Wysłany: 2011-01-03, 23:14 spalanie DD 1.6 4x2 wg Piotr ReS'a
bruno26 napisał/a:
Na co dzień jeżdżę po Warszawie z Bemowa na Mokotów spalanie średnie 9,8 chyba ze korki giganty to idzie na 11
W trasie 8,4-8,7 ( średnia prędkość 60 km/h) raz spadło poniżej 8 ale nigdy więcej się nie powtórzyło
Jazda miejsko-podmiejska z przewagą miasta (70%) sporo brodzenia śniegu z oszałamiającą średnią 30 km/h i wynik 9,8 L/100 km
Jutro tradycyjnie, jak co tydzień zrobię 150 km w trybie mieszanym po DK19 jak wrócę z pracy to napiszę.
Generalnie na tym odcinku (RZ->RST->RZ) w zimie wychodzi mi, w zależności od warunków (ruch, pogoda, roboty drogowe): 7,8-8,2 L/100km, średnio 8,0 L/ hkm czyli 1L więcej na 100 niż w sezonie letni-jesiennym.
_________________________________________________________________
Dotychczasowe doświadczenia, po dotarciu:
Lato-jesień:
RZ->SK ( KR->KT A4) ciężka ulewa, momentami oberwanie chmury (klima 100%): 8,6 L/hkm
Tereny podgórskie i z lekka górskie:
Wielka Pętla Bieszczadzka: 6,8 L/hkm (3 os.klima)
RZ->RSA->RZ: 7,0 L/hkm (2..3 os, klima)
RZ->RKR->RZ: 6,8 L/hkm
RZ->TOS->RZ: 7,3 L/hkm (2+1 os. klima, 25 km po drogach gruntowych)
RZ->RJS->RZ: 7,0 L/hkm (4.os, klima, deszcz)
RZ->RP->RZ: 7,3 L/hkm (2+1 os. klima)
RZ->RST->RZ: 6,8 L/hkm (1..2 os. klima)
RZ->TK->RZ: 7,2 L/hkm (2 os.klima)
RZ->RLS->RZ: 7,8 L/hkm (4 chłopa, bagaż, 3 km ostro pod górę na Kamionkę, klima)
RZ->KR->RZ: 7,0 L/hkm (2+1, klima, roboty, kawałek A4: ok. 130+poprawka na wskazanie)
RZ->RMI->RZ: 7,0 L/hkm (4+1, klima)
generalnie można przyjąć, że średnia w zróżnicowanym terenie (urbanistycznie i wysokościowo) to ok. 7,0 L/hkm
W zimie: +0,8...1 L/hkm
Miasto w wakacje to 8,6 L/100km
Miasto zimą: 9,8 L/100km
P.S.:
Na dal nie wiem ile DD pali "w trasie" w normalnych warunkach (płynna jazda ,w miarę płasko, bez rowerzystów i MUR'ów)
_________________ Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?
Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)
Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2011-01-04, 23:23, w całości zmieniany 2 razy
Moim zdaniem... zobaczysz jeszcze różnicę po zmianie pogody, temperatury...
Ostatnio u mnie: ok. 280 km zrobione przeważnie na 40-kilometrowych trasach, start "na zimno", po drodze przejazd przez 2 miasteczka. Temperatury od -10 do 0 st.C. Prędkość średnia wg kompa 45 km/h. Spalanie (komp) w tej chwili 7,9 (i wciąż powoli spada).
Jak obiecałem RZ->RST (szklanka pod śniegiem nad ranem) 70,4 km V_śr=48 km/h spalanie 7,5 L/hkm
Z powrotem: RST->RNI->RZ +ekstra 14 km po RZ: 83,5 km V_śr =54 km/h spalanie: 8,2 L/hkm,
czyli średnia ważona z tego przebiegu: 7,9 L/hkm
[ Komentarz dodany przez: jackthenight: 2011-01-08, 16:33 ] Zbędne i nic nie wnoszące posty zostały wydzielone do KOSZ-a
_________________ Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?
Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)
Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez laisar 2011-01-08, 21:49, w całości zmieniany 2 razy
Jeszcze nie mam tysiąca przebiegu, ale dziś z lotnego gorącego startu skasowałem komputer i przez jakieś 30km miałem średnie spalanie 5,9-6,0 turlając się średnio 60km/h na V biegu. Górki, przyspieszenie do 70 i wojewódzkie miasto oczywiście opustoszałe w święto podbiły średnią do 6,3.
Eplus,
To było ŚREDNIO 60 km/h ?! Tj średnia z trasy? I spalanie ca. 6,0 ? Bo, jak tak, to zazdroszczę!
A Miasto Wojewódzkie, metropolia nasza kochana, RZeczywiście było mocno opustoszałe
_________________ Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?
Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)
No pisałem - nagrzałem silnik, wyjechałem za Tarnów, rozbujałem Dustera do 60, skasowałem komputer i trzymałem jednostajną prędkość - w tych warunkach 6,- momentami widziałem 5,9.
Marka: była Dacia jest Nissan
Model: była Duster jest Pathfinder
Silnik: było 1,6 16V 4x4+LPG jest 2.5 dci 4x4reduktor
Rocznik: było 2010 jest 2006
Wersja: Laureate Pomógł: 3 razy Dołączył: 16 Maj 2012 Posty: 515 Skąd: Śląsk Cieszyński
Wysłany: 2012-06-04, 13:33
Założyłem właśnie LPG. Zbiornik 73 litry w kole.
Pierwsze tankowanie. Trochę gazu zostawiło Renault i weszło mi 44 litry (mam nadzieje , że docelowo wejdzie 54-58 jak mi obiecywano).
Ale zrobilem 300 km i zaświeciła się rezerwa. Trochę mam obaw o wysokie spalanie. Ile przejeżdżacie na rezerwie gazu? Ponoć to zależy od ustawienia.
mam taki sam zbiornik i "wchodzi" do niego ponad 62 l LPG... jeżeli chodzi o rezerwę to po zatankowaniu do pełna lampka rezerwy zapala się średnio po przejechaniu ok. 300 km, czyli w połowie zasięgu... jak widać jest to duuuuuuuuuża rezerwa ale TTTM...
ps. zmień sobie opis w wizytówce... silnik w Dusterze to 1,6 16V a nie MPI
Ostatnio zmieniony przez TD Pedro 2012-06-04, 13:52, w całości zmieniany 1 raz
Marka: była Dacia jest Nissan
Model: była Duster jest Pathfinder
Silnik: było 1,6 16V 4x4+LPG jest 2.5 dci 4x4reduktor
Rocznik: było 2010 jest 2006
Wersja: Laureate Pomógł: 3 razy Dołączył: 16 Maj 2012 Posty: 515 Skąd: Śląsk Cieszyński
Wysłany: 2012-06-06, 06:28
Dziękuję TD Pedro. No właśnie. Dziś jestem po pierwszym tankowaniu. Wypaliłem cały gaz. Na Schellu weszło 49 litrów. Więc umówię się na regulację elektrozaworu przy butli, żeby ustawili tak na 60. Spalanie wyszło niecałe 12 l/100km. 50%szybka (140-150) jazda autostradą,50% ścisłe miasto. Cóż mogłoby być lepiej. Liczyłem na 11-11,5. Benzyny palił mi 9,5 - 9,7 przy takiej samej jeździe. Do tego odczuwam w stosunku do benzyny na przyspieszeniu tak na oko 5-8% słabsze czasy. Ogólnie to i tak tania jazda w stosunku do samej benzyny ale przedstawie temat Renault. Może coś polepszą.
to się ustawia w sterowniku gazu (progi napięć). U mnie jest skalibrowane idealnie. Przy zasięgu ~350km, po tym jak się zaświeci czerwone zostaje jeszcze ~35km...
to prawie najbardziej paliwożerne warunki eksploatacji Dustera i dlatego tyle wyszło...
Hakama 4x4 napisał/a:
Do tego odczuwam w stosunku do benzyny na przyspieszeniu tak na oko 5-8% słabsze czasy
ja tego u siebie nie zaobserwowałem a czasem wręcz odnoszę subiektywne (?) wrażenie, że na gazie jedzie się lepiej (i nie mam w tym momencie na myśli koszów )...
czaju napisał/a:
Przy zasięgu ~350km, po tym jak się zaświeci czerwone zostaje jeszcze ~35km...
po montażu instalacji LPG serwisant/montażysta poinformował mnie, że wskaźnik ilości LPG w zbiorniku jest mało precyzyjny... (już się z tym oswoiłem )
Przeklejam z innnego wątku o spalaniu, tu, bo właśnie taką DD posiadam :
"Po przejechaniu prawie 2000 km mogę już stwierdzić, że mierząc na podstawie paragonów i stanu licznika moja DD, przy dosyć dynamicznej jeździe , mniej więcej 50/50 z klimą w miescie-Warszawa (ale z zachowaniem zaleceń docierania auta do 3000rpm) autko pali w przedziale 8,6-8,9 l/100km, w cyklu mieszanym schodzi do 7,5-7,7 l/100km, w trasie jeszcze nie wiem, bo najdłuższa trasa jaką do tej pory zrobiłem to 200km (i z niej są wyniki do cyklu mieszanego....) Podejrzewam, że przy prędkościach 100-110km/h (przy rpm do 3000-3500) niżej, jak 6,7 l/100km nie uda mi się zejść . W sumie tego się spodziewałem kupują c to autko:około 9l/100km w mieście i około 7 w trasie, więc dla mnie jest ok."
Ostatnio udało się 7,2 l/100km tylko w Wawie (ale z malą ilością korków), więc jest coraz lepiej, tzn ja się uczę tego autka i silnika
_________________ Były: Polonez Atu plus 1,6 gsi, Skoda Felicja HB 1,3 glx, fiat uno 0,9....
Ostatnio zmieniony przez Domel2250 2012-06-06, 09:38, w całości zmieniany 1 raz
ale Ty chyba piszesz o wersji 4x2 (fakt, że zgodnie z tytułem tematu ) a to jednak nie to samo co 4x4 (mam na myśli "apetyt")...
Dokładnie tak jest. Piszę zgodnie z tematem i tak zapewne 4x4 ma inne spalanie. Z innych portali w temacie raportów spalania wynika, że jest około 1 l/100km więcej
_________________ Były: Polonez Atu plus 1,6 gsi, Skoda Felicja HB 1,3 glx, fiat uno 0,9....
Przeklejam z innnego wątku o spalaniu, tu, bo właśnie taką DD posiadam :
Ostatnio udało się 7,2 l/100km tylko w Wawie (ale z malą ilością korków), więc jest coraz lepiej, tzn ja się uczę tego autka i silnika
No tylko pogratulować tego wyniku. ja mam co prawda 1,6 16V 4x4, ale nawet jak nie jadę na AUTO tylko na 2WD to w mieście mam koło 10,5 l/100 km a w trasie podczas jazdy poniżej 100 km/h pali koło 8 litrów...i niżej nie chce zejść...
A dziękuję, qale tak jak napisałem, ostatnio miałem te przyjemność, że poruszałem się autem głównie w godzinach nocnych, lub weekendy na naprawdę pustych ulicach, sam, lub 2 osoby i ze względu na aurę bez klimy. No i obrałem styl jazdy niemal jak mój ojciec , a to "stary" zawodowy kierowca, który pamięta jeszcze dodatki motywacyjne za niskie zużycie paliwai UWAGA!!! niskie zużycie ogumienia!
(nie wiem jak to mierzono....ale było kiedyś coś takiego).
Ale nie jest znowu tak źle ostatni spod świateł nie ruszam, to chodzi bardziej o dobieranie przełożeń, przewidywanie, dojazdy do skrzyżowań itd, itd. Ale taka jazda jest możliwa tylko w nocy i na niektórych arteriach w weekendy, no i wtedy kiedy absolutnie mi się nie spieszy.... .
W normalnych warunkach (tj. korki + trochę agresywniejsza jazda "po warszawsku"-ale bez hamstwa, to poniżej 8,5 nie chce zejść. Przy tych gabarytach/wadze/oponach/itd. oraz przy przebiegach jakie robię jest to zużycie jak najbardziej do przyjęcia, a nawet niższe niż zakładałem przed zakupem:-).
_________________ Były: Polonez Atu plus 1,6 gsi, Skoda Felicja HB 1,3 glx, fiat uno 0,9....
Marka: była Dacia jest Nissan
Model: była Duster jest Pathfinder
Silnik: było 1,6 16V 4x4+LPG jest 2.5 dci 4x4reduktor
Rocznik: było 2010 jest 2006
Wersja: Laureate Pomógł: 3 razy Dołączył: 16 Maj 2012 Posty: 515 Skąd: Śląsk Cieszyński
Wysłany: 2012-06-11, 07:44
Po jeździe w terenie kontunuuję wątek nowej LPG.
Tak dygresyjnie (żeby trzymać się tematu): spalanie w warunkach:
1) trasa Bytom-Olkusz-Kraków-Wieliczka-Gdów-Nowy Sącz (ok.190 km) (jazda spokojna - na dwupasmówce do 120-140 ale równa jazda, obszary 70 równa jazda , godzina stania w korkach w Krakowie)
2) kilkadziesiąt km po lokalnych górzystych asfaltach i szutrach okolic N.Sącza.
3) około 4 godzin w terenie (ostre mielenie na jedynce)
wynik: 12,7.
uwaga ważne dla wszystkich nowych użytkowników LPG
Moc na LPG należy sprawdzić w terenie. Na trasie i w mieście widziałem różnicę ale bez przerażenia. Natomiast jak wjechałem w strome gliniano-trawiaste podjazdy (naprawdę dosyć strome ) okazało się , że nie mogę ruszyć na jedynce - brak mocy. Po przełączeniu na benzynę auto wyrywa aż miło. Gdyby nie teren nie czuł bym potrzeby regulowania instalacji. Dzwoniłem już do aso. Pan z serwisu powiedzial, że nie mam prawa czuć żadnej różnicy w mocy i powiedział, że instalację wyregulują. Dodał do tego, że jest prawdopodobne , że nie dość, że będzie większa moc , po doregulowaniu powinno troszkę spaść spalanie (Stag 4). Będę raportował. Dziś mam się umówić.
Ostatnio zmieniony przez Hakama 4x4 2012-06-11, 07:45, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 4x2
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Mar 2009 Posty: 371 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-06-11, 07:52
Ze spalaniem w aucie to jest tak, jak ze zużyciem baterii w smartfonach. Jednemu trzyma bateria tydzień a inny narzeka, że po 8 godzinach już ma pustą...
Na zużycie paliwa ma wpływ bardzo dużo czynników, ale pierwszy i najważniejszy z nich to kierowca...
Marka: była Dacia jest Nissan
Model: była Duster jest Pathfinder
Silnik: było 1,6 16V 4x4+LPG jest 2.5 dci 4x4reduktor
Rocznik: było 2010 jest 2006
Wersja: Laureate Pomógł: 3 razy Dołączył: 16 Maj 2012 Posty: 515 Skąd: Śląsk Cieszyński
Wysłany: 2012-06-11, 08:25
Zdzisiu27 , ja nie mam pretensji do spalania. To cieżkie , duże i wysokie auto i oczywiście do jego rozpędzenia potrzebna jest określona ilość kalorii i nic tego nie zmieni. Jednak przy tej samej jeździe na benzynie nie przekraczałem 10. A co do zasady palił około 9,5 - 9,7. Wobec tego 1,5 l. więcej gazu do około między 11 a 12 max. Generalnie jednak może być. I tak, przy uzaniu, że spali pół litra benzyny na 100 do tego (a nie spali, bo przełącza się max po 200 metrach) wychodzi mi koszt równowartości 6 litrów benzyny /100 km. I to jest super wynik jak na takie auto. Nawiasem mówiąc dodam, że przy spokojnej i płynnej jeździe 90-100 na trasie Kielce-Bytom spalił mi 6,9 benzyny i uważam to za rewelacyjny wynik jak na takie auto.
Nawet gdyby spalanie zostało, to chodzi mi o utrzymanie parametrów z benzyny. To ważne. Zobaczymy co powie serwis.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum