2010-03-06, 15:11   

Dzięki, ale sprawdzając czy jest odpowiednia ilość oleju zauważyłem co innego, jak wymieniali chłodnicę widocznie nalali za mało płynu chłodzącego bo w zbiorniku wyrównawczym jest poniżej mini i to sporo tak ponad 1 cm. musze podjechać do serwisu, żeby uzupełnili chyba ze powiecie gdzie kupić ten płyn, więc kolejny problem ale to nie wina samochodu, że ktoś dał ciała :-(
 
gigi303 



Marka: Opel
Model: Astra IV
Silnik: 1.7 cdti
Rocznik: 2011
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 888
Skąd: W-WA
Wysłany: 2010-03-06, 17:40   

lepiej niech oni doleją jeśli nie masz daleko do ASO, a jeśli sam wolisz to zrobić to można dolać np coś takiego : płyn prestone
Ostatnio zmieniony przez gigi303 2010-03-06, 17:40, w całości zmieniany 2 razy  
 
robertp1983 



Marka: FSO / Dacia
Model: 125p / Logan
Silnik: 1,5 / 1,4 MPI
Rocznik: 1990 / 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 14 Lut 2010
Posty: 416
Skąd: WARSZAWA
Wysłany: 2010-03-06, 18:59   

od kilku dni już tak jeżdze i póki co nic sie nie stało ale dostałem stresa jak to zobaczyłem, dzieki za pomoc a czy coś do dolewki kupie na zwykłej stacji np. orlen czy musze gdzie s tegos specjalnie szukać?
 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2010-03-06, 19:18   

Kup w ASO dużo nie kosztuje. Coś koło 15zł/litr.
_________________
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-03-06, 19:35   

Koledzy, co Wy?! Pogięło Was? Koledze źle nalali po naprawie, a Wy mu każecie kupować?!


@robertp1983: Tylko do ASO - niech poprawiają fuszerkę!
 
robertp1983 



Marka: FSO / Dacia
Model: 125p / Logan
Silnik: 1,5 / 1,4 MPI
Rocznik: 1990 / 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 14 Lut 2010
Posty: 416
Skąd: WARSZAWA
Wysłany: 2010-03-06, 19:35   

ok, tylko jak pojade do aso to bede chciałm zeby sami mi uzupełnili bho w sumie oddałerm im samochód a oddali mi nie do końca sprawny. w poniedziałek pojade ale niestety jutro musze troche pojeździć i zastanawiam sie czy dolewać czy jeszcze jak zrobie ze 40 km to mi nie stanie w drodze a aso w niedziele nieczynne bo chętnie to bym i dzisiaj podjechał i kupił

zastanawiam sie czy moge jeszcze jutro nim pojeździć jak myślicie?
Ostatnio zmieniony przez laisar 2010-03-06, 20:21, w całości zmieniany 1 raz  
 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2010-03-06, 19:56   

Nic się nie stanie, jest zimno więc się nie przegrzeje a w razie czego jest jeszcze wentylator. Ostatnio tez jeździłem pewnie kilka dni z niedoborem.

laisar napisał/a:
Koledzy, co Wy?! Pogięło Was? Koledze źle nalali po naprawie, a Wy mu każecie kupować?!


Nigdy nie wiadomo kiedy może się przydać. :-P
_________________
Ostatnio zmieniony przez Beckie 2010-03-06, 19:57, w całości zmieniany 1 raz  
 
robertp1983 



Marka: FSO / Dacia
Model: 125p / Logan
Silnik: 1,5 / 1,4 MPI
Rocznik: 1990 / 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 14 Lut 2010
Posty: 416
Skąd: WARSZAWA
Wysłany: 2010-03-06, 20:03   

dziekuje Wszystkim za rady, tak czy inaczej podjade do ASO, już wysłałem maila do kolesia któremu powierzyłem Daćkę, że zaistniała taka sytuacja i chce aby ją rozwiązali, następnym razem bede sprawdzał wszystko przed odbiorem auta, szczególnie poziom oleju i innych płynów

chociaż w takiej sytuacji bardziej obawiam sie zapowietrzenia układu chłodzenia, zobaczymy pozdrawiam :->
Ostatnio zmieniony przez laisar 2010-03-06, 20:22, w całości zmieniany 1 raz  
 
Seal 


Marka: Dacia
Model: Duster 4X2
Silnik: 1,5 dCI 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 846
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-03-06, 21:01   

robertp1983 napisał/a:


zastanawiam sie czy moge jeszcze jutro nim pojeździć jak myślicie?

Myślę, że spoko ja do swojego ostatnio dolałem ok. 1,5 l płynu a przedtem jeździłem przez parę dni i nic się nie stało chociaż temp. silnika poszła w trochę w górę.
Musiałem tylko częściej oglądać wskazania temp. silnika aby nie wpaść na czerwone pole.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne