Dzisiaj przeglądałem temat o termometrach itp. i cóż podczas przeglądania jednego z nich zaciekawiło mnie to fajne urządzonko stosunkowo tanie a dosyć funkcjonalne :http://www.cubeelectronics.com/ster_fw.php .
Ciekawią mnie Wasze opinie na ten temat.
Ps. jestem świeżym użytkownikiem forum jak coś źle wstawiłem czy nie w tym temacie to przepraszam...poprawie się.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2011-02-23, 14:59, w całości zmieniany 2 razy
Marka: KIA
Model: Sorento
Silnik: 2,5
Rocznik: 2008 Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Lut 2011 Posty: 114 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-02-23, 14:24
...droższe gadżety tu widziałem.... ale to doświetlanie to fajna sprawa i bardzo pomocna, miałem okazję jeździć kiedyś autem z taką funkcją, a i te kierunki są pomocne. Ale szanuje każdą wypowiedź i nie neguje Waszych opinii.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 87 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3777 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-02-23, 14:43
Ale żeby to było zgodne z wymaganiami technicznymi i przejść przegląd to musi być kontrolowane przez obrót kierownicą (tu pewności nie mam) a dodatkowo działać tylko do prędkości 40 km/h. Inaczej to typowy wieśniacki tuning tak jak świetlówki pod podłogą czy niebieskie żarówki reflektorów.
http://dynaview.hella-onl...site/index.html
w skrócie:
muszą mieć wybite oznaczenie K 0x na
muszą współpracować z elektroniką określającą kierunek skrętu (akceleratomierz lub czujnik skrętu kół)
działają do prędkości 40 km/h
mogą łączyć funkcję świateł przeciwmgłowych o ile mają wybite oznaczenie B 0x
Teoretycznie jeśliby się udało zdobyć odpowiednie lampy pasujące w miejsce daćkowych to dałoby radę taki zestaw podłączyć.
I jeszcze pytanie czy sygnał prędkości jest dostępny tak jak np. w Megane:
http://dynaview.hella-onl..._Renault_en.pdf
edit: i nawet sprzedawca zdaje sobie z tego sprawę:
"Niektóre z wyżej wymienionych zastosowań NIE są zgodne z kodeksem ruchu drogowego. W związku z powyższym producent nie ponosi odpowiedzialności za skutki używania urządzenia. a urządzenie nie posiada homologacji."
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2011-02-23, 15:07, w całości zmieniany 4 razy
Niektóre z wyżej wymienionych zastosowań NIE są zgodne z kodeksem ruchu drogowego. W związku z powyższym producent nie ponosi odpowiedzialności za skutki używania urządzenia. a urządzenie nie posiada homologacji.
- wszystko jasne... (jak te doświetlone pobocza ) ...
Jeśli radio ci się samo ścisza i podgłaśnia w zależności od prędkości to masz tak samo jak w np. Megane.
Jeśli siła wydobywanego dźwięku z radia jest zawsze taka sama bez względu na prędkość pojazdu to niestety nie ma doprowadzonego sygnału prędkości do radia.
Prędkość pojazdu można wziąć z wtyczki licznika lub ze skrzynki przekaźników spod maski silnika.
_________________
Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2011-02-24, 09:40, w całości zmieniany 1 raz
Jeśli siła wydobywanego dźwięku z radia jest zawsze taka sama bez względu na prędkość pojazdu to niestety nie ma doprowadzonego sygnału prędkości do radia.
...ponieważ nie ma tego kabelka albo jest, ale nie podłączony, albo radio tej funkcji nie obsługuje - to tak w kwestii formalnej (:
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 87 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3777 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-02-24, 10:33
laisar napisał/a:
jackthenight napisał/a:
Jeśli siła wydobywanego dźwięku z radia jest zawsze taka sama bez względu na prędkość pojazdu to niestety nie ma doprowadzonego sygnału prędkości do radia.
...ponieważ nie ma tego kabelka albo jest, ale nie podłączony, albo radio tej funkcji nie obsługuje - to tak w kwestii formalnej (:
http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=3846
z tego wynika że wystarczy prosty układ próbkujący który przy przekroczeniu częstotliwości 2Hz odłączy światła, do tego trzeba by dołożyć czujnik przyspieszeń, układ do stopniowego zmniejszania/zwiększania napięcia zasilającego i w ten sposób elektronika sterująca jest zrobiona :) - gra jest o tyle warta świeczki że zestaw Helli kosztuje prawie tysiąc złotych - problemem są tylko homologowane lampy z oznaczeniem K 0x i B 0x
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-02-24, 10:45
laisar napisał/a:
...ponieważ nie ma tego kabelka albo jest, ale nie podłączony, albo radio tej funkcji nie obsługuje - to tak w kwestii formalnej (:
Sprawdzałem kiedyś u siebie , nie ma tego kabla w ogóle we wtyczce od radia.
DrOzda napisał/a:
z tego wynika że wystarczy prosty układ próbkujący który przy przekroczeniu częstotliwości 2Hz odłączy światła, do tego trzeba by dołożyć czujnik przyspieszeń, układ do stopniowego zmniejszania/zwiększania napięcia zasilającego i w ten sposób elektronika sterująca jest zrobiona :) - gra jest o tyle warta świeczki że zestaw Helli kosztuje prawie tysiąc złotych - problemem są tylko homologowane lampy z oznaczeniem K 0x i B 0x
Takie coś bym zrobił na atmedze - posiada szybkie liczniki oraz wyjścia PWM, także temat do zrobienia w dość prosty i przejrzysty sposób, dodatkowo zawsze istnieje możliwość ulepszania programu, dodawania nowych funkcjonalności itp. itd.
_________________
Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2011-02-24, 10:49, w całości zmieniany 1 raz
Sprawdzałem kiedyś u siebie , nie ma tego kabla w ogóle we wtyczce od radia.
To jak z tym łączącym komp poduszek z UCH albo automatycznym blokowaniem zamków w czasie jazdy albo alarmem przekroczenia prędkości - większość nie ma, ale jednak są tacy, którzy mają...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum